Πανελλήνιες 2012 Δίκτυα

Ξεκίνησε από Kabas, 26 Μαΐου 2012, 07:21:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Kabas

Καλησπέρα σε όλους θα ήθελα να ρωτήσω για φέτος πια θεωρείτε τα πιο sos θέματα για να πέσουν και κυρίως στις ερωτήσεις ανάπτυξεις τι είναι πιθανό να ρωτήσουν? :)

GiannisED

Στην ουσία όλα ΣΟΣ είναι.Στα δίκτυα τίποτα δεν είναι σίγουρο!Άντε να δούμε το Σάββατο τι θέματα θα πέσουν!

add_tz

Πιο δύσκολα σε σχέση με άλλες χρονιές και με πολλές ερωτήσεις θεωρίας.Ειδικά 2 από αυτές θεωρώ ότι προάγουν την παπαγαλία.Νομίζω όμως ότι το μεγαλύτερο μπέρδεμα έχει γίνει στο ερώτημα Δ2.

vaiosz

ΠαράθεσηΝομίζω όμως ότι το μεγαλύτερο μπέρδεμα έχει γίνει στο ερώτημα Δ2.

Συμφωνώ ειδικά ως προς το θέμα του προς τα ποια κατεύθυνση κάνουμε μετατόπιση κατά την κρυπτογράφηση.Δηλαδή αν το βήμα κρυπτογράφησης είναι 3 το Δ γίνεται Α ή Η; Κατά τη γνώμη μου το σχήμα του σχολικού βιβλίου (σελ.321) δεν είναι καθόλου κατατοπιστικό ως προς αυτό και ειδικά για τους μαθητές, ενώ στην ίδια σελίδα λίγο πιο κάτω λέει καθαρά ότι κατά την κρυπτογράφηση κάθε γράμμα ολισθαίνει προς τα αριστερά ενώ κατά την αποκρυπτογράφηση προς τα δεξιά. Αντίθετα στο ανεπίσημο βοήθημα του μαθήματος σε παρόμοια άσκηση στη σελίδα 133 η κρυπτογράφηση γίνεται ολισθαίνοντας κάθε γράμμα κατά 3 θέσεις προς τα δεξιά..
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

add_tz

Ακριβώς,αλλά θεωρώ ότι το σωστό σύμφωνα με το βιβλίο (που αυτό πρέπει να ακολουθήσουμε,αν κι εμένα με μπέρδεψε αρχικά το βοήθημα) είναι ότι το Δ θα γίνει Η,δηλαδή ο αριθμός ολίσθησης δείχνει πόσες θέσεις αριστερά θα ολισθήσει το αλφάβητο και όχι το κάθε γράμμα.Ήδη είδα ενδεικτικές λύσεις όμως που δίνουν σαν απάντηση ότι το Δ θα γίνει Α,κάτι που έιναι λάθος για μένα. Εν πάσει περιπτώσει θεωρώ την εκφώνηση παραπλανητική,χάθηκε να έλεγε ότι έχουμε κρυπτογράφηση με κλειδι 3;

vaiosz

ΠαράθεσηIn cryptography, a Caesar cipher, also known as Caesar's cipher, the shift cipher, Caesar's code or Caesar shift, is one of the simplest and most widely known encryption techniques. It is a type of substitution cipher in which each letter in the plaintext is replaced by a letter some fixed number of positions down the alphabet. For example, with a shift of 3, A would be replaced by D, B would become E, and so on.

Όντως ο συγκεκριμένος αλγόριθμος έτσι δουλεύει δλδ. το Δ γίνεται Α. Το πρόβλημα θεωρώ πως έγκειται καταρχάς ότι στο βιβλίο δεν διευκρινίζεται πλήρως ότι αναφερόμαστε στην ολίσθηση του αλφαβήτου και όχι των γραμμάτων (δεν υπάρχει ούτε ένα σχετικό παράδειγμα) και κατά δεύτερο λόγο στο ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ μη έχοντας διδαχθεί εις βάθος το δυαδικό σύστημα και την έννοια της ολίσθησης εύκολα μπορεί να έχουν παρανοήσει την έννοια της ολίσθησης προς τα αριστερά μετατρέποντας δλδ. το Δ σε Α σκεπτόμενοι κυριολεκτικά το 3 θέσεις προς τα αριστερά. Όλο αυτό θεωρώ πως θα μπορούσε να αποφευχθεί αν στην εκφώνηση, όπως είπες, δινόταν μόνο το βήμα και όχι η κατεύθυνση της ολίσθησης (αν και επιστημονικά κάτι τέτοιο δε θα ήταν έγκυρο). Το μόνο που μένει να δούμε είναι πως θα βαθμολογηθεί αυτό το θέμα και αν όσοι λειτούργησαν αντίστροφα δλδ. μετατρέποντας το Δ σε Α πάρουν κάποια μόρια.
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

marianad

#6
και εγώ πιστεύω ότι το Δ πρέπει να γίνει Η, αν σκεφτούμε γενικότερα την λειτουργία της ολίσθησης, αλλά κάτι τέτοιο προφανώς δεν είναι σαφές  απ'το βιβλίο, αφού όπως πολύ σωστά ειπώθηκε δεν έχει ούτε ένα παράδειγμα.... πάντως, όλοι σχεδόν οι μαθητές μου μετέτρεψαν το Δ σε Α.

