για μια τελευταία δίωρη επανάληψη

Ξεκίνησε από NiColas1957, 28 Μαΐου 2008, 05:47:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NiColas1957

Επανάληψη ΑΕΠΠ

Δομημένος προγραμματισμός:  1. Δομή ακολουθίας, 2, Δομή επιλογής, 3. Δομή επανάληψης.

Δομή ακολουθίας,  Χρησιμοποιείται σε ΑΠΛΑ προβλήματα όπου εκτελούνται όλες οι εντολές σειριακά (δεν παραλείπετε καμία εντολή!)

Δομή επιλογής, Τρία ΑΝ και το Επίλεξε
Απλό ΑΝ,  Σύνθετο ΑΝ, Πολλαπλό ΑΝ, σχήμα Επίλεξε  (κώδικας και διαγράμματα ροής).
Κλιμακωτή χρέωση

Δομή επανάληψης, Τρεις δομές επανάληψης … ΟΣΟ,  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ,          ΓΙΑ         (κώδικας και 4 διαγράμματα)
Ποια δομή χρησιμοποιούμε και για τι ?
Μετατροπή και αντικατάσταση δομών

Πίνακες Μονοδιάστατοι
Διάβασμα πίνακα, εύρεση αθροίσματος, Μέσου όρου, Max, Min, Θέσης_max, Θέσης_Min
Σειριακή αναζήτηση στοιχείου σε πίνακα (ΟΣΟ, Για) , Ταξινόμηση πίνακα (Φυσαλίδας)
Συγχώνευση πινάκων, Διαχωρισμός πίνακα
Ασκήσεις με παράλληλους πίνακες, (έχουμε ίδιο δείκτη),
Μη παράλληλοι πίνακες (διαφορετικοί δείκτες σε κάθε πίνακα),  Ασκήσεις με ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ 

Πίνακες ΔΥΟ διαστάσεων
Αθροίσματα πίνακα (Σ_Row, Σ_Col, Σ),  μέσοι όροι πίνακα (ΜΟ_Row, ΜΟ_Col, ΓΜΟ)
Max, Min Όλου του Πίνακα, (έστω το πάνω αριστερά στοιχείο του πίνακα Π(1,1)
Max, Min συγκεκριμένης γραμμής,  (έστω το πρώτο στοιχείο της γραμμής Π(ι,1)
Max, Min συγκεκριμένης στήλης,    (έστω το πρώτο στοιχείο της στήλης    Π(1, j) 
Αναζήτηση σε μονοδιάστατο και μετά εύρεση max, min, ΜΟ κλπ … συγκεκριμένης γραμμής
Φυσαλίδα σε συγκεκριμένη γραμμή ή όλων των γραμμών δυσδιάστατου πίνακα

Υποπρογράμματα
Ορισμός και κλήση Διαδικασίας, ορισμός και κλήση Συνάρτησης
Διαδικασία για Διάβασμα πίνακα, για αντιμετάθεση, για ταξινόμηση, για εύρεση Max min γραμμής
Συνάρτηση για υπολογισμό κλιμακωτής χρέωσης (πχ υπολογισμό bonus)

Θεωρία
Στοίβα και ουρά, Πολλαπλασιασμός αλλά Ρωσικά (Αλγόριθμος – διόρθωση αλγόριθμου και δημιουργία πίνακα τιμών)
Ερωτήσεις από τέταρτο (4) κεφάλαιο!



Πώς σας φαίνονται τα παραπάνω για μια τελευταία δίωρη επανάληψη!
Συζητάμε τις ενότητες θυμίζουμε λυμένες ασκήσεις και όπου φαίνεται να έχουν κενά δίνουμε μεγαλύτερο βάρος λύνοντας παράδειγμα. 
Βέβαια μιλώ για διαβασμένους μαθητές.   ;)




P.Tsiotakis

Ζήτω η συγχώνευση, αντιγραφή, διαχωρισμός (ΑΠΛΕΣ εφαρμογές)

Καλή επιτυχία

EleniK

Μπορώ να δηλώσω ότι είμαι κατά της συγώνευσης :police:? Ο λόγος είναι ότι οι περισσότεροι θα κάνουν απλή συνένωση και ταξινόμηση και όχι τον αλγόριθμο του βιβλιου :-\. Αν η επιτροπή διαλέξει τέτοιο θέμα θα είναι λάθος της γιατί οι περισσότεροι βαθμολογητές θα κόψουν μονάδες ενώ δεν θα έπρεπε και θα γίνει της μουρλής  :D :D.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

P.Tsiotakis

γιατι πρέπει να κάνουμε τον αλγόριθμο του τετραδίου μαθητή;  ::)  :angel:

COACH

Αν η εκφώνηση δεν υπαγορεύει ξεκάθαρα να κάνουμε κάτι από τα δύο τότε (από την στιγμή που η αποδοτικότητα δεν βαθμολογείται) ο μαθητής μπορεί να κάνει ότι θέλει...
Εκτός από την συγχώνευση που περιγράφει το βιβλίο θα μπορούσε από την επιτροπή να ζητηθεί οποιοδήποτε παρόμοιο θέμα συνένωσης δύο πινάκων στο οποίο να χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν δείκτες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

EleniK

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας και αυτή είναι ακριβώς η ένστασή μου. Πιστεύω ότι αν κάποιος μαθητής κάνει συγχώνευση με συνένωση και ταξινόμηση θα χάσει μονάδες, παρόλο που θα έχει δοθεί οδηγία να μη γίνει κάτι τέτοιο. Εδώ 'κόβονται' μονάδες αν αντί για Όσο κάνουν Για και όταν στην Αλλιώς_αν βάζουν περιττές συνθήκες. Τα έχουμε δει τα προηγούμενα χρόνια. Μακάρι λοιπόν να είναι έτσι επιλεγμένα τα θέματα ώστε να μην υπάρχουν 'διαφωνία' μεταξύ των βαθμολογητών (πράγμα πολύ δύσκολο το καταλαβαίνω).
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

evry


  Δεν πιστεύω ότι θα ζητήσουν έτσι ξερά από τα παιδιά να γράψουν τον αλγόριθμο της συγχώνευσης. Αν θέλουν τον σωστό αλγόριθμο θα πρέπει να τους τον περιγράψουν με λόγια ή να τους ""υποχρεώσουν" με κάποιο τρόπο να οδηγηθούν στον αλγόριθμο του τετραδίου του μαθητή.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

papaluk

Συμφωνώ με τον evry και εφόσον ο αλγόριθμος συγχώνευσης  περιγράφεται στο σχολικό με λόγια, μπορούν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν όποιον τρόπο θέλουν.
Σε περίπτωση όμως που βάλουν ένα θέμα που έχουμε τις επιδόσες 400 μαθητών στην ΑΕΠΠ από νομό Χ και 600 μαθητών από νομό Ψ και θέλουμε να φτιάξουμε την ομάδα που θα μας εκπροσωπήσει στο euro_aepp_2008 και αποτελείται από τους καλύτερους συνολικά 20 μθητές, ενώ σε αυτούς θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ένας από κάθε νομό.. τότε δυσκολεύει το πράγμα.. Θεωρείτε όμως ότι μπορεί να μπει θέμα τέτοιας δυσκολίας?

meteo_xampos

Ναι, αλλά δεν μπορούν οι πρώτοι 20 να'ναι από ένα νομό μόνο; Οπότε, με τη διαδικασία της συγχώνευσης, και πάλι θα
προέκυπτε ο πίνακας ο τελικός με τους βαθμούς των παιδιών από τον ένα νομό μόνο.Συμφωνώ με την άποψη του evry.
Η διαδικασία της συγχώνευσης είναι εύκολη και κατανοητή από τα παιδιά, πιστεύω και ο αλγόριθμος, αλλά αν μπεί ένα τέτοιο θέμα (δηλαδή να φτιαχτεί ο "κανονικός" αλγόριθμος της συγχώνευσης), θα πρέπει να δώσει στα παιδιά αρκετές μονάδες (12-15). Τι λέτε και εσείς; Ως τι θέμα μπορεί να πέσει η συγχώνευση (αν πέσει);




evry

Λοιπόν για να δούμε :

    Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος
    1.  Να διαβάζει δυο πίνακες ακέραιων αριθμών Α Ν θέσεων και Β Μ θέσεων
    2.  Να εμφανίζει το αποτέλεσμα της συγχώνευσης των δυο ταξινομημένων πίνακων στην οθόνη

Θεωρείστε ότι κάθε στοιχείο του πίνακα Α εμφανίζεται στον Α μόνο μια φορά και κάθε στοιχείο του πίνακα Β εμφανίζεται στον Β μόνο μια φορά. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιο στοιχείο εμφανίζεται και στους 2 πίνακες θα πρέπει να εμφανίζεται στην οθόνη μια φορά.




Το παραπάνω είναι ουσιαστικά συγχώνευση συνόλων. Οι "πονηροί" μαθητές δε μπορούν να πετάξουν όλα τα στοιχεία σε έναν πίνακα και να κάνουν ταξινόμηση γιατί μετά θα πρέπει να απαλείψουν τα διπλότυπα. Αν το κάνουν αυτό τότε μαγκιά τους, αλλά αυτό μάλλον θα είναι πιο δύσκολο από τη συγχώνευση ή τουλάχιστον και αυτό θέλει σκέψη >:D. Δηλαδή δε μπορούν εύκολα να χρησιμοποιήσουν πίνακα γιατί δεν ξέρουν πόσα είναι τα διαφορετικά στοιχεία των δυο πινάκων
  Οι παπαγάλοι που έχουν μάθει απέξω τη συγχώνευση πάλι θα την πατήσουν γιατί δεν ζητάμε αυτό αλλά μια παραλλαγή της.
  Επίσης το βιβλίο λέει ξεκάθαρα ότι το αποτέλεσμα της συγχώνευσης είναι ένας ταξινομημένος πίνακας, άρα δε χρειάζεται να το αναφέρουμε είναι κομμάτι της θεωρίας.
   Τέλος πρέπει να προσθέσουμε μια περιγραφή της συγχώνευσης όπως είναι στο τετράδιο μαθητή με λόγια και ένα παράδειγμα με 2 μικρούς πίνακες που να δείχνει όλα τα βήματα. Τότε πιστεύω ότι το θέμα είναι οκ. Είναι δύσκολο αλλά θέλει σκέψη, ένας μαθητής που έχει πιάσει τη φιλοσοφία του μαθήματος μπορεί να το λύσει. Σε αντίθετη περίπτωση όσα φροντιστήρια και ιδιαίτερα να έχει κάνει δεν έχει καμία τύχη
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Αν θέλαμε να αναγκάσουμε οπωσδήποτε τον μαθητή να σκεφτεί την "βελτιωμένη" συγχώνευση συνόλων θα μπορούσαμε να του δώσουμε τον αλγόριθμο της συγχώνευσης και να του λέγαμε να τον τροποποιήσει έτσι ώστε στον τελικό πίνακα να μην εμφανίζεται κανένας αριθμός δυο φορές. (Αν ενοχλεί ότι δεν ξέρουμε το πλήθος των στοιχείων του τελικού πίνακα μπορούμε απλά αντί να τα βάζουμε σε έναν πίνακα να τα εμφανίζουμε)
   Μια ακόμα τροποποίηση θα ήταν να επιτρέψουμε να υπάρχουν διπλότυπα στους αρχικούς πίνακες αλλά όχι στον τελικό
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

potato

Παράθεση από: EleniK στις 29 Μαΐου 2008, 09:47:33 ΠΜ
Εδώ 'κόβονται' μονάδες αν αντί για Όσο κάνουν Για και όταν στην Αλλιώς_αν βάζουν περιττές συνθήκες. Τα έχουμε δει τα προηγούμενα χρόνια.

Ισχύει κάτι τέτοιο??? Ειδικά το πρώτο??
Be open source. Knowledge belongs to the world.

EleniK

@potato

Ναι αν κάνεις μια αναδρομή και διαβάσεις τις συζητήσεις σε θεματα προηγούμενων χρόνων θα δεις ότι ισχύει.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

GNT

Ευχαριστώ πολύ για τη συνόψιση των βασικών σημείων...Μου βγήκε 2 ωρες και 40'(Χαλαλι...τελευταίο μαθημα ήταν  :)) στην ταξη η επαναληψη αλλα μου δόθηκε η ευκαιρία να θυμίσω πολλα πραγματα στα παιδιά...


Άντε και του χρόνου με υγεία σε όλους συνάδελφοι.Καλά αποτελέσματα στους μαθητές μας.