Καλησπέρα. Θέλω να κάνω μια ερώτηση. Κατά τη δήλωση των μεταβλητών κάποιος μαθητής ενώ δεν χρησιμοποίησε λογικές μεταβλητές έγραψε
ΛΟΓΙΚΕΣ:
και φυσικά την άφησε κενή.
Αυτό επιτρέπεται;
Λάθος το βλέπω! Δεν γίνεται να δηλώνεις "τίποτα".
Θα μπορούσε να βάλει ! για να το χαρακτηρίσει ως σχόλιο και να μη βαθμολογηθεί αρνητικά;
Ναι, ή θα μπορούσε να δηλώσει μια μεταβλητή χωρίς να την χρησιμοποιήσει στο πρόγραμμα
Οι εκπαιδευτικοί - διορθωτές - βαθμολογητές είναι καλό να μη λειτουργούν ως compilers ώστε να χτυπάνε σε συντακτικά λάθη και μάλιστα μιας "γλώσσας" που "υπάρχει" και εξετάζεται σε χαρτί. Οφείλουν να δίνουν βαρύτητα σε αλγοριθμικά λάθη και όχι τόσο σε συντακτικά μικρής μάλιστα αξίας.
Σιγά το λάθος.
Το ότι εξετάζεται στο χαρτί δεν σημαίνει ότι δεν έχει κανόνες η ΓΛΩΣΣΑ. Τώρα αν υπάρχει ανοχή σε συντακτικά λάθη, τότε πρέπει να είναι φανερή...πχ "συντακτικά λάθη επιτρέπονται". Θα μπορούσε κανείς να χρησιμοποιεί μια Πραγματική για αλφαριθμητική. Και αυτό συντακτικό λάθος είναι. Το τι ήθελε να πει ο "ποιητής" του προγράμματος μπορεί να βγει "νοηματικά", να ξεπεράσουμε δηλαδή τη γκιλοτίνα του compiler. Μετά όμως τίθεται το ερώτημα...: Γιατί χρησιμοποιούμε γλώσσα και όχι μια περιγραφή του προγράμματος με απλά λόγια;
Τελικά δηλαδή τι εξετάζουμε; Την χρήση μιας απλής γλώσσας όπως η ΓΛΩΣΣΑ, για ένα πρόβλημα από μια τυπική σειρά προβλημάτων, ως την απαιτούμενη ικανότητα "προγραμματισμού", ή απλά την κατανόηση των αλγορίθμων, ανεξάρτητα από τη χρήση γλώσσας;
Πάντως γνώμη μου είναι να επιτρέπονται μέχρι δυο συντακτικά λάθη ανά 30 γραμμές κώδικα (4 στις 60 κ.ο.κ), και να γίνεται αποδεκτό κάθε πρόγραμμα που με απλές διορθώσεις όπως πχ το να "απορριφθεί" η γραμμή ΛΟΓΙΚΕΣ: να επιτρέπει στο πρόγραμμα να εκτελείται σωστά!
Τα συντακτικά λάθη πρέπει να βαραίνουν ποιοτικά όχι ποσοτικά, τα αλγοριθμικά δε, ουσιαστικά !