Νέο σύστημα εξετάσεων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 20 Ιαν 2009, 10:06:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

GNT

Παράθεση από: evry στις 15 Φεβ 2009, 02:28:03 ΜΜ
Παράθεση από: GNT στις 14 Φεβ 2009, 11:37:56 ΜΜ
Το πολυ-πολύ να μετατεθεί για καμια χρονιά πιο μετά...Αλλού είναι η λυση...Και η λύση είναι συνολικότερη.

οκ, δεν διαφωνώ με όσα λες, αλλά μπορείς μήπως να μας πεις ποια είναι η λύση γιατί δεν το έπιασα. μήπως η ελεύθερη πρόσβαση όλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση?

Παιδεία στη βάση των λαϊκών αναγκών,αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εννοούσα ότι μπορούμε να έχουμε μόνο σε ένα άλλο σύστημα...όχι εκπαιδευτικό αλλά πολιτικό...Δηλαδή δεν μπορεις να απομονώσεις μόνο τα ζητήματα της παιδείας και να τα λύσεις σ'αυτό το σύστημα(καπιταλισμός), πολύ απλά γιατί δε θα συνέφερε το ίδιο το σύστημα κάτι τέτοιο για όλους τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω...

evry

Μόνο που εμείς δεν ζούμε στο "άλλο" σύστημα, ζούμε σε αυτό το σύστημα και θα πρέπει να σκεφτούμε πως θα το βελτιώσουμε και πως θα γίνει καλύτερο.
Επίσης έχω ακούσει από πολλούς ότι το σύστημα που ζούμε πρέπει να ανατραπεί και διάφορα τέτοια, ξέρεις τι δεν έχω ακούσει από κανέναν? Τι θα μπει στη θέση του

Παράθεση από: GNT στις 15 Φεβ 2009, 04:35:15 ΜΜ
Παιδεία στη βάση των λαϊκών αναγκών,αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εννοούσα ότι μπορούμε να έχουμε μόνο σε ένα άλλο σύστημα...όχι εκπαιδευτικό αλλά πολιτικό...Δηλαδή δεν μπορεις να απομονώσεις μόνο τα ζητήματα της παιδείας και να τα λύσεις σ'αυτό το σύστημα(καπιταλισμός), πολύ απλά γιατί δε θα συνέφερε το ίδιο το σύστημα κάτι τέτοιο για όλους τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

GNT

Παράθεση από: evry στις 15 Φεβ 2009, 05:07:56 ΜΜ
Μόνο που εμείς δεν ζούμε στο "άλλο" σύστημα, ζούμε σε αυτό το σύστημα και θα πρέπει να σκεφτούμε πως θα το βελτιώσουμε και πως θα γίνει καλύτερο.
Επίσης έχω ακούσει από πολλούς ότι το σύστημα που ζούμε πρέπει να ανατραπεί και διάφορα τέτοια, ξέρεις τι δεν έχω ακούσει από κανέναν? Τι θα μπει στη θέση του

Παράθεση από: GNT στις 15 Φεβ 2009, 04:35:15 ΜΜ
Παιδεία στη βάση των λαϊκών αναγκών,αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εννοούσα ότι μπορούμε να έχουμε μόνο σε ένα άλλο σύστημα...όχι εκπαιδευτικό αλλά πολιτικό...Δηλαδή δεν μπορεις να απομονώσεις μόνο τα ζητήματα της παιδείας και να τα λύσεις σ'αυτό το σύστημα(καπιταλισμός), πολύ απλά γιατί δε θα συνέφερε το ίδιο το σύστημα κάτι τέτοιο για όλους τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω...

Ουφ παρέλλειψα συστηματικά να το κάνω όχι για κανένα άλλο λόγο αλλα επειδή δεν ήθελα να μπαχαλέψω το θέμα.Με αναγκασες Εvry... :) :) :)
Αυτό που θα αντικαταστήσει το σαπιο εκμεταλλευτικό σύστημα του καπιταλισμου είναι ο σοσιαλισμός.Η λαική εξουσιά-λαικη οικονομία με κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής (άρα και της παιδείας...οχι σαν το σημερινό μπάχαλο) και με κεντρικό έλεγχο από την ίδιο την εργατική τάξη...Κάποιοι θα πουν ότι αυτά είναι ουτοπίες...Μάλλον όχι...Είναι αναγκαιότητα συνάδελφοι...Κι ας σκεφτούμε και κάτι πολύ απλό...Στην ΕΣΣΔ με τα οποια αρνητικά της τα οποία τα συζητάμε και κάτω από ποιους παράγοντες διαμορφώθηκαν, με μέσα παραγωγής του 1920 είχε επιτευχθεί αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και υγεία(0% αναλφαβητισμό δίνανε ακόμη και οι αμερικάνικες μελέτες) και 7ωρο 5ήμερο... Σήμερα λοιπόν γιατί να μην είναι εφικτά όλα αυτά;;;
Μήπως αυτό θέλει να μας διδασκει και το εκπαιδευτικο σύστημα που έχουμε;;;


iliasthes

Αν και η κουβέντα έχει ξεφύγει, από το αρχικό, είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Θα συμφωνήσω με τον GNT και τον gpapargi. Οποιαδήποτε  "αλλαγή" και να γίνει στο εξεταστικό σύστημα, ή στην ύλη των μαθημάτων,  ή στην υλικοτεχνική υποδομή για την οποία γκρινιάζουμε, δεν νομίζω οτι θα αλλάξει κάτι ουσιαστικά.  Θα συνεχίσει ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών μας  να αποφοιτεί από το λύκειο και να είναι ουσιαστικά αμόρφωτοι, θα συνεχίσει η μαθητική διαρροή να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα .  Το μάθημα για πολλούς συναδέλφους σε λαϊκές συνοικίες των μεγάλων πόλεων θα συνεχίσει να είναι ένας καθημερινός "πόλεμος", ψυχοφθόρος και πάντα θα υπάρχουν οι τάξεις που θα βογκάμε πριν μπούμε μέσα. Όχι γιατί είναι ζωηρά τα παιδιά όπως λένε κάποιοι ή γιατί δεν τους αρέσει ο τρόπος που κάνουμε το μάθημα ή δεν τους αρέσει η φωνή μας. Οι αιτίες είναι βαθύτατα κοινωνικές και πολιτικές.

Η επιτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος δεν εξαρτάται μόνο από το αν είμαστε εμείς επιμορφωμένοι ή αν τα βιβλία είναι καλογραμμένα. Εξαρτάται από πολύ περισότερους παράγοντες, τους οποίους ελάχιστα μπορεί να επηρεάσει ο εκπαιδευτικός, αλλά και ο ίδιος ο μαθητής. Η μάθηση δηλαδή ως διαδικασία δεν αφορά μόνο την σχέση ανάμεσα στον μαθητή, τον διδάσκοντα και την διδακτέα ύλη. Η μάθηση είναι μια κοινωνική διαδικασία, η οποία λαμβάνει χώρα μέσα σε συγκεκριμένο περιβάλλον που την ευνοεί ή την εμποδίζει.

Οι κοινωνικές ανισότητες είναι ένας παράγοντας που λειτουργεί ως τροχοπέδη στην μάθηση. Όλες οι διεθνείς έρευνες δείχνουν πως όσο πιο έντονες είναι οι κοινωνικές ανισότητες τόσο μεγαλύτερο το ποσοστό εγκατάλειψης του σχολείου. Ακόμα και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες, δίπλα σε κορυφαία πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα συνυπάρχουν εκατομμύρια ανθρώπων που δεν γνωρίζουν ανάγνωση και γραφή. Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν που γκρινιάζουμε οτι τα σχολεία διαλύονται, δεν γίνονται μαθήματα, οι καθηγητές αδιαφορούν κλπ δεν είναι τυχαίο πως αυτά τα φαινόμενα εντείνονται την ίδια στιγμή που όλοι οι δείκτες δείχνουνε ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Ένας άλλος δείκτης, ο οποίος λειτουργεί πολύ αρνητικά στην Ελλάδα είναι η λεγόμενη κοινωνική κινητικότητα. Η δυνατότητα δηλαδή που παρέχεται σε άτομα με "κατώτερη" κοινωνική καταγωγή να ανέλθουνε κοινωνικά. Τις προηγούμενες δεκαετίες η "μόρφωση" λειτούργησε ως εργαλείο κοινωνικής ανόδου και γι' αυτό υπήρξε και αυτή η μανία του έλληνα γονιού να σπουδάσει το παιδί του. Σήμερα έχουμε μια αναπαραγωγή του κοινωνικού στάτους κβο και οι πιθανότητες για κοινωνική άνοδο μέ όχημα την μόρφωση έχουν ελαχιστοποιηθεί. Έχουν καθιερωθεί και προβάλλονται συνειδητά από την ελίτ της κοινωνίας μας, άλλες μέθοδοι όπως το ποδόσφαιρο, το τραγούδι, το να δείξεις και λίγο στήθος στην τηλεόραση και για την μεγάλη μάζα (γιατί μόνο λίγοι θα μπορέσουν να "πετύχουν" με τις προηγούμενες μεθόδους) υπάρχει το ρουσφέτι, αρκεί να έχεις μεγάλη γλώσσα. Ποτέ σρην ανθρώπινη ιστορία καμία ελίτ σε καμιά κοινωνική οργάνωση δεν ήθελε οι μάζες να κατέχουν την γνώση, γιατί να αλλάξει τώτα.

Καλά όλα αυτά θα πει κάποιος, αλλά εμείς τι κάνουμε. Περιμένουμε πότε θα γίνουν ανατροπές? επαναστάσεις; και μέχρι τότε τι; απλά σταυρώνουμε τα χέρια και περιμένουμε; Όχι, ο καθένας συνεχίζει να δίνει την δική του μάχη μέσα στην αίθουσα, αλλά γνωρίζοντας πως μπορεί να πετύχει μόνο "ατομικές" νίκες. Μπορεί να βοηθήσει 1, 2 ή και περισσότερους μαθητές του με την δουλειά του, να αποκτήσουν ουσιαστική μόρφωση, να βελτιώσουν την ζωή τους, να πάνε κόντρα στο ρέυμα, αλλά με αυτόν τον τρόπο καθολικές αλλαγές δεν θα πετύχουμε ποτέ.

evry

οκ με κάλυψες, οπότε τώρα έρχομαι στην επόμενη ερώτηση (και τελευταία) που είναι "Πως θα γίνει αυτό?", δηλαδή πως θα γίνει η αλλαγή από το ένα σύστημα στο άλλο?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: GNT στις 15 Φεβ 2009, 05:54:46 ΜΜ
με κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής (άρα και της παιδείας...οχι σαν το σημερινό μπάχαλο) και με κεντρικό έλεγχο από την ίδιο την εργατική τάξη...Κάποιοι θα πουν ότι αυτά είναι ουτοπίες...
Για τον κεντρικό σχεδιασμό της παιδείας, αυτό δεν είναι το σύστημα που έχουμε και σήμερα και είναι όπως σωστά είπες μπάχαλο; Η λύση λοιπόν είναι κεντρικός σχεδιασμός;
Εγώ νομίζω το αντίθετο. Μια κατανεμημένη προσέγγιση από κάτω προς τα πάνω. Θα εξηγήσω τι εννοώ με ένα παράδειγμα: Ένας τόπος στην Ελλάδα έχει παράδοση και παραγωγή στις ιχθυοκαλλιέργειες...Γιατί να μην φτιαξουν οι ντόπιοι ελεύθερα εκεί ένα (δημόσιο) ΤΕΙ ιχθυοκαλλιέργειας, να το στελεχώσουν με ειδικούς, το οποίο θα ενισχύθει από και θα ενισχύσει την τοπική παραγωγή. Το υπουργείο μετά μπορεί να έρθει να πιστοποιήσει το ΤΕΙ αυτο. Δεν θα είχε κάτι τέτοιο ευεργετικά αποτελέσματα; Γιατί πρέπει στον συγκεκριμένο τόπο, οι ντόπιοι μέσω του βουλευτή να παρακαλέσουν το υπουργείο να τους φτιάξει ΤΕΙ λογιστικής ή πληροφορικής;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Vangelis

Παράθεση από: evry στις 15 Φεβ 2009, 06:03:43 ΜΜ
οκ με κάλυψες, οπότε τώρα έρχομαι στην επόμενη ερώτηση (και τελευταία) που είναι "Πως θα γίνει αυτό?", δηλαδή πως θα γίνει η αλλαγή από το ένα σύστημα στο άλλο?
Προφανώς θα σφάξουμε όλους τοςυ καπιταλιστές και γραφειοκράτες (ακολουθώντας τα ένδοξα πρότυπα του παρελθόντος).
Τώρα γιατί κατέρευσαν τα "ιδανικά" συστήματα που ονειρεύονται μερικοί είναι "αγνωστο" μαλλον έφταιγαν πάλι οι προηγούμενοι.  Το ωραίο είναι ότι αυτά τα ονειρεύονται άνθρωποι που δεν έζησαν σε τέτοιο σύστημα γιατί αυτοί που έζησαν (τα γνώρισαν στο πετσί τους) και έχουν τελειώς διαφορετική άποψη.

Για να ξαναγυρίσουμε στο θέμα μας.  Το μόνο που πιστεύω ότι θα γίνει ουσιαστικά είναι να μεταφερθούν οι εξετάσεις τον Σεπτέμβριο  (όπως ήταν αρκετά παλιά).  Οι μαθητές θα δίνουν σε όλη την ύλη του Λυκείου και όχι σε συγκεριμμένο αριθμό σελίδων διδαχθείσας ύλης σε ένα αριθμό μαθημάτων και τα Πανεπιστήμια θα μπορούν να καθορίζουν μαθήματα και συντελεστές βαρύτητας για αυτούς που θα δέχονται. 

Όλα τα άλλα είνα για να γίνεται συζήτηση.  Ποιό επιπλέον έτος - που θα τους βάλουν-.  Συχνές εξετάσεις -ποιός θα τις κάνει και που και εμ τι αξιοπιστία-

evry

Πράγματι αυτό φαίνεται πολύ πιθανό. Η ερώτηση που μου έρχεται στο μυαλό είναι η εξής: Σε περίπτωση που η ύλη είναι τόσο μεγάλη αυτό βολεύει τα φροντιστήρια? Θα μπορούν να καλύψουν τόση ύλη σε έναν χρόνο ή μήπως θα πηγαίνουν όλοι πλέον φροντιστήριο από την Α λυκείου???

Τέλος ακούστηκε κάτι για 2 κατευθύνσεις, θεωρητική και θετική, εμείς που πέφτουμε εκεί? Με το μάθημα της ΑΕΠΠ τι γίνεται? Μήπως θα ήταν καλό να υπάρξει μια κινητοποίηση των σχολικών συμβούλων σε συνεργασία με τα τμήματα πληροφορικής κυρίως αλλά και συναφείς σχολές ώστε να απαιτήσουν να υπάρχει το μάθημα της πληροφορικής και να έχει και βαρύτητα για τις σχολές τους?
Και γιατί όχι να υπάρχει και από την Α λυκείου?

Παράθεση από: Vangelis στις 16 Φεβ 2009, 01:58:04 ΜΜ
Το μόνο που πιστεύω ότι θα γίνει ουσιαστικά είναι να μεταφερθούν οι εξετάσεις τον Σεπτέμβριο  (όπως ήταν αρκετά παλιά).  Οι μαθητές θα δίνουν σε όλη την ύλη του Λυκείου και όχι σε συγκεριμμένο αριθμό σελίδων διδαχθείσας ύλης σε ένα αριθμό μαθημάτων και τα Πανεπιστήμια θα μπορούν να καθορίζουν μαθήματα και συντελεστές βαρύτητας για αυτούς που θα δέχονται. 
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

lp

Βασικά το θέμα δεν είναι αν πρέπει να αλλάξουν κάτι (όλοι γνωρίζουμε την απάντηση σε αυτό) αλλά αν θέλουν πραγματικά οι κυβερνώντες να αλλάξουν κάτι. Προσωπικά συμφωνώ με όλους τους παραπάνω και για τις κοινωνικές διαστάσεις, ανισότητες κλπ Επίσης θέλω να πω πως αν εξακολουθήσουμε να έχουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης που θα μπουκώνει τα παιδιά με άχρηστες γνώσεις τότε δεν θα αλλάξει τίποτα.

Μέσα σε όλο αυτό το χάος το μόνο ρεαλιστικό που μπορούμε να πούμε είναι πως η ειδικότητά μας μπορεί να βγει κερδισμένη από την αλλαγή. Και εδώ πρέπει να οργανωθούμε και να τρέξουμε όσο είναι καιρός, διαφορετικά συνάδελφοι μας βλέπω σαν εργαστηριακούς βοηθούς άλλων ειδικοτήτων.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πιστεύω, πως το όλο θέμα που άρχισε να ακούγεται για "αλλαγές στην εκπαίδευση " είναι ένα παιχνίδι αποπροσανατολισμού για να σταματήσουν(όπως και έγινε άλλωστε)  οι καταλήψεις, οι αποχές των μαθητών οι πορείες κτλ.

Δεν νομίζω να γίνει καμία σαρωτική αλλαγή. Πολλά ακούγονται εδώ και χρόνια.
Η εκπαίδευση είναι ένας δύσκολος τομέας και η καρέκλα του εκάστοτε υπουργού παιδείας είναι πραγματικά ηλεκτρική. Ας μην ξεχνάμε πως όποιοι υπουργοί στο παρελθόν αποφάσισαν δραστικά μέτρα για την παιδεία εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας.
Για αυτό και οι αλλαγές θα είναι τόσο μεγάλες.......... όσο ότι φύγαμε από τις δέσμες και φτάσαμε στις κατευθύνσεις
Μακάρι να γίνει κάτι σαρωτικό.

Παραθέτω και το εξής:
Για την δωρεάν παιδεία :στην Ελλάδα όσο υπάρχουν εξετάσεις θα υπάρχουν και τα φροντιστήρια, εάν δεν αλλάξουμε νοοτροπία σαν λαός. Η τελευταία μόδα είναι πλέον τα φροντιστήρια ακόμη και για μαθητές δημοτικού. Αν το παιδί μαθαίνει από αυτήν την ηλικία στα φροντιστήρια τότε τι να περιμένεις στο μέλλον.

Πολλά κακά στην εκπαίδευση τα φορτώνω και σε εμάς τους καθηγητές και τους συνδικαλιστές μας. Αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν ότι θέλουν: μαθαίνουν να αποκτούν κάτι χωρίς κόπο, επιβραβεύουμε την κίνηση αυτή με υψηλούς βαθμούς, για να μένει μαθητής στην ίδια τάξη σήμερα πρέπει να κάνει αίτηση.

Πρέπει οι σύμβουλοι  πληροφορικής και οι ενώσεις μας να μένουν ξάγρυπνοι για τις επικείμενες αλλαγές ώστε να μπορέσουν να δώσουν στην πληροφορική μια θέση που της αξίζει.



Vangelis

Και κάτι ακόμα που ξέχασα να αναφέρω τα τμήματα πληροφορικής (ΑΕΙ/ΑΤΕΙ) έχουν ξεπεράσει τα 50 !!!
Βλέπετε πολλά τμήματα βάζουν ένα δεύτερο χαρακτηριστικό -πληροφορική για να έχουν διέξοδο οι απόφοιτοί τους στην εκπαίδευση και γενικότερα στις θέσεις πληρφορικής του Δημοσίου.
Κάπου πρέπει να έχω μια λίστα αν ενδιαφέρεστε να την βρω και να την δημοσιεύσω.