Ημερίδα για το μάθημα της ΑΕΠΠ Παρελθόν-Παρόν-Μέλλον

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 26 Νοε 2009, 11:52:32 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Φεβ 2010, 12:21:57 ΜΜ
Γιατί λοιπόν δεν θα έπρεπε να γίνει σχετική παρουσίαση στην ημερίδα; Αν ήταν περιττό, και αν ήταν όλα προφανή, τότε γιατί λέμε να ξεκινήσουμε τώρα να ξανασυζητάμε για τις ασάφειες;

Δεν διαφωνώ με τον Παναγιώτη που μίλησε για ασάφειες. Καλά έκανε. Η μονή μου ένσταση (και είναι σε καθαρά τεχνικό επίπεδο) είναι ότι ανέφερε κάποια σημεία στα οποία μεταξύ διαφορετικών καθηγητών  υπάρχει διχογνωμία. Άλλη πρόταση κάνει ένας και άλλη πρόταση κάνει άλλος. Για μένα η πιο σωστή κίνηση θα ήταν να πάρει την υπάρχουσα συλλογή που δήλωσα ότι βρήκα (βλέπε παράθεση παρακάτω στον κλειστό πινάκα)

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Δεκ 2009, 02:04:20 ΜΜ
Ήταν ένα από τα θέματα στα οποία είχαμε ζητήσει σαφή διατύπωση από τους συγγραφείς τότε το 2007. Δεν ξέρω αν θυμάσαι την ομάδα (Φανίκος, Κανίδης, Γεωργόπουλος, Τσιωτάκης, Παπαργύρης) που είχαμε στείλει ένα μεγάλο σύνολο σημείων προς διόρθωση/αποσαφήνιση. Μάλιστα λόγω προβλήματος μείναμε πίσω και τελευταίο Σαββατοκύριακο τρέχαμε με τον Άλκη για να μη χαθεί η μεγάλη ευκαιρία για διόρθωση του βιβλίου.  Αλήθεια τα είδαν ποτέ αυτά που στείλαμε οι συγγραφείς; Δεν έκαναν πάντως παρεμβάσεις στα κρίσιμα σημεία. Κάτι τυπογραφικά διορθώθηκαν.

Αν πάντως κάποια στιγμή τεθεί θέμα για σοβαρή διόρθωση του βιβλίου, από αυτά τα σημεία πρέπει να ξεκινήσουμε. Όχι να γίνεται διπλός κόπος. ΑΠό ότι είδα βρήκα το τελικό αρχείο που έστειλε ο Άλκης.

και να σταθεί ενδεικτικά σε κάποια σημεία που η πρόταση είναι κοινής αποδοχής. Εναλλακτικά θα μπορούσε να πάρει κάποιο σημείο στο οποίο υπάρχει διαφωνία και να παρουσίαζε τις αντικρουόμενες προτάσεις ως ένδειξη του τι τραβάμε κάθε μέρα με τις ασάφειες.
Αλλά και ο τρόπος με τον οποίο παρουσίασε τις ασάφειες δεν μου προκαλεί κάτι παραπάνω από μια ένσταση σε καθαρά τεχνικό επίπεδο: Κάποιος που θα δει μια προτάση του στην ημερίδα θα καταλάβει λανθασμένα (κατά τη γνώμη μου) ότι αυτή η πρόταση θα αποσαφηνίσει την ασάφεια, ενώ για μένα η ασάφεια θα συνεχίσει να υπάρχει.

Ο Παναγιώτης είναι άνθρωπος που έχει δουλέψει για το μάθημα, έχουμε συνεργαστεί και τον εκτιμώ (και το ξέρει). Καλά έκανε και αναφέρθηκε στις ασάφειες και δεν υπάρχει λόγος για «απολογητικά» μηνύματα.

Αν έχεις απορία για το «τι μύγα με τσίμπησε» θα κάτσω να γράψω ένα mail που θα βάζει τα πράγματα στη θέση τους και πιστεύω πως θα σε καλύψει.   

Vangelis

Παράθεση από: gpapargi στις 03 Φεβ 2010, 10:54:08 ΠΜ
Είναι κοινό μυστικό (όλοι το λένε στις ιδιαίτερες συζητήσεις τους) ότι στα συνέδρια και στις ημερίδες βασιλεύει η μετριότητα. Δε φαντάζομαι να το ακούμε αυτό για πρώτη φορά.

Πριν μερικά χρόνια είχα πάει σε ένα συνέδριο στη Θεσσαλονίκη στο οποίο συμμετείχε ο Κnuth  (μετάνιωσα που δεν πήρα ένα αυτόγραφο!).  Είχε και μια ομιλία,  στο αμφιθέατρο επικρατούσε το αδιαχώρητο, αυτά που είπε δεν με ενθουσίασαν, συνεπώς ...μετριότητα.   
Παρακαλώ κάποιον να μου υποδείξει ένα συνέδριο όπου το 10% (άντε 5%) των paper είναι "επαναστατικά".   Να βγεί ένα (1) και αυτό μετά απο χρόνια!.   Δυστηχώς ή ευτυχώς έτσι είναι τα συνέδρια έτσι έιναι τα περιοδικά και σε επέκταση έτσι είναι και τα διδακτορικά.  Όλα βάζουν ένα μικρό πετραδάκι -κόκκο σκόνης- άν θέλετε στο οικοδόμημα της επιστήμης και έρχεται κάποια στιγμή ένα μεγάλο μυαλό και απο ατα τα πετραδάκια φτιάχνει ένα ανάκτορο. 
Αν κάποιος ήρθε στην ημερίδα να ακούσει εξ αποκαλύψεως λύση όλων των προβλημάτων του μαθήματος ΑΕΠΠ και του βιβλίου θα πω ότι απλά ατύχησε.
Προσωπικά θεωρώ πολύ σημαντικό ότι ακούστηκαν μαζεμένα τα προβλήματα του βιβλίου επισημανθήκαν μαζεμένα τα λάθη και οι πιθανές παρερμηνείες του καθώς και προτάσεις για μια μελλοντική μορφή του.
Θετική λοιπόν η ημερίδα αλλά δεν πρέπει να μείνει εκεί. Προσωπικά θα έβλεπα δύο λύσεις. 
Πρόταση 1 να ξαναγραφτεί το βιβλίο (το πακέτο ουσιαστικά).  Πιθανολογώ ότι λόγω κόστους θα απορριφτεί απο την πολιτική ηγεσία (άσε διαγωνισμούς κ.λπ).
πρόταση 2.  Διόρθωση του βιβλίου.  Εδώ το ερώτημα μετατρέπεται σε ποσοτικό πόση διόρθωση;
Το ποσοτικό με τη σειρά του μετατρέπεται σε χρηματικό και απο εκεί ίσως θα πρέπει να ξεκινήσουμε.
Μια λύση χαμηλού κόστους είναι η έκδοση ενός φυλλαδίου με διορθώσεις - επεξηγήσεις.
Μια δεύτερη λύση είναι αλλαγή σελίδων του βιβλίου (αυτό πιθανά έχει μαγαλύτερο κόστος). 

Προτείνω να συγκεντρώσουμε όλες τις αλλαγές να δούμε τι χώρο πιάνουν καιν ακάνουεμ μαι διερεύνηση των προθέσεων του Υπουργείο για την κάλυψη του  κόστους.


Δημήτρης Γκίνης

Vangelis, θα συμφωνήσω μαζί σου για το επίπεδο της ημερίδας και την αναγκαιότητα διοργάνωσης τέτοιων.
Για τα συμπεράσματα της ημερίδας θα πρότεινα το εξής:
Μιας και οποιαδήποτε προσπάθειά μας να απευθυνθούμε στο υπουργείο θα προσκρούσει στον πάρεδρο της πληροφορικής στο ΠΙ (όποιος ήταν στην ημερίδα και τον άκουσε καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτό) προτείνω να δοκιμάσουμε τον τρόπο του και να ακολουθήσουμε την "υπηρεσιακή"οδό, δηλαδή:
Ας καταλήξουμε σε συνεργασία με την διοργανώτρια ΕΠΥ σε ένα κείμενο που να περιγράφει - αναφέρει το "ζουμι" της ημερίδας (συνοδευόμενο πχ από τις ασάφειες του διδακτικού πακέτου,αλλαγή τίτλου μαθήματος, αύξηση ωρών κτλ ή ακόμη και όλες τις παρουσιάσεις) και να το προωθήσουμε στο Υπουργείο και το ΠΙ μέσω των συμβούλων (πχ τα τοπικά παραρτήματα της ΕΠΥ, ΠΕΚΑΠ ή αν δεν υπάρχουν κάπου τέτοια, μεμονωμένοι  συνάδελφοι, να ζητήσουν συνάντηση με τους συμβούλους και αφού τους πουν λίγα λόγια για το τι ειπώθηκε στην ημερίδα, να τους δώσουν το κείμενο μα την παράκληση να προωθηθεί στο υπουργείο). Παράλληλα το ίδιο (να απευθυνθούν στο υπουργείο και στο ΠΙ) θα μπορούσαν φυσικά να κάνουν η ΕΠΥ και η ΠΕΚΑΠ.
Με αυτό τον τρόπο θα "σηκώσουμε λίγη σκόνη" και μάλιστα από την "προβλεπόμενη" οδό.

gpapargi

Παράθεση από: Vangelis στις 06 Φεβ 2010, 12:51:15 ΠΜ
  Παρακαλώ κάποιον να μου υποδείξει ένα συνέδριο όπου το 10% (άντε 5%) των paper είναι "επαναστατικά".   Να βγεί ένα (1) και αυτό μετά απο χρόνια!.   Δυστηχώς ή ευτυχώς έτσι είναι τα συνέδρια έτσι έιναι τα περιοδικά και σε επέκταση έτσι είναι και τα διδακτορικά. 

Βαγγέλη δε νομίζεις όμως ότι έτσι δίνουμε ένα λανθασμένο σύνθημα της μορφής: «Δεν πειράζει αν τα διδακτορικά σας δεν περιέχουν κάτι ουσιαστικό. Έτσι κι αλλιώς ούτε τα άλλα διδακτορικά λένε κάτι καλύτερο»
Φοβάμαι ότι έτσι ενθαρρύνουμε ανθρώπους να κάνουν διδακτορικά που δεν έχουν σα στόχο την προσφορά στην επιστήμη ή την παιδεία, αλλά το προσωπικό όφελος του διδάκτορα.

Θα αναφέρω ένα περιστατικό που μου έκανε εντύπωση στο συνέδριο της Πάτρας:

Κοπέλα παρουσιάζει εργασία στα πλαίσια του διδακτορικού της. Το αντικείμενο είχε να κάνει (στο περίπου) με το τι λέξεις πρέπει να χρησιμοποιεί ένας δάσκαλος έτσι ώστε να αποτυπώνεται καλύτερα στο μαθητή το νόημα. Έλεγε πχ ότι κάποιες λέξεις είναι πιο ισχυρές και συστήνεται να χρησιμοποιούνται πολλές τέτοιες στην παράδοση του μαθήματος... ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Χαζομάρες δηλαδή.

Σε κάποια φάση ένας άλλος «διδακτορικός» σηκώνεται και πάει να την φωτογραφίσει. Η κοπέλα τον βλέπει, σταματάει για λίγο την ομιλία της και γυρίζει το κεφάλι της προς το φακό για να ποζάρει. Αφού χάρισε ένα χαμόγελο και άστραψε το φλας, γύρισε το κεφάλι ευθεία και συνέχισε την ομιλία της. Πρέπει να τραβήχτηκαν κάνα δυο φωτογραφίες ακόμα με τον ίδιο τρόπο.
Μετά το τέλος ο «διδακτορικός» έκανε ένα ιδιαίτερα κολακευτικό σχόλιο για την εργασία ανταποδίδοντας το σχόλιο που του είχε κάνει η κοπέλα πριν από λίγο στην δική του παρουσίαση.
Μόνοι τους τα έλεγαν, μόνοι τους συμφωνούσαν, μόνοι τους αλληλοθαυμάζονταν.   

Σε όλη αυτή την ιστορία δε μας ενοχλεί τίποτα; Είμαι ο μόνος που αισθάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα;

Παράθεση από: Vangelis στις 06 Φεβ 2010, 12:51:15 ΠΜ
Προτείνω να συγκεντρώσουμε όλες τις αλλαγές να δούμε τι χώρο πιάνουν καιν ακάνουεμ μαι διερεύνηση των προθέσεων του Υπουργείο για την κάλυψη του  κόστους.

Εδώ γιατί αισθάνομαι ότι το έχω ξαναδεί το έργο; Την τελευταία φορά από όσο ξέρω οι ασάφειες μαζεύτηκαν και εστάλησαν. Κάπου μεταξύ ΠΙ και συγγραφικής ομάδας το πράγμα κόλλησε. Τι θα αλλάξει αυτή τη φορά; Ως ένας από αυτούς που είχαν καταβάλει κάποιο κόπο εκείνη τη φορά, νομίζω ότι έχω το δικαίωμα να κάνω αυτή την ερώτηση.

Δημήτρης Γκίνης

@gpapargi: Συγχώρεσέ μου την άγνοια, δεν έχω πολύ καιρό στο στέκι και έτσι δεν γνώριζω τι (αξιέπαινες από ότι καταλαβαίνω) προσπάθειες έχετε καταβάλει. Θεωρώ επομένως, πολύ πιθανόν το έργο που περιγράφω να το έχεις ξαναδεί.

Δεν βλέπω όμως τι άλλο θα μπορούσε να γίνει όσον αφορά τα συμπεράσματα μιας (καλής και χρήσιμης για μένα) ημερίδας που αφορά ένα μάθημα, το διδακτικό του πακέτο και τον τρόπο που διδάσκεται.

Επειδή θεωρώ λιγάκι δύσκολο (για να μη πω άτοπο και επικίνδυνο) το να συνφωνήσουμε όλοι οι διδάσκοντες (και όχι μόνο όσοι παρακολούθησαν την ημερίδα ή διαβάζουν τα topics στο Στέκι αυτό) του μαθήματος αυτού σε κάποια πράγματα και να τα εφαρμόσουμε στην τάξη, γράφοντας στα παλιά μας τα παπούτσια το επίσημο διδακτικό πακέτο και τις οδηγίες που το συνοδεύουν (κάτι σαν "δε πα να κουρέβεστε, αφού δεν μας ακούτε θα κάνουμε μόνοι μας αυτό που νομίζουμε εμείς σωστό"), θεωρώ πιο χρήσιμο να ακολουθήσουμε την "υπηρεσιακή"  οδό που περιγράφω, κοτσάρωντας από κάτω κάτι σαν "Αποτελέσματα-συμπεράσματα ημερίδας" ή κάτι τέτοιο, συνοδευόμενο από τους τίτλους της ΕΠυ, ΠΕΚΑΠ κλπ κλπ, δίνοντάς του με αυτό τον τρόπο και "ένα τόνο επισημότητας" (αυτό μην το θεωρήσεις ως μομφή για τις άκαρπες  προηγούμενες προσπάθειες που έχετε κάνει εσύ και άλλοι αξιόλογοι συνάδερφοι/δάσκαλοι).
Στο κάτω - κάτω μετά νομιμοποιούμαστε να τους "ξεφωνίσουμε" σε εφημερίδες, περιοδικά, forums, ημερίδες κλπ κλπ στο στυλ: "ορίστε, εμείς σας τα λέμε, αλλά εσείς κοιμάστε τον ύπνο του δικαίου".
Διαφορετικά, από το να τα λέμε μεταξύ μας και να γκρινιάζουμε δεν γίνεται τίποτε.

Σπύρος Δουκάκης

Στο site της ΕΠΥ αναρτήθηκαν ορισμένες από τις παρουσιάσεις που έγιναν στην ημερίδα

http://www.epy.gr/aepp/aepp.php

ΣΔ

gpapargi

#96
Παράθεση από: Δημήτρης Γκίνης στις 08 Φεβ 2010, 04:25:42 ΜΜ
Στο κάτω - κάτω μετά νομιμοποιούμαστε να τους "ξεφωνίσουμε" σε εφημερίδες, περιοδικά, forums, ημερίδες κλπ κλπ στο στυλ: "ορίστε, εμείς σας τα λέμε, αλλά εσείς κοιμάστε τον ύπνο του δικαίου".
Διαφορετικά, από το να τα λέμε μεταξύ μας και να γκρινιάζουμε δεν γίνεται τίποτε.

Ναι βρε Δημήτρη, δίκιο έχεις. Εγώ απλά είμαι στη φάση του «μετά» και νομιμοποιούμαι να ξεφωνιζω από τώρα  :)
Να κάτσουμε να συγχωνεύσουμε τις συλλογές με τις ασάφειες που έχουν γίνει μπας και βγει αποτέλεσμα. Θέλει πολύ προσοχή γιατί είναι εύκολο να γίνουν προτάσεις διόρθωσης που να οδηγούν σε νέες ασάφειες.

Σπύρος Δουκάκης

"Επίσης λόγω του πανελλαδικού ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε, αποφασίστηκε ήδη η επανάληψη της ημερίδας και στη Θεσσαλονίκη. Ο τόπος και ο χρόνος θα ανακοινωθεί αργότερα".

Πιστεύω ότι η ημερίδα που θα διοργανωθεί από την ΕΠΥ στη Θεσσαλονίκη...
(αν βέβαια οργανωθεί έτσι ώστε να υπάρχει:
Ασάφεια -> Πρόταση -> Συζήτηση -> Τελική εισήγηση για την ασάφεια)
είναι καλή ευκαιρία... για όλα αυτά.

ΣΔ

odysseas

Παράθεση από: sdoukakis στις 08 Φεβ 2010, 08:33:49 ΜΜ
Στο site της ΕΠΥ αναρτήθηκαν ορισμένες από τις παρουσιάσεις που έγιναν στην ημερίδα
http://www.epy.gr/aepp/aepp.php

Έχει καταφέρει κανείς να ανοίξει κάποια από τις παρουσιάσεις με το OpenOffice;
Επισυνάπτω το μήνυμα λάθους που παρουσιάζεται.

alkisg

Να τα μειονεκτήματα της χρήσης κλειστών φορμάτ. Δεν είναι σωστό για μια ημερίδα/σελίδα να υποχρεώνει τους σύνεδρους/αναγνώστες της να προμηθευτούν εμπορικά προϊόντα για να διαβάσουν τις παρουσιάσεις.

Έστειλα στην ΕΠΥ ένα σχετικό email με σύνδεσμο στο παρόν θέμα. Ελπίζω να ευαισθητοποιηθούν και να προσθέσουν στη σελίδα τους τις παρουσιάσεις και σε κάποιο ανοικτό φορμάτ.

Σπύρος Δουκάκης

Μία λύση είναι η εγκατάσταση του PowerPoint Viewer 2003 που δεν χρειάζεται να το αγοράσεις...

Πάντως, θεωρώ ότι τα αρχεία κλεδώσανε για λόγους προστασίας των παρουσιάσεων. Δεν ξέρω αν είναι ασφαλής τρόπος... αλλά...

Δες και τη συζήτηση στο:

http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=23&t=7749

gpapargi

Παράθεση από: sdoukakis στις 08 Φεβ 2010, 11:28:04 ΜΜ
"Επίσης λόγω του πανελλαδικού ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε, αποφασίστηκε ήδη η επανάληψη της ημερίδας και στη Θεσσαλονίκη. Ο τόπος και ο χρόνος θα ανακοινωθεί αργότερα".

Πιστεύω ότι η ημερίδα που θα διοργανωθεί από την ΕΠΥ στη Θεσσαλονίκη...
(αν βέβαια οργανωθεί έτσι ώστε να υπάρχει:
Ασάφεια -> Πρόταση -> Συζήτηση -> Τελική εισήγηση για την ασάφεια)
είναι καλή ευκαιρία... για όλα αυτά.

ΣΔ


Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε στο να γίνει κουβέντα για τις ασάφειες. Άνοιξα 2 θέματα για να δούμε πως πάει. Διάλεξα αυτά τα 2 πρώτον για το ενδιαφέρον που έχουν και δεύτερον γιατί πρόκειται για θέματα στα οποία οι προτάσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς είναι αντικρουόμενες.
Ας δούμε πως κυλάει η κουβέντα σε αυτά τα 2 και ανοίγουμε και άλλα αργότερα. 


Αλγοριθμικά κριτήρια
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2609.0

Εντολή Για με βήμα 0
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2610.0

alkisg

Παράθεση από: sdoukakis στις 09 Φεβ 2010, 11:42:37 ΠΜ
Μία λύση είναι η εγκατάσταση του PowerPoint Viewer 2003 που δεν χρειάζεται να το αγοράσεις...
Η Microsoft απαγορεύει την εγκατάσταση του PowerPoint Viewer σε άλλο λειτουργικό σύστημα πέρα από τα Windows της. Άρα, *πρέπει* να αγοράσω κάτι από τη Microsoft για να δω τις παρουσιάσεις... Αυτό που κάνανε τα παιδιά στο link που παρέθεσες είναι παράνομο.

Θεωρώ απαράδεκτο μια εταιρία επιστημόνων πληροφορικής να προωθεί κλειστά φορμάτ ανταλλαγής δεδομένων... εμείς οι πληροφορικοί πρώτα από όλους θα έπρεπε να συνειδητοποιούμε πόσο αρνητικό είναι το να αποθηκεύουμε τα δεδομένα μας σε κλειστά φορμάτ και να εξαρτώμαστε από το τμήμα marketing μιας εταιρίας για το αν θα καταφέρουμε να τα ξανανοίξουμε μετά από λίγα χρόνια ή όχι.

Παράθεση από: sdoukakis στις 09 Φεβ 2010, 11:42:37 ΠΜ
Πάντως, θεωρώ ότι τα αρχεία κλεδώσανε για λόγους προστασίας των παρουσιάσεων.
Προστασία σε υλικό ημερίδας; !!!

toufeki

...Επιτέλους, να και ένας Μεταπληροφορικός.  >:D

pgrontas

Παραθέτω και εγώ ένα σύνδεσμο για το θέμα από μια παλιά συζήτηση για το θέμα της συγχώνευσης και της συνένωσης πινάκων.
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1147.msg7428#msg7428
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson