Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2006-2007

Διάφορες σκέψεις από έναν συνάδελφο

(1/4) > >>

darap:
Χαιρετώ όλο το Forum, καθηγητές Δημοσίου και φροντιστηρίων καθώς και μαθητές.

Παρακολουθώ εδώ και πολύ καιρό τις συζητήσεις σε αυτό το Forum (και πολλά πράγματα με έχουν βοηθήσει) χωρίς ποτέ να έχω συμμετάσχει. Τώρα πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα να πω τις απόψεις μου.

Να συστηθώ και να πω ότι είμαι καθηγήτρια σε Λύκειο, πρωτοδιορισμένη και χωρίς μετάθεση από το 2003 - 2004. Βιβλίο καθηγητή ποτέ δεν πήρα και δεν υπήρξε στο σχολείο που απασχολούμαι..

Για φέτος (αλλά νομίζω και από πέρυσι) όλοι διατείνονταν ότι θα πρέπει τα θέματα να είναι από το τετράδιο μαθητή, οτί ένα καλό θέμα θα ήταν μετατροπή αδόμητου αλγορίθμου σε δομημένο κλπ.

Τα θέματα δεν ήταν τυποποιημενα φέτος. Μπήκε και η πολυπόθητη μετατροπή! Ακόμα και αυτό το 4ο, είχε εύρεση αθροίσματος ανά γραμμή σε 2D αλλά υπό συνθήκη, είχε 2 αθροίσματα ανά γραμμή αλλά και εύρεση μεγίστου σε μια στήλη πίνακα 2D.
Το θέμα Β.2.γ πιστεύω οτί ήταν σαφέστατο με βάση αυτά που διδάσκω στους μαθητές στο 10ο κεφάλαιο. Μια Συνάρτηση δεν μπορεί να περιέχει εντολές εισόδου - εξόδου. Και αυτό βασίζεται στο βιβλίο μαθητή που διαθέτω εγώ και οι μαθητές μου. Άλλο τώρα αν η συνάρτηση καλεί διαδικασία η οποία έχει Διάβασε... (και πάει μακριά η βαλίτσα)

Για να συνοψίσω: Χωρίς να θέλω, πραγματικα και ειλικρινά, να θίξω κανέναν συνάδελφο, μου φαίνεται ότι πολλοί από εσάς, τους συναδέλφους Πληροφορικούς, έχετε μπερδέψει την επιστήμη μας με το μάθημα που διδάσκετε. Δεν ξεχνώ ότι στο 1ο εξάμηνο της σχολής μου (είμαι ΠΕ20 - από 1η Δέσμη και χωρίς καμία σχέση με Η/Υ μέχρι που μπήκα στη σχολή, 18 χρονών γαϊδάρα  :o ) κάναμε αυτά που τώρα διδάσκω (σε Pascal) και δεν καταλάβαινα σχεδόν τίποτα! Νομίζω ότι οι απαιτήσεις σας και οι αναλύσεις σας είναι υπερβολικές για μαθητές 17 χρονών που έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με τον Προγραμματισμό. Για το θέμα Β.2.γ σαφώς και είναι σωστό ΜΟΝΟ το β, δ, στ χωρίς απολύτως καμία αμφιβολία. Για το θέμα 1.Γ θεωρώ ότι δεν ήταν καθόλου καλή τακτική να μπει κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι όλο το βιβλίο μας "εξυμνεί" τον Δομημένο Προγραμματισμό και δεν βλέπω το λόγο να κάνω παραδείγματα αδόμητων αλγορίθμων σε μαθητές που δυσκολεύονται (NAI, πολλοί δικοί  μου το παθαίνουν, δεν ξέρω τί μαθητές έχετε εσείς) να κατάνοήσουν την εντολή Διάβασε... Το ελαφρυντικό που δίνω στην Επιτροπή για το συγκεκριμένο θέμα είναι ότι το παράδειγμα ήταν παρμένο από το βιβλίο κατα 99%.

Αυτά.

Με συγχωρείτε που μακρυγόρισα, αλλά κι εγώ καθηγήτρια είμαι και νοιάζομαι για τους μαθητές μου και δεν ξέρω αν του χρόνου πρέπει να αλλάξω τρόπο διδασκαλίας, να τους λέω δηλαδή ό,τι ξέρω εγώ ως Πληροφορικός και όχι ό,τι λέει το βιβλίο τους..

