Ενημέρωση για την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Ξεκίνησε από nektar, 12 Οκτ 2011, 11:52:36 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nektar

Καλημέρα σε όλους,

Ονομάζομαι Νεκτάριος Μουμουτζής και είμαι Γενικός Γραμματέας του ΔΣ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ). Δεν είμαι Πληροφορικός της Εκπαίδευσης. Αντιλαμβάνομαι ότι το Στέκι απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό το οποίο ενδεχομένως να μην εγκρίνει την παρουσία μου εδώ παρά το γεγονός ότι, όπως μου διευκρίνισε ο ιδρυτής του, το Στέκι δεν έχει τυπικό περιορισμό στο ποιος συμμετέχει.

Αρκετά συχνά γίνονται στο Στέκι συζητήσεις και διατυπώνονται γνώμες που αφορούν την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας. Υπάρχει, συνεπώς, η ανάγκη, έγκυρης ενημέρωσης για την αποφυγή παρανοήσεων ιδίως από εκείνους που δεν γνωρίζουν την ΕΠΕ και την πολυετή και πολυεπίπεδη δράση της.

Ανοίγω αυτό το θέμα με σκοπό να συζητηθούν όλα τα ζητήματα που αφορούν την ΕΠΕ ή και εμένα προσωπικά ως ιδρυτικό μέλος και μέλος του ΔΣ της. Παρακαλώ την επώνυμη διατύπωση τυχόν ερωτημάτων που έχουν εγερθεί και χρήζουν απάντησης. Ζητώ την επώνυμη διατύπωσή τους για λόγους που είναι προφανείς σε όλους στις δύσκολες ημέρες που διανύουμε ως κλάδος και όχι μόνο. Γι' αυτό και επιλέγω τη δημιουργία ενός νέου θέματος συζήτησης και όχι την συμμετοχή μου σε άλλες συζητήσεις ώστε να εφαρμοστεί εξ' αρχής ο απλός κανόνας της επωνυμίας που θα μας επιτρέψει να μιλούμε σοβαρά και υπεύθυνα.

Νεκτάριος Μουμουτζής
Νεκτάριος Μουμουτζής

fof

Ειλικρινά χαίρομαι που ένας εκ των εκπροσώπων μιας ένωσης Πληροφορικών είναι στην διάθεσή μας για να απαντήσει τις ερωτήσεις μας, να ακούσει τις διαφωνίες μας, αλλά και να αφουγκραστεί τους κινδύνους και το μέλλον του κλάδου.

Αρχικά θέλω να εκφράσω την λύπη, την οργή και την μεγάλη απογοήτευση που νιώθω για ΟΛΟΥΣ τους εκπροσώπους του Κλάδου μας, τον Κλάδο ΠΕ 19/20, για έναν και μοναδικό λόγο. Ο λόγος είναι ότι και οι δύο πλευρές (ΠΕΚΑΠ – ΕΠΕ) προωθούν την διάσπαση αντί της ενότητας.

Η πολυπόθητη ενότητα!  Μόνο αυτή μπορεί να μας σώσει,  μόνο αυτή μπορεί να μας πείσει για την αξία του 'αγωνίζεσθε', μόνο αυτή μπορεί να κερδίσει τις χαμένες αξίες μας! Η διχόνοια, η μη ύπαρξη αλληλεγγύης, η διαίρεση, είναι χαρακτηριστικά του γνωστού σε ΌΛΟΥΣ «διαίρει και κυβέρνα».   Ο Τσόρτσιλ είχε κάπου πει «Αν οι Έλληνες αποκτήσουν μόρφωση και ενότητα, αλίμονο μας..»
Ερωτώ λοιπόν. Τι γνώμη έχετε γι αυτό, γιατί δεν προσπαθείτε να βρείτε κοινούς στόχους, οράματα και κυρίως κοινή πορεία;  Γιατί αυτή η συνεχιζόμενη εμμονή και επιμονή για προβολή των αντιθέσεών σας;


Κε Μουμουτζή, δηλώσατε ότι δεν είστε  καθηγητής Πληροφορικής, επίσης η ένωση σας (τουλάχιστον από την επωνυμία) δείχνει να εκπροσωπεί το σύνολο των Πληροφορικών γενικότερα σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Πως λοιπόν αποφασίζετε και ενεργείτε υπέρ των Πληροφορικών στην Εκπαίδευση αγνοώντας την γνώμη, την άποψη και τις  προτάσεις των ιδίων των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την επιστήμη της Πληροφορικής στα σχολεία; Παράδειγμα η επιστολή σας προς το Υπουργείο παιδείας σχετικά με τα Project με την οποία διαφωνώ, είναι σύμφωνη με την γνώμη της πλειοψηφίας των καθηγητών Πληροφορικής;

Ενόψει αυτής της άσχημης περιόδου που ζούμε, ανεργία, εφεδρεία, μειώσεις μισθών, στέρηση δικαιωμάτων και ελευθεριών, προτείνετε για ακόμη μία φορά την μετάταξη συναδέλφων που δεν ανήκουν στην δικιά σας και εγκεκριμένη από εσάς  λίστα Πληροφορικών. Εμμέσως με αυτόν τον τρόπο διευκολύνετε τις προθέσεις των Κυβερνώντων για εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας, με τι σκεπτικό πράττετε αυτού του είδους ενέργειες; Είναι αυτές ενέργειες συναδελφικότητας και αλληλεγγύης;

