Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2009-2010 απο το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 10 Απρ 2010, 11:50:56 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

veni

Συνάδελφοι μέλη της ομάδας των διαγωνισμάτων συγχαρητήρια για την δουλειά σας.
Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό.

Θα ήθελα όμως να καταθέσω ορισμένες προσωπικές παρατηρήσεις πάνω στα θέματα για να τις συζητήσουμε εάν θέλετε.

Θέμα 1
Α
1. Δεν θα ήταν καλύτερο για να κατανοήσει καλύτερα ο μαθητής το κάθε περίπτωση να είχαμε αντί για δεδομένα //Ν// Διάβασε Ν ;
2. Πως ορίζεται το ... χωρίς προσθήκη επιπλέον εντολών . Για παράδειγμα μία εντολή Για μπορεί να μετατραπεί σε όσο χωρίς την προσθήκη εντολής αρχικοποίησης; (βέβαια αυτό μάλλον δεν επηρεάζει την απάντηση αλλά σε ορισμένους μαθητές προκαλεί σύγχυση )
Β
Δεν κατάλαβα τη σκοπιμότητα ένταξης του παρακάτω τμήματος στην εκφώνηση. Για ποιο λόγο ήταν απαραίτητο;
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ : χ, ....
.......................
Β1 ... να δώσετε την εντολή ...μήπως θα ήταν καλύτερο να συμπληρωθεί με το... ή την ομάδα εντολών
Διαφορετικά πως θα γίνει το Β1.1 , Β1.8, Β1.9, Β1.10 ;
Δ
Δ3 Η απάντηση στο Δ3 (τον αριθμό της εντολής που εκτελείται) είναι αλυσίδα και εξαρτάται από την ορθή απάντηση στο Δ1.
Θέμα 2 & 3
Εξαιρετικά θέματα, πρωτότυπα με αξιόλογα υποερωτήματα.
Θέμα 4
Ποιος ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου μακροσκελούς θέματος;
Πόσο χρόνο χρειάζεται ένας καθηγητής άραγε να το λύσει;
Πόσο χρόνο να χρειάζεται άραγε και ένας καλός μαθητής;
Κατά την ταπεινή μου άποψη αυτό το θέμα θα έπρεπε να είχε περισσότερα από 20 μόρια (κάτι που γνωρίζουμε πως δεν γίνεται) ή μία πιο μετρημένη διατύπωση και έκταση.
Ειδικά το στ έπρεπε να πριμοδοτείται με πολλά μόρια.
Αφού όμως εντάχθηκαν όλα αυτά τα υποερωτήματα κατανοώ ότι έπειτα ήταν δύσκολο να κατανεμηθούν δίκαια τα μόρια. Νομίζω πως είναι εξαιρετικά "φτηνή" βαθμολογία τα 4 μόρια για το στ.

Τα συγχαρητήριά μου και πάλι σε όλους τους συντελεστές και διοργανωτές της προσπάθειας.
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: blackadder στις 21 Απρ 2010, 12:38:43 ΠΜ
...Το 1ο ψηφίο τετραψήφιου αριθμού, υπάρχει κατά την γνώμη μου ασάφεια, αφού δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι είναι τετραψήφιο το χ (μήπως θα έπρεπε να έχει η φράση αυτή την μορφή; 3.   Το 1ο ψηφίο τετραψήφιου αριθμού (αν χ τετραψήφιος)).
...

... αφού λέει "το 1ο ψηφίο τετραψήφιου αριθμού" δεν θα θεωρούμε ότι είναι τετραψήφιος; Αλλά και να μην ήταν, θα παίρναμε σαν αποτέλεσμα το ψηφίο 0 ... που σωστό δεν είναι κι έτσι;

gpapargi

Απαντάω για την ώρα μόνο σε αυτό

Παράθεση από: veni στις 21 Απρ 2010, 02:29:35 ΠΜ
Θέμα 4
Ποιος ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου μακροσκελούς θέματος;
Πόσο χρόνο χρειάζεται ένας καθηγητής άραγε να το λύσει;
Πόσο χρόνο να χρειάζεται άραγε και ένας καλός μαθητής;
Κατά την ταπεινή μου άποψη αυτό το θέμα θα έπρεπε να είχε περισσότερα από 20 μόρια (κάτι που γνωρίζουμε πως δεν γίνεται) ή μία πιο μετρημένη διατύπωση και έκταση.
Ειδικά το στ έπρεπε να πριμοδοτείται με πολλά μόρια.
Αφού όμως εντάχθηκαν όλα αυτά τα υποερωτήματα κατανοώ ότι έπειτα ήταν δύσκολο να κατανεμηθούν δίκαια τα μόρια. Νομίζω πως είναι εξαιρετικά "φτηνή" βαθμολογία τα 4 μόρια για το στ.

Θέλαμε οπωσδήποτε στο διαγώνισμα να υπάρχει και ένα θέμα δύσκολο για να ξεχωρίσει ο πραγματικά καλός. Έτσι μπήκαν και κάποια εύκολα υποερωτήματα αλλά και το δύσκολο στ. Δεν πρέπει να γράψουν πολλοί το 20. Το στ είναι για πολύ λίγους. Μια προσωπική άποψη είναι ότι σε όλα τα μαθήματα και σε όλα τα διαγωνίσματα πρέπει να υπάρχει ένα υποερώτημα που θα το γράψουν ελάχιστοι ή και κανένας. Ο πολύ καλός αν υπάρχει πρέπει να διακρίνεται. Είναι ένα κίνητρο για να προσπαθήσουν κάποιοι να γίνουν πολύ καλοί. Διαφορετικά θα εξασφαλίζουν το εύκολο 20 και δε θα προσπαθούν άλλο. Για την ακρίβεια έχουμε γεμίσει από τέτοιους μαθητές. 

Το αν έπρεπε να πάρει το στ 4 βαθμού ή περισσότερους ήταν θέμα για κουβέντα μέσα στην ομάδα. Υπήρξαν οι απόψεις που ήθελαν περισσότερους βαθμούς και οι απόψεις που ήθελαν λιγότερους. Μετά από κουβέντα βάρυναν περισσότερο οι απόψεις που ήθελαν λιγότερους βαθμούς. Το βασικό επιχείρημα ήταν ότι ίσως δεν είναι τόσο σωστό να βαθμολογείται τόσο πολύ το ταλέντο σε σχέση με τη δουλειά και δεν είναι καλή ιδέα να αποθαρρύνονται τόσο τα παιδιά που δεν "το έχουν". Γενικά δεν υπάρχει ομοφωνία σε όλα τα θέματα. Το κουβεντιάζουμε και λαμβάνουμε μια απόφαση.

ΥΓ
Κανόνισε του χρόνου να είσαι στην ομάδα διαγωνισμάτων για να βαρύνει περισσότερο η άποψη που θέλει περισσότερους βαθμούς στα δύσκολα θέματα  ;) ;D

andreas_p

veni, για το στ. εγώ και αρκετοί προτείναμε τουλάχιστον 6 μον. και σχεδόν 0.5 - 1 για τις κλασικές σαρώσεις (διάβασμα). Δεν πειράζει όμως. Στη νέα σεζόν, αυτό θα το προσέξουμε περισσότερο.

manpap

Παράθεση από: veni στις 21 Απρ 2010, 02:29:35 ΠΜ
Θέμα 1
Α
1. Δεν θα ήταν καλύτερο για να κατανοήσει καλύτερα ο μαθητής το κάθε περίπτωση να είχαμε αντί για δεδομένα //Ν// Διάβασε Ν ;
Δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς. Δηλαδή με το Διάβασε θα ήταν πιο ξεκάθαρο ότι μπορεί να δοθεί οποιαδήποτε (άρα και < -10) τιμή ενώ με το Δεδομένα, όχι?

Παράθεση από: veni στις 21 Απρ 2010, 02:29:35 ΠΜ
1.Α.2. Πως ορίζεται το ... χωρίς προσθήκη επιπλέον εντολών . Για παράδειγμα μία εντολή Για μπορεί να μετατραπεί σε όσο χωρίς την προσθήκη εντολής αρχικοποίησης; (βέβαια αυτό μάλλον δεν επηρεάζει την απάντηση αλλά σε ορισμένους μαθητές προκαλεί σύγχυση )
Στην ουσία θέλαμε να εξαιρέσουμε το ΑΝ, ώστε να μη γίνεται η μετατροπή και όχι τις εντολές εκχώρησης που συνοδεύουν τη μετατροπή. Είχε συζητηθεί η παρανόηση που δημιουργείται αλλά κρίθηκε ότι δεν χρειάζεται αλλαγή



Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Γιώργος Λάμπρου

Παράθεση από: Μανόλης Παπαδάκης στις 21 Απρ 2010, 10:44:39 ΜΜ
Στην ουσία θέλαμε να εξαιρέσουμε το ΑΝ, ώστε να μη γίνεται η μετατροπή και όχι τις εντολές εκχώρησης που συνοδεύουν τη μετατροπή. Είχε συζητηθεί η παρανόηση που δημιουργείται αλλά κρίθηκε ότι δεν χρειάζεται αλλαγή


συγγνώμη, επειδή με μπερδέψατε...
Η συγκεκριμένη ερώτηση, λάθος δεν είναι??
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

andreas_p


veni

Όσον αφορά τις απαντήσεις καλό θα ήταν με κάποιο τρόπο να "δείξουμε" το δρόμο στο υπουργείο ώστε να δημοσιεύονται και οι ενδεικτικές απαντήσεις στα θέματα την ίδια ημέρα των εξετάσεων και να μην αναλαμβάνουν αυτό το ρόλο άλλοι.

Η επιτροπή που είναι υπεύθυνη για τα θέματα να είναι υπεύθυνη και για τις προτεινόμενες λύσεις.

Γιατί στα ενδοσχολικά μαθήματα είναι αυτονόητο ενώ στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα όχι ;
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

manpap

Παράθεση από: veni στις 22 Απρ 2010, 03:34:22 ΜΜ
Όσον αφορά τις απαντήσεις... δημοσιεύονται και οι ενδεικτικές απαντήσεις στα θέματα την ίδια ημέρα των εξετάσεων και να μην αναλαμβάνουν αυτό το ρόλο άλλοι.
Η επιτροπή που είναι υπεύθυνη για τα θέματα να είναι υπεύθυνη και για τις προτεινόμενες λύσεις.
Αγαπητέ Γιώργη,
Η επιτροπή στέλνει μεν ενδεικτικές λύσεις στα βαθμολογικά κέντρα (και στα ΦΥΣ.ΑΔΥ.) δύο περίπου ώρα μετά την ανακοίνωσή τους, δηλαδή κατά τις 11, ώστε να βοηθηθούν οι συνάδελφοι που διορθώνουν ΦΥΣ.ΑδΥ. τη μέρα των εξετάσεων. Βέβαια είναι τελείως ενδεικτικές και χωρίς αναλυτικές οδηγίες για τη βαθμολόγηση ανά θέμα.
Ποτέ μου δε κατάλαβα βέβαια και εγώ, γιατί το μεσημέρι στα κανάλια, ακόμα και στο κρατικό, τις λύσεις παρουσιάζουν εκπρόσωποι φροντιστηρίων. Δεν τους κατηγορώ τους ανθρώπους, είναι και αυτών η δουλειά τους, αλλά έστω στη ΕΡΤ θα έπρεπε να είναι εκπροσωπος της επιτροπής, ώστε να υπερασπιστεί και να σχολιάσει ουσιαστικά τα θέματα...
Αλλά τι να πεις...
Πάντως με τις απαντήσεις (ίσως το έχετε ήδη διαπιστώσει) στο 4ο θέμα του διαγωνίσματος αυτού - όταν παρουσιαστούν - θα χορτάσετε από διαφορετικές λύσεις και φιλοσοφία. Για κάθε γούστο. Σίγουρα το μάθημά μας είναι μαγικό ορισμένες φορές, και επαληθεύει διαρκώς την "εξίσωση" Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα".
Πολλά και διαφορετικά προγράμματα ανάλογα με τις δομές που θα (ή που δε θα) χρησιμοποιήσεις :D
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

unibomber

Nomizo oti auth th xronia ta 8emata einai arketa kala.
To 3o 8ema isos na einai pio diskolo apo oti prepei

arisbark

θα μπορουσε καποιος να μ στειλει τις λυσεις του διαγωνισματος στο εμαιλ μου?η που αλλου μπορω νατις βρω?

Keep Growing

Άρη μου, πιστεύω πως θα ήταν καλύτερα για σένα, να προσπαθήσεις μόνος σου και αν δεν τα καταφέρεις, εμείς εδώ είμαστε. :)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

arisbark

Παράθεση από: Keep Growing στις 27 Απρ 2010, 08:35:07 ΜΜ
Άρη μου, πιστεύω πως θα ήταν καλύτερα για σένα, να προσπαθήσεις μόνος σου και αν δεν τα καταφέρεις, εμείς εδώ είμαστε. :)
υπαρχουν καπου?διοτι θελω να τις διασταυρωσω με τις δικες μου.

Keep Growing

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

arisbark

Η ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ 3ο ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ?ΟΣΟ ΩΡ>Ο Η ΛΕΠΤ>0 Η ΔΕΥΤ>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ?