Πανελλαδικές 2011 - Πρώτη εκτίμηση

Ξεκίνησε από AlgoBill, 23 Μαΐου 2011, 10:29:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

spantoulis

Παράθεση από: gthal στις 25 Μαΐου 2011, 09:30:49 ΠΜ
Ακόμα ρε παιδιά δεν καταλαβαίνω σε παραπάνω σχόλια κάποιους επαγωγικούς συλλογισμούς που απαξιώνουν τόσο τη σχολική διδασκαλία όσο και την εξωσχολική. Από πού προκύπτουν;
ζητάμε κάτι παραπάνω ==> ενισχύουμε την παραπαιδεία
Δηλαδή κάνουμε τις παραδοχές
σχολείο ==> μόνο ότι λέει το βιβλίο
φροντιστήριο ==> προεκτάσεις (κακό πράγμα!)
Αυτή η νοοτροπία διέπει την εκπαίδευσή μας ;

Το θέμα είναι απλό:
Τα θέματα εξετάσεων πρέπει να λύνονται όλα από έναν καλό μαθητή που διδάχθηκε  τη συγκεκριμένη ύλη σε 45 ώρες στο σχολείο.
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

P.Tsiotakis

Παράθεση από: spantoulis στις 25 Μαΐου 2011, 12:28:58 ΜΜ
Το θέμα είναι απλό:
Τα θέματα εξετάσεων πρέπει να λύνονται όλα από έναν καλό μαθητή που διδάχθηκε  τη συγκεκριμένη ύλη σε 45 ώρες στο σχολείο.

... και δούλεψε στο σπίτι κατά τις υποδείξεις του διδάσκοντα, πιθανώς και παραπάνω από αυτές (χρησιμοποιώντας το υλικό του τετραδίου μαθητή ή/και άλλες πηγές)

Stefevan

Αληθεύει το γεγονός ότι αφού επιλεγούν τα θέματα πρέπει να τα λύσει ένας εκπαιδευτικός σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα?

spantoulis

Παράθεση από: ptsiotakis στις 25 Μαΐου 2011, 12:32:11 ΜΜ
... και δούλεψε στο σπίτι κατά τις υποδείξεις του διδάσκοντα, πιθανώς και παραπάνω από αυτές (χρησιμοποιώντας το υλικό του τετραδίου μαθητή ή/και άλλες πηγές)

Συμφωνώ.
Βέβαια αφού μιλάμε για καλό μαθητή τα παραπάνω είναι αυτονόητα...
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

Sergio

Παράθεση από: Stefevan στις 25 Μαΐου 2011, 12:39:41 ΜΜ
Αληθεύει το γεγονός ότι αφού επιλεγούν τα θέματα πρέπει να τα λύσει ένας εκπαιδευτικός σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα?

ναι
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Stefevan

Μήπως θα έπρεπε να τα λύνει ο αριστούχος της προηγούμενης χρονιάς?  :D

Sergio

Αν είναι να υπολογίζει και ποιά θέση θα έπαιρνε στη φετινή κατάταξη.. ίσως  ;D
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

johngreek

Η εκχώρηση με λογική έκφραση προφανώς καλύπτεται από την ύλη  , δεν τίθεται τέτοιο θέμα  , αλλά ...

Υπάρχει στο διδακτικό πακέτο παράδειγμα τέτοιας εντολής ;

Περιμένετε από την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών , οι οποίοι βομβαρδίστηκαν μια ολόκληρη χρονιά με χιλιάδες εντολές εκχώρησης με αριθμητικές πράξεις  , να πάει το μυαλό τους  στη λύση του συγκεκριμένου θέματος   , αν δεν το είχαν δει έστω και μια φορά και δη τον τελευταίο καιρό ;; Εγώ επιμένω οτι αν δούμε τι ποσοστό μαθητών το έλυσαν σωστά θα βγάλουμε πολλά συμπεράσματα . Αν δε , δεν είχε μπεί η αντίστοιχη άσκηση στο στέκι  , εγώ πιστεύω οτι ακόμα λιγότεροι θα το πετύχαιναν . Ακόμα και όσοι το βρήκαν  , μπήκαν μετά εδώ και ευχαριστούσαν το στέκι ! Άρα  ,αν εξαιρέσουμε κάποιες  περιπτώσεις  , ως προς αυτό το θέμα είχαμε τυχερούς  και άτυχους  , όχι ικανούς και ανίκανους .

ΥΓ : Μόνο και μόνο για να αποφύγω προσωπικά σχόλια και για κανέναν άλλο λόγο , θα πω μόνο οτι εγώ δίδαξα παρόμοιο παράδειγμα



kwtakis

και φυσικά ισχύει και το ακόλουθο...την συγκεκριμένη άσκηση του Στεκιού την έκανα την τελευταία εβδομάδα διδασκαλίας, πριν 20 ημέρες...δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι σε λογική μεταβλητή μπορούμε να εκχωρήσουμε συνθήκη...και φυσικά κάποια παιδιά ΔΕΝ το θυμήθηκαν...έτσι εξηγείται και η δυσκολία  στα παιδιά που δεν το είχαν δει καθόλου φέτος...

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: evry στις 25 Μαΐου 2011, 08:02:33 ΠΜ
  μεταβλητή  <-- έκφραση
Χωρίς επιθετική διάθεση, νομίζω ότι δεν είμαστε δικηγόροι (ΠΕ14 είναι αυτοί;;;) για να πιαστούμε από τις λέξεις και να 'τη φέρουμε' στους μαθητές. Ακολουθώτας το γράμμα του νόμου έχετε δίκιο, σφάξτε τα παιδιά. Δεν είναι εχθροί μας τα παιδιά, εγώ απλά στεναχωρήθηκα από δύο μαθητές μου που γράψαν - κατά τα λεγόμενά τους - 97, ξέρετε γιατί... Όχι ρε φίλε της επιτροπής, δε μπορείς να αφαιρείς βαθμούς από ένα παιδί που 'φυσάει' με μια σπαζοκεφαλιά. Όσο για αυτό που διάβασα για το βιβλίο, εννοείται πως δε μιλάμε για την ύλη του βιβλίου... Το βιβλίο έχει το 1/20 της πραγματικής ύλης... Αλλά μη φτάσουμε να βάζουμε θέματα όπως τα τελικά διαγωνίσματα στο στέκι που ένα παιδί που δεν κάνει 4 ώρες φροντιστήριο την εβδομάδα δεν τα λύνει..
Σημείωση : Είμαι σε επαρχιακό σχολείο με λίγα παιδιά, που στηρίζονται στον καθηγητή του σχολείου αρκετά, δεν ξέρω τι γίνεται στην Αθήνα ή στις άλλες μεγάλες πόλεις...

Stefevan

Παράθεση από: Sergio στις 25 Μαΐου 2011, 01:01:31 ΜΜ
Αν είναι να υπολογίζει και ποιά θέση θα έπαιρνε στη φετινή κατάταξη.. ίσως  ;D

ΜΕΤΡ <-- 1
...
...
ΜΕΤΡ <-- ΜΕΤΡ+1

:D

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: Stefevan στις 25 Μαΐου 2011, 12:39:41 ΜΜ
Αληθεύει το γεγονός ότι αφού επιλεγούν τα θέματα πρέπει να τα λύσει ένας εκπαιδευτικός σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα?

Παράθεση από: Sergio στις 25 Μαΐου 2011, 12:50:20 ΜΜ
ναι

Άρα επειδή κάποιοι καθηγητές τα έλυσαν σε μισή ώρα δεν σημαίνει ότι τα θέματα είναι εύκολα. Οι μαθητές διδάσκονται το μάθημα 50 ώρες και άντε να μπορούν να αφιερώσουν και κάποιο χρόνο σπίτι τους για να μελετήσουν. Δεν είναι όμως ίδιο το υπόβαθρο καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα με αυτό των μαθητών. Αν θέλουν λοιπόν οι καθηγητές να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους ας λύσουν τα θέματα της Γ φάσης του μαθητικού  διαγωνισμού πληροφορικής στο μισό χρόνο από αυτόν που προβλέπεται για τα παιδιά και εγώ τους βγάζω το καπέλο. Εγώ πάντως δεν μπορώ.

Stefevan

Παράθεση από: aperdos στις 25 Μαΐου 2011, 03:41:29 ΜΜ
...και άντε να μπορούν να αφιερώσουν και κάποιο χρόνο σπίτι τους για να μελετήσουν.

Διαφωνώ.. όχι κάποιο χρόνο, έχουν πολύ χρόνο να δώσουν βάση στα 6 (ή 7) μαθήματα που έχουν πλέον τα παιδιά.

Sergio

Παράθεση από: aperdos στις 25 Μαΐου 2011, 03:41:29 ΜΜ
Άρα επειδή κάποιοι καθηγητές τα έλυσαν σε μισή ώρα δεν σημαίνει ότι τα θέματα είναι εύκολα

Ασφαλώς όχι.  Όμως κάποιο μέτρο πρέπει να μπει.  Η δυνατότητα του ελεγκτή θεμάτων (ή λύτη όπως έχει επικρατήσει να λέγεται) να παράξει πλήρη και σωστή γραπτή απάντηση στα θέματα του διαγωνίσματος σε 30-45 λεπτά αποτελεί την προσέγγιση που έχει υιοθετηθεί από το 2000 και μετά προκειμένου να ελέγχεται η ρεαλιστικότητα των θεμάτων για τα 180 λεπτά που έχουν στη διάθεσή τους οι μαθητές.

Εκτός, βέβαια, αυτού του ποσοτικού δείκτη υπάρχουν και οι ποιοτικοί για τους οποίους ο ίδιος καθηγητής εκφράζει την άποψή του προς την ΚΕΕ (κάλυψη ύλης, βαθμός δυσκολίας, δυνατότητα κλιμάκωσης της βαθμολογίας).

Όλα αυτά βέβαια αποτελούν την υποκειμενική εκτίμηση του λύτη.  Το μόνο μετρήσιμο (άρα θεωρητικά αντικειμενικό) είναι ο χρόνος που χρειάστηκε για την πλήρη και σωστή γραπτή απάντησή τους.

Σίγουρα θα υπάρχει καλύτερος τρόπος απλά δε μπορώ να σκεφτώ και γω κάποιον (όχι οτι αν σκεφτόμουνα θα μπορούσα να κάνω κάτι γι αυτό αλλά .. λέμε τώρα)

Προτάσεις ;;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

gthal

Παράθεση από: No Gods No Nations στις 25 Μαΐου 2011, 02:01:43 ΜΜ
εγώ απλά στεναχωρήθηκα από δύο μαθητές μου που γράψαν - κατά τα λεγόμενά τους - 97, ξέρετε γιατί... Όχι ρε φίλε της επιτροπής, δε μπορείς να αφαιρείς βαθμούς από ένα παιδί που 'φυσάει' με μια σπαζοκεφαλιά.
Φίλε No Gods No Nations,
κι εγώ με φιλική διάθεση, σου απαντώ ότι διαφωνώ μαζί σου:
είμαι κι εγώ με το μέρος του μέσου μαθητή (πολλοί από εδώ θα το έχουν καταλάβει, όταν φτιάχνουμε πχ το διαγώνισμα είμαι πάντα ο συνήγορος του μέτριου μαθητή  ::) και συνέχεια λέω "δύσκολο", "κατεβάστε τις απαιτήσεις" κλπ)
όμως,
αυτό το ζήτημα δεν είναι σπαζοκεφαλιά - ειδικά αν μιλάμε για μαθητές που φυσάνε- είναι ζήτημα κατανόησης (και ειδικά με τις λογικές εκφράσεις και μεταβλητές οι μαθητές χωλαίνουν ιδιαιτέρως). Ένας μαθητής του 100 πάντως, δεν επιτρέπεται να έχει αυτό το έλλειμμα.
Πρέπει ο μαθητής να έχει κατανοήσει ότι όπως το 5+2 είναι αριθμητική έκφραση (και η τιμή της είναι 7), το Χ>1 είναι λογική έκφραση (με τιμή ΑΛΗΘΗΣ ή ΨΕΥΔΗΣ) - σημείωσε ότι αυτό, ακόμα και στο τέλος της χρονιάς, ελάχιστο ποσοστό μαθητών το έχει καταλάβει και το απαντάει σωστά (παρά την επιμονή μου στο ζήτημα κάθε χρόνο). Έτσι, όπως μπορώ το 7 να το εκχωρήσω σε μια μεταβλητή, μπορώ και την έκφραση 5+2. Εντελώς ανάλογα, όπως το ΑΛΗΘΗΣ ή το ΨΕΥΔΗΣ μπορώ να το εκχωρήσω σε μια (λογική βέβαια) μεταβλητή, έτσι μπορώ και την έκφραση Χ>1

Ακόμα μέσα στη χρονιά, συναντάμε πολλές άλλες ευκαιρίες να εξοικειωθούν οι μαθητές με την έννοια των λογικών εκφράσεων:
δεν συναντάμε αρκετά συχνά το παρακάτω ή κάτι αντίστοιχο;
Αν θ>0 τότε 
  βρέθηκε <-- αληθής
αλλιώς
  βρέθηκε <-- ψευδής
τέλος_αν

Όπως σε κάθε περίπτωση που βλέπω ότι έχω να τους προσφέρω κάτι περισσότερο από την εμπειρία μου (για όσους μπορούν να το πιάσουν, μόνο) έτσι κι εδώ, σχολιάζω:
"Κοιτάξτε τι κάνετε εδώ: αν η έκφραση θ>0 είναι αληθής, στη βρέθηκε εκχωρείτε το αληθής ενώ όταν είναι ψευδής,  στη βρέθηκε εκχωρείτε το ψευδής. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση, στη βρέθηκε εκχωρείτε την τιμή της θ>0. Θα μπορούσαμε λοιπόν να το γράψουμε σε μια μόνο γραμμή:    βρέθηκε <-- θ>0  ". Φυσικά θα αρχίσουν οι ερωτήσεις, η δυσπιστία κλπ μέχρι που σε κάποιους θα κάτσει και σε κάποιους όχι. Αυτοί οι τελευταίοι δεν αξίζουν να πάρουν κάτι λιγότερο από τους άλλους; Αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί τα σημερινά παιδιά γράφουν 97 στις πανελλήνιες και είναι δυσαρεστημένα!!!
Μου αρέσει η δουλειά μου παιδιά, μου αρέσει η διδασκαλία και το παραπάνω είναι για μένα η διδασκαλία. Δεν είναι να πω τι λέει το βιβλίο αλλά και να το συσχετίσω και με ότι άλλο βλέπω, ξέρω και καταλαβαίνω.
Και συγχύζομαι που διαβάζω ότι έτσι αδικείται μερίδα μαθητών ή ενισχύεται η παραπαιδεία ...
επειδή εξετάστηκε στην πράξη η κατανόηση του τι είναι έκφραση και πώς τη χειρίζεται ο υπολογιστής, ένα θεμελιώδες ζήτημα του προγραμματισμού.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός