Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

τα μαθήματα πρέπει να είναι 5

το να είναι 4 με επιλογή του 4ου από Χημεία, Βιολογία, Επ. Υπολογιστών
δε μειώνει το κόστος, καθώς πολλές επιτροπές εξετάσεων και βαθμολόγηση

το να είναι 4 χωρίς Επ. Υπολογιστών δε θέλω να το σκέφτομαι. Αλλά δε μπορώ και να καταλάβω πως θα δίνουν π.χ. Βιολογία και όχι Χημεία

Γιάννης Αναγνωστάκης

Στις υποθέσεις μας καλό είναι να σκεφτόμαστε τι θα γίνεται και στις υπόλοιπες κατευθύνσεις

Δηλαδή

Αν τα μαθήματα ειναι 4, τότε στην ΑΒ κατεύθυνση θα δίνουν Μαθηματικά, ΑΟΔΕ,ΑΟΘ (Ή Κοινωνιολογία, Δίκαιο) + Έκθεση...Δηλαδη δεν θα δίνουν ούτε Ιστορια ούτε Εφαρμογες πληροφορικής..Ας πουμε ότι αυτό έχει κάποιο νόημα...

Αντίστοιχα αν τα μαθήματα είναι 4 στην Β κατεύθυνση τι δεν θα δίνουν ; Ιστορία και Λατινικά? Σας φαίνεται λογικό ?

petrosp13

Δεν βγαίνει νόημα με τα 4 μαθήματα
Πάνω στον πανικό να τα αλλάξουν όλα προς το δήθεν καλύτερο, ανακοίνωσαν και συνέχισαν να ανακοινώνουν για 4 μαθήματα
Θα αναγκαστούν να το πάρουν κι αυτό πίσω, όπως πήραν κι άλλα σύμφωνα με το ρεπορτάζ
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tdrivas

Να τονίσω, με τη σειρά μου, ότι τα άρθρα για τα 4 μαθήματα προέρχονται από την ίδια πηγή (Α. Λάκασας, Καθημερινή). Συνεπώς, ας κρατάμε μικρό καλάθι ακόμη...
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

za√‘ag

Το κομπιούτερ νίκησε το μολύβι;
Στα σχολεία της Ιντιάνας από τη νέα σχολική χρονιά δεν θα διδάσκεται γραφή παρά μόνο... πληκτρολόγηση

http://blogs.sch.gr/ezavag/?p=686
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

dtsilog

Όταν τα κριτήρια δεν είναι εκπαιδευτικά τότε μέσα στο ψηφιακό αλφαβητισμό κρύβεται ο πραγματικός αναλφαβητισμός. Ένα εργαλείο μάθησης και μετάδοσης της πληροφορίας-γνώσης (όπως είναι η ανάγνωση και γραφή σε έντυπο υλικό) που έχει αντέξει για χιλιάδες χρόνια, αντέχει ακόμα και μετά την επανάσταση της Πληροφορικής, δεν είναι τόσο εύκολο να καταργηθεί. Κι αυτό γιατί γιατί εξυπηρετεί ακόμα ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

Με λίγα λόγια βιβλίο, τετράδιο και υπολογιστής πάνε μαζί, συμπληρώνοντας το ένα το άλλο. Οποιοσδήποτε ευαγγελίζεται ότι η πρόοδος της σύγχρονης κοινωνίας επιβάλλει τη χρήση του υπολογιστή και του ηλεκτρονικού βιβλίου ως μοναδικό-αποκλειστικό εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση, είναι βέβαιο πως δεν έχει εκπαιδευτικά κριτήρια, αλλά οικονομικά.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

apekodys

Παράθεση από: dtsilog στις 14 Ιουλ 2011, 05:51:11 ΠΜ
Όταν τα κριτήρια δεν είναι εκπαιδευτικά τότε μέσα στο ψηφιακό αλφαβητισμό κρύβεται ο πραγματικός αναλφαβητισμός. Ένα εργαλείο μάθησης και μετάδοσης της πληροφορίας-γνώσης (όπως είναι η ανάγνωση και γραφή σε έντυπο υλικό) που έχει αντέξει για χιλιάδες χρόνια, αντέχει ακόμα και μετά την επανάσταση της Πληροφορικής, δεν είναι τόσο εύκολο να καταργηθεί. Κι αυτό γιατί γιατί εξυπηρετεί ακόμα ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

Με λίγα λόγια βιβλίο, τετράδιο και υπολογιστής πάνε μαζί, συμπληρώνοντας το ένα το άλλο. Οποιοσδήποτε ευαγγελίζεται ότι η πρόοδος της σύγχρονης κοινωνίας επιβάλλει τη χρήση του υπολογιστή και του ηλεκτρονικού βιβλίου ως μοναδικό-αποκλειστικό εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση, είναι βέβαιο πως δεν έχει εκπαιδευτικά κριτήρια, αλλά οικονομικά.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!Και το φωνάζω κι εγώ όταν μου δίνεται η ευκαιρία..Γειά στο στόμα σου!

za√‘ag

Παράθεση από: odys στις 14 Ιουλ 2011, 12:17:32 ΜΜ
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!Και το φωνάζω κι εγώ όταν μου δίνεται η ευκαιρία..Γειά στο στόμα σου!

+1000
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

za√‘ag


Σκίτσο από το παλιό βιβλίο πληροφορικής του Γυμνασίου (τέλη δεκ. 80)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

nikosx

Παράθεση από: janag79 στις 09 Ιουλ 2011, 12:22:26 ΠΜ
Στις υποθέσεις μας καλό είναι να σκεφτόμαστε τι θα γίνεται και στις υπόλοιπες κατευθύνσεις

Δηλαδή

Αν τα μαθήματα ειναι 4, τότε στην ΑΒ κατεύθυνση θα δίνουν Μαθηματικά, ΑΟΔΕ,ΑΟΘ (Ή Κοινωνιολογία, Δίκαιο) + Έκθεση...Δηλαδη δεν θα δίνουν ούτε Ιστορια ούτε Εφαρμογες πληροφορικής..Ας πουμε ότι αυτό έχει κάποιο νόημα...

Αντίστοιχα αν τα μαθήματα είναι 4 στην Β κατεύθυνση τι δεν θα δίνουν ; Ιστορία και Λατινικά? Σας φαίνεται λογικό ?


Γιατί δεν είναι λογικό να δίνει η Β κατ Αρχαία, Ιστορία Λατινικά και Έκθεση;
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

tdrivas

έχει κάποιος νέα ενημέρωση σχετικά με το πότε θα ανακοινωθεί το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ/ΤΕΙ???
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

P.Tsiotakis

σήμερα στο alfavita (από Έθνος)  http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=44067

"....

Οι καινοτομίες

1 Εισάγεται η Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή Project) ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών. Είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές. Αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός της προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπολοίπων μαθημάτων. Η αξιολόγηση συνεκτιμά τόσο τη διαδικασία όσο και το αποτέλεσμα της εργασίας των μαθητών. Επιχειρείται μια ουσιαστική μετακίνηση από τον έντονα ατομικιστικό και ανταγωνιστικό χαρακτήρα της εργασίας των μαθητών σε αυτόν της ομαδικής προσπάθειας και συνεργασίας. Οι μαθητές επιλέγουν το θέμα της ερευνητικής εργασίας με την οποία θέλουν να ασχοληθούν με βάση τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και κλίσεις τους.
2 Στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου παρέχεται στους μαθητές, εντός του κυρίως προγράμματος του σχολείου, η δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε επιλεγμένα μαθήματα (μαθήματα εμβάθυνσης) με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
3 Δίδεται η ευχέρεια σε σημαντικό αριθμό μαθητών, είτε από την Α΄ είτε από τη Β΄ Κατεύθυνση, αν θέλουν, να επιλέξουν στη Γ΄ Λυκείου την ΑΒ Κατεύθυνση (για να ακολουθήσουν Οικονομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες).
4 Η θεματολογία των εξετάσεων θα προέρχεται από μία ευρεία ύλη, που θα υπερβαίνει την ύλη των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Ιστορία.
Το "προφίλ" της Α' Λυκείου
10ωρο "πρόγραμμα-κορμός" και... Ερευνα ανά τετράμηνο

Η φετινή πρώτη τάξη του Λυκείου θα είναι αυτή που θα υποδεχθεί τόσο την καινούργια διδασκαλία των ενιαίων μαθημάτων όσο και την Ερευνητική Εργασία (Project). To 10ωρο "πρόγραμμα-κορμός" θα περιλαμβάνει:
α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Νέα Ελληνική Γλώσσα και γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία.
Στο ίδιο μοτίβο, δηλαδή σε ένα ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους, θα βρίσκονται και τα μαθήματα: α) Φυσική,
β) Χημεία και
γ) Βιολογία.

Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ανά 4μηνο το θέμα μίας Ερευνητικής Εργασίας μέσα από τους κύκλους: "Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες", "Τέχνη και Πολιτισμός", "Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία" και "Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη". Επίσης θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν θέμα που να συνδυάζει κάποιους από τους προαναφερόμενους κύκλους. Μία εργασία θα μπορεί να είναι και στα Αγγλικά.
Ολες οι εργασίες θα περιλαμβάνουν χρήση της τεχνολογίας και του Διαδικτύου, στο οποίο και θα αναρτώνται με την ολοκλήρωσή τους. Στην καινούργια Α΄ λυκείου, αφαιρούνται τα υποχρεωτικά μαθήματα:
Αρχές Οικονομίας (2 ώρες), Τεχνολογία (2 ώρες), ΣΕΠ (1 ώρα) και όλα τα μαθήματα επιλογής.
Β' και Γ' Λυκείου
Οι βασικοί "πυλώνες"
Η Β΄ τάξη θεωρείται ως η πιο σημαντική για την πορεία του μαθητή, εντός του Νέου Λυκείου, καθώς έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπος με το καινούργιο σύστημα. Η εκπαίδευσή του εξειδικεύεται και οι σπουδές του διακρίνονται σε δύο βασικές κατευθύνσεις, που αποτελούν και τους πυλώνες πάνω στους οποίους "χτίζεται" το οικοδόμημα του νεότευκτου λυκείου.
Οι Θετικές και Τεχνολογικές επιστήμες περιλαμβάνονται στην πρώτη κατεύθυνση (Α), ενώ όλες οι Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές επιστήμες θα υπάρχουν στη δεύτερη κατεύθυνση (Β).
Το πρόγραμμα γίνεται πολύ "σφιχτό". Σ' αυτή την τάξη ο μαθητής πρέπει να έχει αποσαφηνίσει ποια επιστήμη τον ενδιαφέρει και τι ακριβώς θέλει να σπουδάσει: α. Ανθρωπιστικές επιστήμες, β. Κοινωνικές επιστήμες, γ. Θετικές επιστήμες, δ. Επιστήμες Τεχνολογίας.

Η Ερευνητική Εργασία υπάρχει ως δίωρο υποχρεωτικό μάθημα και στις δύο κατευθύνσεις.
Α΄ Κατεύθυνση. Παρατηρούνται οι εξής αλλαγές: οι 2 ώρες Αλγεβρας Γενικής Παιδείας, οι 2 ώρες Γεωμετρίας και οι 3 κατεύθυνσης γίνονται 6 υποχρεωτικές και 2 επιλογής ως εμβάθυνση στα Μαθηματικά. Οι 4 ώρες Φυσικής (γενικής παιδείας - κατεύθυνσης) γίνονται 4 υποχρεωτικές και 2 επιλογής.
Η Βιολογία από 1 ώρα υποχρεωτική γίνεται 2 επιλεγόμενη, αφαιρείται η Τεχνολογία Επικοινωνιών και η Ξένη Γλώσσα γίνεται από υποχρεωτική και δίωρη επιλογής.
Β΄ Κατεύθυνση. Αφαιρούνται τα Λατινικά, και στη θέση τους εισάγεται το μάθημα Αρχές Φυσικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών (2 ώρες). Τα Μαθηματικά γίνονται 3 ώρες από 4 που ήταν μαζί η Αλγεβρα και η Γεωμετρία, ενώ αφαιρείται και η Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Πολιτικούς Θεσμούς.
• Μαθήματα Επιλογής (Α΄ Κατεύθυνσης): Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Επιστήμη Υπολογιστών, Ξένη γλώσσα, Τέχνη και Πολιτισμός.
• Μαθήματα Επιλογής (Β΄ Κατεύθυνσης): Αρχαία, Ιστορία, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, Λογική, Εφαρμογές Υπολογιστών, Ξένη γλώσσα, Τέχνη και Πολιτισμός.
Τι έρχεται στη Γ΄ Λυκείου
Στην τρίτη τάξη του λυκείου, οι Κατευθύνσεις εξειδικεύονται ακόμη περισσότερο και ενισχύονται με μία ακόμη που περιλαμβάνει τις Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες. Στην ουσία αυτή θα είναι ένας συγκερασμός θετικών και θεωρητικών επιστημών. Η Ερευνητική Εργασία συνεχίζεται να διδάσκεται ως υποχρεωτικό δίωρο μάθημα.
Τα μαθήματα που θα οδηγήσουν στο πανεπιστήμιο
Τέσσερα θα είναι τα βασικά εξεταζόμενα μαθήματα σε κάθε κατεύθυνση για την εισαγωγή των υποψηφίων φοιτητών σε ΑΕΙ - ΤΕΙ:
Α' Κατεύθυνση (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)
• Νεοελληνική Γλώσσα
• Μαθηματικά
• Φυσική
• Χημεία ή Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών
Β' Κατεύθυνση (Θεωρητικές Επιστήμες)
• Νεοελληνική Γλώσσα
• Αρχαία
• Ιστορία
• Λατινικά ή Φιλοσοφία ή Κοινωνιολογία ή Ιστορία Τέχνης ή Δίκαιο
ΑΒ' Κατεύθυνση (Οικονομικές Επιστήμες)
• Νεοελληνική Γλώσσα
• Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
• Μικροοικονομική και Μακροοικονομική
• Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΑΒ' Κατεύθυνση (Κοινωνικές Επιστήμες)
• Νεοελληνική Γλώσσα
• Ιστορία ?Κοινωνιολογία
• Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Θεσμούς
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ"


άρα (?) κάποια πρώτα συμπεράσματα/ερωτήματα:

  • 4 μαθήματα εξέτασης (1 απο αυτά η επιστήμη υπολογιστών αλλά από επιλογή με άλλα 2)
  • στην Γ λυκείου κατεύθυνση ΑΒ, το μάθημα δεν εξετάζεται
  • στη Β λυκείου, κατεύθυνση Α, (αν και καταργείται η Τεχνολογία Επικοινωνιών) δεν αναφέρεται Επιστήμη Υπολογιστών (εκ παραδρομής;)

Ζήτω οι Δέσμες

Eri

Πλακα θα χει να δούμε πως το νεο σύστημα 'θα τρεξει' σε μικρα σχολεια!! :o

Βλέπω να δημιουργούνται τμήματα των 2 - 3ων παιδιών!!

Katsadouros_Dhm

    Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 05 Σεπ 2011, 12:09:43 ΜΜ

    • στη Β λυκείου, κατεύθυνση Α, (αν και καταργείται η Τεχνολογία Επικοινωνιών) δεν αναφέρεται Επιστήμη Υπολογιστών (εκ παραδρομής;)
    Μάλλον εκ παραδρομής δεν αναφέρθηκε, γιατί αναφέρει την ΕΠιστήμη Υπολογιστών στα μαθήματα επιλογής-εμβάθυνσης. Άρα σίγουρα θα υπάρχει και στα υποχρεωτικά.
    Καλό θα ήταν να είναι εξεταζόμενα όλα τα μαθήματα των κατευθύνσεων, δηλαδή 4 + 1 η Έκθεση. ( Και δεν το λέω για να κάνω τη ζωή των παιδιών πιο δύσκολη, και τα δικά μου παιδιά σε λίγα χρόνια αυτό το σύστημα θα γευθούν. Το λέω γιατί βαρέθηκα την απαξίωση μαθημάτων από τα παιδιά λόγω του ότι δεν τα δίνουν πανελλήνιες).

    Αυτό το πρόγραμμα είναι αποφασισμένο ή ακόμα το ψάχνουν;
    Το άρθρο αναφέρει στην αρχή του:
    "Τα 15χρονα που πρώτα θα το δοκιμάσουν σε λίγες μέρες, θα είναι αυτά που θα μπουν το 2014 στα πανεπιστήμια, με όποια μορφή εξετάσεων αποφασιστεί τελικά."
    Δηλαδή δεν έχει αποφασιστεί ακόμα η μορφή εξετάσεων; Αν δεν έχει αποφασιστεί η ΠΕΚΑΠ έχει έργο μπροστά της...

    Γιάννης Αναγνωστάκης

    Παναγιώτη

    δεν νομίζω και δεν μου φαίνεται λογικό αυτό που γράφεται στο άρθρο

    Δεν είναι δυνατό ένας υποψήφιος γιατρός , βιολόγος, φαρμακοποιός να δίνει ή Χημεία ή Βιολογία και να δίνει υποχρεωτικά Μαθηματικά - Φυσική

    Επίσης σκεφτείτε αν όλα αυτά τα μαθήματα  που αναφέρονται στο άρθρο της Μπενέκου (της οποίας μπορείτε να ψάξετε να δείτε τι έγραφε για τις βάσεις πριν ανακοινωθούν για να καταλάβετε...) εξεταζόντουσαν πανελλαδικά τι κόστος θα είχε για το κράτος, τα σχολεία κτλ κτλ..

    Προσωπική της εκτίμηση είναι ....