Σχολιασμός Θεμάτων 2023

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:04:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

Θέματα μέτρια ως εύκολα, αδικούν τους καλούς. Νομίζω ανάλογα των περσινών σε δυσκολία, ίσως και πιο εύκολα, αν εξαιρέσεις το Γ.
Σίγουρα πάντως είναι πιο "καθαρά", δεν έχουν τα προβλήματα των περσινών, και μπράβο για αυτό στους θεματοδότες. 
Μόνο το Β2 δεν μου άρεσε, αλλά και για αυτό υπάρχουν σχετικές λύσεις στο βιβλίο, οπότε ένας διαβασμένος δεν θα είχε αμφιβολία.

Εδώ βέβαια μπαίνει και ένα ζήτημα, να μην έχουμε υπερβολικά φοβισμένα θέματα. Το Α2 έτσι μου φαίνεται. Μετά τον περσινό χαμό, το δένδρο εξετάστηκε με τρόπο.. παιδικό.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.
Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΜΟΥ, ΑΦΟΥ ΕΧΩ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 20 ΠΑΙΔΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΌΤΙ ΣΑΦΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΕΙΧΑΝ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΕΙ. ΕΠΙΣΗΣ, ΕΙΧΑΜΕ ΣΑΦΕΙΣ ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΣΤΑ 3 ΚΑΙ 4. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΟΙ ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ 10-15 ΛΕΠΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ...
ΑΠΛΕΣ ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΩΡΑΙΕΣ (ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΧ ΟΠΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ 3) ΤΕΧΝΙΚΕΣ. ΤΟ 4 ΟΜΩΣ ΗΘΕΛΕ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ:

ΘΕΜΑ Α : ΝΟΡΜΑΛ
ΘΕΜΑ Β: ΕΙΧΕ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ (ΤΟ Β2 ΚΑΤ ΕΜΕ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑΝ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΛΟ ΜΑΘΗΤΗ)
ΘΕΜΑ Γ: ΚΑΛΟΥΤΣΙΚΟ. ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑΚΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΚΟΡΜΟ (ΑΠΛΟ - ΟΧΙ ΔΥΣΚΟΛΟ) ΘΑ ΤΟ ΗΘΕΛΑ, ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΟΝΑΔΩΝ.
ΘΕΜΑ Δ: ΝΟΜΙΖΩ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ, ΚΥΡΙΩΣ ΟΜΩΣ ΘΑ ΤΟ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ. ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΚΟΜΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ. ΚΡΙΜΑ ΤΑ Δ3,Δ4 ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ 9+6=15 ΜΟΝΑΔΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ. ΜΕ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. (ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΗΤΑΝ ΔΥΣΚΟΛΟ). (ΕΠΙΣΗΣ, ΤΟ Δ4 ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ...)
ΓΕΝΙΚΑ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΑ Α ΚΑΙ Β ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΩΡΑΙΑ (ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ) ΕΝΩ ΤΑ Γ ΚΑΙ Δ ΤΑ ΗΘΕΛΑ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ

Άρης Κεσογλίδης

Κρίμα για τους καλούς μαθητές τα τόσο εύκολα θέματα ...
15 χρόνια πίσω γυρίσαμε...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

petrosp13

Αν δεν κάνω λάθος, άλλη μια χρονιά
Κεφάλαιο 1- ΤΙΠΟΤΑ
Κεφάλαιο 4 - ΤΙΠΟΤΑ
Κεφάλαιο 6 - ΤΙΠΟΤΑ

Ξοδεύουν τα παιδιά ώρες διαβάσματος κάθε χρόνο για θεωρία που δεν εξετάζεται σχεδόν ποτέ
Δεν υπάρχει κάποιος να πάρει την απόφαση να τα αφαιρέσει ώστε να εστιάζουν τα παιδιά εκεί που πρέπει και να μην χάνονται σε ανούσιο διάβασμα

Δυαδική αναζήτηση πότε θα δούμε;
Το μαύρο κουτί που μας απασχολεί επί ώρες για να λύνουμε ασκήσεις, θα το δούμε;



Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

epsilonXi

θεωρώ ότι τα θέματα ήταν πολύ μέτριας δυσκολίας, και απαιτούσαν πολύ μικρής έκτασης απαντήσεις...
35 λεπτά, και 4 σελίδες....
το μοναδικο σημείο που έκαναν λάθος και κάποιοι καλοί μαθητές μου ήταν στον υπολογισμό των λεπτών χρέωσης στο Γ θέμα, που όμως δε θα κοστίσει πάνω από 2 μόρια

έχω μαθητές που όλο το χρόνο ήταν γύρω στο 30-45... κι αυτοί θα περάσουν εύκολα τη βάση...
έχω άλλους που όλο το χρόνο ήταν γύρω στο 70-85... κι αυτοί είναι όλοι πάνω από το 90

καλά θέματα από άποψη σαφήνειας,
καλό που υπήρχαν τα ποικίλα ερωτήματα στα Α και Β
αλλά χάλια από αποψη διαβάθμισης

kLee

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Ιουν 2023, 01:47:46 ΜΜΑν δεν κάνω λάθος, άλλη μια χρονιά
Κεφάλαιο 1- ΤΙΠΟΤΑ
Κεφάλαιο 4 - ΤΙΠΟΤΑ
Κεφάλαιο 6 - ΤΙΠΟΤΑ

Ξοδεύουν τα παιδιά ώρες διαβάσματος κάθε χρόνο για θεωρία που δεν εξετάζεται σχεδόν ποτέ
Δεν υπάρχει κάποιος να πάρει την απόφαση να τα αφαιρέσει ώστε να εστιάζουν τα παιδιά εκεί που πρέπει και να μην χάνονται σε ανούσιο διάβασμα

Δυαδική αναζήτηση πότε θα δούμε;
Το μαύρο κουτί που μας απασχολεί επί ώρες για να λύνουμε ασκήσεις, θα το δούμε;




Πέστα!
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

bagelis

Όμορφα θέματα, με σαφή και περιεκτικό τρόπο εξέτασε πολλά σημεία τους μαθήματος, επιτυχία αυτή για τους θεματοδότες, χρειαζόταν κάτι παραπάνω το θέμα Δ σίγουρα, φαίνεται ξεκάθαρα ότι υπάρχει ένα προεκλογικό κλίμα στα θέματα σε όλα τα μαθήματα (=κεντρική οδηγία?), ταξινόμηση με διπλό κριτήριο έχει καταντήσει αηδία...
καλή συνέχεια σε όλους.

evry

Στο δικό μου βαθμολογικό πολλά παιδιά πάνω από 90 ακόμα και 95!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Τελευταία χρόνια Χημεία και Φυσική κρατάνε επίπεδο δυσκολίας, αλλά Πληροφορική γίνεται πολύ εύκολη. Ισχύει; Αν ναι, τι να υποθέσουμε; Δημιουργεί ανησυχίες το φαινόμενο. Σα να χειραγωγούνται τα παιδιά να μην διαλέξουν θετική κατεύθυνση. Υπερβάλλω; μακάρι.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

pgrontas

#24
Δυστυχώς τα θέματα θα τα χαρακτήριζα λυπηρά.
Ουδεμία πρωτοτυπία, ελάχιστη κλιμάκωση, ατυχής κατανομή μονάδων σε αρκετές περιπτώσεις (πχ. στο ποσοστό) και καμία διάθεση να δοθεί μια πνοή στη διδασκαλία του μαθήματος μέσω των εξετάσεων.
Έχουν περάσει σχεδόν 25 χρόνια εξετάσεων (1/4 του αιώνα) και ακόμα εξετάζουμε τον ορισμό του αλγορίθμου, κλιμακωτές χρεώσεις, αθροίσματα και ταξινομήσεις, χωρίς τίποτα να ξεχωρίζει πλέον τους άριστους, τους πολύ καλούς κλπ.
Και ολα αυτά παρά το γεγονός ότι έχει προστεθεί νέα ύλη η οποία δίνει νέες δυνατότητες στις ασκήσεις, οι οποίες μένουν ανεκμετάλλευτες (και πλέον βαθμολογούνται περισσότερο).
Συν ξεκάθαρο σφάλμα στο Α1.4 (δεν με ενδιαφέρει αν οι μαθητές το απάντησαν σωστά - με ενδιαφέρει που οι εξετάσεις δίνουν λάθος κατεύθυνση).
Κρίμα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 03:33:31 ΜΜΤελευταία χρόνια Χημεία και Φυσική κρατάνε επίπεδο δυσκολίας, αλλά Πληροφορική γίνεται πολύ εύκολη. Ισχύει; Αν ναι, τι να υποθέσουμε; Δημιουργεί ανησυχίες το φαινόμενο. Σα να χειραγωγούνται τα παιδιά να μην διαλέξουν θετική κατεύθυνση. Υπερβάλλω; μακάρι.
Κανείς σοβαρός μαθητής δεν διαλέγει κατεύθυνση βάσει ευκολίας μαθημάτων αλλά βάσει σχολών. Από την στιγμή που στο πεδίο μας δεν είναι σχολές μηχανικών υπολογιστών από εκεί και πέρα τι να συζητάμε;
Το πρόβλημα της ευκολίας των θεμάτων έχει νόημα μόνο στο ΕΠΑΛ που έχουμε κοινές σχολές με τους ηλεκτρονικούς.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: pgrontas στις 08 Ιουν 2023, 03:38:36 ΜΜΣυν ξεκάθαρο σφάλμα στο Α1.4 (δεν με ενδιαφέρει αν οι μαθητές το απάντησαν σωστά - με ενδιαφέρει που οι εξετάσεις δίνουν λάθος κατεύθυνση).
Πράγματι το Α1.4 αποτελεί σοβαρό επιστημονικό λάθος.
Όπως επιστημονικό λάθος αποτελεί και το γεγονός ότι το δέντρο δεν έχει βελάκια. Θα μου πείτε ότι κανείς δεν θα το προσέξει και όλοι ξέρουν τι να απαντήσουν, όμως όπως και να το κάνουμε είναι λάθος.

Για όποιον/α πιστεύει ότι δεν έχει νόημα να έχουμε βελάκια σε δέντρο ας σκεφτεί ένα δέντρο με μόνο δυο κόμβους και ας προαπαθήσει να βρει τη ρίζα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2023, 03:50:35 ΜΜΚανείς σοβαρός μαθητής δεν διαλέγει κατεύθυνση βάσει ευκολίας μαθημάτων αλλά βάσει σχολών. Από την στιγμή που στο πεδίο μας δεν είναι σχολές μηχανικών υπολογιστών από εκεί και πέρα τι να συζητάμε;
Άλλο έγκλημα από εκεί, μην μου το θυμίζεις. Τι να πω, πραγματικά δε ξέρω.
Αξιόλογοι μαθητές της θετικής, δυσκολεύτηκαν από τον όγκο των θεμάτων της Χημείας, σήμερα. Η Χημικός μου είπε δεν ήταν δύσκολα τόσο, όσο υπερβολικά πολλά. Η ευκολία των δικών μας θεμάτων ειπώθηκε ως προκλητική.
Δεν μας τιμά αυτή η εικόνα.

Συμφωνώ για το Α1.4 και για τα βελάκια στο δένδρο. Προφανώς το 2ο τους ξέφυγε, προφανώς το 1ο είναι από τα σημεία που περνάνε στο ντούκου, προς απλούστευση της θεωρίας.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 04:01:01 ΜΜΣυμφωνώ για το Α1.4 και για τα βελάκια στο δένδρο. Προφανώς το 2ο τους ξέφυγε, προφανώς το 1ο είναι από τα σημεία που περνάνε στο ντούκου, προς απλούστευση της θεωρίας.
Ότι τους ξέφυγαν τα βελάκια, το θεωρώ λογικό επειδή η πίεση είναι τεράστια και είναι ανθρώπινο να γίνουν λάθη.
Για το "συντακτικό λάθος" όμως, είναι απαράδεκτο μετά από τόσες συζητήσεις εδώ να μπαίνει αυτό το θέμα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Άρης Κεσογλίδης

Στον διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ βγαίνει Συντακτικό Λάθος η προσπάθεια χρήσης των τελεστών DIV, MOD με πραγματικούς αριθμούς.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"