Επαναληπτικές Εξετάσεις

Ξεκίνησε από p-p, 03 Ιουλ 2008, 03:46:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry


  Θα διαφωνήσω με το 1. Κατ'αρχήν θέλω να πιστεύω ότι όσοι τελειώνουν μια σχολή θετικών επιστημών ξέρουν να εκφραστούν μια χαρά. Ειδικά οι θετικοί επιστήμονες μαθαίνουν να εκφράζονται σε μια γλώσσα η οποία δεν δημιουργεί αμφισημίες, με σαφήνεια και περιεκτικότητα. Η αυστηρότητα στην έκφραση αποτελεί έναν στόχο των μαθηματικών.
    Φυσικά, είναι απολύτα λογικό να υπάρχουν στα θέματα κάποια λαθάκια. Εδώ στο στέκι προσπαθούμε να βγάλουμε ένα διαγώνισμα και πάλι ανακαλύπτουμε ότι κάποια πράγματα θα μπορούσαν να διατυπωθούν καλύτερα. Πόσο μάλλον τα μέλη της επιτροπής που έχουν ένα βράδυ ουσιαστικά να βγάλουν τα θέματα. Στο θέμα αυτό δεν μπορούμε να τους κρίνουμε.
   Μπορούμε να τους κρίνουμε στη φιλοσοφία των θεμάτων. Θέματα χωρίς κριτική σκέψη, χωρίς πρωτοτυπία εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων (Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί, Γραμματόσημα, Πτηνοτροφίο, Ιππικός Όμιλος, Θέμα 2ο Επαναληπτικά 2007 κλπ) δεν ξεχωρίζουν αυτούς που πραγματικά ξέρουν. Το πιο τρανταχτό παράδειγμα όπως έχω ξαναπεί (και θα συνεχίσω να λέω) είναι το 4ο θέμα το οποίο κάθε χρόνο είναι σχεδόν το ίδιο με 1-2 μικροαλλαγές. Δηλαδή πάνω στο ίδιο μοντέλο φτιάχνουν διάφορες ασκήσεις, τη μια είναι εισπράξεις κινηματογράφων, την άλλη πωλήσεις CD, βαθμοί μαθητών και φυσικά οι αδυναμία της επιτροπής που είναι οι γνωστές και μη εξαιρετέες θερμοκρασίες.
   Όλα αυτά λύνονται με τις ίδιες ακριβώς τυποποιημένες τεχνικές. Από την άλλη έχουμε ερωτήσεις θεωρίας οι οποίες το μόνο που δεν εξετάζουν είναι η κατανόηση της θεωρίας. Απλά ελέγχουν αν ο μαθητής έχει μάθει απέξω παπαγαλία το βιβλίο άσχετα αν δεν έχει καταλάβει τίποτα.
  Αν θέλουν να βάλουν σοβαρά θέματα θα πρέπει καταρχήν να σταματήσουν να βάζουν ερωτήσεις ανάπτυξης και να ελέγχουν την κατανόηση των μαθητών με άλλο τρόπο.

Αυτό πιστεύω ότι είναι το πρόβλημα, η φιλοσοφία των θεμάτων και όχι κάποια λάθη της τελευταίας στιγμής που μπορεί να γίνουν, αυτά είναι ανθρώπινα αν λάβουμε υπόψη μας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες βγαίνουν τα θέματα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

xpanta

Παράθεση από: evry στις 14 Απρ 2009, 03:42:55 ΜΜ

  Θα διαφωνήσω με το 1. Κατ'αρχήν θέλω να πιστεύω ότι όσοι τελειώνουν μια σχολή θετικών επιστημών ξέρουν να εκφραστούν μια χαρά. Ειδικά οι θετικοί επιστήμονες μαθαίνουν να εκφράζονται σε μια γλώσσα η οποία δεν δημιουργεί αμφισημίες, με σαφήνεια και περιεκτικότητα. Η αυστηρότητα στην έκφραση αποτελεί έναν στόχο των μαθηματικών.
    Φυσικά, είναι απολύτα λογικό να υπάρχουν στα θέματα κάποια λαθάκια. Εδώ στο στέκι προσπαθούμε να βγάλουμε ένα διαγώνισμα και πάλι ανακαλύπτουμε ότι κάποια πράγματα θα μπορούσαν να διατυπωθούν καλύτερα. Πόσο μάλλον τα μέλη της επιτροπής που έχουν ένα βράδυ ουσιαστικά να βγάλουν τα θέματα. Στο θέμα αυτό δεν μπορούμε να τους κρίνουμε.
   Μπορούμε να τους κρίνουμε στη φιλοσοφία των θεμάτων. Θέματα χωρίς κριτική σκέψη, χωρίς πρωτοτυπία εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων (Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί, Γραμματόσημα, Πτηνοτροφίο, Ιππικός Όμιλος, Θέμα 2ο Επαναληπτικά 2007 κλπ) δεν ξεχωρίζουν αυτούς που πραγματικά ξέρουν. Το πιο τρανταχτό παράδειγμα όπως έχω ξαναπεί (και θα συνεχίσω να λέω) είναι το 4ο θέμα το οποίο κάθε χρόνο είναι σχεδόν το ίδιο με 1-2 μικροαλλαγές. Δηλαδή πάνω στο ίδιο μοντέλο φτιάχνουν διάφορες ασκήσεις, τη μια είναι εισπράξεις κινηματογράφων, την άλλη πωλήσεις CD, βαθμοί μαθητών και φυσικά οι αδυναμία της επιτροπής που είναι οι γνωστές και μη εξαιρετέες θερμοκρασίες.
   Όλα αυτά λύνονται με τις ίδιες ακριβώς τυποποιημένες τεχνικές. Από την άλλη έχουμε ερωτήσεις θεωρίας οι οποίες το μόνο που δεν εξετάζουν είναι η κατανόηση της θεωρίας. Απλά ελέγχουν αν ο μαθητής έχει μάθει απέξω παπαγαλία το βιβλίο άσχετα αν δεν έχει καταλάβει τίποτα.
  Αν θέλουν να βάλουν σοβαρά θέματα θα πρέπει καταρχήν να σταματήσουν να βάζουν ερωτήσεις ανάπτυξης και να ελέγχουν την κατανόηση των μαθητών με άλλο τρόπο.

Αυτό πιστεύω ότι είναι το πρόβλημα, η φιλοσοφία των θεμάτων και όχι κάποια λάθη της τελευταίας στιγμής που μπορεί να γίνουν, αυτά είναι ανθρώπινα αν λάβουμε υπόψη μας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες βγαίνουν τα θέματα

Συμφωνώ με τον Ευριπίδη. Όσον αφορά την κατανόηση πιστεύω πως για να συμβεί αυτό θα πρέπει να αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα απο το δημοτικό κιολας.

Οι μαθητές (α) δεν μαθαίνουν να κατανοούν και (β) δεν προλαβαίνουν να κατανοήσουν ακόμα και αν μπορούν.

Πιστεύω πως καλώς ζητάμε την αποστήθιση γιατί αυτή έχουμε δώσει στους μαθητές μας να μάθουν.

nikosx

Συμφωνώ και εγώ με τα παραπάνω. Απλά να πω ότι τουλάχιστον με τις ερωτήσεις ανάπτυξης θα έπρεπε να είμαστε πιο προσεχτικοί. Να μπαίνουν τέτοιες ερωτήσεις αλλά με κομμάτια της ύλης που ο μαθητής θα πρέπει να έχει κατανοήσει όπως είναι τα πλεονεκτήματα του τμηματικού πρ. ή οι κανόνες για τη σωστή χρήση εμφωλευμένων βρόγχων και οχι ο αντικειμενοστραφής πρ. και η διαίρει και βασίλευε.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

evry


   Εγώ διαφωνώ ακόμα και με αυτό. Θα προτιμούσα ερωτήσεις ανάπτυξης που θα ήταν συνδυαστικές ή κρίσεως αλλά μετά η βαθμολόγηση θα ήταν δύσκολη. Δηλαδή αν μάθουν απέξω τα πλεονεκτήματα του τμηματικού ή του δομημένου προγραμματισμού υπάρχει περίπτωση να τα έχουν καταλάβει? Προφανώς και τα μαθαίνουν παπαγαλία.
   Αυτά για να τα καταλάβεις πρέπει να προγραμματίζεις αρκετό καιρό, εμάς πόσο καιρό μας πήρε για να τα χωνέψουμε? Θέλω να πω ότι ειδικά στον προγραμματισμό κάποια πράγματα μαθαίνονται δουλεύοντας στον υπολογιστή, αυτός είναι ο μόνος τρόπος.
   Για παράδειγμα για τη χρήση εμφωλευμένων βρόχων μπορείς με μερικές ασκήσεις να ελέγξεις τον βαθμό κατανόησης, δεν είναι απαραίτητο να τους ζητήσεις να στα απαριθμήσουν

Αυτά και καλό πάσχα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr