Προτάσεις σε άσκηση διαγωνίσματος

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 21 Μαρ 2015, 06:17:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitrios67

Παράθεση από: gpapargi στις 23 Μαρ 2016, 03:31:23 ΜΜ
Γενικά είναι γεγονός ότι πέφτει ένα θέμα στις πανελλήνιες και μετά όλοι το αναπαράγουμε λόγω του ότι θέλουμε να προετοιμάσουμε σωστά τους μαθητές. Έτσι ένας τύπος θέματος που έπεσε έχει μεγάλη πιθανότητα να ξαναπέσει. Έτσι καταλήξαμε στο να εξετάζουμε τόσο συχνά τα διαγράμματα ροής (ενώ το λέει ρητά το διδακτικό πακέτο ότι είναι ξεπερασμένα και να μη σταθούμε πολύ παρά μόνο στα βασικά). Το ίδιο είχε γίνει κάποτε και με την κλιμακωτή χρέωση.

Πιστεύω ότι τα θέματα συμπλήρωσης κενών μπορεί να οδηγήσουν σε καλούπωμα της σκέψης. Άστους να σκεφτούν. Οι  μαθητές που σκέφτονται είναι είδος προς εξαφάνιση.
Γιωργο, κι εμενα δεν μου αρεσουν τα προβλήματα συμπληρωσης κενου...(γενικα...).
Με αναγκαζουν να σκεφτώ όπως ο θεματοθετης.
Οσο αφορα την "κλημακωτή χρεωση", τι θελεις να πείς, οτι "διδακτικα" ειναι χαμηλής αξίας;

Δημητρης.

gpapargi

Δεν είναι διδακτικά χαμηλής αξίας η κλιμακωτή. Απλά κάποια εποχή έπεφτε συνέχεια στις εξετάσεις. Αυτό ωθούσε και πολλούς να της δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην προετοιμασία. Υπήρχαν κάποτε φυλλάδια που στις εντολές επιλογής είχαν αποκλειστικά ασκήσεις κλιμακωτής και τίποτα άλλο. Εντάξει... είναι ένα καλό θέμα, αλλά δεν είναι το μόνο. Κανένα θέμα δεν πρέπει να πέφτει πάντα το ίδιο όσο καλό και να είναι. Τα θέματα πρέπει να αλλάζουν και σε βάθος χρόνου να απλώνονται σε όλη την ύλη. Να μην υπάρχουν  ΣΟΣ και να αναγκάζεται ο μαθητής να διαβάζει τα πάντα.

Diotima

Παράθεση από: gpapargi στις 23 Μαρ 2016, 03:20:51 ΜΜ
Η εκφώνηση λέει "Να συμπληρώσετε τον κώδικα με κατάλληλες εντολές στα τμήματα συνθήκη, εντολές, εμφάνιση αποτελεσμάτων, έτσι ώστε[...]" και κατάλαβα ότι οι προσθήκες επιτρέπεται να γίνουν μόνο στα τμήματα "συνθήκη", "εντολές" και "εμφάνιση αποτελεσμάτων". Δηλαδή ότι δεν μπορείς βάσει της εκφώνησης να προσθέσεις κάπου αλλού.

Κι εγώ το ίδιο κατάλαβα, η διατύπωση αυτό λέει, γι αυτό πρότεινα στο Μανώλη να προσθέσει ένα τμήμα εντολών έξω από την Όσο που θα αντιπροσωπεύει τις αρχικοποιήσεις, είτε γίνει η δικιά του λύση είτε αυτή που δείχνεις εσύ.
Συμφωνώ ότι τα θέματα με κενά στους αλγορίθμους καλουπώνουν τη σκέψη του μαθητή, ούτε εγώ τα συμπαθώ ιδιαίτερα. Πόσα παιδιά όμως αν τους περιγράψεις με την εκφώνηση τη δυαδική αναζήτηση θα μπορέσουν να τη γράψουν;
Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές έχουν συνηθίσει στο καλούπωμα της σκέψης και αυτό το ζήτημα βγαίνει προς τα έξω πολύ με την ΑΕΠΠ.
Είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, τα παιδιά δεν έχουν μάθει να σκέφτονται και κυρίως να αγαπάνε τη σκέψη. Και αυτό πολεμάμε με την ΑΕΠΠ.
Δε φταίνε βέβαια τα παιδιά αλλά το σύστημα εκπαίδευσης και ο τρόπος που εφαρμόζεται.

Η άσκηση που πρότεινε όμως ο Μανώλης δε νομίζω ότι συγκρίνεται με αυτά τα θέματα.
Δε δείχνει ένα συγκεκριμένο αλγόριθμο, αλλά περιγράφει απλώς τη βασική δόμηση μιας Όσο που ο τερματισμός εξαρτάται από το χρήστη. Μπορεί ο μαθητής να κάνει τη λύση που θέλει, ο περιορισμός είναι απλώς η χρήση της Όσο.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

προσωπικά θεωρώ πως σε μία δύσκολη άσκηση, το να δώσουμε κάποια γενικά βήματα στους μαθητές, δεν είναι "καλούπωμα" σκέψης, απλά τους βοηθάμε για κάτι που είναι πιο πάνω από τις δυνάμεις τους .. μπορούν να δουν κάτι διαφορετικό με κάποιες γενικές αρχές .. εξάλλου δεν είναι όλοι οι μαθητές τόσο καλοί ώστε να λύνουν όλες τις ασκήσεις με ευεληξία σκέψης .. οπότε μία μικρή βοήθεια θεωρώ δεν είναι κάτι το κακό (χωρίς να διαφωνώ με τους προηγούμενους συναδέλφους)

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

να ρωτήσω, χρειάζομαι βοήθεια στο να τσεκάρει κάποιος συνάδελφος ολόκληρο το τελικό διαγώνισμα που θα βάλω στους μαθητές μου ... μήπως έχει κάποιος λίγο χρόνο να του το στείλω να ρείξει μια ματιά ?? όποιος έχει χρόνο και όρεξη ας μου στείλει μήνυμα να του στείλω το διαγώνισμα (δεν θέλω να το αναρτήσω εδώ, μήπως τυχών το δει κάποιος μαθητή μου angel: >:D :police:)

ευχαριστώ

Γιάννης Αναγνωστάκης

Αν το θες για άμεσα, ίσως δεν προλάβω...στείλτο μου και αν προλάβω θα σου πω!

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συναδέλφους Καρυοφύλη Ηλία και Αναγνωστάκη Γιάννη για την άμμεση επικοινωνία και βοήθειά τους

Λαμπράκης Μανώλης

Συνάδελφοι καλησπέρα

τώρα που έχω χρόνο κάθομαι και φτιάχνω το ανανεωμένο πακέτο σημειώσεων μου για την νέα χρονιά ... αν έχει κάποιος συνάδελφος χρόνο και όρεξη να τους ρίξει μια ματιά να μου πεί την γνώμη του, ας μου στείλει προσωπικό μήνυμα να του στείλω τις σημειώσεις ..

ευχαριστώ