Θέματα 2007 ??

Ξεκίνησε από lsourtzo, 12 Απρ 2007, 11:43:03 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lsourtzo

Πέρσι περίπου τέτοια εποχή ανοίξαμε ένα θέμα σχετικά με το τι πιστεύουμε εμείς ότι θα μπορούσε να πέσει στις εξετάσεις …
Ακόμα και αν δεν πέφτουμε μέσα πάντα … για πολλούς από εμάς πιστεύω (επειδή κανείς δεν είναι τέλειος) είναι μία καλή ευκαιρία να διαπιστώσουν κατά πόσον υπάρχουν κενά σε κομμάτια διδασκαλία που θα έπρεπε να έχουμε δώσει βάση αλλά τελικά δεν δώσαμε όσο χρειάζεται.

Ανοίγω το θέμα αυτό λοιπόν φέτος πιστεύοντας ότι ο ένας μπορεί να βοηθήσει τον άλλων πονηρεύοντας τον για θέματα που μπορεί να του είχαν διαφύγει.

Και μιας και το ξεκίνησα να πω και εγώ μία άποψη.

Α.) Πιστεύω ότι φέτος από θεωρεία θα μπορούσε να εξεταστεί το 1ο κεφάλαιο που έχει παραμεληθεί πολύ ή το 4ο κεφάλαιο που δεν έχει εξεταστεί ποτέ.

Β) Πιστεύω ότι θα δούμε και φέτος διάγραμμα ροής αλλά ίσος στο θέμα 1ο και ότι το θέμα 2ο θα επανέλθει στα προ 2ετίας επίπεδα.

Γ) Σαν θεωρεία τέλος πιστεύω ότι θα μπορούσε να εξεταστεί μετατροπή δομής επιλογής από μία μορφή σε μία άλλη … πολλαπλή σε εμφωλευμένη ή πολλαπλή σε επέλεξε ίσως.

Δ) Επίσης στην σελίδα 180 το κομμάτι που αναφέρει τους κανόνες για την σωστή λειτουργία των εμφωλευμένων βρόχων.

Ε) Σελ. 65 ποτε κάνουμε σειριακή αναζήτηση.

Αυτά από εμένα.
Πραγματικά περιμένω με ενδιαφέρων τις δικές σας απόψεις επί του θέματος.

Με τιμή
Σουρτζόπουλος Λεωνίδας.

Ps. Δεν θα ήθελα να τα αναφέρουμε σαν sos θέματα … ας πούμε ότι είναι θέματα που πιστεύουμε ότι κάποια στιγμή θα έπρεπε να εξεταστούν και δεν έχει γίνει ακόμα.

evry


   Από το 4ο κεφάλαιο τι μπορούν να ρωτήσουν τα παιδιά? και να έχει φυσικά κάποια διδακτική αξία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Το 4ο κεφάλαιο γιατί υπάρχει στην ύλη;
Έχει κάποιος κάποια απάντηση;
Δεν έχει πέσει ποτέ κάτι, δεν έχει τίποτα ουσιώδες, αναπτύσσει θέματα που εξηγούνται καλύτερα σε παραγράφους εκτός ύλης

Όσο για θέματα, θεωρώ ότι είναι αυτονόητο ότι θα πέσουν υποπρογράμματα, όπως και κάθε χρόνο από εδώ και πέρα
Για θεωρία, δεν έχω προγνώσεις. Έτσι κι αλλιώς πρέπει να την γνωρίζουν από την αρχή ως το τέλος άριστα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Αυτή την ερώτηση για το 4ο Κεφάλαιο την έχω κι εγώ όπως και όλοι οι συνάδελφοι φαντάζομαι... :o

Η εξήγηση νομίζω βρίσκεται στο βαθμό σοβαρότητας της ομάδας ή όποιου άλλου "βγάζει" την εξεταστέα ύλη στο Υπουργείο. Και ο βαθμός αυτός είναι χαμηλός γιατί δεν βλέπω κάποια διδακτική ή άλλη αξία στο 4ο Κεφ. έτσι όπως μπαίνει στην ύλη.

Προφανώς το 4ο Κεφ. σελ 81-84 είναι απομεινάρι (..μιας ημέρας) απο το παρελθόν όπου υπήρχε στην ύλη και η μέθοδος της Δυαδικής αναζήτησης. Γιατί την έβγαλαν δε ξέρω εδώ και 5 χρόνια αλλά απέμεινε το ..υπόλοιπο. Φαντάζομαι ότι κανείς δεν ασχολήθηκε ή σκέφτηκε σοβαρά τους λόγους για τους οποίους υπάρχει με αυτό τον τρόπο στην ύλη.

Γιατί υπάρχει στην ύλη ρωτάτε ; Είναι απλή η απάντηση... Copy Paste απο πέρυσι , αυτό απλά. Δε μπορώ να βρώ κανένα άλλο λόγο.

Μη ξεχνάτε ότι και μέχρι πριν 2 χρόνια τα υποπρογράμμα ήταν στην ύλη μέχρι τη σελίδα 215, έχοντας εκτός τις τυπικές και πραγματικές παραμέτρους και τον τρόπο μεταβίβασης τιμών. Το πιο σοβαρό και κρίσιμο σημείο δηλαδή ... Αυτό πέρασαν 4-5 χρόνια έτσι και το διόρθωσαν απο το 2005 και μετά.

Χρόνια πολλά σε όλους τους συναδέλφους και καλή δύναμη για τη συνέχεια  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

EleniK

Συνάδελφοι καλησπέρα και Χρόνια πολλά. :angel:
Εγώ θα πρότεινα:

Θεμα 1ο
θεωρια απο 3ο: λειτουργίες, κατηγορίες δεδομένων και απο 6ο πλεονεκτήματα δομημένου,10: χαρακτηριστικά υποπρογραμματων, 1ο:λόγοι ανάθεσης προβλήματος σε υπολογιστή ή κατι με τα κριτήρια που χωρλιζονται τα προβλήματα σε κατηγορίες. Έξυπνη εμφωλευμένη μετατροπή 2 δομων επαν σε μια. Δλδ Για με Αρχη_επαν σε Όσο.

Θέμα 2ο
Τι εμφανίζει είτε με εμφωλευμένες επαναληψεις είτε με πρόγραμμα και υποπρογραμμα/τα

Θέμα 3ο
Πρόγραμμα - συνάρτηση - διαδικασία με πίνακες (ίσως με κλιμακωτή)

Θέμα 4ο
Άσκηση συνδυαστική με Όσο ή Αρχή Επαν.Βασικά να μην γινεται με πίνακες.

Βασικά το 4ο κεφάλαιο κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί υπάρχει. Αν είναι να υπάρχει στην υλη να υπάρχει σωστά, δλδ και με αποδοτικότητα αλγορίθμου κλπ, αλλά μεσα σε μια χρονιά δεν γίνεται αυτό.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

lsourtzo

Συνάδελφοι θα διαφωνήσω μαζί σας ως προς το κεφάλαιο 4.
Υποτίθεται ότι υπάρχει για να συνδέσει τους αλγόριθμους που μέχρι εκείνη την στιγμή διδάσκονται οι μαθητές με τα προγράμματα που έρχονται μετά …

Συμφωνώ όμως ότι είναι τόσο κακόγραμμένο και τόσο λίγο (μόνο 2 παράγραφοι) που δεν μπορεί να παίξει τον ρόλο για τον οποίο προορίζετε.
Παρόλα αυτά … δεν παύει να είναι στην ύλη … και ως εκ τούτου κάθε χρονιά που περνάει και δεν πέφτει θέμα από αυτό το κεφάλαιο να γίνετε όλο και ποιο πιθανό να το βρούμε κάποια στιγμή μπροστά μας.

ΙΜΟ πιστεύω ότι παρόλο που είναι εξαιρετικά κακογραμμένο υπάρχουν 2 – 3 πράγματα που θα μπορούσαν να ερωτηθούν, είτε με μορφή ερώτησης ανάπτυξης είτε με μορφή Σ - Λ.
Τα παραθέτω παρακάτω αντεγραμμένα από το βιβλίο του μαθητή.

Ερώτηση 1η

Η ανάλυση ενός προβλήματος σε ένα σύγχρονο υπολογιστικό περιβάλλον περιλαμβάνει:
_ την καταγραφή της υπάρχουσας πληροφορίας για το πρόβλημα,
_ την αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του προβλήματος,
_ την αποτύπωση των συνθηκών και προϋποθέσεων υλοποίησής του
και στη συνέχεια:
_ την πρόταση επίλυσης με χρήση κάποιας μεθόδου, και
_ την τελική επίλυση με χρήση υπολογιστικών συστημάτων.

Ερώτηση 2η

Γενικότερα, οι μέθοδοι ανάλυσης και επίλυσης των προβλημάτων παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους εξής λόγους:
_ παρέχουν ένα γενικό πρότυπο κατάλληλο για την επίλυση προβλημάτων ευρείας κλίμακας,
_ μπορούν να αναπαρασταθούν με κοινές δομές δεδομένων και ελέγχου (που υποστηρίζονται από τις περισσότερες σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού),
_ παρέχουν τη δυνατότητα καταγραφής των χρονικών και “χωρικών” απαιτήσεων της μεθόδου επίλυσης, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει επακριβής εκτίμηση των αποτελεσμάτων.

Ερώτηση 3η

Η τυποποίηση αυτή σε κάποιο βαθμό διευκολύνει στην ένταξη κάποιου προβλήματος στην αντίστοιχη κατηγορία επίλυσής του (όπου αυτό είναι δυνατό). Γενικότερα, κάθε τεχνική χρειάζεται να υποστηρίζει τα εξής:
_ να αντιμετωπίζει με τα δικό της τρόπο τα δεδομένα,
_ να έχει τη δική της ακολουθία εντολών και
_ να διαθέτει τη δική της αποδοτικότητα.

lsourtzo

Παράθεση από: EleniK στις 12 Απρ 2007, 10:31:37 ΜΜ
Έξυπνη εμφωλευμένη μετατροπή 2 δομων επαν σε μια. Δλδ Για με Αρχη_επαν σε Όσο.
έχει είδη εξεταστεί 2 φορές στο παρελθόν ...
νομίζεις ότι θα ήταν πιθανό να το ξαναρωτήσουν ??
συμφωνώ ως προς το ότι μπορεί να πέσει μετατροπή ... αλλά νομίζω ότι δεν θα βάλουν την "Για" πάλι ...

EleniK

@lsourtzo

Συνάδελφε έχει πέσει πολλές φορές συμφωνώ. Παρόλαυτα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σαν θέμα. Μπορεί ίσως όχι με Για (αν και την βάζουν γιατί και δεν φαίνεται η συνθήκη και πρέπει να βάλουν την αρχική τιμή και το βήμα που συνήθως ξεχνάνε). Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, ήθελα απλά να παραθέσω τη λογική του να βάλουν τις 2 εμφωλευμένες και να ζητούν πλήρη μετατροπή στην τρίτη δομη επανάληψης. Μπορεί να πέσει ακόμα και στοίβα και ουρά (όπως στις επαναληπτικές των ημερησίων πέρσυ)
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

chaos

Καλησπέρα συνάδελφοι..

Στη θεωρία αυτό που φοβάμαι είναι η μετατροπή εμφωλευμένων δομών (επανάληψης- επιλογής) σε διάγραμμα ροής.
Και τι θα λέγατε για μετατροπή μη Δομημένου Προγράμματος σε Δομημένο?
Σε ότι αφορά τις ασκήσεις πάνω-κάτω τα ίδια... Θα εξετάσουν τα πάντα..!!

Σωτήρης

evry


    Ναι αλλά ποιός είναι ο διδακτικός στόχος που επιτυγχάνεται από τα παρακάτω; Η αποστήθιση; Γιατί μόνο αυτό βλέπω
Ο μόνος τρόπος να ελέγξεις αν ο μαθητής γνωρίζει τα παρακάτω είναι να του θέσεις ένα πρόβλημα και να δεις τον τρόπο σκέψης του κατά τη διαδικασία επίλυσης.
    Το να μάθει κάποιος απέξω τα παρακάτω δε σημαίνει ότι ξέρει να λύνει ένα πρόβλημα.

Τέλος πάντων η γνώμη μου είναι ότι συγκεκριμένη παράγραφος κακώς είναι εντός ύλης. ή πρέπει να τη βγάλουν ή να προσθέσουν στην ύλη όλο το κεφάλαιο 4.

ΥΓ. Αν και έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα θα βγάλουν το μάθημα από τις πανελλήνιες και δεν θα υπάρχει λόγος να διαφωνούμε πλέον :(


Παράθεση από: lsourtzo στις 13 Απρ 2007, 09:46:24 ΠΜ

Ερώτηση 1η

Η ανάλυση ενός προβλήματος σε ένα σύγχρονο υπολογιστικό περιβάλλον περιλαμβάνει:
_ την καταγραφή της υπάρχουσας πληροφορίας για το πρόβλημα,
_ την αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του προβλήματος,
_ την αποτύπωση των συνθηκών και προϋποθέσεων υλοποίησής του
και στη συνέχεια:
_ την πρόταση επίλυσης με χρήση κάποιας μεθόδου, και
_ την τελική επίλυση με χρήση υπολογιστικών συστημάτων.

Ερώτηση 2η

Γενικότερα, οι μέθοδοι ανάλυσης και επίλυσης των προβλημάτων παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους εξής λόγους:
_ παρέχουν ένα γενικό πρότυπο κατάλληλο για την επίλυση προβλημάτων ευρείας κλίμακας,
_ μπορούν να αναπαρασταθούν με κοινές δομές δεδομένων και ελέγχου (που υποστηρίζονται από τις περισσότερες σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού),
_ παρέχουν τη δυνατότητα καταγραφής των χρονικών και “χωρικών” απαιτήσεων της μεθόδου επίλυσης, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει επακριβής εκτίμηση των αποτελεσμάτων.

Ερώτηση 3η

Η τυποποίηση αυτή σε κάποιο βαθμό διευκολύνει στην ένταξη κάποιου προβλήματος στην αντίστοιχη κατηγορία επίλυσής του (όπου αυτό είναι δυνατό). Γενικότερα, κάθε τεχνική χρειάζεται να υποστηρίζει τα εξής:
_ να αντιμετωπίζει με τα δικό της τρόπο τα δεδομένα,
_ να έχει τη δική της ακολουθία εντολών και
_ να διαθέτει τη δική της αποδοτικότητα.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

Υπάρχει περίπτωση να πέσει θέμα μετατροπής κώδικα με GOTO σε ισοδύναμο με χρήση δομημένου προγ/μού?

Εγώ πάντως είμαι αρνητικός σε τέτοιου είδος θέμα...
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

lsourtzo

και εγώ είμαι κάθετος ότι δεν θα έπρεπε ...
αλλά ....
καλού κακού τους έχω κάνει 1-2 παραδείγματα ... χωρίσ αυτό να συμένει ότι δεν θα ήταν απαράδεκτοι άμα το ρώταγαν !!

NiColas1957


Γιατί ισχυρίζεσαι ότι θα βγάλουν το μάθημα από τις Πανελλήνιες ??
Ξέρεις κάτι συγκεκριμένο  :-\??


Θέματα: 
Θεωρία ….. πχ Πρόγραμμα για Πολλαπλασιασμό αλλά Ρωσικά, και
παρουσίαση αλγορίθμου για Push Pop , Εισαγωγή Εξαγωγή
Είναι «τραβηγμένο» αλλά θα μπορούσαν να το θεωρήσουν ως θεωρία και όχι άσκηση!

Ασκήσεις ……  επιτέλους μια Συγχώνευση (νομίζω η μόνη λειτουργία που δεν έχουν εξετάσει)
Χρήση υποπρογραμμάτων στο 4ο θέμα με τους πίνακες
Πχ Διάβασμα Πίνακα με διαδικασία, εμφάνιση πίνακα με διαδικασία, και κάποια Συνάρτηση πχ για να βρεθεί πχ ο μέσος όρος κάθε γραμμής του πίνακα.

Τέλος σκέπτομαι και το να ζητήσουν μια ταξινόμηση ή έστω αναζήτηση αλλά με «έξυπνο τρόπο»,  δηλαδή με όσο το δυνατόν λιγότερες αναζητήσεις.

Κάτι πρέπει να γίνει ώστε να ξεχωρίσουν οι πραγματικά διαβασμένοι μαθητές
10% +  Αριστούχοι πιστεύω είναι πολλοί !

NiColas



Παράθεση από: evry στις 13 Απρ 2007, 03:46:19 ΜΜ



ΥΓ. Αν και έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα θα βγάλουν το μάθημα από τις πανελλήνιες και δεν θα υπάρχει λόγος να διαφωνούμε πλέον :(

[/quote]

kostafe2

θεωρια:
πολλαπλασιασμος αλα ρωσικα,ολισθηση
λειτουργίες που μπορεί να εκτελέσει ένας υπολογιστής
προγραμματισμός οδηγούμενος από τα γεγονότα και οπτικός προγραμματισμός
τυπικες και πραγματικες παραμετροι
μετατροπη απο μη δομημένο σε δομημένο

ασκησεις:
κλιμακωτη
συνχωνευση πινακων
πινακες με υποπρογράμματα
πινακες( Άσκηση Συχνότητας)


lsourtzo

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜολισθηση
??
Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜτυπικες και πραγματικες παραμετροι
δεν έπεσε πέρσι ???
Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜμετατροπή από μη δομημένο σε δομημένο
νομίζει αλήθεια ότι θα μπορούσαν να το βάλουν ...

Παράθεση από: kostafe2 στις 17 Απρ 2007, 11:19:32 ΠΜ
ασκησεις:
κλιμακωτη
συνχωνευση πινακων
πινακες με υποπρογράμματα
πινακες( Άσκηση Συχνότητας)
ʼσκηση Συχνοτήτων νομίζω και εγώ ότι θα μπορούσε να μπει .. αλλά σαν ένα δύσκολο θέμα 3 ...
δεν νομίζω ότι θα το έβαζαν σαν υπό-ερώτημα του 4 ... εκτός και αν ... είναι τελευταίο και πιάνει λίγες μονάδες ...