Πανελλαδικές 2017 - Προγραμματισμός Υπολογιστών ΕΠΑΛ

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 13 Ιουν 2017, 10:26:15 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

γρήγορος Νίκο. :D
Λοιπόν ας σχολιάσουμε τα θέματα εδώ και αν δούμε ότι υπάρχει ανάγκη ανοίγουμε και άλλο thread
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

#2
Μου φαίνονται πολλά ή είναι ιδέα μου?
Τες πα μπράβο στην επιτροπή για την επισήμανση που τόλμησε να κάνει στο τέλος των θεμάτων σχετικά με τον τρόπο γραφής των εσοχών των μπλοκ στην Python. Νομίζω ότι αυτή η επισήμανση θα βοηθήσει αρκετά μαθητές και καθηγητές, γιατί αρκετοί ήταν προβληματισμένοι με το θέμα αυτό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Obelix


polikarpos

Τα θέματα είναι πράγματι πολλά αλλά είναι αυτά που περιμέναμε. Αυτό που δε περίμενα ήταν ότι οι μισοί μου μαθητές θα εξεταστούν σε αυτά τα θέματα καθώς ως δυσλεκτικοί έχουν πάει Αθήνα ενώ οι υπόλοιποι θα εξεταστούν σε άλλα θέματα σε επαναληπτικές εξετάσεις καθώς λόγω του σεισμού ακυρώθηκαν σήμερα οι εξετάσεις στη Χίο.
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

Νίκος Αδαμόπουλος


GEG

Ετσι είναι παλαιέ συμφοιτητή...
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 13 Ιουν 2017, 12:16:56 ΜΜ
αποδομώ

- διαλύω, καταστρέφω
- αποσυναρμολογώ
Το Δ θέμα δεν έπρεπε να τεθεί ακόμα και χωρίς βιβλίο ασκήσεων!
Hey! It compiles! Ship it! :-)

taxata

#7
Σχόλια
Ανεβασμένο επίπεδο έκτασης λύσεων (συνεπώς και δυσκολίας  από πέρυσι.)
Προσέγγιση θεμάτων (αλά ΑΕΠΠ)
Αντικειμενοστρεφής (μόνο ένα ερώτημα Σ/Λ)
Χρήση συνάρτησης μικρή,(χωρίς ενσωμάτωση σε σενάριο)
ΘΕΜΑ Γ (έχουν παίξει σε άλλο θέμα τόσοι μετρητές/αθροιστές  ??)
Απουσία θέματος ανάπτυξης (στα θετικά)
Απουσία αστοχιών
Τέλος των σχολίων και αναρτήσεων για την επιλογή της Python λόγω εσοχών με τη διευκρίνιση της επιτροπής.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

polikarpos

www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Κρίνω τα θέματα ως πάρα πολύ ωραία.

Για 1η φορά νομίζω ότι το επίπεδο ήταν ακριβώς εκείνο που έπρεπε: ο προετοιμασμένος μαθητής έγραφε πολύ καλά έως άριστα.
Μου έκανε κι εμένα αρνητική αίσθηση το πλήθος των μετρητών που χρειάζεται το θέμα Γ και θετική εντύπωση η επισήμανση για τα θέματα Γ & Δ.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι έπρεπε να απουσιάζει παντελώς η αντικειμενοστρέφεια από τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη της python, επομένως και από τις εξετάσεις (βλέπουν κλάσεις και αντικείμενα στη java). Παρόλα αυτά, το σχετικό ερωτηματάκι ήταν εύκολο.

Τα θέματα των εξετάσεων μας δίνουν πλέον ένα δυνατό στοιχείο για το πώς θα πορευτούμε στο μέλλον μέσα στην τάξη.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: polikarpos στις 13 Ιουν 2017, 03:32:19 ΜΜ
Δεν καταλαβαίνω κατι?

Γίνεται αναφορά σε διευκρίνιση που δόθηκε στους μαθητές για το Β2: αρχικά η εκφώνηση είχε if b%2=0 αντί για if b%2==0.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

taxata

#11
Μια πιο "μαζεμένη προσέγγιση εντός ύλης στο θέμα Γ χωρίς πολλά if"
Κώδικας: pascal
member = [70, 40, 25]
non_member = [80, 50, 30]
count = [0, 0, 0]
money = [0, 0, 0]
members = non_members = 0
vehicle = raw_input("Give vehicle type=")
while vehicle != "TELOS":
    melos = raw_input("Are you a member=")
    if melos == "Y":
        prices = member
        members += 1
    else:
        prices = non_member
        non_members += 1

    if vehicle =="F":
        index = 0
    elif vehicle == "E":
        index = 1
    else:
        index = 2        
    price = prices[index]
    money[index] += price
    count[index] += 1
    vehicle = raw_input("Give vehicle type=")

print "Trucks ", count[0], money[0]
print "Cars ", count[1], money[1]
print "Moto ", count[2], money[2]

print "Total Vehicles=", count[0] + count[1] + count[2]
print "Total Money=", money[0] + money[1] + money[2]
print "Members=", members
print "Non members=", non_members
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

Nikos Kappas

Τα θέματα ήταν απαιτητικά  και  αρκετά δύσκολα για πρώτη χρονιά   .Οι μαθητές θα το σκεφθούν πολύ καλά εαν θα επιλέξουν τον τομέα πληροφορικής   ή  τον τομέα Ηλεκτρονικών/Ηλεκτρολόγων που τα θέματα τους είναι πιο εύκολα και πιο βατά .
Άλλωστε  στο  μηχανογραφικό τους έχουν τις ίδιες σχολές .
Του χρόνου ή επιτροπή να βάλει  πιο δύσκολα ,σύντομα οι καθηγητές πληροφορικής δεν θα έχουν ώρες στο Επαλ

cja

ΠαράθεσηΤα θέματα ήταν απαιτητικά  και  αρκετά δύσκολα για πρώτη χρονιά   .Οι μαθητές θα το σκεφθούν πολύ καλά εαν θα επιλέξουν τον τομέα πληροφορικής   ή  τον τομέα Ηλεκτρονικών/Ηλεκτρολόγων που τα θέματα τους είναι πιο εύκολα και πιο βατά .
Άλλωστε  στο  μηχανογραφικό τους έχουν τις ίδιες σχολές .
Του χρόνου ή επιτροπή να βάλει  πιο δύσκολα ,σύντομα οι καθηγητές πληροφορικής δεν θα έχουν ώρες στο Επαλ

Συμφωνώ απόλυτα με το συνάδελφο. Κάποιοι εδώ μέσα ίσως θα έπρεπε να σκεφτούν μια μετάταξη σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ ώστε να ασχοληθούν με πιο προχωρημένα προγραμματιστικά θέματα...

ΠαράθεσηΤα θέματα των εξετάσεων μας δίνουν πλέον ένα δυνατό στοιχείο για το πώς θα πορευτούμε στο μέλλον μέσα στην τάξη.

μάλλον έξω από την τάξη...


dimitra

Θέμα Α
Νομίζω ήταν το ευκολότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα θέματα. Μου άρεσε που δεν έπεσε θέμα παπαγαλίστικο, που η αντικειμενοστρέφεια εξετάστηκε μόνο σε ένα Σ-Λ. Θεωρώ ότι δε χρειαζόταν να εξεταστούν οι μαθητές σε 5 λογικές εκφράσεις (2 αρκούσαν), αλλά οκ. Επίσης δεν έπεσε το παραμικρό από αρχεία, όχι ότι με πειράζει αυτό, just saying, αλλά αν είναι να βγει από την ύλη, να είμαστε και πιο άνετοι.

Θέμα Β
Μέτριας δυσκολίας. Θεωρώ ότι είναι πολλές οι μονάδες στη συμπλήρωση φυσαλίδας (10 μ) και λίγες στον πίνακα τιμών (5 μ). Η συνάρτηση εύκολη, η μετατροπή σε while ήθελε προσοχή.

Θέμα Γ
Μεγάλο. Και πολύπλοκο χωρίς λόγο. Θα μπορούσε να είναι δύο οι τύποι των οχημάτων, για να γλιτώσουν καμιά if. Επίσης εξετάζεται το ίδιο θέμα (πλήθος) σε όλα τα ερωτήματα.

Θέμα Δ
Θέμα με λίστες (δύο "παράλληλες") και υπολογισμός αρκετών πραγμάτων. Κλασικό θέμα, αλλά αρκετά απαιτητικό.

Γενικά θεωρώ καταρχήν ότι τα θέματα ήταν πραγματικά καλογραμμένα, χωρίς ασάφειες και αστοχίες. Φαντάζομαι ότι ήταν δύσκολο να επιτευχθεί αυτό, γιατί είναι η πρώτη φορά που δίνεται το μάθημα και δεν υπήρχε η εμπειρία από αντίστοιχα, παλιότερα θέματα.
Όμως πιστεύω ότι συνολικά τα θέματα ήταν απαιτητικά, το οποίο δικαιολογείται αφενός από το γεγονός ότι πια έχουμε υποψηφίους που κάνουν δύο χρόνια Προγραμματισμό. Όμως φέτος,η κατάσταση ήταν ιδιάζουσα: Το βιβλίο ήρθε στα χέρια των μαθητών Νοέμβρη (!), ενώ οι καθηγητές το είχαν ηλεκτρονικά μόλις τον Οκτώβρη! Το τετράδιο μαθητή δεν έφτασε ποτέ στα σχολεία και δεν ξέρω και αν κάποιοι συνάδελφοι κατάλαβαν ότι υπήρχε έστω και ηλεκτρονικά. Για να μη μιλήσω για την κατάφωρη αδικία οι μόλις περσινοί μαθητές μας να εξετάζονται σε ένα εξολοκλήρου νέο μάθημα.

Αυτά. Καλά αποτελέσματα στα παιδιά μας και καλή επιτυχία και στα υπόλοιπα μαθήματα!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.