Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

dtsilog

"Οι αδυναμίες
Η κυριαρχία της διάλεξης -σε συνήθως μεγάλα ακροατήρια- ως τεχνικής μετάδοσης της γνώσης, οι συχνά διακεκομμένες ώρες παρακολούθησης, η εξαμηνιαία εξέταση -που ελέγχει συχνά μόνο την απομνημονευτική ικανότητα του φοιτητή-,................"

Μου θυμίζει τη σύγχρονη "παιδαγωγική" θεωρία των μεγάλων, ο μαθητής δεν πρέπει να παίρνει δουλειά για το σπίτι, ότι κάνει θα το κάνει στο σχολείο. Προφανώς ένα τέτοιο σχολείο θέλουν, που θα προετοιμάζει τον μαθητή για ένα τέτοιο πανεπιστήμιο. Η χαρά της ιδιωτικής εκπαίδευσης , της εκπαίδευσης επί πληρωμή, φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά τόσο στη δευτεροβάθμια όσο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι λογικό πως όταν προσπαθείς να μετατρέψεις τη Δημόσια εκπαίδευση σε μαγαζάκι, ισχυρίζεσαι ότι δεν προσφέρει έργο και μετά επικαλείσαι ότι τα οικονομικά δεν πάνε καλά, κάποια στιγμή θα επέλθει και το κλείσιμο.

Επ' ευκαιρία καλορίζικο και το νέο Ινστιτούτο (νομικό πρόσωπο Ιδιωτικού δικαίου και αντικαταστάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) το οποίο δεσμεύεται στο καταστατικό του να υπερασπίζει τα συμφέροντα του υπουργείου παιδείας, τα οποία δε φαίνεται να συμβαδίζουν με τα συμφέροντα της Δημόσιας εκπαίδευσης και του Δημόσιου Ελληνικού Σχολείου.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

petrosp13

Το τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ (π.χ.) ανήκει στην σχολή Θετικών Επιστημών, στην οποία προφανώς ανήκουν όλες οι θετικές σχολές (μαθηματικό, φυσικό κτλ.)
Εφόσον οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές, μαθητής που θα θέλει να εισαχθεί στο τμήμα πληροφορικής, θα πρέπει πρώτα να εισάγεται στο προπαρασκευαστικό έτος της σχολής θετικών επιστημών
Το πιθανότερο είναι ότι για να εισαχθείς στην σχολή θετικών επιστημών, δεν θα έχεις ως μάθημα βαρύτητας κάποιο μάθημα πληροφορικής, αλλά τα κλασικά μαθήματα θετικών επιστημών. Το θεωρώ σίγουρο, διότι το ένα από τα 4 μαθήματα θα είναι σίγουρα η Έκθεση.
Άρα, θα εισάγεσαι στην σχολή θετικών επιστημών χωρίς να έχεις διδαχθεί μάθημα πληροφορικής, θα κάνεις κι ένα προπαρασκευαστικό έτος και στο τέλος θα επιλέγεις το τμήμα πληροφορικής, έχοντας πλήρη άγνοια ακόμα και για τα βασικά της
Να δω πώς θα λύσουν τέτοια προβλήματα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

NiColas1957

Μετά το τέλος του πρώτου έτους σπουδών οι φοιτητές θα εντάσσονται στα επί μέρους προγράμματα σπουδών της σχολής, ύστερα από αξιολογικές διαδικασίες (εξετάσεις) ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους.
....
Οι εξετάσεις στο τέλος του έτους θα δίδονται στο σύνολο των μαθημάτων.


Δηλαδή τώρα θα έχουμε φροντιστήριο σε Β και Γ Λυκείου + να βρούμε και ποιος θα μας βοηθά στο γράψιμο των Projects (Sic) για το φάκελο (Protfolio του μαθητή)
και Ακόμα ένα έτος φροντιστήρια, αφού θα περνάμε αλλά δεν θα ξέρουμε που ακριβώς περάσαμε! και μάλιστα φροντιστήριο στο σύνολο των μαθημάτων παρακαλώ. 

Η χαρά του φροντιστή (ιδικά αν μένει σε μεγάλο αστικό κέντρο) !!!!



Οι διαδικασίες πρέπει να είναι απολύτως διαφανείς και αξιοκρατικές και να πιστοποιούνται από αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή (για το αδιάβλητο των εξετάσεων μετάβασης, που απασχόλησε και το ΕΣΥΠ, προτείνεται αυτές να διενεργούνται από την Ανεξάρτητη Αρχή).

Αν τα θέματα δεν είναι Πανελλαδικά, πως θα γίνει αυτό?

Μια αδιάβλητη διαδικασία υπήρχε σε αυτό το τόπο, πάνε να την καταστρέψουν και αυτή!



Σπύρος Δουκάκης

όμορφα!

Παράθεση από:  Χρ. Κάτσικας, Εφημερίδα «Τα Νέα», 26/10/2010
...Οι σχολές θα καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα (για παράδειγμα, ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Φιλοσοφική Σχολή θα έχει μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Σχολή Θετικών Επιστημών, τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία). Έτσι ο υποψήφιος ουσιαστικά θα είναι αναγκασμένος να επιλέγει τα μαθήματα που είναι αφενός «συμβατά» µε τη σχολή ή το πανεπιστήμιο που τον ενδιαφέρει και αφετέρου αυξημένης βαρύτητας, κάτι που θα του επιτρέπει να συλλέγει περισσότερα µόρια.

Παράθεση από:  ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ, Εφημερίδα «Έθνος»26/03/2011
...Οι Σχολές στη συνέχεια θα είναι αυτές που καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα (για παράδειγμα, ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Φιλοσοφική Σχολή θα έχει μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Σχολή Θετικών Επιστημών, τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία). Με τον τρόπο αυτό ο μαθητής ουσιαστικά θα είναι αναγκασμένος να επιλέγει τα μαθήματα που είναι «συμβατά» με τη σχολή ή το πανεπιστήμιο που τον ενδιαφέρει.

Εκπαιδευτικοί συντάκτες και άλλα...

Τα κείμενα είναι ίδια. Αυτό οδηγεί σε δύο υποθέσεις:
ή η δημοσιογράφος του Έθνους έχει αντιγράψει στοιχεία από τον δημοσιογράφο των Νέων ή και οι δύο έλαβαν συγκεκριμένο κείμενο από το υπουργείο παιδείας και αναδημοσίευσαν στις εφημερίδες τους!

Απάντηση έλαβε ο  κ. Κάτσικας τον Οκτώβριο του 2010 (http://wp.me/pybdQ-bv), η οποία ταιριάζει γάντι και στην περίπτωση της κας Μπενέκου.

Σπύρος Δουκάκης

Πέτρο, έκανα την ίδια ανάλυση περιεχομένου και στο ΑΠΘ:

Όπως αναφέρεις έχουν:
Σχολή Θετικών Επιστημών
Τμήμα Μαθηματικών
Τμήμα Φυσικής
Τμήμα Χημείας
Τμήμα Βιολογίας
Τμήμα Γεωλογίας
Τμήμα Πληροφορικής

Στο Μαθηματικό δεν υπάρχει Χημεία και Βιολογία, αλλά Προγραμματισμός και Φυσική
Στο Φυσικό δεν είναι υποχρεωτική η Βιολογία, αλλά είναι υποχρεωτικό το εργαστήριο Πληροφορικής (με "ενδιαφέρον" περιεχόμενο)
Στο Χημικό υπάρχουν τα γνωστά... με την Πληροφορική επιλογή
Στο Βιολογικό υπάρχουν τα γνωστά... με την Πληροφορική απούσα
Στο Γεωλογικό δεν είναι υποχρεωτική η Βιολογία, αλλά είναι υποχρεωτικό το μάθημα Εισαγωγή στη χρήση Η/Υ
Στην Πληροφορική δεν υπάρχει Χημεία και Βιολογία

Άρα στα 6 τμήματα έχουμε τα ακόλουθα:
Βιολογία ως υποχρεωτικό σε 2 τμήματα και ως επιλογής σε 2 τμήματα
Χημεία ως υποχρεωτικό σε 4 τμήματα
Φυσική ως υποχρεωτικό και στα 6 τμήματα
Πληροφορική ως υποχρεωτικό σε 4 τμήματα και ως επιλογής σε 1 τμήμα.

Τώρα τι πραγματικά θα συμβεί εξαρτάται από τις δυνάμεις στην σχολή, από το περιεχόμενο των μαθημάτων των τμημάτων (π.χ. στο Φυσικό κάνουν Δομή και λειτουργία υπολογιστών, Λειτουργικό περιβάλλον WINDOWS, INTERNET, Επεξεργασία κειμένου με το κειμενογράφο WORD, Επεξεργασία δεδομένων με το λογισμικό ORIGIN και GRAPHER, Μαθηματικό λογισμικό: DERIVE, MATHEMATICA, αν και θα πρέπει να αλλάξει το περιεχόμενο του μαθήματος, αφού οι μαθητές θα ξέρουν να χρησιμοποιούν υπολογιστές, αφού θα έχουν πιστοποίηση...) και από όλους παράγοντες (π.χ. ο απόφοιτος του φυσικού έχει το δικαίωμα να διδάξει βιολογία, χημεία, γεωλογία όπως και ο χημικός και ο βιολόγος και ο γεωλόγος τα αντίστοχα των άλλων τριών τμημάτων. Δεν νομίζω ότι θα θέλουν να χάσουν αυτό το πλεονέκτημα). Αντίθετα η πληροφορική το μόνο στήριγμα που μπορεί να έχει στην υπάρχουσα δομή της σχολής θετικών επιστημών (βάσει προγράμματος σπουδών) είναι από το Μαθηματικό.

Όμως αν οι σπουδές χωριστούν όπως περιγράφει το Έθνος: σε Επιστήμες Υγείας - Φύσης (Ιατρική, Βιολογία, Φυσική, Χημεία, Γεωλογία, Γεωπονία, Δασολογία), σε Επιστήμες Δ/νσης και Οικονομίας (Οικονομία, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Μαθηματικές) και σε Τεχνολογικές σπουδές (Πολυτεχνικές Σχολές, Πληροφορική, Μαθηματικά);

Τέλος, το άρθρο μιλά και για αναδιάρθρωση σχολών στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Για να δούμε!

Θα κάνω όμως μία τελευταία απαραίτητη επισήμανση:

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών στις 16/03/2009 είχε προτείνει τον παραπάνω χωρισμό που σήμερα γράφει το Έθνος, δηλαδή περίπου πριν από δύο χρόνια (http://www.eef.gr/thenews/view/223)
Η πρότασή της Ένωσης συμπεριελήφθηκε στο πόρισμα της Ολομέλειας του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) (04/2009) που μπορεί να βρει κάποιος ακόμα και στο δικτυακό τόπο του υφυπουργού παιδείας (http://stat-athens.aueb.gr/~jpan/Glavas_ESYP-07ap09.html)

Μία απορία πάντως την έχω... Τι είναι οι επιστήμες διεύθυνσης και οικονομίας, μήπως θέλανε να πουν επιστήμες διοίκησης και οικονομίας και γράφτηκε λάθος και έχει γίνει copy-paste σε πλήθος δικτυακών τόπων...  ;)


Παράθεση από: petrosp13 στις 26 Μαρ 2011, 08:13:48 ΜΜ
Το τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ (π.χ.) ανήκει στην σχολή Θετικών Επιστημών, στην οποία προφανώς ανήκουν όλες οι θετικές σχολές (μαθηματικό, φυσικό κτλ.)
Εφόσον οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές, μαθητής που θα θέλει να εισαχθεί στο τμήμα πληροφορικής, θα πρέπει πρώτα να εισάγεται στο προπαρασκευαστικό έτος της σχολής θετικών επιστημών
Το πιθανότερο είναι ότι για να εισαχθείς στην σχολή θετικών επιστημών, δεν θα έχεις ως μάθημα βαρύτητας κάποιο μάθημα πληροφορικής, αλλά τα κλασικά μαθήματα θετικών επιστημών. Το θεωρώ σίγουρο, διότι το ένα από τα 4 μαθήματα θα είναι σίγουρα η Έκθεση.
Άρα, θα εισάγεσαι στην σχολή θετικών επιστημών χωρίς να έχεις διδαχθεί μάθημα πληροφορικής, θα κάνεις κι ένα προπαρασκευαστικό έτος και στο τέλος θα επιλέγεις το τμήμα πληροφορικής, έχοντας πλήρη άγνοια ακόμα και για τα βασικά της
Να δω πώς θα λύσουν τέτοια προβλήματα

skoud

http://pekap.blogspot.com/2011/03/blog-post_27.html

Μήνυμα συμπαράστασης προς την ΠΕΚΑΠ του κ. Χρίστου Παπαδημητρίου, καθηγητή Πληροφορικής στο U.C. Berkeley,

"η πρόταση του υπουργείου είναι βέβαια απαράδεκτη και πηγαίνει πίσω την Ελλάδα, την στιγμή που κολοσσοί όπως η Ινδία και η Κίνα μας προσπερνάνε. Ένα σωστό μάθημα Πληροφορικής στο Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο όχι μόνο ενημερώνει τον μέλλοντα πολίτη για την τεχνολογία που θα διέπει την ζωή του, αλλά και – πολύ σπουδαιότερο – τον/την μαθαίνει να σκέφτεται αλγοριθμικά, δηλαδή τον/την φέρνει σε αρμονία με τον τρόπο τον οποίο σκέφτεται όλος ο κόσμος σήμερα"
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Katsadouros_Dhm

Το Νέο Λύκειο - όπως ακούγεται - θα ανακοινωθεί πολύ σύντομα. Έχω την αίσθηση όμως ότι οι λεπτομέρειες όσον αφορά τα μαθήματα βαρύτητας ανά σχολή δε θα ανακοινωθούν. Ένας λόγος μπορεί να είναι ότι οι Σχολές μπορεί να αλλάξουν δομή. Για παράδειγμα στη σχολή θετικών επιστημών εντάξει να ζητάνε Μαθηματικά και Φυσική. Όμως γιατί Χημεία και όχι Βιολογία ή Πληροφορική - όπως πολύ σωστά αναλύθηκε από προηγούμενο συνάδελφο; Μήπως αλλάξει η Δομή των Σχολών και εναρμονιστεί με αυτό που ακούγεται ως τομείς Σπουδών στη Γ' Λυκείου; Οι σχολές έχουν αυτή τη στιγμή τμήματα που προφανώς και θα ήθελαν κάποια μαθήματα βαρύτητας να είναι διαφορετικά.
Εμείς θα πρέπει πιστεύω στην παρούσα φάση να κατοχυρώσουμε τουλάχιστον:
1.Υποχρεωτικό μάθημα Πληροφορικής σε Β' και Γ' Λυκείου και σε όλες τις κατευθύνσεις θετικών επιστημών που θα δημιουργηθούν. Η ένταξη του μαθήματος ως επιλογής μέσα στην κατεύθυνση θα ήταν πιστεύω μεγάλη ήττα.
2. Να παλέψουμε για αυτήν την έρμη Α' Λυκείου όσο είναι ακόμα καιρός.
Αφού γίνουν τα 1. και 2. να παλέψουμε για μαθήματα βαρύτητας - αν δεν ανακοινωθούν αμέσως.
Για υποχρεωτικό μάθημα Γενικής Παιδείας σε Β' και Γ' Λυκείου νομίζω ότι η υπόθεση είναι πολύ δύσκολη αν σκεφτούμε ότι και άλλα μαθήματα - ας πω - πιο "παραδοσιακά"  (π.χ. Φυσική, Θρησκευτικά κ.τ.λ. ) μάλλον δε θα υπάρχουν στον κορμό.
Όλα τα προηγούμενα είναι απλώς σκέψεις μου, δεν έχω κάποια "πηγή", απλώς τις καταθέτω και η ΠΕΚΑΠ αλλά και όλοι σας συνάδελφοι ας τις εξετάσετε.
( Να δούμε πότε θα τελειώσει ο εφιάλτης που ζούμε εδώ και 5 μήνες...)

sarantop

Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι  ένας μηχανικός υπολογιστής και όργανο αστρονομικών παρατηρήσεων, που παρουσιάζει ομοιότητες με πολύπλοκο ωρολογιακό μηχανισμό....
Κάποτε οι οι Έλληνες ήταν πρωτοπόροι στις επιστήμες και τα γράμματα. Τώρα οι στόχοι μας είναι να μάθουμε τυφλό σύστημα πληκτρολόγησης και εφαρμογές Office .

Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: sarantop στις 27 Μαρ 2011, 09:02:02 ΜΜ
Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι  ένας μηχανικός υπολογιστής και όργανο αστρονομικών παρατηρήσεων, που παρουσιάζει ομοιότητες με πολύπλοκο ωρολογιακό μηχανισμό....
Κάποτε οι οι Έλληνες ήταν πρωτοπόροι στις επιστήμες και τα γράμματα. Τώρα οι στόχοι μας είναι να μάθουμε τυφλό σύστημα πληκτρολόγησης και εφαρμογές Office .
Είπαμε, πάνω από όλα το πάτημα των πλήκτρων®

dim

Παράθεση από: skoud στις 27 Μαρ 2011, 03:41:39 ΜΜ

Μήνυμα προς την ΠΕΚΑΠ του κ. Χρίστου Παπαδημητρίου, καθηγητή Πληροφορικής στο U.C. Berkeley,

"(...) – τον/την μαθαίνει να σκέφτεται αλγοριθμικά, δηλαδή τον/την φέρνει σε αρμονία με τον τρόπο τον οποίο σκέφτεται όλος ο κόσμος σήμερα"
ΕΛΕΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Κεφαλαία και ναι φωνάζω.... ΕΛΕΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ!!!!!!!!!!!!!!!
...όπως σκέφτεται όλος ο κόσμος σήμερα... πως; μα μες την αλγοριθμηκή σκέψη!!!

alex1alex

Για διαβαστε αυτο

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4624299


προσωπικα νομιζω οτι η πληροφορικη θα ειναι σε μια κατευθυνση της Γ μονο

επισης απο την Α Πληροφορικη και Τεχνολογια βρηκανε να βγαλουνε;

alex1alex

ΕΤΟΙΜΟΙ ;;;; Για να δω ανακλαστικα

ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΣΤΗΝ Α ΚΑΙ Β ΛΥΚΕΙΟΥ: Σε λίγο ΜΟΝΟ ΣΤΟ esos.gr

http://esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=12168%3Apoies-allages-tha-ginoun-to-sptembrio-stin-a-kai-b-likeiou-se-ligo-sto-mono-sto-esosgr&Itemid=1796

P.Tsiotakis

το μαρτύριο του κινέζου, με ψηφιακές σταγόνες

sarakiniotis

Ας είμαστε ετοιμοι για ανακοινώσεις  !!!!