P.S. όσο για τα περι τυποποίησης και τυφλοσούρτηδων που έχουν αναφερθεί εδώ μέσα, ΟΜΟΛΟΓΩ, ότι και εγώ τις εργασίες σε πίνακες 1D και 2D τις διδάσκω ως τυφλοσούρτηδες και ειλικρινά, πιστεύω ότι βοηθώ τους μαθητές μου

gpapargi:
Καλησπέρα και καλώς μας ήρθες

Επειδή είμαι από τους βασικούς υποκινητές στα περίσσότερα από τα οποία αναφέρεις θα ήθελα απλά να ξεκαθαρίσω ότι για το θέμα της μετατροπής αδόμητου σε δομημένου είμαι από τους φανατικούς πολέμιους του για τους λόγους που αναφέρεις. Δες αναλυτικά την άποψή μου εδώ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=964.0

Κατά τα άλλα όντως διαφωνούμε ριζικά. Για μένα το μάθημα πρέπει να έχει τις ίδιες αρχές με το πανεπιστήμιο για να έχει συνάχεια η παιδεία (απλά να είναι πιο εύκολο).

Για τους τυφλοσούρτες και την παπαγαλία είμαι σαφής: Το είδος που λέγεται παπαγάλος θέλω να οδηγηθεί σε εξαφάνιση.

Φυσικά είναι δεκτή η κάθε κριτική  :)

Μια ερώτηση μόνο θέλω να κάνω επειδή είπες ότι διδάσκεις τυφλοσούρτηδες:

Έπιασαν φέτος στο θέμα 4; Δηλαδή μπορούσαν να εφαρμοστούν οι συγκεκριμένοι τυφλοσούρτες και με τη βοήθειά τους να βγει το τέταρτο θέμα;
 

andreas_p:
Καλώς τηνα και ας άργησες.

Γιατί δε ζήτησες ;(Βιβλίο καθηγητή)

Τα θέματα (όντως) ΔΕΝ είναι τυποποιημένα.
Αλλά σ'αυτό το σημείο ΔΕ φτάσαμε τυχαία.
Προηγήθηκε πολλή δουλειά. Αναλώσαμε ώρες πάνω σ'αυτό το θέμα.

Όμως  το  Θ4  είναι τυποποιημένο.

Στηρίζεται σε τυφλοσούρτες. Δεν προάγει αναλυτική σκέψη.

Η επιτροπή θα μπορούσε να θέσει αν όχι 2 , ΕΝΑ  υπο-ερώτημα (6-8 μονάδες) που να προάγει την αναλυτική σκέψη. Δηλαδή απλά να σκεφθεί ο μαθητής (έστω λίγο) τι έπρεπε να κάνει.

Και τα 4 υπο-ερωτήματα  μπορούσε κάποιος να τα απαντήσει με τις γνωστές 'μελανοσφραγίδες'

π.χ.   μελανοσφραγίδα με τίτλο   "αθροίσματα ανά γραμμή  σε  2D".

Ανδρέας

andreas_p:
Γιώργο καλημέρα.

Σου το λέω ως διορθωτής-βαθμολογητής (7 χρόνια).

Ναι έπιασαν το Θ4,  πολλοί.

Είναι ένας τυφλοσούρτης.  Χύθηκε πολύ μελάνι. (Οι γνωστές μελανοσφραγίδες  !!!)

Πολλοί παπαγάλοι στην πιάτσα.

Για το Θ3.

Οι παπαγάλοι σίγησαν.  Δεν κουνιέται φύλλο. 

(Ούτε καν κατάλαβαν τι ζητάει το θέμα.  π.χ.   ΓΙΑ  Ι  ΑΠΟ   1  ΜΕΧΡΙ   Ν  !   το Ν πολύ μεγάλο .....  πόσο μεγάλο)

Υ.Γ.

  Το   Θ3  είναι ένα ωραίο θέμα  γιατί  :
  1)  προάγει την κριτική σκέψη
  2) δεν στηρίζεται σε τυφλοσούρτες
  3) στηρίζει το διδακτικό πακέτο ( παρόμοιο υπάρχει στο Τετράδιο του Μαθητή)

 Επόμενος στόχος    το  Θ4.  Οι τυφλοσούρτες σιγά -γιγά πρέπει να αποσυρθούν.

Ανδρέας

gpapargi:
Αυτό ήθελα να ξέρω Αντρέα. Επόμενος στόχος λοιπόν η μη τυποποιημένη σάρωση σε 2Δ.
Όπως ξέρεις οι προτάσεις ήδη υπάρχουν  ;)

Εύγε στην επιτροπή για το θέμα 3. Μέσα από το τετράδιο, όχι δύσκολο και φιλτράρισε το σκεπτόμενο από το μη σκεπτόμενο. Κανείς δεν μπορεί να διαμαρτυρηθεί. Διαμαρτυρία ισοδυναμεί με ενοχή

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση