Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: taouk στις 07 Φεβ 2007, 12:42:22 ΜΜ

Τίτλος: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: taouk στις 07 Φεβ 2007, 12:42:22 ΜΜ
Δεν έχω υπάρξει βαθμολογητής στις πανελλαδικές και θα ήθελα να ξέρω ποιες είναι οι οδηγίες του υπουργείου σε κάποια πράγματα. Θα ήθελα να ξεκινήσει ένας διάλογος, με απορίες που έχει ο καθένας μας ως προς την τακτική που θα πρέπει να έχουν οι μαθητές.

π.χ. Όταν η άσκηση αναφέρει αλγόριθμο και ο μαθητής γράψει πρόγραμμα (χρησιμοποιήσει το εργαλείο ΓΛΩΣΣΑ), ποια είναι η αντιμετώπιση; (Δυσκολεύομαι να κατανοήσω την ύπαρξη ανάγκης για δύο διαφορετικές ομάδες ορολογιών)
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: evry στις 07 Φεβ 2007, 03:57:33 ΜΜ

   Και το πρόγραμμα αλγόριθμος είναι οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Απλά αυξάνεται η πιθανότητα να κάνει κάποιο λάθος στη δηλώση των μεταβλητών αφού αυτή δεν υπάρχει στην ψευδογλώσσα. Από εκεί και πέρα είναι στην ευχέρεια του βαθμολογητή. Γενικά πιστεύω ότι τα θέματα είναι τέτοια που δεν σηκώνουν και πολύ κουβέντα για το τι είναι σωστό και τι είναι λάθος. Πάντα θα υπάρχουν φυσικά εξαιρέσεις. Απλά αυτό που έχω παρατηρήσει (δεν είμαι ιδιαίτερα έμπειρος στη βαθμολόγηση πανελληνιών) είναι ότι αρκετοί βαθμολογητές κάνουν του κεφαλιού τους και αυτό είναι το κακό.
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: Laertis στις 07 Φεβ 2007, 05:11:40 ΜΜ
Κι εγώ που είμαι έμπειρος το ίδιο έχω παρατήρησει...
Η πολυπολιτισμικότητα του κλάδου είναι γεγονός εδώ και χρόνια και η ομογενοποίηση του μαθήματος αργεί ή είναι ανέφικτη.

Φίλε taouk από την ύλη του  Υπουργείου για το μάθημα :

Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο.
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: Vangelis στις 07 Φεβ 2007, 09:27:50 ΜΜ
Αγαπητέ taouk
Το έχουμε ξανασυζητήσει αυτό το πρόβλημα και ιδιαίτερα σε εποχή εξετάσεων.   Γενικά είμαστε "χαλαροί " και δεν  κόβουμε μονάδες για τέτοια θέματα που αναφέρεις.  Το πρόβλημα συντονισμού των βαθμολογητών είναι υπαρκτό και γίνονται προσπάθειες να βελτιωθεί η κατάσταση.  Μια τέτοια προσπάθεια ξεκίνησε πέρυσι μεσα από το "στέκι".  Αν προσέξεις υπάρχει πάνω πάνω στα θέματα ένα με τίτλο "Εξετάσεις 2006" και ακριβώς απο κάτω αναφέρει "περιοχή για μέλη".  Μέσα απο εκεί λοιπόν έγινε μια προσπάθεια να συντονιστούν τα διάφορα εξετάστικα κέντρα ώστε να υπάρχει ομοιόμορφη βαθμολογηση.  Τα αποτελέσματα είναι ενθαρυντικά αλλά χρειάζομαστε ακόμα αρκετή προσπάθεια για να είμαστε ικανοποιημένοι.
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: blackadder στις 07 Φεβ 2007, 11:24:30 ΜΜ
Δηλαδή, θα μπορούσε να γίνει το μάθημα του ΑΕΠΠ, μόνο με την χρήση της ΓΛΩΣΣΑΣ έτσι; Να μην χρησιμοποιηθεί καθόλου η 'ψευδογλωσσική' προσέγγιση.

Προσωπικά, θα προτιμούσα αυτό, γιατί δεν είμαι σίγουρος για την αναγκαιότητα εκμάθησης της ψευδογλώσσας, μιας και η λύση ασκήσεων σε ΓΛΩΣΣΑ, μου φαίνεται πιο πλήρης ως μέθοδος.
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: lsourtzo στις 11 Απρ 2007, 11:08:26 ΠΜ
Παράθεση από: blackadder στις 07 Φεβ 2007, 11:24:30 ΜΜ
Προσωπικά, θα προτιμούσα αυτό, γιατί δεν είμαι σίγουρος για την αναγκαιότητα εκμάθησης της ψευδογλώσσας, μιας και η λύση ασκήσεων σε ΓΛΩΣΣΑ, μου φαίνεται πιο πλήρης ως μέθοδος.
Αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα και να είσαι σίγουρος ότι το έχουμε όλοι στο μυαλό μας.
και εγώ αμφιβάλλω για την αναγκαιότητα διδασκαλίας και των 2 μεθόδων... αλλά ...
πρέπει να μάθεις να περπατάς πριν αρχίσεις να τρέχεις ... έτσι χωρίς ψευδοκώδικα ο προγραμματισμός θα φαινόταν πολύ απόκοσμος σε πολλά παιδιά ..
από την άλλη όμως η γλώσσα είναι αυτή που μας δίνει την υλοποίηση ... επομένως και αυτή θα έπρεπε να υπάρχει.
το θέμα εδώ είναι το εξής ...
τι ύφος θέλουμε να δώσουμε στο μάθημα ...
πολλή είναι η επικριτές του μαθήματος ... που αμφιβάλλουν για την χρησιμότητα του ...
αλήθεια ποια είναι η χρησιμότητα του ...
είναι μάθημα που σκοπεύει να μάθει τους μαθητές να επιλύουν προβλήματα με δομημένη σκέψη άρα ψευδογλώσσα (πράγμα που πιστεύω και εγώ) ή είναι μάθημα που θέλει να μάθει προγραμματισμό σε παιδιά που το 90% από αυτά δεν θα τον χρειαστούν ποτέ ξανά άρα "γλώσσα".
όπως είναι τα πράγματα νομίζω ότι και τα 2 χρειάζονται και παίζουν τον ρόλο τους ...
αρκεί να γίνονται σε ισορροπία ...  να το πω απλά … χωρίς ψευδογλώσσα το μάθημα χάνει την ουσία του … χωρίς τα προγράμματα χάνει τον βαθμό δυσκολίας του. Άρα μικρά περιθώρια για αλλαγές βλέπω.

ps.Αν και ο moderator πιστεύει ότι βγήκαμε off topic ας το σπάσει σε νέο θέμα.
Ευχαριστώ.

Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: chicane στις 20 Ιουν 2009, 12:00:19 ΠΜ
Καλησπέρα κι από μενα. Πιστεύω πάντως ότι με τη νέα μέθοδο βαθμολόγησης θα πηγαν αρκετά γραπτά στον τρίτο βαθμολογητή, ειδικά στο μάθημά μας. Εχω ακούσει πάντως αρκετά παιδιά που μου λένε ότι στο σχολείο οι καθηγητές τους θεωρούν λάθος την υλοποίηση ενός αλγορίθμου σε Γλώσσα. Είναι δίκοπο μαχαίρι αυτή η περίπτωση...
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: andreas_p στις 20 Ιουν 2009, 12:35:12 ΠΜ
Μην πιστεύεις ό,τι ακούς ! Διασταύρωσέ το ...
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 20 Ιουν 2009, 12:49:12 ΠΜ
Η αναβαθμολόγηση ήταν μέσα στο όριο του 3-4% επί των γραπτών. Ενα ποσοστό που παρατηρείται  κάθε χρόνο
Τίτλος: Απ: ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Αποστολή από: lykos στις 20 Ιουν 2009, 10:29:05 ΠΜ
Βαθμολογικό Λάρισας: 1400 γραπτά ΑΕΠΠ, 14 με αναβαθμολόγηση.