ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΣΕ ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΓΛΩΣΣΑ

Ξεκίνησε από papavasi, 19 Φεβ 2008, 02:28:32 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

papavasi

Καλησπέρα, είμαι νέος στο Forum και νέος καθηγητής ΠΕ19. Διδάσκω πρώτη φορά φέτος ΑΕΠΠ.
Διαπιστώνω ότι οι μαθητές (και αυτοί που κατάλαβαν το νόημα και έχουν αλγοριθμική σκέψη) μαθαίνουν και εντυπώνουν απ τα φροντιστήριά τους να γράφουν με ένα τρόπο "μείξης" στοιχείων ψευδογλώσσας και ΓΛΩΣΣΑΣ.

Ήθελα να ρωτήσω, μπας και καταφέρω να αλλάξω τη νοοτροπία τους:

Όταν ζητείται αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα, μεταξύ άλλων (που πιστεύω ότι τα έχω ξεδιαλύνει)πρέπει:
- Να μη γράφουν με κεφαλαία αλλά μόνο με μικρά (πεζά);
- Να μη χρησιμοποιούν την εντολή ΓΡΑΨΕ; αλλά μόνο τις εκτύπωσε και εμφάνισε;

αν μπορεί κάποιος πιο εμπειρος ας μου δώσει μια απάντηση.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

sstergou

Το βιβλίο στη σελίδα 47 στο σημείο 8 αναφέρει ότι το "Γράψε" είναι αποδεκτή εντολή στην ψευδογλώσσα.

Αλλά ακόμη και αν δεν ήταν δεν νομίζω να είναι αυτό το θέμα. Ούτε και η διαφορά στα κεφαλαία-μικρά ή στους τελεστές (στη σελίδα 46 αναφέρονται τα σύμβολα των μαθηματικών).
Η ψευδογλώσσα είναι από τη φύση της χαλαρή οπότε αυτά μάλλον συγχωρούνται. :)



xaidi

Αγαπητέ φίλε,

Μην είσαι απόλυτος και δύσπιστος με τους φροντιστηριακούς καθηγητές γιατί πολλές φορές αναλαμβάνουν να διδάξουν και να ολοκληρώσουν δουλειά που θα έπρεπε κανονικά να γίνεται στα σχολειά. Η συζήτηση αυτή κυρίως οδηγεί σε συγκρούσεις, και επειδή παντού και στα σχολειά και στα φροντιστήρια υπάρχουν κακοί διδάσκοντες θα ήταν καλό να είσαι προσεκτικότερος.

Τώρα για την ερώτηση που έθεσες η γνώμη μου είναι ότι
όταν ξεκαθαρίζεται αν ζητείται αλγόριθμος σε γλώσσα ή ψευδογλώσσα δεν υπάρχει ζήτημα.
Όταν ζητείται απλά αλγόριθμος, ο μαθητής επιλέγει είτε γλώσσα είτε ψευδογλώσσα. Και σίγουρα οι εντολές γράψε εμφάνισε κεφαλαία ή μικρά γράμματα κλπ είναι ξεκαθαρισμένες σε πια περίπτωση χρησιμοποιούνται. Ίσως η χρησιμοποίηση των δεδομένων ως εντολή και των σταθερών ως έννοια δημιουργεί κάποια φαινόμενα παρερμηνείας στην ψευδογλώσσα, πιθανώς και η χρήση των συγκριτικών τελεστών και συναρτήσεων.
Εγώ παρόλο που είμαι πολλά χρόνια φροντιστηριακή εκπαιδευτικός φροντίζω να τα ξεκαθαρίζω στους μαθητές μου, ειδικά όταν τυχαίνει στο σχολείο να διδάσκει καθηγητής που αναλαμβάνει πρώτη φορά το μάθημα.

Ευχαριστώ.
Ευχαριστώ,

evry


   Με βάση της φιλοσοφία της ψευδογλώσσας ένας μαθητής μπορεί να εκτυπώσει δεδομένα ακόμα και μια εντολή του στυλ
Εκτύπωσε_στον_Εκτυπωτή α

Η ψευδογλώσσα δεν έχει αυστηρή σύνταξη όπως η ΓΛΩΣΣΑ, αλλά επειδή το μάθημα είναι πανελλαδικό και τα λάθη πληρώνονται έχουμε φτάσει στο σημείο να ρωτάμε αν επιτρέπεται το Γράψε ή το Εμφάνισε.
Ένα καλό παράδειγμα για αυτά που λέω είναι το περυσινό 1ο θέμα με το διάγραμμα ροής που είχε την εντολή "Τύπωσε". Επίσης στο τετράδιο μαθητή έχει κάπου την εντολή (συνάρτηση) Ρίζα.
  Δηλαδή αν η εντολή που δίνω είναι κατανοητή από την υπολογιστή και εκτελέσιμη δε νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα.

Τώρα όσον αφορά τους καθηγητές των φροντιστηρίων μπορώ να πω από την εμπειρία που έχω ότι ναι μεν υπάρχουν κακοί καθηγητές και στο δημόσιο σχολείο και στα φροντιστήρια και σίγουρα αυτοί που δουλεύουν στα φροντιστήρια έχουν μεγαλύτερη πίεση από ότι στο δημόσιο σχολείο, αλλά αυτό πολλές φορές γυρνάει μπούμερανγκ. Δηλαδή πολλοί είναι αυτοί που στην προσπάθεια να έχουν αποτελέσματα στο φροντιστήριο (ή το ιδιωτικό σχολείο) έχουν καταντήσει το μάθημα σε ένα σύνολο από μεθοδολογίες και τυφλοσούρτες και απαγορεύουν δια ροπάλου κάθε πρωτοβουλία του μαθητή για οτιδήποτε. Όλα πρέπει να γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο. Ως παράδειγμα παραθέτω τον παρακάτω αλγόριθμο εύρεσης μεγίστου τον οποίο δίνει ένας συνάδελφος στα παιδιά και κόβει μονάδες από οποιαδήποτε διαφορετική λύση, άσχετα αν είναι σωστή.

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
   ΑΝ Ι=1 ΤΟΤΕ
      ΜΑΧ <-- Α[1]
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΑΧ < Α[Ι] ΤΟΤΕ
      ΜΑΧ <-- Α[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

   Προφανώς δεν έχω τίποτα με τους καθηγητές των φροντιστηρίων (αλλά με τα φροντιστήρια και τη φιλοσοφία που έχουν πολλά από αυτά) και χαίρομαι όταν βλέπω καθηγητές οι οποίοι παρ'όλη την πίεση που έχουν στον ιδωτικό φορέα που δουλεύουν, επιμένουν να πιέζουν τα παιδιά να σκέφτονται και δεν τους δίνουν έτοιμες συνταγές που λύνουν όλες τις ασκήσεις.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

peterpan

την εντολή ΔΕΔΟΜΕΝΑ μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε στην ΓΛΩΣΣΑ?

andreas_p