Προτάσεις για μείωση της ύλης

Ξεκίνησε από petrosp13, 24 Μαρ 2020, 05:37:37 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Θεωρώ δεδομένη την μείωση της ύλης με 1 μήνα χαμένων ωρών
Μερικές εύκολες προτάσεις

- Το κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού. Ενδιαφέρον κεφάλαιο, αλλά με ελλιπείς και ασαφείς ασκήσεις και πιθανότητα για επικίνδυνα θέματα
- Το Κεφάλαιο των Τεχνικών Σχεδίασης Αλγορίθμων. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται καν να το δικαιολογήσω
- Οι παράγραφοι που αναφέρονται στις σκοπιές που μελετά η Πληροφορική τους Αλγορίθμους και τα Δεδομένα.

Η έκταση της μείωσης θα εξαρτηθεί φυσικά και από το αν θα ανοίξου τα σχολεία στις 27/4

Θα έλεγα ότι δεν θα πρέπει να αγγιχτεί καθόλου η κλασική ύλη της αλγοριθμικής (Δομή Ακολουθίας...Υποπρογράμματα) στην μείωση της ύλης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Κατά τη γνώμη μου ακόμα και αν ανοίξουν στις 27/4 θα πρέπει να είναι πολύ πιο γενναία η μείωση.
Εγώ θα ήθελα Αντικειμενοστρεφής & Εκσφαλμάτωση ή Αντικειμενοστρεφής & Δυναμικές
Τα παιδιά έχουν ταρακουνηθεί. Δεν είναι μόνο αριθμητικό θέμα ημερών.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

andreas_p


soc_h

Προσωπικά θεωρώ δύσκολο να ανοίξουν ξανά τα σχολεία πλην ίσως του Λυκείου κυρίως λόγω της Γ.
Αν γίνει αυτό, θα γίνει στο πρώτο δεκαήμερο Μαΐου.
Σωκράτης

akalest0s

Και εγώ δε βλέπω να ανοίγουμε σύντομα. Αμέσως μετά το Πάσχα, πολύ χλωμό..
Οπότε μιλάμε για γενναίες μειώσεις ύλης, αν όντως πάει έτσι.
Προφανώς τα πιο θεωρητικά και αστήρικτα κεφάλαια, πρέπει να φύγουν πρώτα από τη μέση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

sensible

Νομίζω ότι δεν υπάρχει τι επιθυμούμε εμείς αλλά που βρίσκεται στην ύλη και ο τελευταίος των συναδέλφων. Θεωρητικά βάση και του χρονοπρογραμματισμού του ΙΕΠ η μεγάλη πλειοψηφία να πούμε ότι λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία είχε ξεκινήσει τις Δυναμικές Δομές Δεδομένων. Άρα ορθολογικά θεωρώ απίθανο να κόψουν ύλη (έστω και θεωρητική) που έχει ήδη διδαχθεί και μάλιστα σε ήρεμη περίοδο για τους μαθητές. Ρεαλιστικά με την επιστροφή ολοκληρώνουμε τις Δυναμικές Δομές και κόβουν τον Αντικειμενοστραφή σχεδόν σίγουρα (βάση και πληροφόρησης από Συντονιστή της ειδικότητας μας). Αν αφαιρεθεί και κάτι από τις Δυναμικές Δομές δε το ξέρω.

Λαμπράκης Μανώλης

καλησπέρα σε όλους

να ρωτήσω εγώ το ανάποδο, ποια θα λέγαμε πως είναι τα πιο πίθανα να παραμείνουν απο τη νεα ύλη, ώστε να κάνουμε μία επαναληψούλα σε αυτά  ??


εγώ θα έλεγα στοίβα, ουρά, λίστες, δένδρα είναι  από τα πιο πιθανά να παραμείνουν

τι λέτε εσείς ?? 

petrosp13

Το σίγουρο είναι ότι το πιο σημαντικό στοιχείο στην αφαίρεση ύλης είναι η σειρά που ζήτησε το ΙΕΠ να διδαχθούν τα κεφάλαια
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Παράθεση από: petrosp13 στις 26 Μαρ 2020, 03:17:22 ΜΜ
Το σίγουρο είναι ότι το πιο σημαντικό στοιχείο στην αφαίρεση ύλης είναι η σειρά που ζήτησε το ΙΕΠ να διδαχθούν τα κεφάλαια
Η σειρά του ΙΕΠ είναι ενδεικτική και δεν δεσμεύει τους διδάσκοντες. Το λέει στο τέλος.
Τώρα υποβάλλεται η ύλη του Μαρτίου και πιστεύω σύντομα θα ληφθούν αποφάσεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gbougioukas

Αν αφαιρεθεί κάτι, καλό είναι να μην είναι οι γράφοι. Πληροφορική χωρίς δομές δεδομένων δεν γίνεται και οι γράφοι είναι η πιο γενική τους μορφή, όπως λέει και το σχολικό βιβλίο.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

akalest0s

Ευσταθεί. Όταν δίδαξα γράφους, σκεφτόμουν πόσο χρήσιμοι μπορεί να είναι στη μετέπειτα πορεία των παιδιών.
Φαντάζομαι όμως το ΙΕΠ θα χειριστεί το 1.3 ολόκληρο μαζί.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ilias_s

Συγγνώμη που θα παρέμβω με αυτό τον τρόπο κάνω τις εξής σκέψεις :

1) Η μείωση ή όχι της ύλης είναι κάτι που δεν το αποφασίζουμε εμείς! Το τι θα μείνει και τι όχι μάλλον θα αποφασιστεί κεντρικά.
2) Δε νομίζω πως υπάρχει τρόπος να βρούμε ένα κοινά αποδεκτό κομμάτι της ύλης για να βγει εκτός χωρίς να θιγεί ούτε κανένας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
3) Οι όποιες προτάσεις που συζητιούνται εδώ, θα φτάσουν ποτέ το υπουργείο; Αν φτάσουν θα τα λάβει υπόψη κανείς; Η εμεπιρία μου λέει πως η απάντηση σε αυτά τα εωτήματα είναι όχι και ΟΧΙ αντίστοιχα!

Εγώ έχω τελειώσει την ύλη ανεπίσημα 27 Φλεβάρη, επίσημα κάποια στιγμή πριν τις 10 Μάρτη. Και τίποτα να μην κόψουν οι δικοί μου μαθητές έχουν διδαχθεί τα πάντα (και την ύλη στα φροντιστήρια την είχαν τελειώσει ακόμα πιο νωρίς). Ακολουθώντας τη διδακτική αλληλουχία του ΙΕΠ, τα τελευταία κομμάτια της ύλης που έκανα ήταν ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός και αμέσως πριν οι δομές δέντρων και γράφων. Άλλοι μπορεί να πήραν την ύλη με άλλη σειρά. Ξέρω πως κάποιος άφησε το 6ο κεφάλαιο τελευταίο μαζί με την εκσφαλμάτωση. Τι κόβεις λοιπόν;

Με μία φράση... Μήπως τζάμπα κουβεντιάζουμε;


evry

Ηλία εννοείται ότι αυτή η κουβέντα δεν έχει νόημα, απλά ο καθένας νομίζει ότι αν γράψει κάτι εδώ θα το διαβάσουν στο υπουργείο και θα τρέξουν αμέσως να το υλοποιήσουν.

Είναι όπως αυτό που κάνουν κάποιοι με τα θέματα εξετάσεων. Αν μπει κάποιο πρωτότυπο θέμα το οποίο δεν έχουν κάνει οι μαθητές τους, μπαίνουν εδώ και ζητάνε να ακυρωθεί, ότι είναι εκτός ύλης κλπ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Ρε παιδιά (evry και ilias_s) τον πόνο μας λέμε. Δεν νομίζω κανείς να γράφει με την ελπίδα ότι θα διαβαστεί στο υπουργείο!
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Λαμπράκης Μανώλης

καλημερα

συγνώμη για την ενταση αλλά το διάβασα και μου εχει ανεβαι η πίεση στο 10000

καλά σοβαρά τώρα, λέμε την άποψη μας και είμαι οι ΧΑΖΟΙ και οι ΗΛΙΘΙΟΙ που θέλουμε να μας ακούσει το υποουργείο , να ακυρώσει θεματα κτλ κτλ ??? τι είναι αυτό τώρα ???? μα σοβαρά τώρα ??? τον πόνο μας λέμε, καλά τα λεέι ο συνάδελφος ...   μπράβο, άριστη αντιμετώπιση συναδέλφων, και εις ανώτερα

ξανά συγνώμη για την ένταση

petrosp13

Ο καθένας από εμάς μιλάει με 5 ανθρώπους, ο καθένας από τους 5 αυτούς μιλάει με άλλους 5 ανθρώπους (έτσι κολλάει και ο ιός)
Η πιθανότητα να είναι εντός αυτών των 5 ανθρώπων συνάδελφοι καθηγητές Πληροφορικής είναι πολύ μεγάλη
Η πιθανότητα να είναι μέσα σε αυτή την viral αλυσίδα τελικά οι άνθρωποι που θα αποφασίσουν τα τμήματα που θα αφαιρεθούν, είναι επίσης μεγάλη
Την μείωση της ύλης δεν θα την αποφασίσει η Κεραμέως, η Ζαχαράκη ή κάποιος Γενικός Γραμματέας
Θα την αποφασίσουν οι υπεύθυνοι Πληροφορικής του ΙΕΠ ή κάποιοι σύμβουλοι του μαθήματος μας ή συνδυασμός τους

Δηλαδή αν από αυτή την κουβέντα μεταξύ μας βγει ότι όλοι μας πιστεύουμε ότι Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός και οι Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων πρέπει οπωσδήποτε να αφαιρεθούν, αυτό δεν είναι συμπέρασμα της κοινότητας των καθηγητών της Πληροφορικής;
Δεν θα φτάσει με αυτό τον τρόπο στα αυτιά αυτών που πρέπει;

Δεν θεωρώ ότι λέμε τον πόνο μας
Το συγκεκριμένο φόρουμ υπάρχει πάνω από 15 χρόνια και είναι ένα σημαντικό μέσο επικοινωνίας για τους Καθηγητές Πληροφορικής
Θεωρώ επίσης (άποψη μου) ότι έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη του μαθήματος της ΑΕΠΠ, οδήγησε σε επίσημες διευκρινίσεις με τους προβληματισμούς που έθεσε (και ακόμα θέτει) και συνέβαλλε στην κατακόρυφη άνοδο της δυσκολίας των θεμάτων (μέχρι το 2014)

Άρα, θεωρώ άστοχα τα τελευταία σχόλια...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

Πέτρο, αν μου επιτρέπεις ένα σχόλιο, καλώς η κακώς, πρέπει κάπως να κάνουμε τη δουλειά μας και το μάθημα μας με την υπάρχουσα κατάσταση .. οπότε το να συζητήσουμε κάποιες απόψεις, έστω σε θεωρητικό επίπεδο, με βάση αυτά που μπορούμε να υποθέσουμε έστω, και να θεωρείται αυτό κακοπροαίρετο, μου φάινεται λίγο υπερβολικό .. προσπαθούμε να στηριχθούμε από κάτι για να δούμε πως θα κάνουμε τη δουλειά μας και συζητάμε .. προφανώς και η δουλειά που γίνεται εδώ πέρα είναι αυτή που λες, όμως δε νομίζω πως υπονομεύεται από τις συζητήσεις αυτές .. εγώ στον ελεύθερο χρόνο μου ετοιμάζω διαγωνίσματα και τα ανεβάζω εδώ πέρα πχ .. με την ιδια λογική τα ανεβάζω για να επηρεάσω το Υπουργείο, για να μπουν αυτά που έχω διδάξει εγώ και όχι τα άλλα που δεν πρόλλαβα ??? αν είναι έτσι ας μου σταλεί από κάποιον διαχειριστή προσωπικό μήνυμα να σταματήσω, ούτε να κουράζουμε εγώ, ούτε να κουράζω εσάς, ούτε να επηρεάζω με αθέμητο τρόπο Υπουργίεο/συναδέλφους/κτλ

πιστεύω πως αυτά που ειπώθηκαν θα μπορούσαν να έχουν κατα κάποιο τρόπο "διπλή ανάγνωση", εύχομαι να είμαι εγώ "λάθος" και να μην κατανόησα σωστά τη σημασία τους 

pgrontas

#17
Εγώ πάντως είπα τον πόνο μου.
Από την άλλη θεωρώ εντελώς άστοχο και αθέμιτο το να προσπαθήσεις να επηρεάσεις έμμεσα κάτι χωρίς να το δηλώνεις ρητά εξαρχής και να μην υπάρχει μια σαφής διαδικασία λήψης απόφασης με την οποία συμφωνούν όλοι. Αυτό στις ψηφοφορίες λέγεται manipulation.

Δηλαδή Πέτρο, έπρεπε να πεις, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις: ψηφίστε ποια πιστεύετε ότι πρέπει να βγουν και θα αναλάβω να προωθήσω τη γνώμη της πλειοψηφίας των χρηστών του στεκιου στο υπουργείο.

ΥΓ: Για να θέσω λοιπόν τα πράγματα στη λογική του Πέτρου ο οποίος έθεσε το αρχικό θέμα - Αν κάποιος μεταφέρει πράγματα στο υπουργείο, η επίσημη γνώμη μου είναι ότι πρέπει να μείνουμε στην περσινή ύλη. Όπως είπα το σοκ των παιδιών είναι μεγάλο και αυτό που έχω παρατηρήσει από τα μαθήματα στο webex που έχω κάνει,είναι ότι πολλά παιδιά έρχονται μόνο και μόνο για να επικοινωνήσουν (ακόμα και μαθητές που δεν δίνουν πανελλήνιες).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Μα ο τίτλος του θέματος είναι "Προτάσεις..."
Δεν επιβάλλουμε κάτι, συζήτηση κάνουμε για να βγει κάποιο συμπέρασμα από αυτούς που σχετίζονται άμεσα με την διδασκαλία του μαθήματος
Είναι προτιμότερο να επηρεαστούν οι αποφάσεις (όσο είναι δυνατόν, μπορεί και καθόλου) από μια τέτοια συζήτηση, παρά να αφήσουμε το θέμα εντελώς στην τύχη του

Να το θέσω ανάποδα
Αν γνωρίζαμε πέρσι το καλοκαίρι ότι θα αυξηθεί η ύλη με βάση το υπάρχον βιβλίο της ΑΕΠΠ, πόσοι από εμάς θα υποστήριζαν να ενταχθεί στην ύλη το Κεφάλαιο 4 ή οι σκοπιές; Ελάχιστοι ή και κανένας γιατί γνωρίζουμε το περιεχόμενο τους εδώ και χρόνια
Άρα, κάποιοι θα προτείναμε πχ την Ανάλυση Αλγορίθμων, την Εσκφαλμάτωση κτλ
Και αυτό μπορεί να έφτανε στα αυτιά αυτών που πρέπει
Αντίθετα, μας παρουσιάστηκε μια ύλη από το βιβλίο της ΑΕΠΠ με τόσες αστοχίες που δείχνουν ότι αποφασίστηκε πρόχειρα και ίσως και από ανθρώπους που δεν δίδαξαν ποτέ αυτά τα τμήματα

Η λογική μου είναι ότι θέλω να επηρεάζω στο μέτρο του δυνατού το αντικείμενο της δουλειάς μου και να μην περιμένω μοιρολατρικά να μου ανακοινώσουν άνωθεν ό,τι τους κατέβει
Μπορεί να μην εισακουστούν αυτά που λέμε εδώ
Μπορεί και να τα λάβουν υπόψιν όμως
Άμεσα; Από καραμπόλα; Από στόμα σε στόμα;
Έχει σημασία τελικά το πώς;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Θα συμφωνησω με την αποψη, οτι κυριως (επειδη ολοι και οχι μονο τα παιδια, εχουμε χασει τη σειρα μας), προσπαθουμε να ανταλλαξουμε αποψεις για το τι μπορει να συμβει, για να δουλεψουμε, μεχρι να βγει κατι επισημο. Λεμε τι θεωρουμε και πιστευουμε ωστε να βοηθηθουμε. Να αισθανθουμε και καπως πιο βεβαιοι για το τι να διδαξουμε. Νομιζω δεν στοχευουμε, απλα συζηταμε. Λεμε τον πονο μας οπως εγραψε ο συναδελφος.
Δεν εχει σημασια αν εχουμε τελειωσει την υλη η οχι. Προσπαθουμε να βγαλουμε μια ακρη. Και ισως Πετρο να ακουστουμε, χωρις αυτο να ειναι ο πρωτος στοχος.
Μανωλη κι εγω νομιζω πως τα αντικειμενα ειναι τα πρωτα υποψηφια προς αποχωρηση. Θα κανω στα υπολοιπα δουλεια και για αυτα θα περιμενω.
Καλη συνεχεια σε ολους. Υπομονη και θα περασει.

tsak

Εγώ θα πρότεινα κάτι πιο ριζοσπαστικό... αφαίρεση με συνοπτικές διαδικασίες των τεχνικών σχεδίασης με όλα τα συναφή (π.χ διαίρει και βασίλευε) και εξέταση όλης της υπόλοιπης ΝΕΑΣ ύλης σε πρακτικό και μόνο επίπεδο, δηλαδή μη εξέταση θεωρίας. Το να μπει δηλαδή μια άσκηση στον αντικειμενοστραφή ένα έτοιμο διάγραμμα με κληρονομικότητα και να κληθούν οι μαθητές να απαντήσουν πάνω σε κάποια ερωτήματα επ' αυτού, ούτε ριψοκίνδυνο είναι από την άποψη του να το κάνουν αυτοί από την αρχή με όλη την υποκειμενικότητα άρα και επικινδυνότητα που θα είχε ενδεχόμενως κάτι τέτοιο από τη μια, είναι δε πιο ξεκάθαρο για τους μαθητές από την άλλη χωρίς πολλές πολλές θεωρίες.

soc_h

Κουβέντιασα σχετικά με το γραφείο της Υφυπουργού.
Θα υπάρξει μείωση της ύλης.
Προσωπικά εξακολουθώ να πιστεύω πως δεν θα ανοίξουν τα σχολεία. Αφήνω ένα μικρό παράθυρο για το Λύκειο.
Μέχρι τέλος Απριλίου θα είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα.
Σωκράτης

dpa2006

Τα σχολεία είναι μάλλον απίθανο να ανοίξουν ξανά.
Ειδικά αν η καραντίνα μείνει συνολικά 9-12 εβδομάδες όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στις ενημερώσεις...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science