Διαγωνίσματα για τη χρονιά 2015 - 2016

Ξεκίνησε από nikolasmer, 11 Νοε 2015, 12:40:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikolasmer

Μέχρι να υποδεχτούμε τη μητέρα όλων των διαγωνισμάτων , το επίσημο διαγώνισμα του ΣΤΕΚΙΟΥ που είναι έτοιμο προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, παραθέτω το πρώτο διαγώνισμα που έβαλα φέτος στους μαθητές μου, οι οποίοι με οδηγίες αντιφατικές πολλές φορές και με το σταγονόμετρο προσπαθούν και ελπίζουν...

Μέχρι και τις Δομές επανάληψης, χωρίς μετατροπές. Κεφάλαια 2,7,8
Σχόλια ως προς τα θέματα:
Α1. 4) από κάπου το είχα τσιμπήσει αλλά δεν θυμάμαι και επίσης δεν μπορούσα να βρω καλύτερη εκφώνηση (ούτε αυτή μου αρέσει)
Α2. Δεν ξέρω τι άλλο θα ήταν καλό για θεωρία
Α3. Η εκφώνησή μου μπέρδεψε αρκετούς και έδωσα διευκρινήσεις. Απλά ήθελα να παίξουν με Λογικές τιμές.
Α4. Αντιγραφή από πανελλήνιες
Α5. Τώρα ή το είχα κουβεντιάσει με ένα μαθητή μου ή το είχα δει στο Στέκι, δε θυμάμαι.
Β1. Από ένα νήμα στο Στέκι, μια συζήτηση πριν μερικά χρόνια
Β2. Από Διαγώνισμα στο Στεκι με μικρή παραλλαγή γιατί δεν έχουν κάνει Πίνακες
Γ. Μια κλιμακωτή. Αυτό το εχτρα ερώτημα που σκέφτηκα δεν μπορώ να το λύσω. Δεν μπορώ να πιαστώ από κάπου και το μυαλό μου πάει συνέχεια σε κάτι καμπύλες παραγωγικών δυνατοτήτων και κάτι τέτοιο αλλά δεν μπορώ να το "συλλάβω".
Δ. Δεν μπορούσα να σκεφτώ κάποια καλύτερη εκφώνηση. Απλά μου άρεσε και η παραλλαγή που παρατίθεται στο τέλος. Μεταβαλλόμενος έλεγχος εγκυρότητας.

Αποτελέσματα Βαθμών: Με μια ματιά, χωρίς ακόμα να τα έχω διορθώσει, βλέπω πως υπάρχει πρόβλημα και τα περισσότερα γραπτά είναι γύρω από τη βάση με ελάχιστες εξαιρέσεις. Έχω όμως πολύ μικρό δείγμα.

Μπορεί να μην έχουν τα θέματα κλιμακωτό βαθμό δυσκολίας, μπορεί να υπάρχουν παραλείψεις και αβλεψίες, γενικά ατέλειες. Όποιος ενδιαφέρεται ας σχολιάσει...

Καλόν αγώνα στα παιδιά όλων μας και καλό κουράγιο σε όλους τους συναδέλφους και γονείς.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Το 2ο Διαγώνισμα που έβαλα στα παιδιά μου στις 20/12/2015.
Περιλαμβάνει μέχρι και αρχικές πολύ απλές ασκήσεις στους πίνακες χωρίς κεφάλαιο 6 και τίποτα από νέα ύλη που εντάχθηκε φέτος.

Τα περισσότερα είναι παρμένα από τις πανελλαδικές εξετάσεις προηγουμένων ετών και αρκετά είναι από τα Διαγωνίσματα που έχει βγάλει η συγγραφική ομάδα του Στεκιού ( :-* I love them all  :-*) τα προηγούμενα χρόνια.
Θέματα Α4 και Β2 είναι ακριβώς αντιγραφή από Διαγώνισμα του Στεκιού.

Για οποιοδήποτε λάθος στα θέματα υπεύθυνος είμαι μόνο εγώ. Οπότε αν έχετε παρατηρήσεις....

Καλό κουράγιο και καλή δύναμη σε όλους.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

annastasios

καλή δουλειά μπράβο!
μήπως έχεις και προτεινόμενες λύσεις

nikolasmer

Γεια σε όλους.
Στις 28-2-2016 έβαλα στους μαθητές μου το διαγώνισμα που επισυνάπτω.

Περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο Πίνακες, Στοίβα Ουρά και Δευτερεύουσες Δομές σε θεωρητικό πλαίσιο. Αναλυτικότερα:
ΘΕΜΑ Α:
Α1. Σωστό - Λάθος (σε πίνακες , ουρά στοίβα και Δυαδική αναζήτηση - θεωρητικά)
Α2 και Α3. Να γραφούν οι κώδικες της Δυαδικής Αναζήτησης και της Ταξινόμησης με Επιλογή (plain code)
Α4. Θεωρία από το 6ο και 3ο κεφάλαιο της ύλης. (Οι γνωστές ερωτήσεις και τίποτα περισσότερο)
Α5. Συμπλήρωση Κενών (Αντιστροφή της Φυσαλίδας και επαναφορά των στοιχείων στις αρχικές τους θέσεις με τη βοήθεια Στοίβας)

ΘΕΜΑ Β
Β1 και Β2: Διάγραμμα Ροής και Πίνακας Τιμών (Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο "Ανάλυση και σχεδίαση Αλγορίθμων" του Κων/νου Παπαρρίζου. Σελίδα 147 Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑ 2010)
   
ΘΕΜΑ Γ
Πίνακες.Το έριξα λίγο στη διαθεματικότητα. Μαθηματικά Β και Γ Γυμνασίου και καρτεσιανές συντεταγμένες.

ΘΕΜΑ Δ
Λέξεις και Λεξικό. Πίνακες που αποθηκεύουν χαρακτήρες σε κάθε θέση τους. Δε βγήκε και τόσο καλό. Ήθελα αναζήτηση και ταξινόμηση σε δισδιάστατο. Η εκφώνηση δεν με ενθουσιάζει και πολύ.

Φυσικά δεκτές όλες οι παρατηρήσεις και διορθώσεις από συναδέλφους,μαθητές και γενικά κάθε ενδιαφερόμενο.
Συγγνώμη για τη μη ανάρτηση απαντήσεων στα προηγούμενα θέματα. Δεν βρίσκω το χρόνο να τις συντάξω.
Τελούμε εν αναμονή της ναυαρχίδας του Διαγωνίσματος Από το ΣΤΕΚΙ. Όπως και κάθε χρονιά, πιστεύω θα είναι το κάτι άλλο.... :D
Αυτά.
Καλό κουράγιο σε όλους.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nickgg

το διαγώνισμα 1  * ΔΙΑΓ_1ο_2015_2016.docx είναι πάρα πολύ ωραίο. 
μπορώ να κάνω μερικές ερωτήσεις ;

1. είχες 3 ώρες το τμήμα για να γράψουν αυτό το διαγώνισμα ;

2. στο ερώτημα Α16 ποιά είναι η σωστή απάντηση;
Θα ήθελα να μάθω σε ποια σελίδα του βιβλίου είναι
και αν πρέπει να ρωτάμε τέτοια προχωρημένα πράγματα στους μαθητές ;

ευχαριστώ

dski

Και μια παρατήρηση για το Α3 στο 1ο Διαγώνισμα (ΔΙΑΓ_1ο_2015_2016.docx):

Δεν ξέρω αν ήταν αυτή η πρόθεσή σου αλλά μετά την 1η επανάληψη, που οι μεταβλητές Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ, ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ γίνονται αντίστοιχα ΨΕΥΔΗΣ και ΑΛΗΘΗΣ (δηλ. αλλάζουν τιμή), οι τιμές τους (όπως και της ΤΕΜΠ που αρχικά γίνεται ΑΛΗΘΗΣ) παραμένουν πάντα οι ίδιες ανεξάρτητα από αριθμό επαναλήψεων άρα πάντα λαμβάνουμε απάντηση ότι η Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ είναι ΨΕΥΔΗΣ.

=========================================
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ, Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ, ΤΕΜΠ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, ΦΥΛΛΑ
ΑΡΧΗ
  Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΑΛΗΘΗΣ
  ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΦΥΛΛΑ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΦΥΛΛΑ
    ΤΕΜΠ <- Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ Η ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ
    Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ ΚΑΙ Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ
    ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΤΕΜΠ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
=========================================

nikolasmer

Παράθεση από: dski στις 10 Μαρ 2016, 01:37:24 ΜΜ
Και μια παρατήρηση για το Α3 στο 1ο Διαγώνισμα (ΔΙΑΓ_1ο_2015_2016.docx):

Δεν ξέρω αν ήταν αυτή η πρόθεσή σου αλλά μετά την 1η επανάληψη, που οι μεταβλητές Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ, ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ γίνονται αντίστοιχα ΨΕΥΔΗΣ και ΑΛΗΘΗΣ (δηλ. αλλάζουν τιμή), οι τιμές τους (όπως και της ΤΕΜΠ που αρχικά γίνεται ΑΛΗΘΗΣ) παραμένουν πάντα οι ίδιες ανεξάρτητα από αριθμό επαναλήψεων άρα πάντα λαμβάνουμε απάντηση ότι η Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ είναι ΨΕΥΔΗΣ.

=========================================
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ, Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ, ΤΕΜΠ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, ΦΥΛΛΑ
ΑΡΧΗ
  Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΑΛΗΘΗΣ
  ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΦΥΛΛΑ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΦΥΛΛΑ
    ΤΕΜΠ <- Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ Η ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ
    Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ ΚΑΙ Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ
    ΔΕ_Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ <- ΤΕΜΠ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ Μ_ΑΓΑΠΑΕΙ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
=========================================

Για το Α3 ναι...ποτέ δεν με αγαπάει....σνιφ!! Παιχνίδι με λογικές μεταβλητές. Μετά από μια - δυο επαναλήψεις έπρεπε να γίνει κατανοητό, όπως το είπες dski.
Ίσως να ήταν άκυρη η εκφώνηση τελικά...
Για το Α1.6 η απάντηση είναι Σωστό
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nickgg

καλημέρα και πάλι. με ενδιαφέρουν πολύ αυτές οι ασκήσεις , θα μου επιτρέψετε μερικές ερωτήσεις;

για το πρώτο διαγώνισμα, το Α1.6 γιατί είναι σωστό ;

για το δεύτερο διαγώνισμα το Α3.2 είναι σωστό να το ρωτάμε στους μαθητές ;
Αυτό αντιβαίνει όλους τους κανόνες για την ορθή χρήση της εντολής Για..από..μέχρι.
προλαβαίνετε να διδάξετε τόσο προχωρημένες μετατροπές ; και πόσα παιδιά απάντησαν σωστά ;

στο τρίτο διαγώνισμα δε μου άρεσε μόνο το Α5

ευχαριστώ.

nikolasmer

Παράθεση από: nickgg στις 18 Μαρ 2016, 12:15:03 ΜΜ
καλημέρα και πάλι. με ενδιαφέρουν πολύ αυτές οι ασκήσεις , θα μου επιτρέψετε μερικές ερωτήσεις;

για το πρώτο διαγώνισμα, το Α1.6 γιατί είναι σωστό ;

για το δεύτερο διαγώνισμα το Α3.2 είναι σωστό να το ρωτάμε στους μαθητές ;
Αυτό αντιβαίνει όλους τους κανόνες για την ορθή χρήση της εντολής Για..από..μέχρι.
προλαβαίνετε να διδάξετε τόσο προχωρημένες μετατροπές ; και πόσα παιδιά απάντησαν σωστά ;

στο τρίτο διαγώνισμα δε μου άρεσε μόνο το Α5

ευχαριστώ.

Γεια και από μένα.

  • Σχετικά με την Α1.6. σας παραπέμπω σε ένα νήμα από τα πολλά που έχουν ανοιχτεί στο Στέκι και με μια απλή αναζήτηση βρέθηκε μπροστά μου: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5640.0

  • Σχετικά με το ερώτημα Α3.2 και γενικότερα του Α3 του 2ου διαγωνίσματος, για τις μετατροπές, ακολουθούνται συγκεκριμένοι κανόνες. Με μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο σχετικά με "μετατροπές στις Δομές Επανάληψης" παίρνουμε αρκετά αποτελέσματα καθώς και αρκετά πλήρες είναι το παρακάτω νήμα: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3806.0

  • Σχετικά με το Α5 στο τρίτο διαγώνισμα δε μπορώ να πω ότι ήταν κάτι αξιόλογο. Απλά ήθελα να εφαρμόσω Στοίβα σε κάποια γνωστή λειτουργία πινάκων. Βγαίνει πολύ ωραία αλλά και πάλι κάτι με χαλάει. Δεν είχε και τόσο μεγάλη απήχηση στα παιδιά.  Επίσης στο 4ο θέμα είχα πολλές αναζητήσεις πράγμα που κούρασε.

Ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις. Εδώ είμαι για ότι άλλο.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Το τελευταίο Διαγώνισμα της Χρονιάς με ημερομηνία 17/4/2016.... :-[
Στενοχωριέμαι...... :-\
Με ανοδικές τάσεις φόρων, ΦΠΑ και τα τοιαύτα θα δούμε για του χρόνου.
Ας είμαστε καλά και βλέπουμε....

Λοιπόν:
Θέμα Α:
Α1. Σωστό - Λάθος περισσότερο από την καινούρια Θεωρία
Α2. Λιγότερες επαναλήψεις για κύρια και δευτερεύουσα διαγώνιο σε δισδιάστατο πίνακα
Α3. Αντιστοιχία με πολυπλοκότητες. Λόγω του θολού τοπίου απέφυγα τον υπολογισμό πράξεων σε τμήματα κώδικα
Α4. Να υπολογιστούν 3 σειρές μια εκ των οποίων είναι η σειρά Fibonacci
A5. Μια μετατροπή η οποία θα χρειαστεί και στο θέμα Γ. Έτσι για να προετοιμαστούν.

Θέμα Β
Από συνάρτηση σε διαδικασία, με αντίγραφα λόγω περάσματος των παραμέτρων και αλλαγή τους. Υπάρχει και ένα Β4 το οποίο με απασχόλησε πάρα πολύ για να το χτίσω και για το αν θα γίνει κατανοητό από τους μαθητές. Τέλος πάντων ...λίγες μονάδες πιάνει.

Θέμα Γ
Επηρεάστηκα από 2 πολύ ωραία θέματα του Projext Euler. Τα συνδύασα και βγήκε το θέμα. Θέλω να δω πως θα το προσεγγίσουν τα παιδιά.

Θέμα Δ
Πίνακες. Θέλω να δω πως θα λυθεί τη στιγμή που τα παιδιά δεν γνωρίζουν τρισδιάστατους. Η φιλοσοφία μου άρεσε από ένα παλιό διαγώνισμα που είχαν βγάλει Τσιωτάκης και Ντζιός.

Παρατηρήσεις και feedback....να μην τα ξαναλέω...κάποια πατάτα θα έχει γίνει.......


Καλή Επιτυχία σε όλα τα παιδιά στις Εξετάσεις. Καλό κουράγιο σε όλους. Και φυσικά υπομονή....
Χα χα  :) τώρα που γράφω αυτές τις αράδες μόλις ήρθε και το μήνυμα του Παναγιώτη Τσιωτάκη στο νήμα Back to the Past..... Εξετάσεις Τετραμήνων στη μέση εκπαίδευση.... :D ;D

Άντε και πάλι κουράγιο.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

amavidis

Συνάδελφε nikolasmer ευχαριστώ για τη διάθεση του διαγωνίσματος. Εχει ενδιαφέρον, όμως πάλι μπερδεύτηκα: Η πολυπλοκότητα και οι ασκήσεις με αυτή δεν ειναι εκτος ύλης; Οι δοηγίες ξεκάθαρα λένε ότι διδάσκουμε έως τον ορισμό.

Ευχαριστω και πάλι.

nikolasmer

Παράθεση από: amavidis στις 28 Απρ 2016, 03:40:30 ΜΜ
Συνάδελφε nikolasmer ευχαριστώ για τη διάθεση του διαγωνίσματος. Εχει ενδιαφέρον, όμως πάλι μπερδεύτηκα: Η πολυπλοκότητα και οι ασκήσεις με αυτή δεν ειναι εκτος ύλης; Οι δοηγίες ξεκάθαρα λένε ότι διδάσκουμε έως τον ορισμό.

Ευχαριστω και πάλι.

Ναι....εεμμμ...φοβάμαι αρκετά....δεν ξέρω .... Αν αναφερεστε στο Α3 , μόνο αναφορικά έχω πει στην τάξη ποια είναι η πολυπλοκότητα της κάθε λειτουργίας όσων αναφέρονται. Και τίποτα περισσότερο. Και πάλι φοβάμαι όμως ... Ήταν ένας ακόμη τρόπος για να εξετασω αν γνωρίζουν έστω και στο ελάχιστο ορισμένοι μαθητές μου ποιος είναι ο κώδικας μερικών σημαντικών λειτουργιών. Μπας και χτυπησω κανένα καμπανάκι την τελευταία στιγμή. Άσχημα τα πράγματα...
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

Diotima

Εμένα το διαγώνισμα σου μου αρέσει και σε ευχαριστώ για τη διάθεση του. Και κατά τη γνώμη μου δεν παραβαίνει τις οδηγίες διδασκαλίας του 5ου κεφαλαίου.

Έχω προλάβει να δω καλά μόνο το Α θέμα, πολύ ωραίο, τα άλλα πρέπει να τα λύσω πρώτα, οπότε σου γράφω κάποιες πρώτες παρατηρήσεις γι αυτό:

Α2. Στην εκφώνηση της άσκησης νομίζω ο πίνακας Π[1000, 1000] πρέπει να γίνει Π[n, n] γιατί ο αλγόριθμος υπολογίζει το αποτέλεσμα για τον τυχαίο τετραγωνικό πίνακα. (Αν θεωρήσουμε ότι το n=1000, σταθερό, τότε η πολυπλοκότητα είναι Ο(1) ).
Επίσης, στο τελευταίο Αν όπου αφαιρείται το μεσαίο στοιχείο από το άθροισμα, το μεσαίο στοιχείο πρέπει να γίνει: Π[(n+1) div 2, (n+1) div 2].

A3. Αν σε ενδιαφέρουν τα ορθογραφικά, τα δύο ...που περιγράφεται στην εκφώνηση.
Στον κώδικα Β επαναλαμβάνεται η διαδικασία εύρεσης μέγιστου σε δισδιάστατο τετραγωνικό πίνακα αλλά ο πίνακας Π[n, n] παραμένει ο ίδιος, δεν εισάγονται νέες τιμές στον πίνακα. Όπως είναι θα υπολογίσει n φορές το μέγιστο του ίδιου πίνακα. Προτείνω μετά τη Για Ι από 1 μέχρι n, να προστεθεί το τμήμα εισαγωγής τιμών στον πίνακα Π[n, n].

Στον κώδικα Γ λείπει ο μετρητής k της εσωτερικής Για....
Ο εξωτερικός βρόχος θα ήταν καλύτερα να ήταν μέχρι n-1, αλλά δε δημιουργεί λάθος όπως είναι, καταλαβαίνω ότι μάλλον ήθελες να είναι ευκολότερος ο υπολογισμός.

Στον κώδικα Ε το Αν rear < N τότε, πρέπει να γίνει: Αν πίσω < Ν τότε

Α4. Νομίζω ότι το: Α=1*2*3 + 2*3*4 + 4*5*6 +.......+ ν*(ν+1)*(ν+2) πρέπει να διατυπωθεί: Α=1*2*3 + 2*3*4 + 3*4*5 + 4*5*6 +.......+ ν*(ν+1)*(ν+2)

Αυτά προς το παρόν, καλή δύναμη!

Γιάννης Αναγνωστάκης

Ευχαριστούμε για το  υλικο!

Μια γενικότερη ερώτηση, διδάξετε αλγόριθμο ουράς;

Αποστολάτος Άκης

Καλησπέρα και χρονια πολλά σε όλους!!!!!! καλή ανάσταση....
Γιάννη, νοίζω πως ρητά λέει στις οδηγίες μόνο ασκήσεις για στοίβα....