Περιεχόμενο Μαθημάτων Πληροφορικής

Ξεκίνησε από odysseas, 31 Μαρ 2011, 07:46:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

odysseas

Ξέχασα να γράψω ότι αν έχετε υπόψη κάποιες πηγές που θεωρείτε ότι θα έπρεπε να συμπεριληφθούν, μη διστάσετε να με ενημερώσετε. Οι περισσότερες από τις υπάρχουσες πηγές είναι ουσιαστικά η βιβλιογραφία για κάποιες δημοσιεύσεις και ο κατάλογος δεν είναι εξαντλητικός.

Παράθεση από: nikolasmer στις 03 Σεπ 2013, 03:47:05 ΜΜ
Είναι κορυφαία όλη η βιβλιογραφία που παραθέτεις Γιώργο. Μακάρι να είχα το χρόνο να τη μελετήσω ολόκληρη.

Έχει μαζευτεί αρκετό υλικό και ίσως θα πρέπει σε κάποια επόμενη έκδοση να κάνω highlight κάποια πράγματα που ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους.

Ο όγκος των πηγών είναι μεγάλος, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχει αρκετή δομή. Πιστεύω πως αυτό που καλούμαστε να κάνουμε είναι να μετασχηματίσουμε όλα αυτά ώστε να προκύψει ένα συνεκτικό πλαίσιο για τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως μάθημα γενικής παιδείας. Πληροφορική δεν είναι μόνο ο προγραμματισμός και σιγά-σιγά θα πρέπει να το ανακαλύψουμε και πάλι αυτό.

dtrip

Παράθεση από: petrosp13 στις 01 Απρ 2011, 02:17:48 ΜΜ
Τα μαθήματα μας θα πρέπει να είναι οργανωμένα και ενδιαφέροντα

Συμφωνώ απόλυτα.

Μετά από 9 χρόνια σε Γυμνάσιο έχω καταλήξει στο εξής: το μάθημα είναι εργαστηριακό επομένως πάμε σε κατά κόρον project-based διδασκαλία, κατά προτίμηση σε ομάδες. Οι ομάδες ούτως ή άλλως είναι σωστό διδακτικά, αλλά λύνουν και το πρόβλημα του "εγώ κύριε δεν έχω υπολογιστή", ή του "δεν έχω ίντερνετ".

Ενδεικτικά μερικά project που τους βάζω:

Α Γυμνασίου: εργασίες σε Writer και Impress με θέματα τεχνολογίας ή αστρονομίας, κλασσικά ή επίκαιρα, για παράδειγμα "Mars rover", "Πως λειτουργεί ο ήλιος", "Πως δουλεύει το Google", "Ο κομήτης ISON", κλπ.

Β Γυμνασίου: εργασίες με επεξεργασία εικόνας και ήχου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία κόμικ με αφήγηση (πχ κάνεις τα σκιτσάκια, τα σκανάρεις, τα γεμίζεις με χρώμα στο Photoshop, τα βάζεις το ένα μετά το άλλο σε Impress ή σε Movie Maker και ηχογραφείς από πάνω μουσική και αφήγηση)

Γ Γυμνασίου: HTML και ταινίες

Εννοείται πως η ύλη του Γυμνασιακού βιβλίου μπορεί να καλυφθεί πριν τελειώσει το 2ο τρίμηνο (αυτό είναι δική μου γνώμη)

Αυτό που πιστεύω ολόψυχα είναι ότι στο Γυμνάσιο δεν πρέπει να δίνεται μεγάλη έμφαση στην Πληροφορική σαν επιστήμη, αλλά σαν μέσο δημιουργίας. Πχ όπως η Μουσική, τα Καλλιτεχνκά, το Θέατρο. Προσωπικά έτσι το νιώθω και έτσι το περνάω στους μαθητές, με επιτυχία πιστεύω.

Βέβαια στο Λύκειο αλλάζουν πολύ τα παιδιά και οι δυνατότητές τους, επομένως τα παραπάνω δεν ισχύουν εννοείται.

fof

ΜΠΡΑΒΟ ..ΜΠΡΑΒΟ!!!!...... Συγχαρητήρια! η δουλειά αυτή είναι πολύ καλή!... (έτσι μπορούμε να πείσουμε, να διεκδικήσουμε κ να κερδίσουμε)

συγχαρητήρια κ. Μπουκέα