Επανάληψη

Ξεκίνησε από Akira, 21 Ιαν 2011, 11:29:47 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Akira

Γεια σας κ. Πληροφορικάριοι,
Φέτος δίνω το μάθημα ΑΕΠΠ και αρχίζω μία επανάληψη να τα συμαζέψω όλα. Εχω αφίσει πολλές ασκήσεις και λέω να ξανα λύσω όλο το βιβλίο του φροντιστηρίου (μέχρι τις ασκήσεις που είμαστε). Πώς να το κάνω; Το προβλημά μου είναι ότι έχω και το βιβλίο του κ. Τσιωτάκη και δεν ξέρω τι να το κάνω. Έτσι σκεφτόμουν κάτι σαν και αυτό:
-Διάβασμα απο βιβλίο οργανισμού
-Τσιωτάκης προτινόμενες ασκησεις (είναι ελάχιστες) και μία αναγνωση την θεωρία
-Διαβασμα Μεθοδολογίας φροντιστήριο
-Λύση ασκήσεων σε όλο το κεφάλαιο
-Λύση διαγωνισμάτων Τσιωτάκη

Δεν ξέρω αν πρέπει να συμπεριλάβω και την μεθοδολογία του Τσιωτάκη. Θα ήταν το ιδανικό αν και το θέμα είναι να βγει η επαναληψη σε λειτουργίσιμο χρόνο (δηλαδή να κάτσω ένα Σαββατοκύριακο να το κάνω). Έχω μία έφεση επειδή έχω ασχοληθεί με προγραμματισμό απο μικρός (python) αλλα και πάλι μαθαίνω καινούργιες, λογιστικές συνήθως μεθόδους. Το πρόβλημα είναι ότι έχω αφήσει κενα επειδή πιστευα πάρα πολύ στις ήδη ικανότητες μου και αλλαζα τον αντιστοιχο χρόνο για ξεκούραση. Τώρα όμως το πείρα απόφαση, πάω για 20, μπας και μπούμε εκεί που θέλουμε.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

καλησπέρα. εύχομαι την καλύτερη δυνατή επιτυχία στις εξετάσεις σου!!

να γνωρίζεις ότι ΔΕΝ υπάρχει "φαρμακευτική" αγωγή, για την τέλεια επανάληψη, ούτε σε ποσότητα βοηθημάτων, ούτε σε ώρες & μέρες διαβάσματος. με βάση αυτό, σημειώνω ορισμένες σκέψεις που έκανα καθώς διάβαζα το κείμενό σου:


  • απέφευγε ον όρο "πληροφορικάριοι", είναι αταίριαστος.
  • έχεις στη διάθεσή σου δύο αξιόλογους εκπαιδευτικούς πληροφορικής, ένας στο δημόσιο σχολείο και έναν σε φροντιστήριο. εκείνοι σε παρακολοθούν επί μήνες και γνωρίζουν όλα τα δυνατά & αδύνατα σημεία σου, πιθανώς καλύτερα από καθένα. θα ήταν σοφό να πάρεις τη γνώμη καθενός. κι αν οι γνώμες δεν ταυτίζονται, φρόντισε να βγάλεις το μέσο όρο. εδώ στο στέκι μόνο γενικές κατευθύνσεις μπορείς να ακούσεις, οι οποίες θα προστεθούν στις γνώμες των καθηγητών σου.
  • εξετάζεσαι με βάση το ΣΧΟΛΙΚΟ βιβλίο. οποιοδήποτε άλλο φροντιστηριακό ή εξωσχολικό βοήθημα αποτελεί συνοδευτικό και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υποκαταστήσει το σχολικό σου βιβλίο. μην υποτιμήσεις τη θεωρία του σχολικού σου βιβλίου. αντιθέτως, σου προτείνω να "ξεσκονίσεις" το σχολικό βιβλίο, εκεί να δοκιμαστεί ο "ποπάϋ" σου και μετά να απευθυνθείς αλλού.
  • το βιβλίο του κ. Τσιωτάκη είναι προσεκτικά γραμμένο και ο ίδιος ο κ. Τσιωτάκης είναι αρκετά καταρτισμένος ως επιστήμονας και ειδικά επί της ΑΕΠΠ. αν όμως κατάλαβα καλά, έχεις αγοράσει κάποιο βιβλίο του χωρίς ποτέ να το έχεις χρησιμοποιήσει συστηματικά. επομένως έχεις μάθει μεθοδολογία από το σχολείο και από κάποιο φυλλάδιο. είναι λίγο ρίσκο να χρησιμοποιήσεις μεθοδολογία και από 3η πηγή (εφόσον αναφέρεις ότι έχεις κενά), εκτός αν νοιώθεις ότι πατάς πάρα πολύ καλά. το πιθανότερο είναι οι μεθοδολογίες να ταυτίζονται, επομένως δεν θα έχεις πρόβλημα. εκεί που υπάρχουν διαφορές όμως, εσύ τί θα κάνεις; αν κινδυνεύεις να μπλέξεις ορισμένες έννοιες στο μυαλό σου, τότε ίσως είναι καλύτερα να το ξανασκεφτείς. αυτό δε μειώνει την αξία του κ. Τσιωτάκη ως Εκπαιδευτικού, ούτε φυσικά την αξία του βιβλίου του. το γράφω περισσότερο για σένα.
  • μην ξεχνάς ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερος αντίπαλος στις όποιες εξετάσεις της ζωής μας από την απόλυτη σιγουριά στον εαυτό μας. Είναι απαραίτητη η αυτοπεποίθηση και είναι σωτήρια όταν είναι ελεγχόμενη. τέλος είναι θετικό γεγονός η γνώση που διαθέτεις σε python, κάποιες έννοιες & η λογική του προγραμματισμού δε σου είναι άγνωστα, όμως εδώ δεν εξετάζεσαι σε python, αλλά σε ΓΛΩΣΣΑ. καλό θα ήταν να αξιοποιήσεις την οικειότητα στον προγραμματισμό για να διαβάσεις περισσότερο και με όρεξη ΑΕΠΠ.

καλό διάβασμα!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Akira

Συγγνώμη, μάλλον το εξέφρασα λανθασμένα, δεν έχω κενά με την έννοια της μεθοδολογίας αλλά με την έννοια ότι δεν έχω λύση όλες τις ασκήσεις του βιβλίου του Φροντιστηρίου και δεν έχω διαβάσει τη θεωρία απο του οργανισμού αλλά απο το πρώτο. Στα διαγωνίσματα συνήθως γράφω τον καλύτερο βαθμό, στην τάξη μου φυσικά, στις ασκήσεις και χάνω αρκετά έως πολλά μόρια στη θεωρία, λόγω απροσεξίας συνήθως ή και επειδή τα θέλει επακριβώς. Επειδή δεν θέλω να έχω αμαυρομένη συνείδηση όπως πάω να γραψω θέλω να κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια, αυτό συμένει για εμένα μία ορθά δομημένη αλλα ουσιαστική επαναληψη επι όλων των μαθημάτων, αρχικά, τώρα που είναι ακόμα νωρίς και επειτα μαζι με το φροντιστήριο. Έτσι οτιδήποτε και να γράψω θα έχω ήσυχη την συνειδησή μου οτι, στην τελική, έκανα ότι μπορούσα.

Μου βγήκε μακροσκελές. Σας ευχομαι καλησπέρα και συγγνώμη για τον όρο "Πληροφορικάριοι" πώς θα μπορούσα να το διατυπώσω καλύτερα;

pgrontas

Παράθεση από: Akira στις 22 Ιαν 2011, 01:33:48 ΜΜ
Μου βγήκε μακροσκελές. Σας ευχομαι καλησπέρα και συγγνώμη για τον όρο "Πληροφορικάριοι" πώς θα μπορούσα να το διατυπώσω καλύτερα;
Το "Πληροφορικοί" ακούγεται καλύτερα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Λάμπρος Μπουκουβάλας

επιμένω αγαπητέ akira και το λέω σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές μου, κινδυνεύοντας να γίνω εκνευριστικός: θεωρία προτείνω να διαβάζουμε ΜΟΝΟ από το σχολικό βιβλίο. τα φροντιστηριακά φυλλάδια και τα εξωσχολικά βιβλία θα πρέπει να τα έχεις ως βοηθητικά επί της θεωρίας του σχολικού βιβλίου.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Akira

Αποφάσησα να λύσω αρκετές ασκήσεις και να ακολουθήσω και την μεθοδολογία του κ. Τσιωτακη μαζι με του φροντιστηρίου, θα μπορούσε να υπάρχει κάποιο πακέτο ενδεικτικών ασκήσεων απο αυτό το βιβλίο, δεν θέλω να τις κάνω όλες αλλά αν επιλέξω εγώ το πιο πιθανό είναι να μην διαλέξω και τις πιο ορθες για επανάληψη. Στον ιστότοπο του κ. Τσιωτάκη δεν παρατηρώ κάτι παρόμοιο.