Μήπως ήταν κανείς εξεταστής στα παιδιά που έδιναν προφορικά? Ποιά ήταν η απάντηση που δόθηκε απ' το υπουργείο?

Εγώ πάντως πιστεύω πως θα πρέπει να θεωρηθούν σωστές και οι δύο απαντήσεις.

vaiosz

Παράθεσηκαι εγώ πιστεύω ότι το Δ πρέπει να γίνει Η, αν σκεφτούμε γενικότερα την λειτουργία της ολίσθησης, αλλά κάτι τέτοιο προφανώς δεν είναι σαφές  απ'το βιβλίο, αφού όπως πολύ σωστά ειπώθηκε δεν έχει ούτε ένα παράδειγμα.... η πλειοψηφία πάντως των μαθητών μου μετέτρεψε το Δ σε Α.

Μήπως ήταν κανείς εξεταστής στα στα παιδιά που έδιναν προφορικά? Ποιά ήταν η απάντηση που δόθηκε απ' το υπουργείο?

Εγώ πάντως θεωρώ πως θα πρέπει να θεωρηθούν σωστές και οι δύο απαντήσεις.

Θεωρώ πως γενικά οι λύσεις στο συγκεκριμένο ερώτημα θα είναι μοιρασμένες με αρκετές πιθανότητες η λύση όπου μετατρέπεται το Δ σε Α να έχει δοθεί περισσότερες φορές. Το πως θα βαθμολογηθεί θα εξαρτηθεί από τις οδηγίες του υπουργείου και από τους βαθμολογητές καθώς και από τα μόρια που έδινε η περιγραφή της διαδικασίας και η κρυπτογράφηση της λέξης. Αν υπάρχει κάποιος συνάδελφος εδώ που να βαθμολογεί μπορεί να μας πει τη γνώμη του. Θα γνωρίζουμε σίγουρα μόλις ξεκινήσουν οι πειραματικές βαθμολογήσεις. Όσον αφορά το ενδεχόμενο να θεωρηθούν και οι δύο λύσεις αποδεκτές εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το για ποιο σκοπό τέθηκε το ερώτημα. Αν αποσκοπούσε στην περιγραφή του αλγορίθμου Caesar Cipher και στην κρυπτογράφηση μιας λέξης βάση αυτού αυστηρά τότε πιστεύω πως η αποδοχή και των δύο λύσεων είναι δύσκολη, χωρίς βέβαια να ¨κόβονται" όλα τα μόρια του ερωτήματος από τα παιδιά που δεν έχουν δώσει τη σωστή λύση. Αν πάλι ο σκοπός ήταν η κρυπτογράφηση μιας λέξης με χρήση συμμετρικής κρυπτογράφησης τότε θεωρώ πως και οι δύο λύσεις επιτελούν το ζητούμενο. Όλα αυτά βέβαια αποτελούν μια καθαρά προσωπική μου άποψη.
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

Γιάννης Αναγνωστάκης

Όλη αυτη η ιστορία γίνεται για την λέξη αριστερά που βάλανε στο τέλος της εκφώνησης..Θα μπορούσε κάλλιστα να είχε αποφευχθεί,και δεν θα δημιουργούσε κανένα πρόβλημα..

Η σωστή απάντηση είναι ότι το Δ γίνεται Η (κ.ο.κ).

Κατά την προσωπική μου άποψη, το χειρότερο στα θέματα των δικτύων , όχι μόνο φέτος, αλλά από το 2009, είναι η ποσότητα των απαντήσεων (πολύ λίγα) και η σχέση ερώτηματος-βαθμού..

Αυτό έχει ως συνέπεια, αν κάποιος δεν ξέρει μία απάντηση (η οποία μπορεί να είναι πολύ απλή, 1-2 γραμμές για παράδειγμα) να χάνει 9,10 ή και παραπάνω μόρια...

Θα έπρεπε να έχει πιο πολύ ερωτήματα και να μην δίνονται έτσι απλόχερα οι βαθμοί, γιατί έτσι απλόχερα χάνονται...

vaiosz

ΠαράθεσηΚατά την προσωπική μου άποψη, το χειρότερο στα θέματα των δικτύων , όχι μόνο φέτος, αλλά από το 2009, είναι η ποσότητα των απαντήσεων (πολύ λίγα) και η σχέση ερώτηματος-βαθμού..

Αυτό έχει ως συνέπεια, αν κάποιος δεν ξέρει μία απάντηση (η οποία μπορεί να είναι πολύ απλή, 1-2 γραμμές για παράδειγμα) να χάνει 9,10 ή και παραπάνω μόρια...

Θα έπρεπε να έχει πιο πολύ ερωτήματα και να μην δίνονται έτσι απλόχερα οι βαθμοί, γιατί έτσι απλόχερα χάνονται...


Πολύ σωστό.
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

marianad

#10
Συμφωνώ απόλυτα. Το Δ1 κόστισε 9 μόρια σε πολλούς καλούς μαθητές

mb

Παιδια στο Δ2 θέμα έγινε χαμός. Εμένα όπως και πολλους άλλους συναδέλοφους η σωστή απάντηση που ξέραμε είναι ότι το Δ θα γίνει Η κλπ. Όμως από την ΚΕΕ μας ήρθε απάντηση ότι το Δ θα γίνει Α κλπ. Ζητήσαμε διευκρινίσεις και μίλησα εγώ προσωπικά με ένα απο την ΚΕΕ ο οποίος μου είπε πως το σχήμα του βιβλίου είναι ανακόλουθο με τα λόγια (???) και ότι το σωστό ειναι το Δ να γίνει Α. Του είπα πως έχω σοβαρές ενστάσεις αλλά επέμενε. Μερικοι συνάδελφοι συμφώνησαν με μένα και μερικοι με την ΚΕΕ. Δυστυχώς πολλοί καλοί μαθητές πιθανόν θα χάσουν 8 μονάδες. Εγώ νομίζω ότι το θέμα είναι μείζον

mb

Για μένα το θέμα είναι αρκετά σπουδαίο και πρέπει να αναδειχθεί. Τοσο στο Internet όσο και στα ανεπίσημα βοηθήματα των σχολικών συμβούλων όσο και σε αυτά που λέει το βιβλίο ότι κάθε γράμμα αντικαθίσταται με ένα γράμμα πιο κάτω από αυτό όπως και η πλειοψηφία των συναδέλφων εδώ συμφωνεί, όσοι απο εμάς δείξαμε στους μαθητές μας των σωστό τρόπο θα χάσουν 8 μονάδες? Μας είπαν για κάθε γράμμα να βαζουμε απο μια μονάδα και αν μας εξηγούσαν και το πως αλλες 8 μονάδες (σύνολο 16). Περιμένω παρατηρήσεις από συναδέλφους που δίδαξαν το μάθημα και το πως το είπαν στα παιδιά τους. Θα επικοινωνήσω και με τον σχολικό σύμβουλο μου και θα αναδείξω το θέμα

dolcefarniente

Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός πως παραδέχονται την αστοχία του βιβλίου(που δεν είναι η μόνη!!) και παρόλα αυτά να βάζουν ένα τέτοιο θέμα. Προσωπικά έχω διδάξει το Δ να γίνεται Η. Δε θεωρώ σωστή τη λύση που δίνουν. Με το σκεπτικό ότι το σχήμα είναι ανακόλουθο με το κείμενο, γιατί να μην θεωρήσει κάποιος σωστό το σχήμα και όχι το κείμενο?? Ποιος μπορεί να κρίνει την ορθότητα ενός κειμένου στο οποίο αναφέρονται ακόμη οι "οκτάδες οκτάδων"? Αν δοθεί εξήγηση βασισμένη σε επιχειρήματα τοτε μπορώ να το καταλάβω. Συνάδερφε μπράβο που προσπαθείς να το αναδείξεις. Είναι κρίμα άριστοι μαθητές να χάσουν μορια από ένα τέτοιο θέμα.

mchvg

#14
Καλησπέρα σε όλους..Είμαι μαθητής ο οποίος εξετάστηκα σήμερα στο μάθημα..Δέν είμαι σε θέση να κρίνω τα θέματα αν και η προσωπική μου άποψη είναι οτι ήταν άδικα, και αυτό διότι δίναν υπερβολικά πολλές μονάδες σε θέμα που δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη ασχολία και η απαντησή του ήταν εύκολη..Με αυτό τρόπο εξομοιώνουνε  την προσπάθεια που έκανα όλη τη χρονιά με έναν μαθητή που θεώρησε σωστό να δώσει για την "πλάκα του ή την εμπειρία" και να ακολουθήσει τη τακτική του "τζόκερ"..Ωστόσο παίρνω την ευκαιρία να αναφερθώ στο επίμαχο Δ.2.Είμαι απο τους μαθητές που το Δ το κάνανε Η..Μπορεί ωστόσο κάποιος απο εσάς να μου απαντήσει στο ερώτημα γιατι να χάσω τουλάχιστον 8 μονάδες όταν μόνος υπεύθυνος για αυτό είναι η ΚΕΕ,το σχολικό βιβλίο ή ακόμα και ορισμένοι καθηγητές???.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ..