Ε-βιβλίο με απαντήσεις ερωτήσεων και ασκήσεων σχ. βιβλ

Ξεκίνησε από GeLk, 17 Φεβ 2010, 05:55:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

GeLk

Συνάδελφοι γεια σας.
Πολλές φορές έχει αναφερθεί σε αυτό το φόρουμ (και σωστά) ότι το βιβλίο του Δομημένου Προγραμματισμού της Γ΄ΕΠΑ.Λ είναι ξεπερασμένο και χρειάζεται αντικατάσταση. Επειδή για τα επόμενα δύο χρόνια - κατά τα φαινόμενα1 - θα κινηθούμε με το ίδιο βιβλίο, οι καθηγητές των ΕΠΑ.Λ Μεσσηνίας και Λακωνίας που διδάσκουν το μάθημα, σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο Πληροφορικής σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, όπου να είναι συγκεντρωμένες οι απαντήσεις των ερωτήσεων και οι λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου, στο τμήμα που αναφέρεται στην εξεταστέα ύλη.
Βέβαια, σε διάφορα σημεία αυτού του φόρουμ έχουν δημοσιευτεί πάρα πολλές ασκήσεις, ερωτήσεις και διαγωνίσματα. Όμως έχω την άποψη ότι χρειάζεται να βγει κάτι σε πιο οργανωμένη  μορφή. Εξ άλλου δεν είναι σωστό να μην υπάρχει ένα - έστω και ανεπίσημο- έγγραφο με συγκεντρωμένες τις απαντήσεις των ερωτήσεων και τις λύσεις των ασκήσεων για ένα μάθημα το οποίο εξετάζεται πανελλαδικά.
Για το λόγο αυτό θέτουμε στη διάθεση2 όλων όσων επισκέπτονται το φόρουμ, αυτό το ηλεκτρονικό βιβλίο σε μορφή pdf.
Θέλω επίσης να πω ότι σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο και ένα αντίστοιχο βιβλίο για τα Δίκτυα ΙΙ της Γ΄ΕΠΑ.Λ που θα περιλαμβάνει (για την εξεταστέα ύλη) α) τις απαντήσεις των ερωτήσεων β) τη θεωρία σε μορφή ερωτήσεων - απαντήσεων γ) συμπληρωματικές ασκήσεις.

Ευχαριστώ

Γιώργος

1: Ο ΟΕΔΒ από το Σεπτέμβριο κάθε χρονιάς ξεκινά την εκτύπωση των βιβλίων του επόμενου σχ. έτους. Επίσης, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι σχετικά με τη συγγραφή νέων βιβλίων.
2: επικαλούμενοι την κατανόησή τους στις παραλείψεις και τα λάθη που πιθανότατα υπάρχουν.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Ευχαριστούμε πολύ τον σχολικό σύμβουλο πληροφορικής της νότιας Πελοποννήσου (ωχχχ, συγνώμη Γιώργο, σε κάρφωσα!)

Πάντως με εμπνέετε εκεί στην Σπάρτη και στη Μεσσηνία με την εργατικότητά σας!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

iliasthes

Πολύ καλή κίνηση και βοηθάει πάρα πολύ, ιδιαίτερα όσους συναδέλφους  ασχοληθούν πρώτη φορά με το μάθημα, αλλά και όσους παλιότερους μπορεί να έχουν τεμπελιάσει και να μην έχουν σε ηλεκτρονική μορφή όλες τις απαντήσεις και τις λύσεις  ::).

Συγχαρητήρια και ευχαριστούμε.  :)

Νίκος Αδαμόπουλος


Λάμπρος Μπουκουβάλας

Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παιδιά, συγχαρητήρια για την προσπάθεια! Είστε πραγματικά αξιέπαινοι! Σας ευχαριστούμε πολύ

P.Tsiotakis


karinakis

συγχαρητήρια για τη δουλειά. Σίγουρα μας λύνει πολλές απορίες και θα είναι πολυτιμότατο εργαλείο για όλους μας.

Αξιέπαινοι. Μπράβο σας!!!!

GeLk

Θα ήθελα να επισυνάψω και τον κώδικα των ασκήσεων, ερωτήσεων, δραστηριοτήτων του Δ. Π. Ο κώδικας έχει φτιαχτεί για το περιβάλλον PAME αλλά με μικρές τροποποιήσεις (π.χ. σε Turbo Pascal για Windows πρέπει να προστεθεί το uses wincrt) τρέχει σε οποιοδήποτε άλλο.

iliasthes

Μια επισήμανση για την ερώτηση 8 στη σελίδα 106. Δίνετε 50 επαναλήψεις παίρνοντας ως δεδομένο, πως η αρχική τιμή της ματαβλητής arithmos είναι 1. Ο συγγραφέας από παράλειψη το πιο πιθανό, δεν αρχικοποιεί τη μεταβλητή, οπότε αυτό θα έπρεπε να το επισημάνουμε ως λάθος, μέχρι τουλάχιστον να αλλάξει το βιβλίο να διορθωθεί. Επιπλέον στις καινούριες εκδόσεις μεταγλωττιστών pascal (ανάμεσά τους και ο Free Pascal Compiler που χρησιμοποιώ), δίνουν την τιμή 0 σε μια μεταβλητή όταν η τιμή της δεν έχει δοθεί με κάποιον τρόπο.

Αν υποθέσουμε οτι ο συγγραφέας σκόπιμα δεν έδωσε αρχική τιμή στη μεταβλητή, τότε θα πρέπει να υπολογίζουμε τη μεταβλητή με αρχική τιμή 0, οπότε οι επαναλήψεις θα είναι 51.

GeLk

Έχεις δίκιο. Θα πρέπει ίσως να μαζέψουμε τα (πολλά) λάθη του βιβλίου έστω και καθυστερημένα. Σε μας υπήρχε μια τέτοια σκέψη αλλά δεδομένου ότι το βιβλίο του Δ.Π. είναι παλιό, (κάποτε) θα αντικατασταθεί, κτλ, το αφήσαμε. Πράγμα το οποίο δεν κάναμε στα Δίκτυα, όπου εκεί "μαζέψαμε" καμμιά δεκαπενταριά επισημάνσεις και θα τις στείλουμε την επόμενη εβδομάδα στο Π.Ι. Και από εκεί όμως τι να πρωτομαζέψεις. Αν πας να διαβάσεις π.χ. για το πρωτόκολλο SMTP ή για τις ψηφιακές υπογραφές σε πιάνει απογοήτευση. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια σημεία όπως αυτό του Αριθμού Επιβεβαίωσης και του παραδείγματος της σ. 235 που χρειάζονται οπωσδήποτε διόρθωση.

iliasthes

Πάντως μπράβο σας. Δεν ξέρω ποιος είχε την ιδέα και πήρε την πρωτοβουλία (υποθέτω ο Σύμβουλος), αλλά είναι αξιέπαινη. Μακάρι  να υπήρχαν και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες. Και το υπουργείο αντί να δημιουργεί αμοιβόμενες επιτροπές, προκηρύξεις διαγωνισμών κλπ θα μπορούσε να αναθέσει στους συμβούλους να συντονίσουν τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης τους και κάθε περιοχή να αναλάβει την απάντηση των ασκήσεων και την επισήμανση των λαθών για ένα βιβλίο, προτάσεις για τροποποιήσεις κλπ. Θα μπορούσαν επίσης να ετοιμαστούν, προτάσεις διδασκαλίας, εργαστηριακές δραστηριότητες, διαγωνισμάτα κλπ και μέσα σε μια σχολική χρονιά και μόνο, να λυθούν προβλήματα πολλών ετών. 

GeLk

#12
Πιστεύω ότι στην εποχή που ζούμε, θα πρέπει να μην περιμένουμε πότε οι άλλοι θα λύσουν το πρόβλημά μας αλλά να δοκιμάζουμε εμείς οι ίδιοι. Απλώς χρειάζεται κάποιος συντονισμός, ένας οποίος να αναλάβει την πρωτοβουλία και ίσως και να "βάλει πλάτη" περισσότερο  από τους άλλους. Για παράδειγμα,  σε αυτό το τμήμα του  φόρουμ (το οποίο συντονίζεις πάρα πολύ καλά - συγχαρητήρια!)έχουν αναρτηθεί πάρα πολλές ασκήσεις, διαγωνίσματα, επισημάνσεις κτλ αλλά σκόρπια, πολλά χωρίς απαντήσεις,  με το στυλ που γράφει ο καθένας. Θα μπορούσαν να μαζευτούν, να γίνει μια ομογενοποίηση από πλευράς ύφους και να φτιαχτεί ενα πολύ καλό ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ με σχέδια μαθήματος, τεστ, επαναληπτικά διαγωνίσματα και διαφάνειες PowerPoint.
Επίσης, τα δίκτυα είναι εργαστηριακό μάθημα αλλά ... δεν υπάρχει εργαστηριακός οδηγός(!!!), παρά τις επανηλειμμένες ερωτήσεις των σχολικών συμβούλων προς το Π.Ι. αν πρόκειται να δοθεί μελλοντικά. Η λύση, κατά τη γνώμη μου; Να φτιάξουμε έναν (ανεπίσημο) δικό μας. Εμείς πάντως σκοπεύουμε να το προσπαθήσουμε...

gerasimos

Συνάδελφοι ένα μεγάλο ευχαριστώ από μένα  - και τους μαθητές μου κατ'επέκταση - για το σημαντικότατο βοήθημα που μας παρέχετε . Ειδικά για όσους  διδάσκουμε πρώτη φορά το εν λόγω βιβλίο  η κίνηση σας αποτελεί "φως στο τούνελ ". Με την προσθήκη των λύσεων των ασκήσεων και του κωδικά σε pascal  (σε συνδυασμό με το χρησιμότατο "Pame" του επίσης αξιέπαινου Κου Σαμαρτζίδη) πλέον έχουμε στη διάθεση μας ένα ολοκληρωμένο "περιβάλλον" διδασκαλίας όπως θα έπρεπε να ήταν εξαρχής το σχολικό εγχειρίδιο για τον προγραμματισμό στο ΕΠΑΛ   . Μπράβο σας για την όλη  προσπάθεια και το τελικό αποτέλεσμα , και μακάρι στα επόμενα  βιβλία του ΕΠΑΛ  να μην περιμένουμε το ζήλο κάποιων συναδέλφων για να καλυφθούν οι αδυναμίες και η ανευθυνότητα  των ιθυνόντων.


dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

toufeki

Αξιέπαινοι οι μάχιμοι συνάδελφοι διαχρονικά και ανάξιοι οι ανευθυνουπεύθυνοι καρεκλοκένταυροι με τα συμπιεσμένα προσόντα και μισθούς που γελάνε ειρωνικά, καθήμενοι στις μουχλιασμένες καρέκλες τους.   

dimitra

Πολύ καλή δουλειά! Ευχαριστούμε που τη μοιράζεστε...
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

xryka

Συγχαρητήρια για την προσπάθεια..
Παρατήρησα οτι στις λύσεις των ασκήσεων χρησιμοποιήθηκαν ορισμένες συναρτήσεις της PAscal (πχ pi, sqr..), θεωρούνται εντός ύλης οι συναρτήσεις;; γιατί αναφέρονται στο παράρτημα του βιβλιου και στην ύλη δεν γίνεται καθόλου αναφορά σε αυτό. Ρωτάω γιατι τον ίδιο προβληματισμό είχα και πέρυσι, ποτέ ομως δεν ξεκαθαρίστηκε  θέμα.
Μήπως γνωρίζετε κάτι γι αυτό;;;

Παράθεση από: L_george στις 17 Φεβ 2010, 05:55:34 ΜΜ
Συνάδελφοι γεια σας.
Πολλές φορές έχει αναφερθεί σε αυτό το φόρουμ (και σωστά) ότι το βιβλίο του Δομημένου Προγραμματισμού της Γ΄ΕΠΑ.Λ είναι ξεπερασμένο και χρειάζεται αντικατάσταση. Επειδή για τα επόμενα δύο χρόνια - κατά τα φαινόμενα1 - θα κινηθούμε με το ίδιο βιβλίο, οι καθηγητές των ΕΠΑ.Λ Μεσσηνίας και Λακωνίας που διδάσκουν το μάθημα, σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο Πληροφορικής σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, όπου να είναι συγκεντρωμένες οι απαντήσεις των ερωτήσεων και οι λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου, στο τμήμα που αναφέρεται στην εξεταστέα ύλη.
Βέβαια, σε διάφορα σημεία αυτού του φόρουμ έχουν δημοσιευτεί πάρα πολλές ασκήσεις, ερωτήσεις και διαγωνίσματα. Όμως έχω την άποψη ότι χρειάζεται να βγει κάτι σε πιο οργανωμένη  μορφή. Εξ άλλου δεν είναι σωστό να μην υπάρχει ένα - έστω και ανεπίσημο- έγγραφο με συγκεντρωμένες τις απαντήσεις των ερωτήσεων και τις λύσεις των ασκήσεων για ένα μάθημα το οποίο εξετάζεται πανελλαδικά.
Για το λόγο αυτό θέτουμε στη διάθεση2 όλων όσων επισκέπτονται το φόρουμ, αυτό το ηλεκτρονικό βιβλίο σε μορφή pdf.
Θέλω επίσης να πω ότι σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο και ένα αντίστοιχο βιβλίο για τα Δίκτυα ΙΙ της Γ΄ΕΠΑ.Λ που θα περιλαμβάνει (για την εξεταστέα ύλη) α) τις απαντήσεις των ερωτήσεων β) τη θεωρία σε μορφή ερωτήσεων - απαντήσεων γ) συμπληρωματικές ασκήσεις.

Ευχαριστώ

Γιώργος

1: Ο ΟΕΔΒ από το Σεπτέμβριο κάθε χρονιάς ξεκινά την εκτύπωση των βιβλίων του επόμενου σχ. έτους. Επίσης, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι σχετικά με τη συγγραφή νέων βιβλίων.
2: επικαλούμενοι την κατανόησή τους στις παραλείψεις και τα λάθη που πιθανότατα υπάρχουν.


GeLk

#18
Παρότι έχουν γίνει ερωτήσεις, δεν έχει δοθεί (ακόμη) κάποια απάντηση. Η γνώμη μου είναι ότι "μέσα στην ύλη" είναι ότι καθορίζεται ρητά από τις σελίδες της ύλης των εξετάσεων. Τώρα, το ότι υπάρχουν ασκήσεις όπου πιθανόν να απαιτείται η χρήση συναρτήσεων που δεν περιγράφονται στην αντίστοιχη ύλη, πιστεύω ότι δεν απασχόλησε και πολύ τους συγγραφείς την εποχή (προ δεκαετίας και βάλε) που έγραφαν το βιβλίο ... Θα συνεχιστεί πάντως η προσπάθεια, μήπως και βγει κάποια γραπτή διευκρίνιση.

iliasthes

Επίσης, υπάρχουν αρκετά λαθάκια, που πρέπει επιτέλους να διορθωθούν. Αν κάνουν μια απλή διαδικασία να μαζέψουν από τους εκπαιδευτικούς τα λάθη που εντόπισαν, σε μια βδομάδα θα έχουν διορθωθεί τα λάθη.. πχ μια και ήταν το σημερινό μας μάθημα στις συναρτήσεις τακτικών τύπων, το παράδειγμα στη σελίδα 133 έχει 2-3 λαθάκια.

GeLk

Ηλία, μήπως πρέπει να ανοίξει ένα thread για αυτό το λόγο, και ο καθένας που έχει επισημάνει λάθη να ... συνεισφέρει; Τουλάχιστον να συγκεντρωθούν και βλέπουμε ...