Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y

Ξεκίνησε από likoyrgos, 02 Οκτ 2017, 06:24:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

likoyrgos

Θεωρείται αυτό το μάθημα στην Γ ΕΠΑ.Λ εργαστηριακό; Αν ναί για πάνω απο 17 μαθητές μπαίνουν 2 καθηγητές;
Ευχαριστώ.

likoyrgos

Τελικά κανείς δεν έχει αναλάβει φέτος το συγκεκριμένο μάθημα ?

linap

Από ότι ξέρω εγώ από τα σχολεία στη Μαγνησία, το μάθημα δεν θεωρείται εργαστηριακό και μπαίνει ένας εκπαιδευτικός. Αυτό από το 2015-16 που γνωρίζω. Αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση, πείτε και σε μένα.

Ευχαριστώ,

Λίνα Παπακυριαζή

likoyrgos

Παράθεση από: linap στις 24 Οκτ 2017, 04:59:57 ΜΜ
Από ότι ξέρω εγώ από τα σχολεία στη Μαγνησία, το μάθημα δεν θεωρείται εργαστηριακό και μπαίνει ένας εκπαιδευτικός. Αυτό από το 2015-16 που γνωρίζω. Αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση, πείτε και σε μένα.

Ευχαριστώ,

Λίνα Παπακυριαζή
Δηλ θα βάλω εγω 25 μαθητές στο εργαστήριο για να τους διδάξω Python; (Ωραίο !!!)

linap

Εγώ, για τρίτη χρονιά που κάνω το μάθημα, (μία ώρα, δηλαδή max 40 λεπτά την εβδομάδα), τους κάνω μάθημα στην τάξη. Όσες φορές τους έβαλα στο εργαστήριο, έγινε ένα μπάχαλο και δουλειά δεν έγινε.
Αν είμαι τυχερή και έχω καλό τμήμα, μπορεί και να φτάσω μέχρι τις συναρτήσεις. Τόσο καλά.
Αυτά για τους φωστήρες που σχεδιάζουν προγράμματα και ωρολόγια και αμφιβάλλω αν έχουν μπει ένα μήνα σε τάξη να δουν πώς περπατάει το πράγμα,
με 25 μαθητές όπως λες (που δεν ενδιαφέρονται όλοι για πληροφορική, ένα μικρό συνήθως ποσοστό).

Τέλος πάντων, το παλεύουμε όσο μπορούμε με το υλικό που έχουμε.
Κάποιος από τους 25 μπορεί να πάρει και μια μικρή ιδέα για το τι είναι η python.


mariosxenos

Καλημερα σε όλους ....
το μαθημα και στην Β και στην Γ ειναι θεωρητικο.....χωρις να δικαιολογει εργαστηριο!
Εγω εχω τα εξης δεδομενα:
a) μαθημα σε ταξη με διαθεσιμο projector
b) μαθητες που οχι μονο δεν ενδιαφερονται αλλα δεν θελουν να ακουσουν τιποτα για προγραμματισμό και αλγοριθμους (οι περισσότεροι ειναι ειδικοτητα γεωπόνου και πλοιάρχου)
Στην Γ ταξη τα πραγματα ειναι τραγικα αφου και το 1ο κεφαλαιο και το 2ο κεφαλαιο απαιτουν χρηση ΗΥ (παραβλέποντας το αρνητικο κλιμα)
Στην Β τάξη τα πραγματα ειναι παρομοια αφου τα 3 πρωτα κεφαλαια ειναι αδιαφορη για αυτους θεωρια

ειμαι σε δυσκολη θεση και στις δυο ταξεις....
καμια ιδεα;



taxata

@mariosxenos, @linap
Δηλαδή ενδιαφέρονται περισσότερο στη Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία, Θρησκευτικά που είναι μονόωρα και αυτά ?
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

linap

Δεν ξέρω αν ενδιαφέρονται περισσότερο στα άλλα μονόωρα, ξέρω εγώ τι υλικό έχω για να παλαίψω.

Τον προτζέκτορα τον βγάζω τελείως από την εξίσωση, πιστεύω ότι μόνο κοιμίζει το κοινό, είτε ενήλικες είτε εφήβους.
Άποψή μου, το ξαναλέω, βάλτε τους όμως μία παρουσίαση και μετά ρωτήστε τους τι είδαν.
Νομίζω ότι δεν έχει φτάσει ούτε το μισό της πληροφορίας στο κεφάλι τους.

Έτσι, όπως προανέφερα, σε γενικές γραμμές στη Β' Λυκείου αν είμαστε τυχεροί φτάνουμε στους πίνακες,
στη Γ' Λυκείου φτάνουμε στις συναρτήσεις.
Την πρώτη χρονιά που διδάχθηκε το μάθημα στη Β' , έπαιζε μέχρι Φεβρουάριο το σενάριο της τράπεζας θεμάτων.
Εκεί μπορώ να πω ότι υπήρχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Από εκεί και πέρα, για τη Γ' που είναι και λίγο πιο ώριμα τα παιδιά και διδάσκονται python, έχω δει ότι οι επιμελείς μαθητές μαθαίνουν απέξω τον κώδικα
για να γράψουν σε διαγωνίσματα / εξετάσεις. Τόσα χρόνια τρεις μόνο μαθητές είχαν και αλγοριθμική σκέψη και ενδιαφέρονταν να γράφουν προγράμματα
και να προβληματίζονται, τουλάχιστον τόσοι έτυχαν σε μένα.
Αν οι υπόλοιποι διδάσκοντες έχουν τάξεις 25 ατόμων που διψάνε για μάθηση και ρουφάνε τη γνώση,
τότε, οκ, είμαι κακή καθηγήτρια, θα ζήσω με αυτό.

Τουλάχιστον όμως έχω προσπαθήσει.. :)

bugman

Όπως έμαθαν και τα άλλα μαθήματα θα μάθουν και αυτό! Αν δεν υπάρχει διάλογος με τους μαθητές τότε όλοι κοιμούνται. Αν ξέρουν ότι κάθε πέντε λεπτά παίρνεις ένα feedback, με ερώτηση τυχαία, και εφόσον ενημερώσεις ότι η εικόνα τους στο μάθημα μετράει..θα δεις πόσο ενδιαφέρον θα δείξουν. Το συμφέρον τους κοιτάνε. Κοιμάται αυτός που δεν έχει να χάσει. Σκέφτεται ότι με ένα διάβασμα στο τέλος καθάρισε!

mariosxenos

@taxata οχι δεν ενδιαφερονται ουτε για τα αλλα μαθήματα... θελουν το απολυτηριο και τιποτε αλλο. Αν τους ρωτήσεις γιατι πιστευουν οτι θα παρουν απολυτηριο λενε το κλασικο : "γιατι στο επαλ ετσι το παιρνουν" και "θελετε να μας εχετε εδω και του χρονου;"
Αλλα python (ή οποιαδηποτε αλλη γλωσσα) στον πινακα δεν γινεται ειδικα με τετοιο κοινο...
Και οσο και αν προσπαθω να αναδειξω την αξια του προγραμματισμου (αλλα και της πληροφορικης) τα παιδια δεν βρισκουν καμια χρησιμοτητα της πληροφορικής στους τομεις που επέλεξαν ή νομιζουν οτι θα επιλεξουν ("τι με νοιαζει εμενα ο προγραμματισμός έγω θα παω στα καραβια", "εγω θα γινω σεφ κυριε τι τους θελω τους ΗΥ;", "εγω θα ασχολουμαι με ανθοκομια τι τα θελω αυτα;")


taxata

Δε φταίει λοιπόν το μάθημα, είναι ένα μάθημα γενικής παιδείας πληροφορικής όπως τα μαθηματικά και οχι ΤΠΕ,  όσον αφορά ως απάντηση στο τι θέλουν οι διάφορες ειδικότητες τους αλγορίθμους θα τους απαντούσα ως εξής:
Δε θα ήταν ενδιαφέρον και δεξιότητα με προστιθέμενη αξία  να μπορούσαν να κάνουν:

Οι "νοσηλευτές" ένα αλγόριθμο εύρεσης mg δραστικής ουσίας ανά κιλό βάρους και προσαρμογή στα δεδομένα του κάθε ασθενή.
Οι "καπετάνιοι" αλγόριθμο μετατροπής ναυτικών μιλίων σε χλμ, υπολογισμός άφιξης ανάλογα την ταχύτητα, κατανάλωση λιτρων πετρελαίου κλπ.
Οι "σεφ" αλγόριθμο υπολογισμού ποσότητας υλικών για μία συνταγή ανάλογα το πλήθος ατόμων που θα ταίσουν, υπολογισμό κόστους υλικών κλπ.
Οι "κηπουροί" υπολογισμό ποσότητας φυτοφαρμάκων, λιπάσματος, ποσότητας νερού ανάλογα τη θερμοκρασία περιβάλλοντος
.........κοκ.

Το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑΛ το ξέρουμε όλοι δεν είναι το ιδανικό, κάνουμε ότι μπορούμε καλύτερο... Τώρα για το εάν θα τους πείσουμε για την αξία των αλγορίθμων και του κώδικα που τους χρησιμοποιούν συνέχεια στην καθημερινότητά τους χωρίς να το αντιλαμβάνονται είναι πολλές φορές ένας μικρός "άθλος".
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

mariosxenos

@taxata
οπως τα λες ειναι! συμφωνω σε ολα....
αγωνας...

giannisf

Παράθεση από: linap στις 25 Οκτ 2017, 11:12:00 ΜΜ
Εγώ, για τρίτη χρονιά που κάνω το μάθημα, (μία ώρα, δηλαδή max 40 λεπτά την εβδομάδα), τους κάνω μάθημα στην τάξη. Όσες φορές τους έβαλα στο εργαστήριο, έγινε ένα μπάχαλο και δουλειά δεν έγινε.
Αν είμαι τυχερή και έχω καλό τμήμα, μπορεί και να φτάσω μέχρι τις συναρτήσεις. Τόσο καλά.
Αυτά για τους φωστήρες που σχεδιάζουν προγράμματα και ωρολόγια και αμφιβάλλω αν έχουν μπει ένα μήνα σε τάξη να δουν πώς περπατάει το πράγμα,
με 25 μαθητές όπως λες (που δεν ενδιαφέρονται όλοι για πληροφορική, ένα μικρό συνήθως ποσοστό).

Τέλος πάντων, το παλεύουμε όσο μπορούμε με το υλικό που έχουμε.
Κάποιος από τους 25 μπορεί να πάρει και μια μικρή ιδέα για το τι είναι η python.

Φέτος κάνω για πρώτη φορά στην Γ Λυκείου του ΕΠΑΛ . Μιλησα με την παλαιότερη καθηγήτρια στο σχολείο και αναρωτήθηκε γιατί το έκαναν θεωρητικό ενώ στην ύλη έχει την γλώσσα προγραμματισμού Python.
Δύσκολα μπορεί να βρεθεί εργαστήριο πληροφορικής που να είναι ελεύθερο και σχεδόν όλες οι αίθουσες δεν έχουν προτζέκτορα. Αρα μάλλον με βλέπω να μεταφέρω το λάπτοπ μου και ένα προτζέκτορα σε κάθε τάξη  :)
Καλύτερα θα ήταν και πιο χρήσιμο να διδασκόταν στην Γ Λυκείου  κατασκευή ιστοσελίδας, δίκτυα, επικοινωνία κτλ, ίσως και μια καλύτερη εκδοχή της πληροφορικής της Α και Β Γυμνασίου. Το να κάνεις γλώσσα προγραμματισμού στην Γ Λυκείου όταν τα περισσότερα τμήματα δεν τους ενδιαφέρει (και στην Β Λυκείου έκαναν δομές δεδομένων και αλγόριθμους)

ilias_s

#13
Καλησπέρα συνάδελφοι!

Τυχαία είδα το thread επειδή αναφέρεται στην Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y (ΕΑΕΗΥ). Υπηρετώ σε ΓΕΛ τα τελευταία 9 χρόνια αλλά παλιότερα (εποχές Pascal) είχα διδάξει σε ΤΕΕ/ΕΠΑΛ. Συγχωρήστε με, εκ των προτέρων, για όποιο λάθος (ή την άγνοιά μου) σε θέματα της Επαγγελματικής Εκπ/σης καθώς δεν τα παρακολουθώ στενά.

Όσον αφορά την ΕΑΕΗΥ, είναι Γενικής Παιδείας (και στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ). Στις Οδηγίες για τα μαθήματα Πληρ/κής των ΓΕΛ αναφέρει ρητά (σελ 10) ότι :

Παράθεση...υλοποιείται σε εργαστηριακό περιβάλλον και επομένως είναι σημαντικό να αξιοποιείται στο μέγιστο δυνατό βαθμό το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ).

Τώρα για τα ΕΠΑΛ συγκεκριμένα δεν ξέρω αν καθορίζουν οι οδηγίες κάτι διαφορετικό αλλά στα ΓΕΛ, όπου δεν προβλέπεται 2ος καθηγητής, τους βάζω στο εργαστήριο από ένα σημείο και μετά. Είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί τμήμα, έστω και μέτριο, με το να γράφει αλγορίθμους στον πίνακα ή στο χαρτί. Επίσης, το να γίνεται απλά επίδειξη ούτε νόημα έχει ούτε και καλύτερο αποτέλεσμα θα φέρει. Πάλι θα βαρεθούν, πάλι θα γίνει ο χαμός! Πετυχαίνει κάθε φορά αν τους βάζω στο εργαστήριο; Όχι φυσικά! Αυτο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και ένας από αυτούς είναι και η στασή η δική μας απέναντί τους. Αν μπαίνεις μέσα πεπεισμένος εξ αρχής πως δε θα κάνεις τίποτα αυτό "βγαίνει" προς τα έξω και το καταλαβαίνουν τα παιδιά. Μετά δεν μπορείς να περιμένεις κάτι από αυτά...

Πάντως, μη νομίζετε πως στα ΓΕΛ δεν υπάρχει αδιαφορία και πως όλοι πάνε να γίνουν επιστήμονες ή πως δίνουν την ίδια σημασία σε όλα τα μαθήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν ΓΕΛ όπου τα προβλήματα ξεπερνούν αυτά των γειτονικών ΕΠΑΛ.