Επειδή τελευταία έχει ασκηθεί αρκετή κριτική στα θέματα που πέφτουν κατά καιρούς και πλησιάζουν και εξετάσεις, σκέφτηκα να να προτείνουμε ή και να ψηφίσουμε ο κάθε ένας τα καλύτερα κατά τη γνώμη του θέματα που έχουν πέσει ποτέ στο μάθημα της ΑΕΠΠ. (Μιλάμε και για επαναληπτικές φυσικά και εσπερινά, που κατά καιρούς έχουν βάλει καλά και απλά θεματάκια).
Επειδή συνεχώς κατακρίνουμε όσους προτείνουν απαράδεκτα θέματα, καλό θα ήταν να αναγνωρίσουμε και την προσπάθεια αυτών που έκαναν καλή δουλειά.
Εγώ φυσικά προτείνω τα επαναληπτικά ημερησίων του 2007 με μόνη ένσταση την άσκηση του πτηνοτροφείου η οποία θα έπρεπε να είναι λιγότερη σύνθετη. Το θέμα 3 (ΠΨΧ) και το θέμα 2 είναι από τις καλύτερες επιλογές που έχουν πέσει.
4.7.2008 Θ4 (Με διατύπωση διαφορετική, η οποία σε οδηγεί σε συγχώνευση)
31.5.2007 Θ3
4.7.2007 Θ3,Θ4
5.7.2007 Θ3
2.6.2006 Θ4.γ
4.6.2005 Θ3,Θ4
10.6.2005 Θ4
4.7.2005 Θ4
11.7.2005 Θ4
1.7.2004 Θ3,Θ4
Απλά θα αναφερθώ στην αυθόρμητη αντίδρασή μου στις επαναληπτικές του 2007
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1018.msg5804#msg5804
Επίσης πολύ καλό θέμα ήταν και στα εσπερινά το 2005 θέμα 4 (με τα σχολεία που ψηφίζουν το ένα το άλλο).
Όλες ήταν θαυμάσιες μη τυποποιημένες ασκήσεις που δεν έβγαιναν από μαθητή που μόλις δει πίνακα 2 διαστάσεων ρίχνει μια Για μέσα στην άλλη και κοιτάει μετά να γεμίσει το περιεχόμενο. Ήθελαν σκέψη.
Από τα αγαπημένα μου είναι:
Ημερήσιες 2005: Θ4
Επαναληπτικές 2007: Θ3, Θ2
Επαναληπτικές 2006:Θ2
Ημερήσιες 2006: Θ4
Ημερήσιες 2007: Θ2, Θ4
Επαναληπτικές 2007: Θ4 (χωρίς το ερώτημα 3 ή ζητώντας κάτι διαφορετικό).
εγω θα αναφερω το αγαπημενο μου:ημερησιες ενιαιων 2005 θ4 και το πιο δυσκολο θεωρω ημερ.ενιαιων 2005 θ3... :D
Μετά από 5 χρόνια σκέφτηκα να θυμηθούμε μερικά ωραία θεματάκια των τελευταίων ετών:
Προτείνω για αρχή τα εξής:
Επαν. ημ. 2011 Α2: Μετατροπή ΠΟΛΛΑΠΛΟΥ ΑΝ σε ΑΠΛΑ ΑΝ.
Επαν. ημ. 2011 Α3: Πονηρή μετατροπή δομών επανάληψης.
Επαν. ημ. 2011 Α5: Συμπλήρωση σειριακής αναζήτησης σε ταξινομημένο πίνακα.
Επαν. ημ. 2011 Β1: Ερωτήματα πάνω σε έναν δοσμένο έλεγχο εγκυρότητας.
Στα πλαίσια των εξετάσεων ένα από τα αγαπημένα μου θέματα είναι το Δ των επαναληπτικών του 2012 και το Γ θέμα των κανονικών εξετάσεων του 2014. Αν και ήταν πονηρό αρκετά στο τελευταίο ερώτημα ήταν όμορφο θέμα... Αύριο πώς λέτε να είναι το ύφος των θεμάτων; Εκτιμώ στο ύφος των περσινών και μπορεί να είναι και πολύ λίγο πιο τσιμπημένα... Το τσιμπημένα το στηρίζω στο ότι κάθε χρονιά νιώθω ότι το επίπεδο έχει αύξουσα πορεία..
Είναι γεγονός ότι το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων με την πάροδο του χρόνου παρουσιάζει αυξητική τάση. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με τα άλλα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (βλέπε Μαθηματικά), οπότε αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα.
Όσον αφορά στα θέματα των περασμένων εξετάσεων, προσωπικά μου άρεσαν τα παρακάτω, κατά χρονολογική σειρά, υποερωτήματα του 1ου Θέματος, γιατί ήταν απλά και ταυτόχρονα έξυπνα, ξεφεύγοντας από την τυποποίηση:
Επαν. Ημερ. 2001, Δ: Μετατροπή δομής επανάληψης Μέχρις_ότου σε Για
Επαν. Ημερ. 2006, Δ: Μετατροπή δομής επανάληψης Για σε Μέχρις_ότου
Καν. Ημερ. 2010, Α5: Ταξινόμηση επιλεγμένων στοιχείων πίνακα
Καν. Ημερ. 2011, Α4: Αντικατάσταση δομής επιλογής από εντολή εκχώρησης τιμής
Γράφετε αν θέλετε ποιο ήταν το αντικείμενο του κάθε θέματος γιατί είναι λίγο δύσκολο να κάνουμε αναζήτηση για το καθένα..
Καλησπέρα σε όλους
καταρχάς καλή επιτυχία σε όλους αύριο - μαθητές και καθηγητές..... ρωτάω εδώ για να μην ανοίξω άλλο θέμα, υποθέτω το πρωί θα ανοίξει κάποιο θέμα για να τσεκάτουμε τις λύσεις των θεμάτων όπως κάθε χρονιά ?? εγώ προσωπικά έναν έλεγχο τον θέλα στις απαντήσεις...
ευχαριστώ
Καλησπέρα σε όλους.
Μερικές σκέψεις για τα φετινά θέματα, μπορεί να φανούν τετριμμένες αλλά θα μπω στον κόπο να τις πω:
- Να είναι ευκολότερα από τα περυσινά.
- Να μην οδηγήσουν σε ποσοστά κάτω απο τη βάση πάνω από 40%. (πέρυσι 51%). Όταν ένας στους δύο μαθητές γράφει κάτω από τη βάση κάτι δεν πάει καλά...
- Οι θεματοδότες να μην κάνουν διαγωνισμό "πρωτοτυπίας". Δεν κάνουν όλοι οι μαθητές φροντιστήριο.
- Να είναι σαφή, με μικρά κείμενα και όχι πολλές "φανφάρες"
- Να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Α θέμα, εύκολο, Β θέμα μέτριο, Γ θέμα μετριο και ένα δύσκολο υποερώτημα, Δ θέμα: ένα υποερώτημα απαιτητικό.
- Να λύνονται άνετα σε 2 ώρες και 30 λεπτά.
- Να καλύπτουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο μέρος της ύλης.
- Να μην έχουν "σπαζοκεφαλιές" αλλά "λογικά" προβλήματα.
- Να ενισχύσουν την αγάπη των μαθητών για το μάθημα.
Καλή επιτυχία σε όσους εμπλέκονται στη διαδικασία.
Παράθεση από: GioPan στις 26 Μαΐου 2015, 10:45:21 ΜΜ
- Να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Α θέμα, εύκολο, Β θέμα μέτριο, Γ θέμα μετριο και ένα δύσκολο υποερώτημα, Δ θέμα: ένα υποερώτημα απαιτητικό.
Νομίζω ότι κλιμακούμενη δυσκολία στο μάθημα μας δεν σημαίνει απαραίτητα εύκολο θέμα Α και Β (60 μονάδες), αλλά βατές οι μισές μονάδες κάθε θέματος και κλιμακούμενες οι υπόλοιπες, αλλά σε κάθε θέμα
Παράθεση από: petrosp13 στις 26 Μαΐου 2015, 10:54:18 ΜΜ
Νομίζω ότι κλιμακούμενη δυσκολία στο μάθημα μας δεν σημαίνει απαραίτητα εύκολο θέμα Α και Β (60 μονάδες), αλλά βατές οι μισές μονάδες κάθε θέματος και κλιμακούμενες οι υπόλοιπες, αλλά σε κάθε θέμα
B θέμα: μέτριο.
Δε θα διαφωνήσω πλήρως αλλά δεν μπορείς να δυσκολέψεις έναν μαθητή παρά πολύ στο Α θέμα και να περιμένεις από αυτόν (κουρασμένο και ταλαιπωρημένο) να σου αποδώσει το ίδιο καλά στο Δ. Είναι λίγο παράδοξο οι άριστοι να χάνουν μονάδες μόνο στο Α.