Αξιολόγηση θεμάτων "να βρείτε τι εμφανίζει"

Ξεκίνησε από Wizard, 12 Μαρ 2009, 05:19:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Κάποια θέματα πανελληνίων ζητάνε από τα παιδιά να γράψουν τι θα εμφανίσει ένας αλγόριθμος.
Ας υποθέσουμε ότι ένας τέτοιος αλγόριθμος εμφανίζει 5 ζεύγη τιμών μέσα από επαναληπτικές διαδικασίες, κλήσεις υποπρογραμμάτων κλπ που κάθε ζεύγος εξαρτάται από το προηγούμενο και ότι πιάνει 10 μονάδες (δηλ. 1 μονάδα ανά τιμή). Αν κάποιος έχει σωστό το 1ο ζεύγος τιμών, αλλά μετά απροσεξία βρίσκει λανθασμένες τιμές στο 2ο ζεύγος και κατά συνέπεια σε όλα τα άλλα ζεύγη, αλλά όλες οι επόμενες πράξεις του μετά το 1ο ζεύγος είναι "σωστές" (δηλαδή, με δεδομένο το λάθος του, τα υπόλοιπα ζεύγη είναι "σωστά"), πόσο πρέπει να πάρει;
Εγώ θα έβαζα 5-7 μονάδες (να πω την αλήθεια, δεν έχω κατασταλάξει).

evry


   Σύμφωνα με τις οδηγίες πρέπει να κόψεις μόνο τα πρώτα νούμερα που είναι λάθος. Αν με βάση αυτά, τα υπόλοιπα βγαίνουν σωστά θα πρέπει να δώσεις τις υπόλοιπες μονάδες, άντε να κόψεις λίγο ακόμα, αλλά σε καμία περίπτωση να τα κόψεις όλα.
   
   Φυσικά υπάρχουν και κάποιοι βαθμολογητές που "βιάζονται" οπότε ότι νούμερο δουν λάθος το κόβουν με συνοπτικές διαδικασίες. Αυτοί όμως είναι πολύ λίγοι
    Θα σου πω τι μου έτυχε φέτος στο αντίστοιχο θέμα. Ενώ ξεκίνησα να διορθώνω ανακάλυψα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών είχε όλο το θέμα σωστό, ακόμα και μαθητές που δεν είχαν κάνει καθόλου τα 3,4. Μυστήριο ε?
   Μου έτυχαν ελάχιστα γραπτά που είχαν κάνει λάθος στα νούμερα (5%). Για αυτούς για ένα πράγμα ήμουν σίγουρος. Ότι το έκαναν μόνοι τους. Γύρισα στο πρόχειρο, είδα τον πίνακα και εντόπισα το λάθος.   
Καλό να υπάρχει ο πίνακας και οι υπολογισμοί στο καλό μαζί με την απάντηση, ώστε αν κάνουν λάθος να μπορεί ο βαθμολογητής να εντοπίσει εύκολα που είναι, χωρίς να χρειαστεί να γυρίσει στο πρόχειρο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Wizard

Συμφωνώ και εγώ με αυτά που λες, αλλά αν δεν έχει γραφεί στο καθαρό ο πίνακας τιμών, επιτρέπεται ο βαθμολογητής να χρησιμοποιήσει το πρόχειρο; Και αν ακόμα δεν υπάρχει πουθενά ο πίνακας τιμών και εμφανίζονται "ξερές" οι τιμές, ο βαθμολογητής πρέπει να εκτελέσει τον αλγόριθμο, χρησιμοποιώντας τις τιμές που βρίσκει ο μαθητής ή θα κόψει όλα τα επόμενα;

Καρκαμάνης Γεώργιος

όταν δεν υπάρχει ο πίνακας τιμών και απλά εμφανίζονται "ξερά" οι αριθμοί τότε η βαθμολόγηση θα γίνει αναλογικά με ότι νούμερα έχει βρει ο μαθητής.
Όταν υπάρχει ο πίνακας τιμών και ενώ γίνονται σωστά οι πράξεις εμφανίζει λανθασμένες τιμές από ένα σημείο και έπειτα, τότε κάποιες μονάδες χάνει.

michaeljohn

Πολύ δύσκολο θέμα.
Η γενική αρχή στη βαθμολόγηση είναι ότι το λάθος δεν μεταφέρεται. Επομένως θα πάρει 8.
Θέτω όμως μερικούς προβληματισμούς που δείχνουν  την δυσκολία της βαθμολόγησης του θέματος.
•   Αν μετά το λάθος ο αλγόριθμος μέσα από δομή επιλογής οδηγείται σε πιο εύκολους δρόμους(π.χ. σε απλές εντολές εκχώρησης αντί σε πιο σύνθετες εντολές ή κλήση υποπρογράμματος);
•   Αν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το πρώτο ζεύγος τιμών και όχι τις επαναληπτικές ;
•   Αν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση 6 (αντί 5) ζεύγη τιμών με λανθασμένο το τελευταίο;
•   Αν γραφεί  μόνο ο πίνακας τιμών;
•   Αν δοθούν σωστά οι τιμές που εμφανίζονται και ο πίνακας τιμών είναι λανθασμένος σε τιμές μεταβλητών που δεν εμφανίζονται ;
•   ……

michaeljohn

Συμπληρωματικά :
•   Αν ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών ;

Σαν πρώτο συμπέρασμα λέω ότι πρέπει να ζητείται από την εκφώνηση και ο πίνακας τιμών.(Αλλά που υπάρχει στο βιβλίο; Απλά το θέμα είναι κατάλοιπο από το 2ο βιβλίο που διδάχθηκε το διδακτικό έτος 1999-2000……΄)

Μιχαλογιάννης Κώστας

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΑν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το πρώτο ζεύγος τιμών και όχι τις επαναληπτικές ;
Θα λάβει όσες μονάδες αντιστοιχούν στις δύο πρώτες τιμές
ΠαράθεσηΑν  ο μαθητής δώσει σαν απάντηση 6 (αντί 5) ζεύγη τιμών με λανθασμένο το τελευταίο;
Εδώ είναι λίγο πιο δύσκολη περίπτωση. Κάποιος μπορεί να μην κόψει τίποτα. Άλλος μπορεί να αφαιρέσει κάτι λόγο ότι εκτέλεσε μια επανάληψη παραπάνω
ΠαράθεσηΑν γραφεί  μόνο ο πίνακας τιμών;
Εαν στον πίνακα τιμών υπάρχει μια στήλη που να δείχνει την έξοδο, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Εαν δεν υπάρχει τότε θα πάρει κάποια μόρια όχι όμως όλα τα μόρια.
ΠαράθεσηΑν δοθούν σωστά οι τιμές που εμφανίζονται και ο πίνακας τιμών είναι λανθασμένος σε τιμές μεταβλητών που δεν εμφανίζονται ;
Αυτό το βλέπω λίγο δύσκολο να συμβεί αλλά δεν νομίζω να υπάρχει κανένα πρόβλημα
ΠαράθεσηΑν ο μαθητής δώσει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών ;
Δεν νομίζω πως δικαιούται να λάβει κάποιο μόριο

michaeljohn

Απλά κάποιους προβληματισμούς έθεσα.
Γιώργο μάλλον πρέπεις να ξαναεκτιμήσεις την απάντηση σου στο τελευταίο ερώτημα.

Μιχαλογιάννης Κώστας

evry


  Συνάδελφε Κώστα συμφωνώ και εγώ με την απάντηση του Γιώργου στο τελευταίο ερώτημα και θα προσπαθήσω να δικαιολογήσω γιατί.
  Οι ασκήσεις αυτές κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να εκλείψουν και να ζητείται οπωσδήποτε πίνακας τιμών. Με ένα Εμφάνισε μέσα στην επανάληψη τους αναγκάζεις να σου δώσουν ουσιαστικά τον πίνακα τιμών.

Τυπικά τώρα οι βαθμοί πάνε αναλογικά. Ας υποθέσουμε όμως ότι η σωστή απάντηση είναι 1 4 8 10 12.
Συνήθως οι οδηγίες που δίνονται λένε ότι οι βαθμοί πάνε αναλογικά. Δηλαδή αν το θέμα πάρει 10 μονάδες πάνε 2 μονάδες σε κάθε αριθμό. (Ούτε ΤΖΟΚΕΡ να έπαιζαν)

Ας υποθέσουμε ότι η απάντηση του μαθητή είναι το τελευταίο ζεύγος , δηλαδή  10 12. Η απάντηση είναι λάθος διότι δεν μιλάμε για μια λάθος πράξη αλλά εδώ ο μαθητής δεν έχει καταλάβει ούτε πόσες επαναλήψεις γίνονται. Αν έχει πίνακα τιμών έχει καλώς, αν όμως μας δίνει ξερά αυτά τα νούμερα τότε σίγουρα δεν θα πάρει τους βαθμούς που αναλογούν στα νούμερα αυτά. Σκεφτείτε ας πούμε τον μαθητή που δίνει την απάντηση
1 4 13 18 90
και αυτός έχει 2 σωστά νούμερα αλλά κατάλαβε ότι γίνονται 5 επαναλήψεις και κάπου έχει κάνει λάθος στις πράξεις. Γιατί να πάρει τα ίδια με τον προηγούμενο?

  Αυτό που θέλω να πω είναι πως πρέπει ο βαθμολογητής να μην βαθμολογεί ξερά τα νούμερα που βλέπει αλλά να προσπαθεί να καταλάβει πως προέκυψαν αυτά και γενικότερα το πνεύμα της λύσης.

Στο ίδιο πρόβλημα ας πούμε ότι κάποιος δίνει την παρακάτω απάντηση
10 12 1 4 8 10 12
Πως γίνεται? απλά δεν άκουσε καλά και όταν του το επανάλαβαν τα ξανάγραψε όπως τα άκουσε!!!  Τι πρέπει να πάρει αυτό το παιδί?

ή το άλλο , κάποιος μαθητής δίνει την παρακάτω απάντηση. Τι βαθμό νομίζετε ότι πρέπει να πάρει?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12  όπως βλέπετε όλοι οι σωστοί αριθμοί είναι μέσα

  Για αυτό η άποψη μου είναι ότι δεν πρέπει να βαθμολογείται ο μαθητής ανάλογα με το πόσα νούμερα πέτυχε σωστά (Οι πανελλήνιες δεν είναι ΤΖΟΚΕΡ) αλλά με τη φιλοσοφία της λύσης. Και για να μπορείς να καταλάβεις πως σκέφτηκε ο μαθητής θέλεις πίνακα τιμών. Όταν οι θεματοδότες ζητάνε 3-4 ξερά νούμερα χωρίς το ιστορικό και μάλιστα δίνουν 12 μονάδες (!!!) για τα νούμερα αυτά (γνωρίζοντας ότι οι μαθητές θα συνεννοηθούν μεταξύ τους ), όπως φέτος , αυτό σε βάζει σε πολλές σκέψεις
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

O evry δικαιολόγησε πολύ σωστά το τι ακριβώς συμβαίνει με την βαθμολόγηση τέτοιων θεμάτων

michaeljohn

Συνάδελφοι καλησπέρα.
Κατ'αρχήν νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι οτι πρέπει να ζητείται και ο πίνακας τιμών.
Ξαναθέτω προβληματισμούς μέ ένα παράδειγμα.
Έστω ότι  οι αριθμοί που εμφανίζονται μετά από 5 επαναλήψεις είναι
1,2
3,4
5,6
7,8
9,10
Έστω επίσης ότι ο πρώτος μαθητής δίνει για απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών
δηλ.
     9,10
Τί λάθος έκανε;Απλά το εμφάνισε εντός της επανάληψης το εξέλαβε εκτός. Έκανε όμως όλες τις επαναλήψεις.
Ο δεύτερος μαθητής δίνει για απάντηση μόνο το πρώτο ζεύγος
δηλ.
      1,2
Τί λάθος έκανε; δεν κατάλαβε την ύπαρξη επανάληψης!
Πώς βαθμολογούνται λοιπόν;


michaeljohn

Συνάδελφε Γιώργο
σύμφωνα με τα λεγόμενά σου ο πρώτος θα πάρει 0/10
και ο δευτερος 2/10
κάτι δεν πάει καλά.....

evry


Ένα λεπτό, υπάρχει πίνακας τιμών? έστω στο πρόχειρο? φαίνεται κάπου η σκέψη του μαθητή? Γιατί αν δεν φαίνεται τότε το πιθανότερο δεν είναι ότι έκανε όλες τις επαναλήψεις αλλά ότι άκουσε από κάποιον τα νούμερα αυτά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αγαπητέ michaeljohn
εάν δεν υπάρχει πίνακας τιμών, τότε ναι θα πάρει αυτά τα μόρια που αναφέρεις γιατί στην πρώτη περίπτωση, βλέποντας τους δύο αριθμούς, εγώ θα σκεφτώ πονηρά και θα πω: πως αφού δεν βρήκε τα υπόλοιπα 8 νούμερα χωρίς πίνακα τιμών είτε στο καθαρό είτε στο πρόχειρο(που δεν είναι υποχρεωμένος ο βαθμολογητής να το εξετάσει) πέταξε τα τελευταία 2 νούμερα; Κάτι δεν πάει καλά..........

Για την άλλη περίπτωση βρήκε τα δύο πρώτα νούμερα, άρα θα πάρει τις δύο μονάδες

michaeljohn

Εννοείται ότι υπάρχει πίνακας τιμών στο πρόχειρο.Στο καθαρό δεν ζητείται να υπάρχει.
Σαν βαθμολογητές επίσης θεωρούμε ότι, πως ό,τι γράφει ο μαθητής δεν είναι προϊόν  υποκλοπής....παρ'όλο που μερικές φορές είμαστε βέβαιοι για το αντίθετο.
Πάντως χωρίς πίνακα τιμών δεν ξέρουμε άν  δυο αριθμοί που δόθηκαν σαν απάντηση είναι τα δυο πρώτα ή τα δύο τελευταία!
Τέλος πάντων!
Μού έτυχε πάντως το εξής:
Ο α' μαθητής έχει στο καθαρό μόνο τον πίνακα τιμών(που δε ζητείται) χωρίς να λέει τι τιμές εμφανίζονται, ούτε να έχει ειδική στήλη εμφάνισης
και ο β' μαθητής να δίνει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών, να έχει πίνακα τιμών στο πρόχειρο και όχι στο καθαρό ,αφού απλά δεν ζητείται.
τι γίνεται εδώ;