Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2004-2005

2005 - Θέμα 3

(1/4) > >>

Sergio:
Σχόλια που αφορούν στο 3ο θέμα των Πανελληνίων Εξετάσεων Ενιαίων Λυκείων 2005

pathan:
Γεια σας Φίλοι  

Το Θέμα 3ο φέτος ήταν πιο σύνθετο ως προς την διατύπωση του σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές .
Το ερώτημα που θα προκύψει για πολλούς είναι πως θα βαθμολογηθεί συνολικά .

Παρατηρήσεις
1. Οι πίνακες είναι δεδομένοι άρα δεν απαιτείται γέμισμα πινάκων. Ωστόσο πολλοί μαθητές θα τους γεμίσουν και πιθανόν να κάνουν λάθος. Τί γίνεται;
Η λογική λέει ότι μεχρι και το γέμισμα πινάκων δεν θα πρέπει να βαθμολογήσουμε τίποτα . Έτσι δεν είναι;

2.Οι λύσεις είναι πολλές με λογική μεταβλητή ή με μετρητή και χρήση Για .κτ.λ. Αν ένας μαθητής εμφανίζε τα μυνήματα μέσα στη δομή επανάληψης τότε έχει κάνει λάθος αφού πρέπει να αποφανθούμε για όλο τον πίνακα Β . Πόσο θα χάσεί; Οι διευκρινήσεις για τα παιδιά που έδινα προφορικά και ήμόυν εκεί απλώς έδινα μια λύση.

Πάντως οι πιο κοινές σωστές λύσεις που δόθηκαν με παραλλαγές για πολλούς φυσικά ήταν οι εξής :

Α) Λύση 1η

Αλγόριθμος Θέμα3
.....  (Δεδομένα... ή Γέμισμα Πινάκων Α,Β με Ν,Ν-1 στοιχεία)
Ι<-1
Ε<-Αληθής
Όσο Ι<=Ν-1 και Ε=Αληθής Επανάλαβε
 Αν Β[Ι] <> (Α[Ι]+Α[Ι+1])/2  Τότε
       Ε<-Ψευδής
 Αλλιώς
      Ι<-Ι+1
 Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Αν Ε=Αληθής Τότε
 Εμφάνισε " Ο ...Β.... είναι μέσος του Α"
Αλλιώς
 Εμφάνισε " Ο ...Β.... δεν είναι μέσος του Α"
Τέλος_Αν
Τέλος Θέμα3

Β) Λύση 2η

Αλγόριθμος Θέμα3
.....  (Δεδομένα... ή Γέμισμα Πινάκων Α,Β με Ν,Ν-1 στοιχεία)
Μ<-0
Για Ι από 1 μέχρι Ν-1
 Αν Β[Ι] = (Α[Ι]+Α[Ι+1])/2  Τότε
       Μ<-Μ+1
 Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Αν Μ=Ν-1 Τότε
 Εμφάνισε " Ο ...Β.... είναι μέσος του Α"
Αλλιώς
 Εμφάνισε " Ο ...Β.... δεν είναι μέσος του Α"
Τέλος_Αν
Τέλος Θέμα3

Με εκτίμηση
Αθανασόπουλος Παντελής
Καθηγητής ΠΕ 19

flou:
Θεωρώ μειονέκτημα ότι το 3ο θέμα ήταν ενιαίο και θα ήθελα άν κάποιος γνωρίζει μιας και θα είναι βαθμολογητής (εγώ αν και ΠΛΗΝΕΤ δεν είμαι) να μας ενημερώσει με τα όσα μάθει από το κέντρο του αν χάσει και πόσα μόρια αν
1. Διαβάσει τους πίνακες
2. Την Αν την βάλει μέσα στην ΓΙΑ και όχι μετά το τέλος της.
3. Αν η λογική της Για είναι λάθος και κάνει σωστά την ΑΝ
π.χ.
ΛΑΘΟΣ
Για ι απο 1 μέχρι ν
κ<--1
Για κ από 1 μέχρι ν-1
  ..........

Αν .....(από εδώ και κάτω σωστό)  
Μιας και δεν είναι τμηματικό το πρόβλημα ελπίζω να μην το χάσουν όλο.

Φοβάμαι παντως ότι θα υπάρξουν διαφορές στους βαθμούς αν δεν υπάρξουν σαφής οδηγίες.
Στατιστικά παντως νομίζω πως είναι η πρώτη φορά που μπαίνει στα ενιαία μαθηματικό πρόβλημα και όχι καποιο πρακτικό (δίχως να το θεωρώ αρνητικό)

Ηλίας Πούλης
Μηχανικός Η/Υ

Γιακοβής Δημήτριος:
Σχετικά με το τρίτο θέμα, παρατήρησα ότι ΑΡΚΕΤΟΙ (μπορεί να είναι πάρα πολλοί!!)  μαθητές έδωσαν την ίδια ΛΑΘΟΣ λύση:

Για i από 1 μεχρι Ν-1
 Αν Β = (A+A[i+1])/2 τότε
    εμφάνισε 'Ο πίνακας είναι ...'
 αλλιώς
     εμφάνισε 'Ο πίνακας δεν είναι ...'
 τέλος_αν
τέλος_επανάληψης


Αύριο, που έχουμε τη συνάντηση για τη βαθμολόγηση και θα το συζητήσουμε. Προσωπικά όμως, θα ήθελα από την ίδια την επιτροπή να πάρει θέση. Εκείνο που επιθυμώ είναι να υπάρχει ΕΝΙΑΙΑ βαθμολόγηση ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ.
Προσωπικά πιστεύω ότι πάνω από 5/20 δεν μπορούμε να δώσουμε. Θα ήθελα να δω και άλλες απόψεις πάνω σε αυτό

Φιλικά
Γιακοβής Δημήτρης
ΠΕ19
Ενιαίο Λύκειο Γόννων, Λάρισα
Μηχ Η/Υ & Πληροφορικής



bagelis:
Πράγματι οι περισσότεροι μαθητές έγραψαν:
Για i από 1 μεχρι Ν-1
 Αν Β = (A+A[i+1])/2 τότε
    εμφάνισε 'Ο πίνακας είναι ...'  
 αλλιώς
εμφάνισε 'Ο πίνακας δεν είναι ...'
 τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
Ενώ η μάλλον πιο συνηθισμένη σωστή απάντηση (και άλλη μία είναι συνηθισμένη, με πλήθος) είναι:
είναι <-- αληθής
Για i από 1 μεχρι Ν-1
 Αν Β < > (A+A[i+1])/2 τότε
      είναι <-- ψευδής
Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Αν είναι = Αληθής τότε
  εμφάνισε ...
αλλιώς
  εμφάνισε ...
τέλος_αν
Στη λάθος λύση:
α) Το ΓΙΑ είναι σωστό
β) Το ΑΝ μέσα στην επανάληψη είναι σωστό
γ) Τα εμφάνισε είναι σωστά, αλλά είναι σε λάθος θέση
Λείπει:
α) μία λογική μεταβλητή, ή ένας μετρητής
β) Το αν έξω από την επανάληψη
Κατά τη γνώμη μου η συγκεκριμένη λάθος λύση πρέπει να πάρει 10/20, ή ακόμα με διάθεση να βοηθηθεί ο μαθητής 12/20.
Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν μαθητές που έχουν βάλει ΓΙΑ ι από 1 Μέχρι Ν, ή ακόμα μαθητές που δεν το έχουν λύσει καθόλου ή έχουν κάνει και άλλα ακόμα λάθη.
Αν βάλουμε σε αυτή τη λάθος λύση 5/20 πώς θα κατανείμουμε δίκαια αυτούς που την έχουν κάνει ακόμα χειρότερα; Δηλαδή άν κάποιος δεν έχει απαντήσει καθόλου το θέμα παίρνει 0 αυτός που έγραψε το παραπάνω θα πάρει μόνο 5; Δεν είναι δίκαιο. Το θέμα δεν μοιράζει μόνο του τα μόρια σε ερωτήματα, άρα θα πρέπει η "μοιρασιά" που θα γίνει από τα βαθμολογικά κέντρα (γιατί εκεί τελικά μεταβιβάζεται η ευθύνη) να  κλιμακώσει τους μαθητές ανάλογα με την ποσότητα και την ποιότητα των λαθών που έκαναν σε μία κανονική κατανομή.
Με όσα έχω υπόψη μου από τους δικούς μου μαθητές και από συζητήσεις με αρκετούς συναδέλφους διορισμένους ή/και φροντιστές αίσθησή μου είναι ότι βγαίνει κανονική κατανομή με μία βαθμολογία για το συγκεκριμένο λάθος τουλάχιστον 10-12/20 και με την παράκληση μάλλον παρά επιχειρηματολογώντας: :) ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ...  :)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση