Μέγιστος αριθμός μαθητών στο εργαστήριο - Ανάγκη για δεύτερο συνάδελφο

Ξεκίνησε από filippos, 19 Σεπ 2006, 03:26:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

filippos

Ισχύει επίσημα κάποιος μέγιστος αριθμός μαθητών σε εργαστήριο, πάνω από τον οποίο θα πρέπει να υπάρχει και δεύτερος συνάδελφος;

Το ερώτημα αφορά στην εργαστηριακή διδασκαλία των μαθημάτων επιλογής του Γενικού Λυκείου.

Έχω τμήματα 25 ατόμων και όταν ζήτησα να έρθει και άλλος συνάδελφος με ... κοιτούσαν σαν εξωγήινο.

Είμαι σίγουρος ότι αυτό προβλέπεται (όχι το να με κοιτάν σαν εξωγήινο βέβαια) και ότι υπάρχει και σχετική εγκύκλιος.

Μπορεί κάποιος να βοηθήσει - ενημερώσει ώστε να το ζητήσω (και υποστηρίξω) επίσημα;

alkisg

Δίνω ένα link, ψάξε στο google με βάση το κείμενό του αν θες να το βρεις από πιο επίσημη πηγή:
http://www.epyna.gr/show/g2_4243.doc
Παράθεση... Στην περίπτωση αυτή για τη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Λυκείου ισχύει το εξής: «Σε τμήματα που έχουν μέχρι και εικοσιδύο (22) μαθητές αντιστοιχεί ένας (1) καθηγητής και σε τμήματα που οι μαθητές υπερβαίνουν τους εικοσιδύο (22) αντιστοιχούν δύο καθηγητές».

filippos

Αυτό ακριβώς έψαχνα Άλκη... thanks ;-)

Μήπως κανένας γνωρίζει καμμία νεότερη (πιό πρόσφατη) εγκύκλιο σχετικά;;

evry


   Έχω ψάξει αρκετά και δεν έχω βρει άλλη εγκύκλιο. Πρόσεξε όμως μην έχεις λιγότερους από 7 υπολογιστές. Σε αυτή την περίπτωση το τμήμα σπάει.
Όσον αφορά το όριο του 22 αυτό τυπικά τουλάχιστον νομίζω ότι ισχύει και για το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών γιατί στη σχετική εγκύκλιο την ορίζει ως εργαστηριακό μάθημα. Στην Αθήνα υπάρχουν 1-2 ξύπνιοι που το χρησιμοποιούν ώστε ο 2ος καθηγητής να συμπληρώνει ωράριο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

lp

Σύμφωνα με έγγραφο που ήρθε σήμερα με Αριθ. Πρωτ.   119052/Γ2 για τα ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ ισχύει ότι

Παράθεσηβ. Στα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα της Πληροφορικής ο δεύτερος εκπαιδευτικός διατίθεται σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκαεπτά (17) και άνω.

μήπως έχει αλλάξει κάτι και στα ΓΕΛ και δεν το ξέρουμε;

Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

P.Tsiotakis

στα ΓΕΛ 23 άτομα = 1 καθηγητής
24 άτομα = 2 καθηγητές

και η ΑΕΠΠ είναι εργαστηριακό μάθημα

Laertis

Δε νομίζω Παναγιώτη ότι η ΑΕΠΠ είναι αμιγώς εργαστηριακό μάθημα. Θεωρείται μεικτό μάθημα δηλ. με θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος, οπότε δεν ισχύει ό,τι στα εργαστηριακά μαθήματα.

Νομίζω ότι 1 καθηγητής μπαίνει μέχρι και 21 άτομα στα εργαστηριακά μαθήματα και απο 22 και πάνω προβλέπεται 2ος. Αυτό ίσχυε απο παλιά, δεν ξέρω αν έχει αλλάξει με νεότερη εγκύκλιο ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

lp

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του σχολικού συμβούλου μας η ΑΕΠΠ είναι εργαστηριακό μάθημα και ισχύει ότι ισχύει για τα εργαστήρια. Άρα και διπλός καθηγητής μετά τους 21.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

Laertis

Σύμφωνα με τον ΠΛΗΝΕΤ μας η ΑΕΠΠ δεν είναι εργαστηριακό μάθημα.
Συγκεκριμένα για τον υπεύθυνο του εργαστηρίου που πρέπει να έχει τουλάχιστο 5 ώρες εργαστηριακά μαθήματα, μας έστειλε έγγραφο που εξαιρεί την ΑΕΠΠ ...  ???
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

alkisg

Για την ΑΕΠΠ, από τη σελίδα 19 του βιβλίου καθηγητή. Βαριέμαι να το βάλω σε πίνακα, ελπίζω να ξεχωρίζει... :)


η μικτή (θεωρητική και εργαστηριακή) φύση του μαθήματος.
                  Τάξη                               Εργαστήριο

Ανάλυση προβλήματος
                                     Εισαγωγή στον προγραμματισμό
Bασικές έννοιες αλγορίθμων
                                     Βασικές έννοιες προγραμματισμού
(μέχρι και δομή ακολουθίας)
Bασικές έννοιες αλγορίθμων           Επιλογή και επανάληψη
(δομή επιλογής, πολλαπλών επιλογών)  (εντολές επιλογής)
Bασικές έννοιες αλγορίθμων           Επιλογή και επανάληψη
(δομή επανάληψης)                    (εντολές επανάληψης)
Δομές δεδομένων και αλγόριθμοι       Πίνακες
Τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων        Υποπρογράμματα
                                     Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Ανάλυση αλγορίθμων                   Σχεδίαση διεπαφής χρήστη
                                     Εκσφαλμάτωση προγράμματος
                                     Αξιολόγηση-Τεκμηρίωση

alkisg

Από το link του Γιώργου:
Παράθεση από: http://www.epyna.gr/show/g2_4243.doc
5) Όσα Λύκεια χρησιμοποιούν το εργαστήριο Πληροφορικής συστεγαζόμενου ή γειτνιάζοντος Γυμνασίου, το οποίο διαθέτει επτά σταθμούς εργασίας, θα διαχωρίζουν το τμήμα σε δύο ομάδες κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων, εφόσον ο αριθμός των μαθητών στο Τμήμα υπερβαίνει τους εικοσιένα (21). Η μία ομάδα θα διδάσκεται το μάθημα της Πληροφορικής στο Εργαστήριο και ταυτόχρονα η άλλη ομάδα θα διδάσκεται οποιοδήποτε άλλο μάθημα του ωρολογίου προγράμματός της. Όταν ο αριθμός του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21) το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο (2) ομάδες.

6) Εάν το Λύκειο χρησιμοποιεί εργαστήριο Πληροφορικής που διαθέτει περισσότερους από επτά (7) σταθμούς εργασίας, τότε δεν διασπάται το τμήμα. Στην περίπτωση αυτή για τη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Λυκείου ισχύει το εξής: «Σε τμήματα που έχουν μέχρι και εικοσιδύο (22) μαθητές αντιστοιχεί ένας (1) καθηγητής και σε τμήματα που οι μαθητές υπερβαίνουν τους εικοσιδύο (22) αντιστοιχούν δύο καθηγητές».

P.Tsiotakis

Άλκη, το βιβλίο καθηγητή το έγραψε η συγγραφική ομάδα όχι το ΥΠΕΠΘ. Υπάρχει ΦΕΚ (που θα το ψάξουμε) που χαρακτηρίζει τα μαθήματα (είναι του 1998-1999 κάπου εκεί) και αυτό θα μας τα λύσει όλα.
Το έχω διαβάσει στο παρελθόν (εργαστηριακή η ΑΕΠΠ), αλλά πρέπει να το ψάξω τώρα.

Επιφυλλάσομαι μήπως έχει αλλάξει με νεώτερο ΦΕΚ.

Wizard

Στην παραπάνω εγκύκλιο το λέει:

Παράθεση3) Τα μαθήματα του Κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών της Τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου («Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», «Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα», «Πολυμέσα-Δίκτυα», «Εφαρμογές Λογισμικού») είναι εργαστηριακά. Το ίδιο ισχύει και για τα μαθήματα «Εφαρμογές Πληροφορικής» και «Εφαρμογές Υπολογιστών».

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Παράθεση από: Laertis στις 18 Σεπ 2008, 09:59:42 ΜΜ
Σύμφωνα με τον ΠΛΗΝΕΤ μας η ΑΕΠΠ δεν είναι εργαστηριακό μάθημα.
Συγκεκριμένα για τον υπεύθυνο του εργαστηρίου που πρέπει να έχει τουλάχιστο 5 ώρες εργαστηριακά μαθήματα, μας έστειλε έγγραφο που εξαιρεί την ΑΕΠΠ ...  ???
Ποιος ΠΛΗΝΕΤ είναι αυτός; Εμείς εδώ (Κοζάνη) το εφαρμόζουμε κανονικότατα! Για την ακρίβεια, το εφαρμόζαμε, γιατί είδαμε ότι το να μπαίνουν δύο καθηγητές σε μάθημα κατεύθυνσης, τελικά προκαλεί περισσότερα προβλήματα απ' όσα λύνει, ακόμα κι αν σπάσουμε το τμήμα αντί να μπαίνουν και οι δύο στην αίθουσα. Αν μπορείς, στείλε μου το έγγραφο του ΠΛΗΝΕΤ σας σε παρακαλώ.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

Laertis

Το έγγραφο αυτό (αρχές Σεπτεμβρίου) αναιρέθηκε με επόμενο τον Οκτώβριο (δε θυμάμαι ημερομηνία) και θεωρεί πλέον και την ΑΕΠΠ εργαστηριακό μάθημα. Προφανώς ήταν μια "πατάτα" του ΠΛΗΝΕΤ που θεώρησε αρχικά ότι η ΑΕΠΠ δεν λογίζεται ως εργαστηριακό μάθημα και το διόρθωσε αργότερα μετά τις ενοχλήσεις που δέχτηκε απο εμάς.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Vangelis

Νομίζω ότι ξεκαθαρίστηκε το ΑΕΠΠ είναι εργαστηριακό μάθημα άσχετα που σχεδόν όλοι δεν προλαβάινουν να μπουν στο εργαστήριο.
Η εγκύκλιος για τους άνω των 17 μαθητές ισχύει μόνο για τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (και εκεί υπάρχει ένα πρόβλημα γιατί οι άλλες ειδικότητες -ακόμα και για μαθήματα πληροφορικής- έχουν όριο το 13) και δεν ισχύει για τα Γενικά Λύκεια.
Δεν υπάρχει νεώτερη εγκύκλιος σχετικά με το πότε μπαίνουν 2 καθηγητές στο εργαστήριο.  Τελικά το όριο των 22  χρησιμοποιείται στην πράξη για να καλύψουν κάποιο καθηγητή.   Αυτό καθιερώθηκε απο την έλλειψη που υπήρχε στοςυ καθηγήτες Πληροφορικής.

Πράγματι έστειλε τέτοιο έγγραφο ΠΛΗΝΕΤ; αναρωτιέμαι με ποια αρμοδιότητα το έστειλε;  Αν το έχει κανένας θα ενδιαφερόμουν για ένα αντίγραφο.

Laertis

Γιατί σε ξενίζει Βαγγέλη ;
Εγώ γνωρίζω αρκετούς ΠΛΗΝΕΤ που όχι μόνο έχουν να διδάξουν (για να μην πω ότι δεν δίδαξαν σχεδόν καθόλου) και να μπουν σε τάξη πολλά πολλά χρόνια, όχι μόνο περιφέρονται στα Πανεπιστήμια μπας και χτυπήσουν καμιά θεσούλα τελικά, αλλά δεν γνωρίζουν καν την ύλη και το τι διδάσκεται σε κάθε μάθημα.
Το έγγραφο αυτό αναφέρονταν στον Υπεύθυνο ΣΕΠΕΗΥ και τις ώρες που πρέπει να υλοποιεί (κάποιες υποχρεωτικά εργαστηριακές όπου εξαιρούσε την ΑΕΠΠ αρχικά) και δεν είχε ως αντικείμενο αυτή καθεαυτή την ΑΕΠΠ και τη διδασκαλία της.
Τέλος πάντων , εγώ δεν εκπλήσομαι πια για τίποτα...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Betty

Καλησπέρα με βάση τα χαρακτηριστικά και τα λεγόμενα των υπευθύνων το ΑΕΠΠ θεωρείται εργαστηριακό και απαιτείτε δεύτερος καθηγητής στα 22 άτομα. Εμείς που έχουμε μεγάλα τμήματα ΤΕΧΝ το σπάμε στα δύο και κάνουμε σε 11 - 12 μαθητές ο καθένας και το μάθημα γίνετε τέλειο και τα παιδιά το ευχαριστιούνται