Υπάρχουν πολλά ακόμα θέματα τα οποία θέλω να θίξω και αναρωτιέμαι αν εδώ είναι ο κατάλληλος τόπος και χρόνος...... προς το παρόν όμως περιμένω τις απαντήσεις σας.
Ευχαριστώ Φωτεινή Τ. ΠΕ20

nektar

Με όλο το σεβασμό στην παρρησία και την καθαρότητα με την οποία εκφράζετε τις θέσεις σας, θα ήθελα να υπενθυμίσω την παράκλησή μου για επώνυμη συνομιλία. Εξάλλου, η γνώση του προσώπου που έχουμε απέναντί μας μπορεί να συμβάλει στην ταχύτερη διευκρίνηση ζητημάτων με  υπενθύμιση παλαιότερων επικοινωνιών που ενδεχομένως έχουν γίνει μαζί του ώστε να μην ξεκινούμε και πάλι από το μηδέν.
Νεκτάριος Μουμουτζής

iliasthes

Το 2000 ήμουν ένα από τα πρώτα μέλη της ΕΠΕ στη Θεσσαλονίκη ή τουλάχιστον από το τμήμα που αποφοίτησα και έτρεξα και πάρα πολύ για την ΕΠΕ ενημερώνοντας πρώην συμφοιτητές μου αλλά και φοιτητές του τμήματος για την ύπαρξη της ένωσης. .Μάλιστα αν και επίσημα η ΕΠΕ ιδρύθηκε το 2000 θυμάμαι οτι είχα ενημερωθεί 1-2 χρόνια νωρίτερα για την προσπάθεια που γινόταν για τη δημιουργία της ΕΠΕ.  Τότε υπήρχε η ΕΠΥ και η ΠΕΚΑΠ.  Ένα από το πρώτα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε η ΕΠΕ ήταν αυτό των διορισμών στην εκπαίδευση. Με ένα μικρό διάλειμμα κάπου το 97, όπου γινόταν δεκτές οι αιτήσεις πτυχιούχων πληροφορικής, αν θυμάμαι καλά, υπήρχε απαγορευτικό στους απόφοιτους πληροφορικής, οι οποίοι δεν είχαμε καν το δικαίωμα να καταθέσουμε αίτηση για διορισμό αν δεν είχαμε ΣΕΛΕΤΕ, ενώ οι θέσεις για ΣΕΛΕΤΕ ήταν 15-20 πανελλαδικά. Από την άλλη πλευρά γνωρίζετε τα σεμινάρια και όλα αυτά.

Η ΠΕΚΑΠ και η ΕΠΥ, είχαν στηρίξει πολύ δυναμικά την υπόθεση των σεμιναρίων (η ΕΠΥ μαζί με την Ένωση Φυσικών, ήταν από τους κυριότερους διοργανωτές τέτοιων σεμιναρίων) και το υπουργείο τους άκουγε. Οι πρώτες αιτήσεις αν θυμάμαι χωρίς ΣΕΛΕΤΕ, είχαν κατατεθεί με τη βοήθεια δικηγόρου της ΕΠΕ και δικαστικού κλητήρα, τις οποίες αναγκάστηκαν να παραλάβουν κάποιες δευτεροβάθμιες και με δικαστικές προσφυγές, οι οποίες δικαίωΣαν τους συναδέλφους, άνοιξε ο δρόμος για την εκπαίδευση. Αυτά για την ιστορία, γιατί δεν μου αρέσει να ισοπεδώνουμε και πιστεύω πως ένας σημαντικός αριθμός συναδέλφων δεν θα είχαμε προλάβει να διοριστούμε, χωρίς τις προσπάθειες που κατέβαλλε τότε η ΕΠΕ.
Βέβαια  η ΕΠΕ κατά τη γνώμη μου πέρασε στο άκρο να ζητάει τη μετάταξη ή απόλυση των συναδέλφων που δεν είχαν βασικό πτυχίο πληροφορικής, κάτι που για μένα ήταν άκρως επικίνδυνο και αποτέλεσε και την αφορμή της απενεργοποίησης μου από την ΕΠΕ, στην ουσία τη διαγραφή μου, αφού έχω να πληρώσω ακόμα και τη συνδρομή για πολλά χρόνια.

Από την άλλη πλευρά η ΕΠΥ για ένα διάστημα δεν μας έβαζε ως κανονικά μέλη, αλλά με περιορισμένα δικαιώματα, τότε ήταν ταυτισμένη με την ECDL Hellas (Νομίζω ο πρόεδρος της ΕΠΥ ήταν και πρόεδρος της ECDL Hellas, χωρίς να είμαι 100% σίγουρος) και μάλιστα η ΕΠΥ είχε συμφωνήσει με την ECDL, πως για να διδάξει κάποιος σε τμήματα για το ECDL θα έπρεπε να έχει  ανάλογη πιστοποίηση ECDL και δεν αρκούσε το πτυχίο πληροφορικής, κάτι απαράδεκτο για μένα μιας και δεν μιλάμε για κάποια εξειδικευμένη πιστοποίηση (πχ Cisco κλπ).  Η ΕΠΥ αργότερα άλλαξε στάση, απέναντι στους πτυχιούχους πληροφορικής, καταλαβαίνοντας πως με δεκάδες τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν μπορούσε να υπάρχει ως ένωση έχοντας μας ως μέλη Β κατηγορίας και ιδιαίτερα μετά τη δραστηριοποίηση της ΕΠΕ και το ρεύμα που είχε αποκτήσει η τελευταία στους πτυχιούχους ΑΕΙ (για τους απόφοιτους ΤΕΙ υπήρχε χωριστή ένωση, η οποία στη συνέχεια ενώθηκε με την ΕΠΕ).

Περίμενα πως μετά από τόσα χρόνια αυτές οι κόντρες θα έχουν περάσει, αλλά δυστυχώς. όχι. Υπάρχουν και άλλα αίτια, πολιτικά και προσωπικές κόντρες, τις οποίες κανείς από οτι φαίνεται δεν θέλει να ξεχάσει, αν και όλοι μιλάν για ενότητα.

Για να μπω στην ουσία του θέματος, ο κλάδος μας αντιμετώπισε ένα πρόβλημα που αντιμετώπισαν δεκάδες άλλοι κλάδοι όταν πρωτοεμφανίστηκαν. Δηλαδή, αναπτύχθηκε στην κοινωνία, πριν δημιουργηθούν επίσημοι θεσμοί εκπαίδευσης σε αυτόν, με αποτέλεσμα πριν τους πρώτους "επίσημους επαγγελματίες" να υπάρχουν ας πούμε "εμπειροτέχνες επαγγελματίες". Τα συμφέροντα συγκρούστηκαν και ήταν λογικό. Οι νέοι (εμείς) με τα χαρτιά θέλαμε τον κλάδο μας για τον εαυτό μας, οι παλιοί θέλαν να κρατήσουν τα κεκτημένα. Στους οικονομολόγους είχε γίνει κάτι παρόμοιο με το επάγγελμα του λογιστή. Οι "παλιοί" με αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία κάποιων ετών(όχι όποιος πουλάει λογιστικά βιβλία όπως πχ έκανε η ΕΠΥ με ανθρώπους που πουλούσαν δισκέτες και χαρτιά για εκτυπωτή) κρατήσαν τα δικαιώματα τους, αλλά φυσικά άνοιξε ο δρόμος για τους νέους πτυχιούχους και έκλεισε ο δρόμος για νέους εμπειροτέχνες. Ουδέποτε το Οικονομικό Επιμελητήριο ζήτησε όμως λογιστές με 20 και 25 χρόνια προϋπηρεσία επειδή δεν είχαν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να χάσουν ξαφνικά τα δικαιώματα τους.

Σε εμάς και οι δυο πλευρές πήγαν στα άκρα. Οι νέοι θέλαν να πετάξουν στον καιάδα ανθρώπους που μπορεί να δουλεύαν 10-15 χρόνια σε έναν κλάδο και οι παλιοί δεν θέλαν να χάσουν ούτε ένα ψίχουλο από την πίττα της πληροφορικής (αναφέρομαι γενικά και όχι μόνο στο χώρο της εκπαίδευσης). Χώθηκε και το τεχνικό επιμελητήριο , κυρίως για τα έργα πληροφορικής και αποτέλεσμα είναι ακόμα να μην υπάρχει επιμελητήριο πληροφορικής και κλάδος μας να είναι ένας από τους κλάδους με ελάχιστα ουσιαστικά 'επαγγελματικά δικαιώματα.

Σε όλη μου τη ζωή δεν έχω προσέξει ποτέ (μπορεί να υπήρξε και να μην το κατάλαβα) κάποια επαγγελματική ένωση, κάποιο σωματείο κλπ να θέτει ως αίτημα να χάσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα κάποιοι εργαζόμενοι, τους οποίους τους θεωρεί ανταγωνιστές. Είναι ένα πραγματικά μαύρο στίγμα για την ΕΠΕ και για τους ανθρώπους που διατύπωσαν αυτή την άποψη.

Ήμουν χρόνια συνδικαλιστής και ξέρω να βλέπω πίσω από τις λέξεις "υπενθυμίζω" και να προβλέπω μία διάταξη και μία ρύθμιση που γίνεται τώρα, που μπορεί να οδηγήσει μετά από 2-3 χρόνια. Οι περισσότεροι ξέρουμε (και δεν το συζητάμε ίσως γιατί νομίζουμε πως έτσι ξορκίζουμε το κακό) οτι το καλοκαίρι μπορεί να έρθει η εργασιακή εφεδρεία  και για τον κλάδο μας και για καμιά 1000δα συναδέλφων της εκπαίδευσης. Μάλιστα είμαι από τους πρώτους υποψήφιους, καθώς μετά από μια εφταετία δεν έχω πάρει οργανική. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν μπορώ να κάνω το δώρο του κανιβαλισμού στην Κυβέρνηση, σε καμιά περίπτωση δεν μπορώ να ζητήσω τη σφαγή άλλων εργαζομένων, συναδέλφων για να επιβιώσω εγώ. Ή όλοι μαζί θα αντισταθούμε και θα κρατηθούμε στη δουλειά, ή όλοι μαζί (άλλος γρηγορότερα άλλος αργότερα) θα χαθούμε. Στη ζωή μου πάντα κάνω ατομικούς και συλλογικούς αγώνες. Ο ατομικός μου αγώνας (σπουδές, εργασία κλπ) έχει ως στόχο το να βελτιώνω τη δική μου ζωή μέσα στη ηθικά όρια οτι δεν βλέπτω τη ζωή των ομοίων μου. Την ίδια αρχή βάζω και στους συλλογικούς μου αγώνες.

Η πληροφορική ως επαγγελματικός κλάδος, έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τους μεταταχθέντες συναδέλφους ή όσους διορίστηκαν με σεμινάρια, τα οποία αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα (που ήδη είναι αργά), θα μιλάμε για τη μεγαλύτερη επαγγελματική φούσκα του τελευταίου αιώνα και για τον κλάδο με τη μεγαλύτερη ανεργία.

Έχει δίκιο ο Βαγγέλης όταν μιλάει για τμήμα Αγελαδοτροφίας και Πληροφορικής, όχι με την έννοια του επιπέδου σπουδών, αλλά με την έννοια της μετατροπής σε μια νύχτα πολλών τμημάτων σε τμήματα πληροφορικής με αλλαγή ονομασίας, με τη δημιουργία νέων τμημάτων και τη ραγδαία αύξηση των εισακτέων στα υπάρχοντα τμήματα. Όλα αυτά για λόγους λαϊκισμού, εξυπηρέτησης τοπικών μικροσυμφερόντων, αλλά και επιχειρηματικών μεγαλοσυμφερόντων (ρωτήστε τους συναδέλφους πως οι πρώην εργοδότες τους γίναν ξαφνικά γενναιόδωροι σε αυξήσεις, όταν άνοιξαν οι θέσεις στην εκπαίδευση, γιατί κινδυνεύαν να μείνουν χωρίς προσωπικό).

Όσο η ΕΠΕ επιμένει σε αυτή τη θέση για μένα είναι σαν να μην υπάρχει. Καταλαβαίνω οτι μπορεί αρκετοί αδιόριστοι συνάδελφοι να βλέπουν μια υποτιθέμενη προοπτική μέσα από αυτή τη θέση, αλλά ας σκεφτούν οτι αυτό που διεκδικούν σήμερα, αύριο μπορεί να τους γυρίσει μπούμερανγκ (αν πχ το υπουργείο χρειάζεται μόνο 300 πληροφορικούς και αποφασίσει πως μόνο όσοι έχουν διδακτορικό θα παραμείνουν στην εκπαίδευση). Γι' αυτό και την προηγούμενη εβδομάδα έκανα την εγγραφή μου στην ΠΕΚΑΠ και θα εκτελέσω το εκλογικό μου καθήκον.

Και επειδή κάποιοι δεν μπορούν να μιλούν χωρίς ονοματεπώνυμο,
Μαργαριτίδης Ηλίας.

Υ.Γ. Συγγνώμη που μακρυγόρησα.

fof

Κε Μουμουτζή, ένα από τα χαρακτηριστικά αυτού του δημόσιου χώρου συζήτησης είναι η ελεύθερη και ανεμπόδιστη γραπτή έκφραση του λόγου διατηρώντας το δικαίωμα της ανωνυμίας ή επωνυμίας.

Βεβαίως εσείς είστε δημόσιο πρόσωπο και είναι πολύ ευχάριστο που εμφανίζεστε δημόσια με σκοπό την ενημέρωση αλλά και επίλυση των προβλημάτων του κλάδου μας. Συμφωνώ ότι η ταυτοπροσωπία προωθεί ένα ομαλό και αυθεντικό κλίμα συζήτησης, γι αυτό θα σας στείλω σε π.μ τα στοιχεία μου.
 
Περιμένω σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις στα ερωτήματά μου, και ευελπιστώ στην πρόθεσή από μέρους σας για ενότητα

falexakos

Ηλία, ως μέλος του ΔΣ της ΕΠΕ, παίρνω το θάρρος να απαντήσω σε κάποια απ' τα ζητήματα που θέτεις. Μιας και είσαι Πληροφορικός, θα ήθελα εξ' αρχής να συμφωνήσουμε σε κάτι: Συμφωνείς ότι στη δεκαετία του '90 κακώς διορίστηκαν μη Πληροφορικοί ως ΠΕ19-20 ; Και μάλιστα προτάχθηκαν έναντι των γνησίων Πληροφορικών με αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να μην διορίστηκαν παρά μόνο χρόνια αργότερα αν και το επιδίωκαν πολύ; Αν διαφωνείς, δεν υπάρχει λόγος να διαβάσεις το υπόλοιπο αυτού του post.
Η ΕΠΕ τώρα, έχει προτείνει την εθελοντική μετάταξη των μη Πληροφορικών στους κανονικούς τους κλάδους. Υπάρχει κάτι μεμπτό σ' αυτό; Είναι "κανιβαλισμός" το να ζητήσω ο Θεολόγος να κάνει μόνο Θρησκευτικά (και μάλιστα αν θέλει) ; Και δεν είναι τουλάχιστον ανήθικο το να αφήνουν (για χρόνια) συναδέλφους Πληροφορικούς να χτυπιούνται 10ωρα και 12ωρα στις εταιρείες που τους απέλυαν κατά βούληση; Να ξεχάσω τη Θεολόγο που όταν διορίστηκα -με δικαστήριο- και παρουσιάστηκα στο Λύκειο μου είπε: "Εγώ Τεχνολ. Επικοινωνιών και Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν κάνω. Είμαι των Θρησκευτικών (έτσι ακριβώς), όχι Πληροφορικός"; Αλλά, άντε, να τα ξεχάσω όλα αυτά. Όχι όμως και να εμφανίζονται διάφοροι ως τιμητές μου/μας σήμερα. Μέχρι να διοριστείς εσύ ή εγώ, οι "άλλοι" γίναν Διευθυντές, Σύμβουλοι κλπ. και μας μιλάνε για "συναδελφικότητα". Πάλι εμείς είμαστε οι "κακοί"; Σωστά γράφεις ότι όταν ξεκίνησαν οι διορισμοί, ανέβηκαν κάμποσο οι μισθοί στον Ιδιωτικό τομέα για τους -προφανείς- λόγους που ανέφερες. Κακό ήταν αυτό; Τα δικαστήρια που έκανε η ΕΠΕ και ο ΣΠΕΥΠΚ νωρίτερα δεν ωφέλησαν τους Πληροφορικούς; Σήμερα όμως, όταν κάνουμε προσφυγή εναντίον των αναθέσεων στα ΕΠΑΛ, οι περισσότεροι συνάδελφοι εμφανίζονται πολύ πρόθυμοι στην αρχή, αλλά λακίζουν μόλις μαθαίνουν ότι πρέπει να πληρώσουν κάποιο ποσό για δικαστικά έξοδα (παράβολα κλπ). Πώς να γίνει όμως; Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος; Και πάλι όμως, θα έρθω στα λόγια σου: Αν νοιώθεις ότι η ΕΠΕ οργανώνει τίποτα διωγμούς μη Πληροφορικών, τότε φταίμε εμείς (οι του ΔΣ) που κάτι δεν έχουμε επικοινωνήσει σωστά. Ή ίσως και να ευθύνονται (λίγο, πολύ, εσύ θα κρίνεις) διάφοροι καλοθελητές που θέλουν να μας παρουσιάζουν έτσι για δικούς τους λόγους.
Σίγουρα συμφωνώ ότι υπάρχουν κι άλλα, άπειρα και ίσως σοβαρότερα προβλήματα για την Πληροφορική και τους Πληροφορικούς στην Ελλάδα. Και μ' αυτά προσπαθούμε -όσο μπορούμε- να παλέψουμε στην ΕΠΕ. Δεν είναι όμως ασήμαντο το ότι ακόμη σήμεραη επιστήμη που σπουδάσαμε θεωρείται δεξιότητα (και διά στόματος Υπουργού πλέον) και οι διορισμοί του '90 , '95 κλπ, μάλλον ενισχύουν αυτή την άποψη.
Και τελειώνω: Εγώ έχω μεν οργανική, αλλά συνεχίζω ν' ανησυχώ για την εφεδρεία. Βλέπεις δεν μπορώ να συμπληρώσω το ωράριό μου με Θρησκευτικά, Μαθηματικά ή Χημεία για να εξακολουθήσω να έχω, (κι αύριο μεθαύριο) οργανική. Άλλοι μπορούν και θα το κάνουν. Και μακάρι να κάνω λάθος. Ζητώ κι εγώ συγγνώμη για το μακροσκελές της απάντησης.
Φώτης Ε. Αλεξάκος
Ειδικός Γραμματέας Ε.Π.Ε.

falexakos


Συγγνώμη που επανέρχομαι Ηλία, αλλά θυμήθηκα μόλις κάτι. Πολύ σεβαστά αυτά που λες για παλιούς και νέους στην Πληροφορική. Τα είχα πει εδώ και πολύ καιρό (2001):
http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=22
Μη θεωρείς όμως ότι όλοι όσοι διορίστηκαν στην εκπαίδευση χωρίς πτυχίο Πληροφορικής ήταν παλιοί και με εμπειρία στην Πληροφορική. Πιθανόν να μετατάχθηκαν στους ΠΕ19 κάποιοι δάσκαλοί μου, αλλά οι περισσότεροι ήταν μια χαρά νέοι απόφοιτοι του Φυσικού, της Φιλοσοφικής κλπ. που βολεύτηκαν άμεσα στο Δημόσιο. Και πάλι, ποιος λέει "να φύγουν", "να απολυθούν" κλπ. ;
Νομίζω ότι ίσα-ίσα οι Πληροφορικοί έχουμε δείξει μεγάλη μακροθυμία και διαλλακτικότητα.
Αυτά για το θέμα,
Φώτης.

fof

Κε Αλεξάκο, υποστηρίζεις την άποψη
Παράθεση από: falexakos στις 13 Οκτ 2011, 01:31:41 ΜΜ
.. ότι στη δεκαετία του '90 κακώς διορίστηκαν μη Πληροφορικοί ως ΠΕ19-20 ;
πολλοί  συμφωνούν με αυτό, ελάχιστοι όμως  προτείνουν και επιθυμούν την εξόντωσή τους, για τον απλό και πολύ επίκαιρο λόγο, για τα λάθη των κυβερνώντων, για τις στρεβλώσεις και τις  αδικίες του συστήματος, για τις άκρως διαβλητές διαδικασίες προσλήψεων στο δημόσιο .. δεν ευθύνονται οι απλοί πολίτες!

Η Ένωσή σας διευκολύνει τις αποφάσεις των Κυβερνώντων για εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας στους συναδέλφους όπου « κακώς διορίστηκαν», θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω την ΕΠΕ :

Ο υπουργός Υγείας, μιλώντας το βράδυ της Τετάρτης στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, είπε ότι «το ένα εκατομμύριο δημοσίων υπαλλήλων ταλαιπωρούν δέκα εκατομμύρια πολίτες και με την βεβαιότητα ότι ο δημόσιος τομέας είναι ισόβιος, μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν». Επίσης «υποστηρίζουν ότι κακώς έγιναν τόσες πολλές προσλήψεις που υπερκαλύπτουν κατά πολύ τις ανάγκες μας».

Συμφωνεί λοιπόν η ΕΠΕ με την άποψη ότι πρέπει όλοι αυτοί που διορίστηκαν από λάθος να απολυθούν;;;;;; Συμφωνείτε με την εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας στο 40% των δημοσίων υπαλλήλων; (διότι τόσοι περισσέυουν)
Αν δεν συμφωνείτε τότε πως προτείνετε ακριβώς το ίδιο στον Κλάδο των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής;

Παράθεση από: fof στις 13 Οκτ 2011, 12:33:43 ΜΜ
Περιμένω σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις στα ερωτήματά μου, και ευελπιστώ στην πρόθεσή από μέρους σας για ενότητα

alpapanto

@fof
Δε νομίζω ο κυριος Αλεξάκος να έγραψε για απόλυση.. Για "επιστροφή" στη βασικη ειδικότητα έγραψε.

Stefania

@fof, έστω ότι ένας πληροφορικός είναι για χρόνια χωρίς οργανική (ας πούμε στην τύχη μια επταετία). Αυτός ο πληροφορικός θέλει να είναι καθηγητής πληροφορικής και μόνο. Δυστυχώς όμως ενώ θέλει τόσο πολύ να διδάξει, αναγκάζεται να μην το κάνει και με πόνο καρδιάς απασχολείται αλλού (ας πούμε στην τύχη ότι παρέχει γραμματειακή – διοικητική υποστήριξη σε ΙΕΚ). Δεν θα ήταν πιο σωστό να επιστρέψει στην βασική του ειδικότητα ο θεολόγος πληροφορικός ώστε τη θέση του να πάρει ο καθηγητής πληροφορικής που τόσο πολύ θέλει να διδάξει;
Άρα έχουμε: Μηδέν απολύσεις και δυο εκπαιδευτικούς να διδάσκουν τα μαθήματα που σπούδασαν στα πανεπιστήμια τους (θρησκευτικά ο θεολόγος, πληροφορική ο πληροφορικός).

Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, πράγματα ή καταστάσεις ΔΕΝ είναι συμπτωματική.

mb

Επειδή πολλά ακούστηκαν για ενότητα του κλάδου και να ξεχάσουμε τα παλιά κλπ. Εγω έχω ένα ερώτημα που αν θέλουν ας μου απαντήσουν όσοι λένε να ξεχάσουμε τα παλιά και να πορευτούμε όλοι μαζί. Αν το λύσουμε αυτό το θέμα θα είναι ένα πρώτο βήμα.
¨Οπως ξέρετε παρόλους τους αγώνες της ΕΠΕ για αναγνώριση των σχολών Πληροφορικής ως καθηγητικές, για να έχουν οι ΠΕ19 με πτυχίο πληροφορικής την απαιτούμενη παιδαγωγική επάρκεια, και παρόλες τις αποφάσεις των δικαστηρίων, το Συμβούλιο της Επικρατείας τελικά έκρινε πως ο νομοθέτης ορίζει ποιες είναι οι παιδαγωγικές σχολές (με ποια κριτήρια άραγε) άρα αφου δεν σας έχει εντάξει στην κατηγορία αυτοί, οι σχολές πληροφορικής δεν δίνουν παιδαγωγική επάρκεια.
Αντιθετα οι ΠΕ19 με πτυχίο Μαθηματικών, Φυσικής, Γυμναστές κλπ ώς απόφοιτοι καθηγητικών σχολών έχουν παιδαγωγικέ επάρκεια (τουλάχιστον μέχρι τώρα).
Λεω εγώ λοιπόν πως, ου μη γένοιτο, έρχεται η ώρα της εφεδρείας και το υπουργείο λέει πως ένα από τα κριτήρια για να βγει κάποιος στην εφεδρεία είναι και η μη κατοχή παιδαγωγικής επάρκειας. Ποιοι λοιπόν θα προηγούνται για ένταξη? Οι αποφοιτοι των σχολών πληροφορικής έναντι των μεταταγμένων συναδέλφω τους. Πως θα αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα ως κλάδος μια και θέλουμε να είμαστε ενωμένοι και να αφήσουμε τις διαφορές μας που εξ' αντικειμένου υπάρχουν? Ποια η θέση της ΠΕΚΑΠ για παράδειγμα?
Για την ΕΠΕ το θέμα είναι ξεκάθαρο. Και οι απόφοιτοι των σχολών πληροφορικής ΑΕΙ-ΑΤΕΙ-Πολυτεχνέιων έχουν παιδαγωγική επάρκεια, τουλάχιστον την ίδια, με τις άλλες σχολές. Ποια η θέση των διαφόρων συνομιλητών?

Μπαλαντίνος Μιχάλης

Keep Growing

Α, πάρα πολύ ωραία Μιχάλη. Και έλεγα, πως είναι δυνατόν να μας έχει διαφύγει της προσοχής ένα ακόμα ζήτημα αυτοκτονικό.
Τώρα θα μου πεις: και τι να κάνουμε ρε Παναγιώτη, να τα βάζουμε όλα κάτω από το χαλί;
Όχι βέβαια. Οι καλοί νοικοκυραίοι, κάνουν και καλό καθάρισμα, λαμπίκος ένα πράγμα. Καθαρίζουν με τέτοια μανία, που στο τέλος ακόμα και το χαλί εξαφανίζεται.
Τι, δε με πιστεύεις; Ρίξε μια ματιά γύρω σου, υπάρχει κοινωνία;
Όχι , διότι ένας καλός νοικοκύρης με την παρέα του, από την υπερβολική μανία καθαριότητας που τον διέκρινε, καθάρισε μαζί με τις βρομιές της κοινωνίας και την ίδια την κοινωνία ...   

Περιμένω και γω με αγωνία τις τοποθετήσεις των συναδέλφων ...
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

nektar

Μια αναγκαία επισήμανση για τη διευκόλυνση της συζήτησης:

Το μέγα ζήτημα που αναδείχθηκε τον τελευταίο χρόνο είναι αν η Πληροφορική είναι αυτόνομη επιστήμη και άρα πρέπει να έχει τη θέση στο Νέο Σχολείο ή αν είναι απλώς δεξιότητα (εργαλείο).

Το μέλλον του κλάδου και της Πληροφορικής Παιδείας συναρτάται με την απάντηση στο ανωτέρω ερώτημα. Απάντηση που καθορίζει στάσεις και συμπεριφορές και από μέρους της Πολιτείας οδηγώντας σε ανάλογου τύπου ρυθμίσεις. Εργαλειοποίηση της Πληροφορικής σημαίνει "αχρήστευση" των Πληροφορικών.

Παρακαλώ να διατυπώσει ο καθένας την δική του προσωπική απάντηση σε αυτό το ερώτημα για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και στα υπόλοιπα που τέθηκαν. Αν ομο-νοήσουμε στην απάντηση αυτού του ερωτήματος είναι νομίζω πολύ εύκολο να ομο-νοήσουμε και σε άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα που ήδη ετέθησαν. Ακόμη και στο ακανθώδες θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας των Πληροφορικών όχι καταφεύγοντας σε νομικά αλλά σε ουσιαστικά επιχειρήματα που έχουμε να κάνουν με την ίδια τη φύση αυτής της επιστήμης, αν τελικώς έχει την αμφισβητούμενη αυτοτέλεια πέραν της πανθομολογούμενης εργαλειακής αξίας.

Σπεύδω προκαταβολικά να σας παραπέμψω στην απάντηση που δίνει η ΕΠΕ σε αυτό το ερώτημα στην ιδρυτική της διακήρυξη (http://www.epe.org.gr/idritikidiakirixi.jsp) όπου τονίζεται:




Τα διαφορετικά πεδία της ανθρώπινης γνώσης, οι επιστήμες, επικοινωνούν πλέον με ένα καινούργιο, ιδιαίτερο τρόπο. Αναπτύσσουν νέες μεθοδολογίες, νέα εργαλεία με την αξιοποίηση της Πληροφορικής. Ταυτόχρονα, αποκτούν καινούργια σημασία και καταξιώνονται υπό το πρίσμα της ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης. Η κοινωνιολογία, η ψυχολογία, οι πολιτικές επιστήμες, η οικονομική, η νομική επιστήμη, η ιατρική, όλες οι επιστήμες αποκτούν καινούργιο νόημα.

Πεδία γνώσης απαξιωμένα ως μη παραγωγικά, αναδεικνύονται. Οι επιστήμες του ανθρώπου βρίσκουν εφαρμογή στο σχεδιασμό και τις προδιαγραφές των πληροφορικών αγαθών. Παράλληλα αναδύονται νέες ερευνητικές κατευθύνσεις που τις αναζωογονούν και τις καταξιώνουν.

Η Πληροφορική διαμορφώνει το πεδίο όπου καλούνται να συναντηθούν μετά από χρόνια αποξένωσης, όλοι οι κλάδοι της ανθρώπινης γνώσης. Επιτακτική ανάγκη, λοιπόν, η ανάπτυξή της να προχωρήσει παράλληλα με την ανάπτυξη και των άλλων επιστημονικών κλάδων.

Να γιατί στον αυριανό κόσμο έχουμε ανάγκη όχι μόνο από άξιους Πληροφορικούς, αλλά και από άξιους Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Φιλόλογους, Θεολόγους, Οικονομολόγους, Νομικούς, Γιατρούς, Φυσικούς, Μαθηματικούς, Βιολόγους, Χημικούς, Μηχανικούς. Κανείς δεν περισσεύει. Όλοι είναι απαραίτητοι στο πεδίο της επιστημονικής τους αρμοδιότητας.

Γι΄ αυτό και είναι η μέγιστη καταστροφή να προωθούνται οι "άνεργοι επιστήμονες" στην Πληροφορική δήθεν για "να βρουν εργασία". Με αυτή τη διαδικασία θα καταστραφεί όχι μόνο η Πληροφορική αλλά και οι υπόλοιπες επιστήμες. Οι λεωφόροι της Πληροφορικής, θα γίνουν μονοπάτια όπου θα περιφέρονται πολύχρωμοι κομπογιαννίτες και μισθοφόροι.





Πιο απλά: Η πληροφορική είναι εργαλείο για όλους και μέσα από τις ανάγκες της ίδιας της της ανάπτυξης καταξιώνει ακόμη και απαξιωμένες επιστήμες όπως οι επιστήμες του Ανθρώπου. Ταυτόχρονα είναι αυτόνομη επιστήμη και υπηρετείται από αυτούς που την έχουν σπουδάσει και οι οποίοι, αν αφεθούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους, μπορούν να βοηθήσουν σε μια γενικότερη θετική πορεία την κοινωνία και την οικονομία συνολικά. Και για το σκοπό αυτό χρειάζεται και η ίδια τις άλλες επιστήμες (κάτι σαν εργαλειακή χρήση των άλλων, ας το πούμε χαριτολογώντας) άρα οι άλλοι επιστήμονες είναι απαραίτητοι στην ειδικότητά τους για την πλήρη εκδίπλωση της δυναμικής που διαμορφώνει η Πληροφορική Επανάσταση.

Και κάτι διαδικαστικό: Επειδή κάποιοι επιμένουν στην ανωνυμία θα μου συγχωρήσουν την εμμονή να θεωρώ τις παρεμβάσεις τους ως μη γενόμενες, εφόσον παραμείνουν χωρίς επώνυμη υποστήριξη.
Νεκτάριος Μουμουτζής

za√‘ag

Ερώτημα:
Από πού και ως πού ένας επιστήμονας της πληροφορικής (μέλος της ΕΠΕ) αυτοαποκαλείται και καθηγητής της πληροφορικής; Δηλ. από πού και ως πού μπορεί να "παρεμβαίνει" στα της εκπαίδευσης;

Ζαμάνης Βαγγέλης

ΥΓ. Μπορείτε να με ενημερώσετε πόσες ενώσεις πληροφορικών υπάρχουν; Πόσες από αυτές είναι "ενεργές" και πόσες δραστηριοποιούνται αποκλειστικά με την εκπαίδευση (αυτή είναι η δουλειά μου); Γιατί "όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι αργεί να ξημερώσει"
Καλοπροαίρετα μιλάω :)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

falexakos

Όπως ο Μαθηματικός γίνεται και λέγεται και "καθηγητής Μαθηματικών", ο Φιλόλογος γίνεται "καθηγητής Φιλολογίας", ο Θεολόγος "καθηγητής Θρησκευτικών", ο Χημικός "καθηγητής Χημείας" κλπ, κλπ, κλπ έτσι κι ο Πληροφορικός γίνεται "καθηγητής Πληροφορικής". Ας δούμε τώρα: Πώς ο Θεολόγος (που έστω ξέρει να χειρίζεται το M$ Office) γίνεται "καθηγητής Πληροφορικής"; Ο Πληροφορικός έγινε ποτέ, όχι "καθηγητής Μαθηματικών", αλλά απλό μέλος της Μαθηματικής Εταιρείας π.χ. κι ας έχει κάνει υπεράφθονα Μαθηματικά στη σχολή που τέλειωσε. Προς Θεού, δεν διεκδικώ να γίνω μέλος της Μαθηματικής Εταιρείας χωρίς πτυχίο Μαθηματικού. Για το ποιοι ασχολούνται αποκλειστικά με την εκπαίδευση, ρώτα την ΠΕΚΑΠ. Εμείς δεν ασχολούμαστε μόνο με τα της εκπαίδευσης αν και πάρα πολλά μέλη μας εργάζονται ως εκπαιδευτικοί. Αυτό μας απαγορεύει να ασχολούμαστε και με την εκπαίδευση; Η Ένωση Ελλήνων Χημικών π.χ. εκπροσωπεί (ορθώς) όλους τους Χημικούς. Τόσο τους της εκπαίδευσης, όσο κι αυτούς που εργάζονται π.χ. στον ΕΦΕΤ. Κακό είναι; Η ΕΠΕ εκπροσωπεί τους Έλληνες Πληροφορικούς! Τελεία. Άλλες Ενώσεις εκπροσωπούν όλους γενικά τους εκπαιδευτικούς ΠΕ19-20. Προσωπικά έχω προσυπογράψει το petition της ΠΕΚΑΠ για την Πληροφορική στο Λύκειο. Και κοινό δελτίο τύπου έχουμε βγάλει. Πού ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα; Τί ακριβώς θα θέλατε κ. Ζαμάνη; Να μην υπάρχει καν η ΕΠΕ; Φοβάμαι πως δε γίνεται να πάψουμε να εκπροσωπούμε τους Έλληνες Πληροφορικούς όπου κι αν εργάζονται αυτοί.

Σχετικά τώρα με τα χαλιά κι όσα είναι κάτω απ' αυτά (ΑΝ κατάλαβα το υπονοούμενο), κανείς ΠΟΤΕ στην ΕΠΕ δεν μίλησε για τίποτα περισσότερο από εθελοντικές μετατάξεις. Ειδικά η λέξη "απόλυση" δεν χρησιμοποιήθηκε ούτε κι υπονοήθηκε ποτέ από κανέναν Πληροφορικό. Σ' αντίθεση μ' όσα θέλουν κάποιοι να διαδίδουν, όλοι σεβόμαστε την εργασία και τον εργαζόμενο. Μάλιστα Πληροφορικοί ήταν αυτοί που απειλήθηκαν τελευταία φορά με απόλυση (επί Γιαννάκου). Όχι σεμιναριούχοι. Βρήκαμε τότε "μεγάλη" αλληλεγγύη απ' τους μη Πληροφορικούς ΠΕ19-20. Πάλι όμως εμείς είμαστε οι κακοί. Ενδιαφέρον.

Φώτης Αλεξάκος.