e-School ?

Ξεκίνησε από Wizard, 02 Δεκ 2008, 09:14:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

A_XRHSTOS

Παράθεση από: Wizard στις 24 Ιουν 2009, 04:21:17 ΜΜ

Μήπως τελικά το e-school πρέπει να λειτουργήσει σαν e-shock για τον κλάδο μας;
Και σε πιο πρακτικά πράγματα, πού μπορούμε να στείλουμε ο καθένας e-mail για την πρόθεσή μας να μην αναλάβουμε του χρόνου αυτή την εφαρμογή; Ακόμα κι αν πετάξουν το e-mail στoν κάδο ανακύκλωσης, ποιο τμήμα του ΥΠΕΠΘ είναι ας πούμε αρμόδιο για να λάβει τέτοιο e-mail;

Σίγουρα δεν θα πρέπει να μείνουμε αδρανείς. Αν και προσωπικά δεν σκοπεύω να μεταλλαχτώ από εκπαιδευτικός σε χειριστή του e-school και του κάθε e-school, το θέμα είναι να κάνουμε μια κίνηση όσο πιο συλλογικά γίνεται και όσο πιο συγκεκριμένα γίνεται.

Θεωρώ πως μια επιστολή της ΠΕΚΑΠ στον υπουργό Παιδείας θα ήταν καλύτερο από μεμονωμένες επιστολές σε κάποιες διευθύνσεις του ΥΠΕΠΘ γενικά. Τι λέτε;

Ας προσπαθήσουμε να συντονιστούμε σαν κλάδος τώρα όσο είναι καιρός πριν φτάσει ο Σεπτέμβρης και ο γνωστός "πανικός" των μετεξεταστέων,των αποτελεσμάτων,  της νεας σχολικής χρονιάς που "πρέπει" να αρχίσει, του "να ξεκινήσει το τρίμηνο και βλέπουμε" κλπ κλπ.

Κάπως πρέπει να ρυθμιστεί το θέμα γιατί ..... ξέρετε όλοι γατί, τι να λέμε τώρα;  ???

Sonia_L

Ηδη η ΠΕΚΑΠ εχει στειλει επιστολη στο ΥΠΕΠΘ
http://pekap.blogspot.com/

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. με αφορμή την εγκύκλιο 43991/Λ/15-4-2009 του Υπ.Ε.Π.Θ. για υποχρεωτική εγκατάσταση και λειτουργία του λογισμικού γραμματειακής υποστήριξης «e-school», επισημαίνει τα εξής:

Η Ένωσή μας από την ίδρυσή της θεωρούσε και θεωρεί ότι η εφαρμογή των Νέων Τεχνολογιών στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων είναι απαραίτητη και αναγκαία για τον εκσυγχρονισμό του σχολείου σε όλους τους τομείς και βέβαια για τη διευκόλυνση των διοικητικών λειτουργιών του. Ως εκ τούτου επικροτούμε την έναρξη εφαρμογής του προγράμματος «e-school», επιζητούμε όμως τη συντονισμένη λειτουργία του και την ορθή ολοκλήρωσή του, προσδοκώντας τόσο στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω των Τ.Π.Ε. για τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τους μαθητές, γονείς αλλά και κοινωνικούς φορείς που αποτελούν την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και στη μείωση της γραφειοκρατίας για την οποία σπαταλάμε άπειρες ώρες εργασίας, επαναλαμβάνοντας την καταχώρηση ίδιων δεδομένων, είτε σε έγγραφα ή σε διάφορα πληροφοριακά συστήματα που συνεχώς αναπτύσσονται από φορείς του Υπ.Ε.Π.Θ.

Όπως είναι γνωστό, έως σήμερα, τις σχετικές με τις Νέες Τεχνολογίες εργασίες στα σχολεία (μηχανογράφηση, e-mails, διάφορα πληροφοριακά συστήματα, κ.λπ.) την αναλαμβάνουν συνήθως, με ή χωρίς τη θέλησή τους, οι καθηγητές Πληροφορικής, αν και δεν υπάρχει κάποια σχετική απόφαση για το ότι αυτό είναι υποχρέωσή τους. Η επίκληση ότι οι συνάδελφοι της Πληροφορικής λόγω ειδικότητας οφείλουν να αναλαμβάνουν αυτό το πρόσθετο καθήκον δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, αφού υπάρχουν πλέον σε κάθε σχολείο πιστοποιημένα επιμορφωμένοι στις Τ.Π.Ε. συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων, για την οποία πιστοποίηση μάλιστα λαμβάνουν μόρια σε περίπτωση που επιθυμούν να καταλάβουν θέση στελέχους της εκπαίδευσης, σε αντίθεση με τους καθηγητές Πληροφορικής που δεν δικαιούνται μορίων γι αυτό το λόγο, ενώ σε ανάλογες, επ’ αμοιβή μάλιστα εργασίες, όπως ο χειρισμός του συστήματος μετάδοσης θεμάτων (VBI), αναλαμβάνεται από οποιασδήποτε ειδικότητας συνάδελφο και όχι υποχρεωτικά από καθηγητή Πληροφορικής.

Είναι επίσης κοινά παραδεκτό ότι η εργασία με τη χρήση υπολογιστή είναι ιδιαίτερα υπεύθυνη και με πολλές πιθανές επιπτώσεις στην υγεία και γι αυτό το λόγο, σε όσους οργανισμούς, δημόσιους ή ιδιωτικούς, υπάρχει τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτό παίρνουν ειδικό επίδομα απασχόλησης, κάτι που όχι μόνο δεν προβλέπεται, αλλά αντίθετα απαγορεύεται ρητά από την κείμενη νομοθεσία για τους εκπαιδευτικούς.

Όπως προκύπτει επίσης από την προκήρυξη του έργου «e-school», η διαχείριση του δεν είναι μια απλή εργασία καταχώρησης στοιχείων σε μια βάση δεδομένων, αλλά απαιτεί καθημερινή και πολύωρη εργασία, αφού αναφέρεται στο σύνολο των διοικητικών εργασιών και λειτουργιών του σχολείου, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός να απασχολείται με αυτό και παράλληλα να ασκεί με συνέπεια, πλήρως και επαρκώς τα διδακτικά και παιδαγωγικά του καθήκοντα.

Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι πρέπει αφ’ ενός να διευκρινιστεί από το Υπ.Ε.Π.Θ. ότι η υποχρέωση εγκατάστασης και διαχείρισης του «e-school» δεν είναι υποχρέωση αποκλειστικά των καθηγητών Πληροφορικής, ενώ παράλληλα θεωρούμε ότι είναι πλέον κάτι περισσότερο από αναγκαίο η θεσμοθέτηση μηχανογραφημένης γραμματειακής υποστήριξης σε επίπεδο σχολείου, με την απασχόληση σε αυτό διοικητικού προσωπικού δηλ. τουλάχιστον ενός γραμματέα εκπαιδευμένου στη χρήση των Τ.Π.Ε. και ειδικά του «e-school» και των λοιπών δραστηριοτήτων που απαιτούν χρήση υπολογιστή (email, πληροφοριακά συστήματα κ.λπ.).

Θυμίζουμε ότι στο άρθρο 19 του Ν.1566/1986 ορίζεται σαφώς η αναγκαιότητα ύπαρξης τμήματος γραμματείας με την τοποθέτηση διοικητικών υπαλλήλων σε σχολικές μονάδες με πλήθος μαθητών πάνω από 200.

Έως ότου αυτό εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία και στην περίπτωση που απασχολούνται, πάντα σε εθελοντική βάση, εκπαιδευτικοί, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει δραστική μείωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, ανάλογη με τον όγκο της εργασίας που έχουν να φέρουν σε πέρας και της υπευθυνότητας που απαιτεί αυτή η εργασία και να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την καταβολή σε αυτούς του επιδόματος Πληροφορικής που δίνεται στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα για ανάλογη εργασία.

Πέραν από όλα αυτά ως επιστημονικός φορέας που εκφράζει τους καθηγητές Πληροφορικής στη Δ.Ε., θέτουμε τα δύο κύρια ερωτήματα που διατυπώνουν και πολλοί συνάδελφοί μας και παρακαλούμε για την απάντησή τους από κάθε αρμόδιο:

1. Για την εγκατάσταση και λειτουργία του «e-school» απαιτείται εξοπλισμός σε λογισμικό (Λειτουργικό σύστημα Windows XP ή Vista) και βέβαια το ανάλογο υλικό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, στη γραμματεία των σχολείων, δεν υπάρχει τέτοιος εξοπλισμός. Εκτός του ότι δεν ξέρουμε αν είναι νόμιμο ένα σχολείο να αγοράσει υποχρεωτικά το προϊόν μιας εταιρείας, το ερώτημα είναι η δαπάνη που θα προκύψει θα καλυφθεί από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή θα αναγκαστούν οι σχολικές επιτροπές να την καλύψουν;

2. Υπάρχει ή θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα θεσμοθετήσει την τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου στα σχολεία σε αντικατάσταση του χειρογραφικού συστήματος (μαθητολόγια, καρτέλες, βιβλία, πρωτόκολλο κ.λπ. κ.λπ.) που τηρείται σήμερα, ή θα εξακολουθήσουν τα σχολεία να τηρούν και χειρογραφικά όλα τα στοιχεία μαθητών και εκπαιδευτικών; Επίσης, και μέχρι τη σχετική αυτή θεσμοθέτηση, πώς θα καλύπτονται οι συνάδελφοι που θα τηρούν και θα διαχειρίζονται ηλεκτρονικά διάφορα προσωπικά δεδομένα; Θα υπάρξει π.χ. σχετική άδεια από την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων ή θα προκύψει πρόβλημα σε μια οποιαδήποτε προσφυγή ενός γονέα, μαθητή ή πολίτη;

Θέλουμε τέλος να κάνουμε σαφές ότι η Ένωσή μας θα είναι πάντα αρωγός σε προτάσεις για τη βελτίωση και ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και είμαστε διαθέσιμοι να συμβάλουμε σε οποιαδήποτε πρόσκληση μας γίνει από το Υπ.Ε.Π.Θ. προς αυτήν την κατεύθυνση.

za√‘ag

#122
Παράθεση από: Sonia_L στις 24 Ιουν 2009, 07:52:12 ΜΜ
Ηδη η ΠΕΚΑΠ εχει στειλει επιστολη στο ΥΠΕΠΘ
http://pekap.blogspot.com/

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. με αφορμή την εγκύκλιο 43991/Λ/15-4-2009 του Υπ.Ε.Π.Θ. για υποχρεωτική εγκατάσταση και λειτουργία του λογισμικού γραμματειακής υποστήριξης «e-school», επισημαίνει τα εξής:

Η Ένωσή μας από την ίδρυσή της θεωρούσε και θεωρεί ότι η εφαρμογή των Νέων Τεχνολογιών στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων είναι απαραίτητη και αναγκαία για τον εκσυγχρονισμό του σχολείου σε όλους τους τομείς και βέβαια για τη διευκόλυνση των διοικητικών λειτουργιών του. Ως εκ τούτου επικροτούμε την έναρξη εφαρμογής του προγράμματος «e-school», επιζητούμε όμως τη συντονισμένη λειτουργία του και την ορθή ολοκλήρωσή του, προσδοκώντας τόσο στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω των Τ.Π.Ε. για τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τους μαθητές, γονείς αλλά και κοινωνικούς φορείς που αποτελούν την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και στη μείωση της γραφειοκρατίας για την οποία σπαταλάμε άπειρες ώρες εργασίας, επαναλαμβάνοντας την καταχώρηση ίδιων δεδομένων, είτε σε έγγραφα ή σε διάφορα πληροφοριακά συστήματα που συνεχώς αναπτύσσονται από φορείς του Υπ.Ε.Π.Θ.

Όπως είναι γνωστό, έως σήμερα, τις σχετικές με τις Νέες Τεχνολογίες εργασίες στα σχολεία (μηχανογράφηση, e-mails, διάφορα πληροφοριακά συστήματα, κ.λπ.) την αναλαμβάνουν συνήθως, με ή χωρίς τη θέλησή τους, οι καθηγητές Πληροφορικής, αν και δεν υπάρχει κάποια σχετική απόφαση για το ότι αυτό είναι υποχρέωσή τους. Η επίκληση ότι οι συνάδελφοι της Πληροφορικής λόγω ειδικότητας οφείλουν να αναλαμβάνουν αυτό το πρόσθετο καθήκον δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, αφού υπάρχουν πλέον σε κάθε σχολείο πιστοποιημένα επιμορφωμένοι στις Τ.Π.Ε. συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων, για την οποία πιστοποίηση μάλιστα λαμβάνουν μόρια σε περίπτωση που επιθυμούν να καταλάβουν θέση στελέχους της εκπαίδευσης, σε αντίθεση με τους καθηγητές Πληροφορικής που δεν δικαιούνται μορίων γι αυτό το λόγο, ενώ σε ανάλογες, επ’ αμοιβή μάλιστα εργασίες, όπως ο χειρισμός του συστήματος μετάδοσης θεμάτων (VBI), αναλαμβάνεται από οποιασδήποτε ειδικότητας συνάδελφο και όχι υποχρεωτικά από καθηγητή Πληροφορικής.

...
...


Θέλουμε τέλος να κάνουμε σαφές ότι η Ένωσή μας θα είναι πάντα αρωγός σε προτάσεις για τη βελτίωση και ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και είμαστε διαθέσιμοι να συμβάλουμε σε οποιαδήποτε πρόσκληση μας γίνει από το Υπ.Ε.Π.Θ. προς αυτήν την κατεύθυνση.


Το έχουμε διαβάσει ΟΛΟΙ ΜΑΣ (τουλ. όσοι γράφουμε εδώ μέσα) ... δε χρειαζόταν να το βάλεις ολόκληρο!!
Το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ....


Ο Δ/ντής ΔΕΝ είναι καλυμμένος από κανένα και περιμένει από μένα να το κάνω παρότι είδε ότι μάλλον δε θα τα καταφέρουμε γιατί είναι (όπως διαπιστώθηκε) ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ !!! Θα περάσουμε από excel κάποια δεδομένα και για το Σεπτέμβριο βλέπουμε... (έτσι όπως το κόβω δε νομίζω ότι θα δουλέψει)

Μια απορία που πρέπει να λύσω οπωσδήποτε για αύριο για να μην τα κάνω μαντάρα ...

Στα στοιχεία μαθητών μέσω Excel (ΔΕΝ έχουμε δ-Βάση):

ΕΧΕΙ 2 ΠΕΔΙΑ: ΤΟ ΕΝΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΕΙ ΑΡ. ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ  ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΑΡ. ΜΗΤΡΩΟΥ

Καταλαβαίνει μήπως κανένας τη διαφορά;;;

Μήπως είναι καλό το Αρ.Μητρώου να το βάλω σαν το Α/Α (αύξων αριθμός) από το excel αλλά τότε θα πρέπει να βάλω σε αρχείο excel ΟΛΟΥΣ τους μαθητές ενώ τώρα τα έχω σε 3 αρχεία κατά τάξη

Ή να τα βάλω οτι είναι το ίδιο;;; Δεν νομίζω ότι θα τα κάνει σωστά σε ότι αφορά τις ταξινομήσεις σε τμήματα/τάξεις αφού ο 1ος μαθητής που θα βάλει στη βάση θα είναι πχ ο 4201 (απο τον αρ. βιβλίου μητρώου) και όχι ο 1 που θα ήταν πιο λογικό....

ΓΙΑ ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΟΣΟΙ ΤΟ ΔΟΥΛΕΨΑΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

A_XRHSTOS

Εντάξει, δεν το διατύπωσα σωστά. Εννοούσα μια νέα επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας προσωπικά και όχι στο ΥΠΕΠΘ γενικά.
Συγγνώμη για την ασαφή διατύπωση.
Φυσικά και είχα υπ' όψη την ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ, απλά νομίζω πως πρέπει να γίνουμε όσο πιο πιεστικοί γίνεται, και μια προσωπική επιστολή στον υπουργό ίσως είναι ένα βήμα προς αυτή την κατευθυνση.

A_XRHSTOS

Παράθεση από: Wizard στις 24 Ιουν 2009, 04:00:17 ΜΜ

Η διαδικασία για μεγάλα σχολεία είναι ψυχοβγάλτης. Εγώ ευτυχώς είχα μόνο 65 μαθητές και σχεδόν όλα τα πεδία που έπρεπε ήταν συμπληρωμένα.

Παρόλο που οι οδηγίες αναφέρουν ότι για σχολεία εξωτερικού ΔΕΝ βάζουμε κωδικό σχολείου, το πρόγραμμα μετάπτωσης ΔΕΝ δεχόταν σχολείο χωρίς κωδικό ( >:( >:() και από το support μου είχανε πει να βάλω κωδικό 9999999 (μην απορείτε που τους βρίσκω στο τηλέφωνο, ένα μήνα πριν τους έπαιρνα και φαίνεται δεν είχαν κίνηση).

Δυστυχώς, αν κάτσεις στο σχολείο να κάνεις τη μετάπτωση, θα αντιμετωπίσεις δυσκολίες λόγω της έλλειψης καλής τεκμηρίωσης. Έτσι, 1 μήνα πριν εγκατέστησα σαν demo τη δ-βάση στο laptop μου και έκανα copy το Move2eSchool.exe. Αφού με την ησυχία μου δημιούργησα επιτυχώς το αρχείο μετάπτωσης, όταν ήρθε η ώρα χθες ήξερα τι να κάνω στην πραγματική μετάπτωση  ::)

ΥΓ1: Ευτυχώς δουλεύει και δ-βάση κανονικά (έκδοση 23.51)
ΥΓ2: Κι εγώ λυπάμαι αυτόν που θα το δουλέψει του χρόνου  :( >:(

Ευχαριστώ πολύ Wizard για τις συμβουλές, ειδικά αυτό με τα 9999999 (μήπως θα' πρεπε να'ναι 666  ;D  ) θα μου φανεί πολύ χρήσιμο.

polanagnost

Ο αριθμός βιβλίου Μητρώου είναι προαιρετικός (εγώ δεν έβαλα τίποτα) ο αριθμός μητρώου είναι ο αριθμός στην καρτέλα απο το βιβλίο μητρώου. Δεν νομίζω ότι έχει σημασία η σειρά που θα τα βάλει στη βάση.
Ένα λάθος γίνεται σφάλμα μόνο όταν προτιμήσουμε να μην το διορθώσουμε.

za√‘ag

Παράθεση από: polanagnost στις 24 Ιουν 2009, 10:15:30 ΜΜ
Ο αριθμός βιβλίου Μητρώου είναι προαιρετικός (εγώ δεν έβαλα τίποτα) ο αριθμός μητρώου είναι ο αριθμός στην καρτέλα απο το βιβλίο μητρώου. Δεν νομίζω ότι έχει σημασία η σειρά που θα τα βάλει στη βάση.

Από συνάδελφο που ρώτησα νομίζω ότι ο Αρ. Βιβλίου Μητρώου αφορά τα Δημοτικά. Thanks
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Sonia_L

Συγνωμη αν σας κουρασα με την επιστολη, αλλα ο συναδελφος Α_ΧΡΗΣΤΟΣ μου εδωσε την εντυπωση οτι δεν την ειχε υποψην του

za√‘ag

Έμαθα ότι στους ΠΛΗΝΕΤ έγινε (θα γίνει) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ/ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ σχετικά με το e-school ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ !!!!!!!

Ο σκοπός είναι να ενημερωθούν για το πρόγραμμα και με τη σειρά τους να ενημερώσουν ΕΜΑΣ ;;;;;;

Για πείτε μας τί συμβαίνει;;;
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

#129
Παράθεση από: polanagnost στις 24 Ιουν 2009, 02:49:02 ΜΜ
ΠαράθεσηΗ προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι το e-school ΔΕΝ είναι για τα μπάζα (by the way, είναι γραμμένο σε .NET).
Φίλε Λάμπρο με όλο το σεβασμό, όλη τη δουλειά στο e-school την κάνει ο SQL Server (merge replication). Όσο για το interface που είναι σε .net ΕΙΝΑΙ για τα μπάζα. Εκτός απο το γεγονός ότι είναι γεμάτο bugs (δοκιμάστε  π.χ. να βάλετε ένα μάθημα σε ένα τμήμα με τσεκάρισμα, ας πούμε Γερμανικά Αρχάριοι και προσπαθήστε μετά να το βγάλετε.....δεν βγαίνει!  :'(), ορθογραφικά π.χ. Κλιτική αντί Κλητική, κάνει στον υπολογιστή του σχολείου με 2.1 Ghz και 2 Γίγα μνήμη 3+ λεπτά με το ρολόι να εισάγει απο το excel τους βαθμούς μιας τάξης για ένα μάθημα. Αν αυτά δεν είναι μπάζα τότε τί είναι;
Θα μπορούσα να κάνω λίστα με όσα βρήκα στο λίγο σχετικά χρόνο που αφιέρωσα αλλά δεν θα κάνω debugging στο πρόγραμμά τους.
Θα έπρεπε να το εγκαταστήσουν πρώτα πιλοτικά σε κάποια σχολεία και να το παρακολουθήσουν πρίν μας το στείλουν να το δουλέψουμε "υποχρεωτικά".
Όσο για την αδυναμία σύνδεσης με την ΚΒΔ το παρατήρησα και εγώ. Σκέψου τι θα γίνει όταν πέσει περισσότερη κίνηση.
Κατά τα άλλα τραβάμε μπροστά...   

Δεν είμαι εγώ εκείνος που θα κάνω κριτική σε όσους υλοποίησαν το e-school, δε γνωρίζω πόσο καλύτερο θα το έκανα αν ήμουν στην ομάδα ανάπτυξης. Μεγαλώνοντας διαπίστωσα ότι θα πρέπει να είμαι αυστηρός κυρίως με τον εαυτό μου. Ξέρω ότι το παλεύουν λίγα χρόνια. Παρόλα αυτά, ακόμη και κατά την επίδειξη που μας έκαναν, παρουσιάστηκαν αρκετά προβλήματα, τα οποία θα τα έλυναν "μέχρι την Παρασκευή" (δεν διευκρίνησαν ποιά Παρασκευή εννοούν).
Συμφωνώ με όσα είπες αγαπητέ polanagnost. Και πέρα από όσα είπες και αφού διάβασα πολλά από όσα γράφουν άλλοι συνάδελφοι, εγώ βλέπω τα εξής πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα σχετικά με το e-school:
1. κατά το συγχρονισμό και τις μεταπτώσεις γίνονται έλεγχοι αν κάποιος είναι γραμμένος σε άλλο σχολείο. Γι' αυτό υπάρχουν και πολλές καθυστερήσεις (δεν φταίει ΜΟΝΟ αυτό, αλλά ΚΑΙ αυτό). Καλό ακούγεται αυτό. Έπρεπε να γίνει για να μην έχουμε στο μέλλον παρατυπίες.
2. όλη τη δουλειά ΟΝΤΩΣ την κάνει ο sql server. Πολλά όμως εξαρτώνται από το υλικό και την ποιότητα της γραμμής και πρέπει να το παραδεχθούμε όλοι αυτό.
3. το σχολείο θα οφεληθεί στα εξής: α. δε θα χρειάζεται να καταβάλλει ετήσιο μίσθωμα για να λαμβάνει τα προγράμματα του έπαφου ή οποιουδήποτε άλλου, β. η εξαγωγή των σπαστικών στατιστικών στοιχείων είναι πλέον εύκολη υπόθεση, γ. η γραμματειακή υποστήριξη γίνεται ανεξάρτητη από το πισί.
4. ξέρω ότι το e-school φιλοδοξεί να αντικαταστήσει το survey. Εδώ θέλω να πω ότι το survey ξεκίνησε σαν μια πολύ καλή προσπάθεια για τα δεδομένα της εποχής (των Ελλήνων), αλλά δε συνεργάστηκαν όλα τα σχολεία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν γκρίνιες και προβλήματα. Αυτά όμως δεν οφείλονταν τόσο στο σχεδιασμό, όσο στη νοοτροπία του ανθρώπου, που τα θέλει όλα στο πιάτο.
5. Έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει θέμα νοοτροπίας μεταξύ των καθηγητών και μια σχετική μιζέρια. Αυτά δεν διορθώνονται κατά το debugging... Τί εννοώ; Πολλοί διευθυντές δεν καταλαβαίνουν ότι το να αγοράσει η σχολ. επιτροπή ένα πισί, αυτό θα αποτελέσει εργαλείο. Το βλέπουν σαν τους πολιτικούς, δηλ. σε χρήμα, γι' αυτό και δύσκολα πάμε μπροστά. Αλλού θα δώσουν χρήματα (π.χ. για όργανα φυσικοχημείας αν είναι του κλάδου, ή για βιβλία αν είναι φελόλογος) (φυσικά δεν εννοώ τα μεγάλα λειτουργικά έξοδα κάθε σχολείου, προς Θεού!), συνήθως υπάρχει απόθεμα πάνω από 1000€ στα ταμία. Επίσης έμαθα ότι σχολ. επιτροπές, που δε μπορούν να καλύψουν το έξοδο της αγοράς ενός νέου πισιού, έψαξαν για δωρητές και κάποιοι βρήκαν. Υπήρξαν σχολεία, που τους έκαναν δώρο το πισί και είχε λιγότερη ram. Απαίτησαν από το ΥΠΕΠΘ να τους δώσει δωρεάν τη ram. Πώς σου φαίνεται αυτό; Δεν είναι λίγο μίζερο από πλευράς διεύθυνσης αυτό; Τόσο πρόβλημα είναι ένα έξοδο των 18€ για το σχολείο; Θέλω να πω, ότι για πολλούς το πρόβλημα δε βρίσκεται στο e-school, όσο στο hardware του εγκεφάλου τους...

Όπως και να έχει η κατάσταση, φρονώ ότι το e-school όπως και κάθε προσπάθεια, θα πρέπει να γίνεται με καλύτερο συντονισμό και οργάνωση. Θα θαυμάσω τους αρμόδιους, όταν μας παρουσιάσουν κάτι αξιόλογο, χρήσιμο και 100% λειτουργικό. Θα θαυμάσω και εμάς τους καθηγητές, όταν δείξουμε μεγαλύτερη διάθεση για βελτίωση και θετικό αυτί.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: zavag στις 25 Ιουν 2009, 01:02:42 ΠΜ
Έμαθα ότι στους ΠΛΗΝΕΤ έγινε (θα γίνει) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ/ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ σχετικά με το e-school ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ !!!!!!!

Ο σκοπός είναι να ενημερωθούν για το πρόγραμμα και με τη σειρά τους να ενημερώσουν ΕΜΑΣ ;;;;;;

Για πείτε μας τί συμβαίνει;;;


Στους ΠΛΗΝΕΤ έγινε ήδη μια επίδειξη και δόθηκαν οδηγίες (οι ίδιες που έχουμε όλοι), ώστε να κάνουν τη μετάπτωση σε όσα σχολεία δε μπορέσουν να την κάνουν οι καθηγητές ή οι δάσκαλοι. Αυτό θα έχει αμοιβή από την ΚτΠ, όχι από το σχολείο. Οι πληνέτ δε θα παρέχουν υποστήριξη στο e-school, αλλά το helpdesk (νομίζω ότι είναι τα 2103443941 & eschoolsupport@ypepth.gr)
Επιλέχθηκαν οι πληνέτ, επειδή είναι έτοιμο προσωπικό ανά νομό, άμεσα προσβάσιμο στα σχολεία. Δε νομίζω ότι υπήρχε άλλος λόγος...
Θεωρητικά οι μεταπτώσεις έπρεπε να τελειώνουν αύριο, πρακτικά δε βλέπω να έχει γίνει κάτι.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: A_XRHSTOS στις 24 Ιουν 2009, 08:53:06 ΜΜ
Εντάξει, δεν το διατύπωσα σωστά. Εννοούσα μια νέα επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας προσωπικά και όχι στο ΥΠΕΠΘ γενικά.
Συγγνώμη για την ασαφή διατύπωση.
Φυσικά και είχα υπ' όψη την ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ, απλά νομίζω πως πρέπει να γίνουμε όσο πιο πιεστικοί γίνεται, και μια προσωπική επιστολή στον υπουργό ίσως είναι ένα βήμα προς αυτή την κατευθυνση.


Αγαπητέ συνάδελφε, είμαι 99% βέβαιος ότι κανένα αυτί στο υπουργείο δε μπορεί να σε ακούσει. Θέλει, αλλά δε μπορεί.
Όλοι έχουν καλή πρόθεση, αλλά είναι πνιγμένοι στα διαδικαστικά τους και ταυτόχρονα είναι εκτός σχολικής πραγματικότητας. Νομίζω ότι δεν έχει νόημα οποιαδήποτε ενέργεια προς το υπουργείο, ειδικά προς τον υπουργό, που από ό,τι φαίνεται, μετακομίζει σιγά-σιγά στο επικρατείας...
Άλλωστε τα νήματα δεν κινούνται από υπουργούς, που εκτελούν τη θητεία τους για λίγους μήνες. μέχρι να πάρουν μια μυρωδιά, ήρθε η ώρα τους να φύγουν.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

gymsap

Εμεις ειμαστε στη 10η προσπαθεια για μεταπτωση.

Απορια 1η: Όταν ανοιγει το eschool ειναι στη σχ. ετος 2009-2010. Εμεισ το αλλαζουμε σε σχ. έτος 2008-2009     ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ ??????????

Απορία 2η: Αφου διαλεξω το φακελο οπου υπάρχει το αρχειο της μεταπτωσης, ανοιγει μια φορμα με καρτελες (Τμηματα, Μαθητες , Δηλώσεις συμμετοχης πανελληνιων) στις οποιες δεν υπάρχει καμια εγγραφη. Κατω άριστερά γραφει "Προετοιμασία εμφάνισης φόρμας" και το κουμπί δεξιά "Ενημέρωση" είναι ανενεργό. Πρέπει να περιμενω κάτι ή να πατήσω το κουμπί "Συνέχεια" ????? 

Όσες φορές πατήσαμε το κουμπί "Συνέχεια" δεν έκανε απολύτως τιποτα...!

HELP!!!!!!!!! 

polanagnost

ΠαράθεσηΔεν είμαι εγώ εκείνος που θα κάνω κριτική σε όσους υλοποίησαν το e-school, δε γνωρίζω πόσο καλύτερο θα το έκανα αν ήμουν στην ομάδα ανάπτυξης.
Η κριτική μου δεν στρέφεται στην ομάδα ανάπτυξης η οποία αυτό μπόρεσε, αυτό έκανε, αλλά σε αυτούς που το παρέλαβαν και σε αυτούς που χωρίς κανένα σχεδιασμό ως προς τις απαιτήσεις σε ώρες ενασχόλησης καθήκοντα κλπ αλλά και χωρίς να αξιολογήσουν στην πράξη το λογισμικό αυτό μας έβαλαν όλους να τρέχουμε και να γράφουμε όπως τώρα.
Η μιζέρια υπάρχει, συμφωνώ αλλά δεν είναι ο κανόνας. Είναι μάλλον η εξαίρεση. Και σε τελική ανάλυση αν αυτό είναι το πρόβλημα του eschool ας έβαζε το υπουργείο απο έναν υπολογιστή σε κάθε σχολείο με προ εγκατεστημένο το eschool και ας μοίραζε του χρόνου τα laptop στα παιδιά της Α Γυμνασίου..
Το survey ήταν και παραμένει απο τεχνικής άποψης πολύ καλό και μέσα στα δεδομένα της σχολικής πραγματικότητας. Δεν είδα να παραπονιέται κανείς για αυτό. 
ΠαράθεσηΠολλά όμως εξαρτώνται από το υλικό και την ποιότητα της γραμμής και πρέπει να το παραδεχθούμε όλοι αυτό
Αυτό είναι αυτονόητο. Όμως επίσης αυτονόητο είναι ότι για τη διαχείριση ενός σχολείου δεν πρέπει να απαιτείται ο Deep Blue..
ΠαράθεσηΌπως και να έχει η κατάσταση, φρονώ ότι το e-school όπως και κάθε προσπάθεια, θα πρέπει να γίνεται με καλύτερο συντονισμό και οργάνωση. Θα θαυμάσω τους αρμόδιους, όταν μας παρουσιάσουν κάτι αξιόλογο, χρήσιμο και 100% λειτουργικό. Θα θαυμάσω και εμάς τους καθηγητές, όταν δείξουμε μεγαλύτερη διάθεση για βελτίωση και θετικό αυτί.
Συμφωνώ σχετικά με την οργάνωση που έλειψε απο όλη την προσπάθεια για το eschool. Σχετικά με το θετικό αυτί των καθηγητών, δεν μπορώ να μιλήσω για όλους τους συναδέλφους αλλά πιστεύω ειδικά ο κλάδος μας που έχει κυρίως νέους ανθρώπους και με ανοιχτά μυαλά έχει θετικότατα αυτιά. Αν το ζητούμενο ήταν να επενδύσουμε χρόνο και εργασία σε μια προσπάθεια με ορατό στόχο να βελτιώσουμε το σχολείο, δεν νομίζω ότι θα ακούγαμε διαμαρτυρίες. Το πρόβλημα είναι ότι τέτοιος στόχος δεν είναι ορατός σε αυτήν την περίπτωση. Αντίθετα ο ήδη καταπονημένος στο να σηκώνει τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοικήσης στα σχολεία κλάδος μας μπλέκει σε μια ακόμα εκσυγχρονιστική περιπέτεια - αγγαρεία που μας απομακρύνει ακόμα περισσότερο απο τα καθήκοντά μας ως εκπαιδευτικούς. Και κάνοντάς το αυτό πιστεύω ότι χειροτερεύει το σχολείο και δεν βελτιώνεται.
Ένα λάθος γίνεται σφάλμα μόνο όταν προτιμήσουμε να μην το διορθώσουμε.

A_XRHSTOS

Τελικά μετά από ...θηριώδεις προσπάθειες έγινε η μετάπτωση και ο συγχρονισμός... ΑΛΛΑ έβγαλε κάποια λάθη στη διασταύρωση μαθητών προφανώς επειδή κάποια σχολεία δεν ήταν περασμένα με το σωστό κωδικό.
Ξέρετε αν θα επηρρεάσει αυτό τη σωστή λειτουργία του λογισμικού; Πρέπει δηλαδή να διορθωθούν τα λάθη διασταυρωσής για να δουλέψει σωστά το πρόγραμμα το Σεπτέμβρη (αποτελέσματα μετεξεταστέων κλπ) ή μπορούν να διορθωθούν κι αργότερα;

Θα ρώταγα το support αλλά θα μου απαντήσουν του παραχρόνου μάλλον. Αν ξέρει κάποιος ας πει μια κουβέντα. Όχι για μένα αλλά για τους χειριστές του λογισμικού που το Σεπτέμβρη θα τρέχουν....

Πάντως επιμένω, προσωπική άποψη, ότι δεν θεωρώ λογικό να μεταλλαχτούμε από εκπαιδευτικοί σε τεχνικοί/διοικητικοί/φιλλιπινέζες. Το εχω κάνει όπως έχω ξαναπεί για πάνω από μια δεκαετία και τελικά το μόνο που έμεινε ήταν μια πικρή γεύση στο στόμα. Από τότε που "στήλωσα τα μπροστινα" και πιο ήρεμος άνθρωπος έγινα και καλύτερος στη δουλειά μου (εκπαιδευτικός, να μη ξεχνιόμαστε  ;)  )

Άντε και καλό καλοκαίρι!