Laertis

Έισαι τυχερή Betty γιατί αυτό είναι τυπικά "παράνομο". Το τμήμα σπάει κανονικά στους 30 και με ειδική συμφωνία με τους κατά τόπους προισταμένους στα 27-28. Βάσει του νόμου το τμήμα δε μπορεί να σπάσει ακόμα και σε εργαστηριακό μάθημα στους 23 και πάνω.
Απο την άλλη όμως χαίρομαι για σένα - εφόσον το ενέκρινε ο προιστάμενός σου - γιατί όντως για μάθημα κατεύθυνσης αποτελούν ιδανικές συνθήκες τα τμήματα 11-12 μαθητών.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

veni

Παράθεση από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 27 Νοε 2008, 10:11:15 ΠΜ
Παράθεση από: Laertis στις 18 Σεπ 2008, 09:59:42 ΜΜ
Σύμφωνα με τον ΠΛΗΝΕΤ μας η ΑΕΠΠ δεν είναι εργαστηριακό μάθημα.
Συγκεκριμένα για τον υπεύθυνο του εργαστηρίου που πρέπει να έχει τουλάχιστο 5 ώρες εργαστηριακά μαθήματα, μας έστειλε έγγραφο που εξαιρεί την ΑΕΠΠ ...  ???
Ποιος ΠΛΗΝΕΤ είναι αυτός; Εμείς εδώ (Κοζάνη) το εφαρμόζουμε κανονικότατα! Για την ακρίβεια, το εφαρμόζαμε, γιατί είδαμε ότι το να μπαίνουν δύο καθηγητές σε μάθημα κατεύθυνσης, τελικά προκαλεί περισσότερα προβλήματα απ' όσα λύνει, ακόμα κι αν σπάσουμε το τμήμα αντί να μπαίνουν και οι δύο στην αίθουσα. Αν μπορείς, στείλε μου το έγγραφο του ΠΛΗΝΕΤ σας σε παρακαλώ.
Δημήτρη δεν ξέρεις πόσο συμφωνώ μαζί σου. Έχω αγανακτήσει με τα συνδικαλιστικά μας "αιτήματα", ακούς εκεί δεύτερος σε εργαστήριο πληροφορικής.
Πιστεύω πως ο λόγος ύπαρξης 2ου εκπαιδευτικού στα εργαστηριακά μαθήματα είναι πρώτα απ'όλα η ασφάλεια των μαθητών. Στην Πληροφορική τι προσφέρει;
Ακόμη ψάχνω μία έρευνα που να αποδεικνύει αυτή την αναγκαιότητα.
Επειδή λοιπόν έχουμε γίνει πάρα πολλοί (ΠΕ19-20) και οι περισσότεροι μόνο σε σχολεία δεν βρίσκονται ακούγεται συνδικαλιστικά θεμιτό αυτό, όμως όποιος το έχει δοκιμάσει στην πράξη έχει υποφέρει.

Βέβαια η ΟΛΜΕ αναπαράγει τις μ...κίες που ακούει από τους συνδικαλισταράδες που ως γνωστόν χαρακτηρίζονται για την εργατικότητά τους.
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

pmouz

Επειδή έχω δουλέψει σε ΕΠΑΛ και μπαίναμε 2 καθηγητές στις Εφαρμογές Πληροφορικής της Α' Λυκείου, θα έλεγα ότι έγινε καλό μάθημα. Ο ένας καθηγητής συμπλήρωνε τον άλλο. Σε διάφορες εργασίες που έπρεπε να είμαστε πάνω από τις οθόνες των μαθητών, βοηθούσε αρκετά και δεν γινόμασταν μπαλάκια του πινγκ πονγκ (κύριε έλα εδώ, ελάτε και σε μας κτλ).
Πόσες φορές έχετε κολλήσει και δεν θυμόσαστε κάτι...
Ειδικά αν υπάρχει καλή χημεία μεταξύ των 2 καθηγητών, το μάθημα μπορεί να γίνει ακόμη πιο δημιουργικό (περισσότερες ιδέες για εργασίες κτλ).
Με 23 μαθητές και 2 καθηγητές στο εργαστήριο (σε ΓΕΛ για 8 υπολογιστές και πάνω) πιστεύω ότι είναι καλή περίπτωση. Δεν νομίζω ότι είναι καλύτερο να έχεις 20-22 μαθητές, μόνος σου μέσα στο εργαστήριο.
Ειδικά κιόλας όταν ο δεύτερος καθηγητής δεν συμπληρώνει ωράριο, η εγκύκλιος μας δίνει την ευκαιρία να μην γίνουμε σφεντόνες και να τρέχουμε σε 2 σχολεία.

astakos1010

Σήμερα τι ισχύει τελικά 14 χρόνια μετά;
Αυτό με το 2ο καθηγητή νομίζω καταργήθηκε οκ.
Αλλά γίνεται ρε συνάδελφοι να έχουμε 26 μαθητές Α ΓΕΛ(πλέον δεν είναι επιλογής το μάθημα και έχεις σε όλα τα σχολεία όλους τους μαθητές) σε ένα εργαστήριο με 9 Laptop; Τριάδες σε κάθε Laptop; Απαράδεκτα πράγματα αν δε σπάει το τμήμα. Γνωρίζει κανείς;

Laertis

Μιλάμε πλέον για τις Εφαρμογές Πηροφορικής ως μάθημα Γενικής παιδείας, οπότε ακολουθεί τον κανόνα δημιουργίας τμήματος Γενικής παιδείας. Φυσικά και δε γίνεται δουλειά με 9 μόνο laptop (γιατί laptop και γιατί μόνο 9 ??). Σε συνενόηση με το Διευθυντή σου και το Δήμο θα πρέπει να ζητήσεις να αγοραστούν τουλάχιστον 4 laptop ακόμα.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

astakos1010

Παράθεση από: Laertis στις 25 Αυγ 2022, 02:59:12 ΜΜΜιλάμε πλέον για τις Εφαρμογές Πηροφορικής ως μάθημα Γενικής παιδείας, οπότε ακολουθεί τον κανόνα δημιουργίας τμήματος Γενικής παιδείας. Φυσικά και δε γίνεται δουλειά με 9 μόνο laptop (γιατί laptop και γιατί μόνο 9 ??). Σε συνενόηση με το Διευθυντή σου και το Δήμο θα πρέπει να ζητήσεις να αγοραστούν τουλάχιστον 4 laptop ακόμα.
Και στο  Γυμνάσιο Γενικής παιδείας είναι το μάθημα....αλλά υπάρχει εγκύκλιος για το σπάσιμο, στο ΓΕΛ προφανώς όχι. Ανόητος διαχωρισμός Γυμνασίου - Λυκείου, από τη στιγμή που το μάθημα έχει "σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό". 9 και laptop γιατί αυτά βρήκα φέτος στο σχολείο τοποθέτησης, καλέ μου συνάδελφε. Βλέπεις, δεν έχουμε όλοι την πολυτέλεια να έχουμε οργανικές θέσεις σε ένα σχολιάκι για πολλά πολλά χρόνια....ώστε να το οργανώσουμε το πράμα καλύτερα.  Μάλιστα τα Laptop είναι απαρχαιωμένα. Κάποιοι, αρκετοί, είμαστε γυρολόγοι στην εκπαίδευση. Εγώ να ζητήσω ότι μου λες από τη σχολική επιτροπή....αλλά ξέρεις πως δουλεύει το πράμα με δαύτες. Ευχαριστώ.

thanasisgr

Παράθεση από: Laertis στις 18 Σεπ 2008, 05:00:56 ΜΜΔε νομίζω Παναγιώτη ότι η ΑΕΠΠ είναι αμιγώς εργαστηριακό μάθημα. Θεωρείται μεικτό μάθημα δηλ. με θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος, οπότε δεν ισχύει ό,τι στα εργαστηριακά μαθήματα.

Νομίζω ότι 1 καθηγητής μπαίνει μέχρι και 21 άτομα στα εργαστηριακά μαθήματα και απο 22 και πάνω προβλέπεται 2ος. Αυτό ίσχυε απο παλιά, δεν ξέρω αν έχει αλλάξει με νεότερη εγκύκλιο ...
Μήπως έχεις την εγκύκλιο;
Νομίζω ότι είναι αμιγώς εργαστηριακό 

Laertis

Στο Γενικό Λύκειο δεν υπάρχουν εδώ και καιρό χαρακτηρισμένα αμιγώς εργαστηριακά μαθήματα, και δεν ισχύει ότι ίσχυε παλιά για τους 2 εκπαιδευτικούς.
Αντιγράφω απο τις οδηγίες του ΙΕΠ για το έτος 2022-2023 προς όλα τα σχολεία.

"Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ), το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό και επομένως θα πρέπει να αξιοποιείται στον μέγιστο δυνατό βαθμό το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ)"

Μιλάει για εργαστηριακό προσανατολισμό ή χαρακτήρα του μαθήματος.

ΦΕΚ με το πρόγραμμα σπουδών https://edu.klimaka.gr/arxeio/nomothesia-fek/fek-932-2014-programma-spoydwn-plhrofikh-politikh-paideia.pdf

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola