Ασάφεια σε Σωστο-Λάθος στα Θέματα ΟΕΦΕ 2010

Ξεκίνησε από Γιώργος Λάμπρου, 13 Απρ 2010, 02:51:09 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιώργος Λάμπρου

Καλησπέρα, στα θέματα ΟΕΦΕ 2010 στην Πληροφορική, σε κάποιο Σωστό-Λάθος ρωτάει περίπου το εξής "Ανάλογα με τον βαθμό δόμησης των λύσεών τους τα προβλήματα διακρίνονται σε δομημένα ημιδομημένα και αδόμητα".
Με την πρώτη ματιά η συγκεκριμένη ερώτηση φαίνεται σωστή. Τέτοια απάντηση δόθηκε και στις λύσεις της ΟΕΦΕ.
Παρ' όλα αυτά, σελίδα 17 του σχολικού βιβλίου αναφέρεται χαρακτηριστικά "Ανάλογα με τον βαθμό δόμησης τους τα ΕΠΙΛΥΣΙΜΑ προβλήματα διακρίνονται στις εξής κατηγορίες:..."
Κατα την γνώμη μου επομένως η ερώτηση είναι λάθος, γιατλί δεν διευκρινίζεται σε ποιά προβλήματα αναφέρεται, και την διάκριση αυτήν δε μπορύμε να την γενικεύσουμε ούτε με βάση το Σχ. Βιβλίο, αλλα ούτε αν το σκεφτούμε σε πρακτικό επίπεδο(βλ. ένα ανοικτο προβλημα ή ένα αλυτο, δεν έχει λύσεις, αρα δέν μπορουν να δομηθούν κιολας ;D)

Θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας...:D
Eυχαριστώ!!!
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

sstergou

Εγώ το βρίσκω λεπτομέρεια. Έχεις δίκιο αλλά δεν νομίζω να μπερδεύτηκε κανείς αφού όπως γράφεις : "Ανάλογα με τον βαθμό δόμησης των λύσεών τους ..." και εννοείται ότι λύση έχουν μόνο τα επιλύσιμα.

Γιώργος Λάμπρου

εξακρίβωσα την ακριβή διατύπωση και ήταν: Με κριτήριο το βαθμό δόμησής τα προβήματα διακρίνονται σε δομηνμένα, ημιδομημένα και αδόμητα.

Προφανώς οπως λές, αναφέρεται στις λύσεις τους, αλλά ο μαθητής σε ένα τετοιο ερώτημα(σωστού-λάθους) περιμένει ακριβή διατύπωση, έτσι ώστε να είναι σίγουρος για την απάντησή του. Ίσως υπάρχει ένα κενό στην ερώτηση..που 8α μπορύσε να καλυφθεί, και παράλληλα η ερώτηση να συνεχίζει να εξυπηρετεί τον ίδιο σκοπό, δηλ. να εξετάσει την γνώση των μαθητών.
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

Αλεξόπουλος Ανδρέας

Κι εγώ θα συμφωνίσω με τον Γιώργο ότι υπάρχει ένα κενό στην ερώτηση (άσχετα αν όλων των μυαλό πάει σε αυτό που έχουν παραλείψει).
Από τη στιγμή που η εκφώνηση λέει: "Με κριτήριο το βαθμό δόμησης τα προβλήματα διακρίνονται κλπ..." και δεν αναφέρει πουθενά το "με βαθμό δόμησης των λύσεων" ούτε το ότι αναφέρεται σε "επιλύσιμα προβλήματα", τότε υπάρχει κενό. Δηλαδή αν δει κάποιος την ερώτηση αυτόνομα (χωρίς να έχει στο μυαλό του αυτό που προφανώς εννοεί βάση του βιβλίου) είναι μια ερώτηση που αναφέρεται γενικά σε προβλήμα και σε κάποιο βαθμό δόμησης (βάση ποιου άραγε;;;)

Γιώργος Λάμπρου

Ακριβώς, και με την παρούσα μορφή των εξετάσεων, που τα παιδιά διαβάζουν και μαθαίνουν απ'έξω το βιβλίο...εύκολα μπορεί ένας μαθητής να αποπροσανατολιστεί, γιατί ίσως θεωρήσει ότι εκεί του την έχουν "στήσει"...στην λέξη που λείπει...
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)