ΘΕΜΑΤΑ ΟΕΦΕ

Ξεκίνησε από Jimbo, 16 Απρ 2007, 01:13:42 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Jimbo

Μήπως γνωρίζει κάποιος τα θέματα του οεφε για το 2007;
Ευχαριστώ.
Δημήτρης Μπούζιος
ΓΕΛ Άστρους

pit71

Μόνο τις απαντήσεις βρήκα.
ΠΗΓΗ : ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ

anasta

#2
sthn parakatw dieuthunsh perusi eixan (apo ta telh Apriliou) k tis ekfwnhseis k tis apanthseis
http://www.e-kimolia.gr/oefe.htm
anameinate ekfwnhseis... (gia fetos meta tis 20 Maiou opws leei...  :-X)


anasta


lsourtzo

πολύ καλά τα θέματα ... εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων ...
δυστυχώς ώμος ήταν πάρα πολύ καλά... και φοβάμαι ότι κάψαμε μερικά από τα 'δεδομένα' που είχαμε για φέτος ...   :-[

τώρα τέτοια ώρα τέτοια λόγια ... ψάχνουμε καινούργια πιθανά θέματα ..

alex

Θα ήταν τραβηγμένο να μπουν θέματα ίδια με του Ο.Ε.Φ.Ε?

fragile

Αυτούσια σε καμία περίπτωση :D

Στο ίδιο μοτίβο  :'( μακάρι

Με μικρές προσθήκες-παραλλαγές , γιατί όχι ;D
fragile..........

gpapargi

Ελπίζω πως τα θέματα της ΟΕΦΕ δε θα αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για τους θεματοδότες των πανελληνίων εξετάσεων… γιατί από ποιοτικής άποψης… δεν έλεγαν και πολλά.

Ας δούμε το θέμα 3

Χοντρικά γίνεται το εξής: έχεις κάποια στοιχεία καταχωρημένα σε πίνακα. Κάνεις αναζήτηση για να βρεις τη θέση κάποιου δεδομένου στοιχείου. Αν το βρεις πηγαίνεις στην ίδια θέση στον παράλληλο πίνακα και αλλάζεις την τιμή.

Η τμηματική προσέγγιση αυτού του προβλήματος (δηλαδή αυτή στην οποία χρησιμοποιούνται υποποπρογράμματα) είναι η εξής:
Φτιάχνεις μια συνάρτηση αναζήτησης που ψάχνει στον πίνακα και επιστρέφει τη θέση του στοιχείου που ψάχνουμε. Στη συνέχεια αλλάζεις την τιμή στον παράλληλο πίνακα.

Το κεφάλαιο των υποπρογραμμάτων είναι ένα κεφάλαιο στο οποίο υπάρχει κάτι πολύ σημαντικότερο από το να ελέγχεις από συντακτική άποψη τα υποπρογράμματα. Το κεφάλαιο 10 έχει φιλοσοφία μέσα του… τη φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού. Στο κεφάλαιο αυτό εδράζει η αναλυτική ικανότητα, δηλαδή η ανάλυση του αρχικού προβλήματος σε άλλα απλούστερα (που μαθαίνουμε σε μορφή μπλά μπλά στο κεφάλαιο 1) Δε λέω ότι ζητάμε αυτή τη στιγμή από τους μαθητές να σπάνε ένα πρόβλημα σε υποπρογράμματα. Αλλά πρέπει τουλάχιστο τα θέματα που τους βάζουμε να είναι διδακτικά, υπό την έννοια ότι δίνουν ωραίες εικόνες στο μαθητή ως προς το πώς γίνεται η ανάλυση του προβλήματος.

Ένα θέμα τμηματικού προγραμματισμού για να είναι ωραίο θα πρέπει να σπάει το πρόβλημα όπως θα το έσπαγε ένας επαγγελματίας. Είναι σημαντικό το να σπας το πρόβλημα σε υποπρογράμματα αρκετά γενικής χρήσεως έτσι ώστε να μπορείς να τα πάρεις και να φτιάξεις βιβλιοθήκη. Επίσης ένα ωραίο ένα θέμα δείχνει πως ένα δύσκολο αρχικά πρόβλημα γίνεται σημαντικά απλούστερο με τη βοήθεια της ανάλυσης. Εμμέσως δηλαδή δείχνεις πόσο σημαντικό πράγμα είναι η ανάλυση του προβλήματος.

Είναι ξεκάθαρο ότι όταν αποφασίζεις να σπάσεις ένα πρόβλημα σε υποπρογράμματα δεν το κάνεις μόνο και μόνο για να πεις ότι το έκανες με υποπρογράμματα. Δηλαδή δεν κάνεις με υποπρογράμματα κάτι το οποίο ήδη ξέρεις πώς να κάνεις μέσα από το κύριο πρόγραμμα. (Αυτό το κάνουν οι φοιτητές στην πρώτη τους επαφή με τα υποπρογράμματα). Χρησιμοποιείς υποπρογράμματα όταν αξίζει τον κόπο (γιατί πχ απλοποιείται η σκέψη ή γιατί θα φτιάξεις υποπρόγραμμα που θα το χρησιμοποιήσεις και αλλού).

Με βάση τα παραπάνω το τρίτο θέμα της ΟΕΦΕ έπρεπε να σπάσει σε συνάρτηση αναζήτησης γιατί μια τέτοια συνάρτηση είναι γενική χρήσεως. (Επίσης αν ζήταγε να διαβάζονται επαναληπτικά τίτλοι, το πρόβλημα θα γινόταν σημαντικά απλούστερο αφού θα είχε μια εντολή επανάληψης αντί για εμφώλευση. Η μέσα εντολή επανάληψης θα ήταν κρυμμένη μέσα στο υποπρόγραμμα). Αντί για αυτό το υποπρόγραμμα ζητήθηκε πάνω σε ένα θέμα που δεν αξίζει τον κόπο (πάνω στην αλλαγή τιμής μιας μεταβλητής). Δεν είναι ανάλυση προβλήματος αυτό!

Το συγκεκριμένο θέμα έλεγχε τα υποπρογράμματα μόνο ως προς το συντακτικό. Άφηνε όμως εκτός παιχνιδιού τη βαθύτερη φιλοσοφία των υποπρογραμμάτων και αυτό εγώ το θεωρώ κακό. 

Επίσης στο θέμα 4γ ζητείται η ταξινόμηση κάθε γραμμής χωριστά. Έτσι ο μαθητής οδηγείται σε ένα τριπλό βρόχο. Να ένα ακόμα σημείο στο οποίο θα μπορούσε να διαφημιστεί η ανάλυση του προβλήματος σε άλλα απλούστερα.
Φτιάχνεις μια διαδικασία που δέχεται σαν παράμετρο τον πίνακα 2 διαστάσεων και έναν ακέραιο που αντιστοιχεί στον αριθμό μια γραμμής. Η διαδικασία ταξινομεί μόνο τη συγκεκριμένη γραμμή. Στη συνέχεια το κύριο πρόγραμμα καλεί τη διαδικασία επαναληπτικά για κάθε γραμμή και όλα είναι έτοιμα χωρίς να οδηγηθείς ποτέ σε κώδικα με πάνω από διπλό βρόχο.  Αν έφτιαχνα εγώ το θέμα θα ζήταγα τη διαδικασία και στη συνέχεια την κλήση του από το κύριο πρόγραμμα σε διαφορετικά ερωτήματα. Ελέγχεις και αν ο μαθητής ξέρει να καλεί έτοιμο υποπρόγραμμα.

Δε χρειάζεται να είναι δύσκολα τα θέματα για να είναι ωραία και να με βρίσκουν σύμφωνο. Αρκεί να έχουν φιλοσοφία μέσα τους και να μην είναι τετριμμένα (να πρέπει να σκεφτείς στοιχειωδώς). 

Ελπίζω πως οι θεματοδότες μας θα βάλουν θέματα με ποιότητα.

EleniK

Εμένα πάντως μου αρεσε το θεμα 2. Για το 4γ συμφωνώ απόλυτα με το Γιώργο

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19