Τελευταία μηνύματα

#1
Δομές δεδομένων / Ισορροπημένο - Πλήρες δένδρο -...
Τελευταίο μήνυμα από john_papageorgiou - Χθες στις 09:30:34 ΜΜ
Καλησπέρα σας
 
αποφάσισα έπειτα από αρκετά χρόνια να δώσω ξανά πανελλήνιες. 
 
Έχω πρόβλημα στη νέα ύλη που έχει προστεθεί
 
Στο Βιβλίο 2: Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό στα δένδρα δεν δίνει σαφή ορισμό για το τι είναι ισορροπημένο δένδρο (ή εγώ δεν τον βλέπω)
 
Ψάχνοντας να το καταλάβω βρήκα και βιντεομαθήματα στο youtube που μιλούσαν και για άλλα πράγματα όπως:
 
Πλήρες δένδρο - Inorder - Preorder - Postorder Traversal

Βρήκα το βιβλίο καθηγητή και είδα ότι τα λέει μέσα – Άρα διδάσκονται στα σχολεία και μπορεί να ζητηθούν;
 
Αυτά αποτελούν μέρος της ύλης? Αν ναι από που θα πρέπει να τα διαβάσω
 
Σας ευχαριστώ πολύ
#2
Ουδόλως συνιστώ σε μαθητές τη χρήση της ΤΝ στον προγραμματισμό, διότι είναι σα να τους λέω να λύνουν τις ασκήσεις τους με το λυσάρι. Ναι μέν, θα έχουν δώσει τις σωστές απαντήσεις, αλλά το συγκεκριμένο μάθημα δεν θα το μάθουν ποτέ.

Ωστόσο, μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε γιά να δείξουμε κάποιες άλλες δυνατότητες (πέραν της ύλης του αναλυτικού προγράμματος) και να τους κινήσουμε το ενδιαφέρον, να μάθουν πχ τί σημαίνει "βιβλιοθήκες", πού τις βρίσκουμε, ποιές έχει η γλώσσα που χρησιμοποιούμε, κλπ.

Και πάντα ελέγχουμε το πρόγραμμά μας γραμμή-γραμμή. (Οι ΤΝ κάνουν και λάθη, με συχνότητα περίπου 1 απάντηση στις 40.)

Ως παράδειγμα, ακολουθεί ένα πρόγραμμα σε Python, που υλοποιεί ένα ψηφιακό ρολόϊ - όπως μου έδωσε το πρόγραμμα η ΤΝ· το δοκίμασα σε Thonny και δουλεύει άψογα:

.............................................

import tkinter as tk
from time import strftime

def update_time():
    current_time = strftime('%H:%M:%S')  # Format: HH:MM:SS
    label.config(text=current_time)
    label.after(1000, update_time)  # Update every second

# Create main window
root = tk.Tk()
root.title("Digital Clock")

# Create a label to display time
label = tk.Label(root, font=('calibri', 40, 'bold'), background='black', foreground='white')
label.pack(anchor='center')

# Start updating the time
update_time()

# Run the GUI event loop
root.mainloop()
#3
Γ΄ Λυκείου / Απ: Λειτουργια της συναρτησης ...
Τελευταίο μήνυμα από Foto - 22 Μαρ 2025, 09:34:43 ΠΜ
Το γνωρίζω αυτό. Για τη γλώσσα μόνο θετικοί ακέραιοι πάνε στις div και mod, από σχεδιασμό.

Εδωσα την ιδέα του X div 1 αλλά όπως μου θύμισε ο gpapargi το X δεν μπορεί να είναι πραγματικός απο σχεδιασμό

Μετά έγραψα το παράπονό μου,
Κάπου ρώτησε ο gpapargi για reference για αυτα! Ποια αυτά; Τα πρόσημα στο υπόλοιπο; Αυτό δεν κατάλαβα!
#4
Γ΄ Λυκείου / Απ: Λειτουργια της συναρτησης ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 22 Μαρ 2025, 02:26:28 ΠΜ
Foto υπάρχει απάντηση που ορίζει πως στα πλαίσια του μαθήματος το div και το mod λαμβάνουν ως τελεστέους μόνο θετικούς ακεραίους.
Πάρε ένα copy - paste να μη το ψάχνεις.


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Τμήμα Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Συνεδρία αριθ. 03/2008

Θέμα 18ο:Απάντηση επί του εγγράφου με αρ. πρωτ 9978/Γ2/23-01-2008 της
Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Τμήμα Α΄του
ΥΠΕΠΘ
(Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αρ. πρωτ. 630/24-01-2008)


Εισηγητής: Αδάμ Κ. Αγγελής
Με το αρ. πρωτ. 9978/Γ2/23-01-2008 της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης/Τμήμα Α΄του ΥΠΕΠΘ μας έχει διαβιβαστεί έγγραφο της Σχολικής
Συμβούλου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων κυρίας Ιωάννας
Μπέλλου με ερωτήματα που αφορούν το μάθημα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου
«Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον».
Σχετικά με τα διαλαμβανόμενα ερωτήματα εισηγούμαστε τα παρακάτω:
1.- Η ανάγκη να προσδιορισθεί το πρόσημο του υπολοίπου της διαίρεσης δύο
ακεραίων προκύπτει μόνο στην περίπτωση που ένας από τους δύο τελεστέους (ή και
οι δύο) του τελεστή MOD είναι αρνητικός. Αυτές τις περιπτώσεις οι γλώσσες
προγραμματισμού τις αντιμετωπίζουν διαφορετικά μεταξύ τους με τρόπο ο οποίος
εξαρτάται από τον ορισμό (T-ορισμός, F-ορισμός, E-ορισμός) της DIV και της MOD
τον οποίο υλοποιούν. Η αντιμετώπιση αυτών των περιπτώσεων από την ΓΛΩΣΣΑ
ξεφεύγει από το σκοπό του σχολικού βιβλίου και γι' αυτό οι δύο τελεστέοι πρέπει να
θεωρούνται πάντοτε θετικοί ακέραιοι. Επομένως, ασκήσεις ή προβλήματα που
δίνονται στους μαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει
πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθμούς. Η θεώρηση αυτή
εξυπηρετεί πλήρως τον στόχο του Προγράμματος Σπουδών όπου αναφέρεται, οι
μαθητές: «να μπορούν να δημιουργούν απλές εφαρμογές με τη χρήση δομημένης
γλώσσας προγραμματισμού».
2.- Όσον αφορά την ιεραρχία στις πράξεις οι τελεστές DIV και MOD ιεραρχούνται
στο ίδιο επίπεδο με τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση και ακολουθούν όλα όσα
αναφέρονται στη σελίδα 154 του βιβλίου μαθητή.
Π.χ. 4*(7 MOD 2) = 4 ενώ 4*7 MOD 2 =0
3*(7 DIV 2) = 9 ενώ 3*7 DIV 2 = 10 και 3*7/2=10,5
Να ενημερωθούν, εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι γιατί το μάθημα
εξετάζεται πανελλαδικά.
Ο εισηγητής
Αδάμ Κ. Αγγελής
Πάρεδρος Πληροφορικής του Π.Ι.

#5
Γ΄ Λυκείου / Απ: Λειτουργια της συναρτησης ...
Τελευταίο μήνυμα από Foto - 22 Μαρ 2025, 12:15:14 ΠΜ
Δεν κατανοώ το πνεύμα της ερώτησης.
Τι σημαίνει πραγματικός αριθμός;
Ας πούμε ότι κάποιος έχει μισθό 2,5 χιλιάδες ευρώ.  Σε ευρώ ο μισθός είναι 2500 ευρώ είναι ακέραια τιμή.  Σε χιλιάδες ευρώ είναι πραγματική 2,5. Αν διαιρέσουμε το εισόδημα των 2,5 χιλιάδων ευρώ με το χρέος των 9 χιλιάδων ευρώ  πόσα ακέραια μηνιάτικα θα πάρουμε,
Δηλαδή 9 δια 2,5,  Αν για την ακέραια διαίρεση πρέπει να κάνω τους αριθμούς ακέραιους τότε η απάντηση θα είναι 9 δια 2= 4 και υπόλοιπο 1. Προφανώς αυτό δεν είναι σωστό.  Αφού σε 4 μήνες θα έχουμε 10χιίαδες άρα θα μας περισσέψουν 1000 ευρώ...
Ας δεχτούμε ότι το 9/2,5 είναι διαίρεση πραγματικών.Για να πάρω το αποτέλεσμα που θέλω θα πρέπει να εξαγω το ακέραιο μέρος του πηλίκου. Άρα η διαίρεση πραγματικών δεν μπορεί από μόνη της να κάνει τη διαίρεση που ζητάω.

Για τα πρόσημα στις διαρέσεις και το υπόλοιπο: Επειδή Πηλίκο επί Διαιρέτη συν υπόλοιπο ίσον διαρετέος,όπου αυτό δεν θέλει πηγή:
Βγαίνουν λογικά δυο περιπτώσεις σε αρνητικό Διαιρετέο:
-10 div 3 = -3 και υπόλοιπο-1 ώστε -3Χ3+-1=-10
Δες το τώρα με θετικό υπόλοιπο Ευκλειδια Διαιρεση.
-4X3+2=-10.
https://www.123calculus.com/en/long-division-page-1-11-130.html

Έτσι στη μία περίπτωση έχουμε πηλικο -3 και υπόλοιπο -1 και στην άλλη πηλίκο -4;και υπόλοιπο 2 (πάντα θετικό στην ευκλειδια διαίρεση).


#6
Δομές δεδομένων / Απ: ουρες στοιβες ασκησεις
Τελευταίο μήνυμα από Sergio - 21 Μαρ 2025, 02:21:57 ΜΜ
Με κάθε επιφύλαξη, προτείνω την ακόλυθη λύση:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟυροΣτοίβα
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  Ν = 5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[Ν], επ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: τ, φ, ρ, όριο, ι, κ
ΑΡΧΗ
  φ <- 0
  ρ <- 0
  τ <- Ν + 1
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ "ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ"
      ΓΡΑΨΕ "--------------"
      ΓΡΑΨΕ "1. Εισαγωγή"
      ΓΡΑΨΕ "2. Εξαγωγή"
      ΓΡΑΨΕ "3. Εμφάνιση Ουράς"
      ΓΡΑΨΕ "4. Ώθηση"
      ΓΡΑΨΕ "5. Απώθηση"
      ΓΡΑΨΕ "6. Εμφάνιση στοίβας"
      ΓΡΑΨΕ "7. Έξοδος"
      ΓΡΑΨΕ "Επιλογή (1-7): "
      ΔΙΑΒΑΣΕ επ
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ επ >= "1" ΚΑΙ επ <= "7"
    ΕΠΙΛΕΞΕ επ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "1" ! Εισαγωγή
        όριο <- τ - 1
        ΑΝ ρ = όριο ΚΑΙ φ > 1 ΤΟΤΕ
          κ <- 0
          ΓΙΑ ι ΑΠΟ φ ΜΕΧΡΙ ρ
            κ <- κ + 1
            Π[κ] <- Π[ι]
            Π[ι] <- ""
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
          φ <- 1
          ρ <- κ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΑΝ ρ = όριο ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η ουρά είναι γεμάτη"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΑΝ φ = 0 ΤΟΤΕ
            φ <- 1
            ρ <- 1
          ΑΛΛΙΩΣ
            ρ <- ρ + 1
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          ΓΡΑΨΕ "ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ: "
          ΔΙΑΒΑΣΕ Π[ρ]
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "2" ! Εξαγωγή
        ΑΝ φ = 0 ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η ουρά είναι άδεια"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΕΞΑΓΕΤΑΙ Η ΤΙΜΗ: ", Π[φ]
          Π[φ] <- ""
          ΑΝ φ = ρ ΤΟΤΕ
            φ <- 0
            ρ <- 0
          ΑΛΛΙΩΣ
            φ <- φ + 1
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "3" ! Εμφάνιση Ουράς
        ΑΝ φ = 0 ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η ουρά είναι άδεια"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ουράς"
          κ <- 0
          ΓΙΑ ι ΑΠΟ φ ΜΕΧΡΙ ρ
            κ <- κ + 1
            ΓΡΑΨΕ κ, ". ", Π[ι]
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "4" ! Ώθηση
        όριο <- ρ + 1
        ΑΝ τ = όριο ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η στοίβα είναι γεμάτη"
        ΑΛΛΙΩΣ
          τ <- τ - 1
          ΓΡΑΨΕ "ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΩΘΗΣΗ: "
          ΔΙΑΒΑΣΕ Π[τ]
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "5" ! Απώθηση
        ΑΝ τ > Ν ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η στοίβα είναι άδεια"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΑΠΩΘΕΙΤΑΙ Η ΤΙΜΗ: ", Π[τ]
          Π[τ] <- ""
          τ <- τ + 1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "6" ! Εμφάνιση στοίβας
        ΑΝ τ > Ν ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η στοίβα είναι ΑΔΕΙΑ"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ στοίβας"
          κ <- 0
          ΓΙΑ ι ΑΠΟ τ ΜΕΧΡΙ Ν
            κ <- κ + 1
            ΓΡΑΨΕ κ, ". ", Π[ι]
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ επ = "7"
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
#7
Δομές δεδομένων / Απ: ουρες στοιβες ασκησεις
Τελευταίο μήνυμα από Sergio - 21 Μαρ 2025, 02:16:48 ΜΜ
Σε πίνακα χαρακτήρων Ν θέσεων να υλοποιήσετε ταυτόχρονα μια ουρά και μια στοίβα.  Η ουρά να ξεκινάει από την πρώτη θέση του πίνακα και η στοίβα από την τελευταία.   

Καθεμιά από τις δύο δομές μπορεί να καταλάβει όλο τον διαθέσιμο χώρο. 

Ειδικά στην περίπτωση της ουράς, όταν «φαίνεται» γεμάτη, στην πρώτη προσπάθεια «εισαγωγής» νέας τιμής να ελέγχεται εάν υπάρχει ελεύθερος χώρος στην αρχή της.  Σε αυτή την περίπτωση να γίνεται «ολίσθηση» των τιμών στην αρχή της ουράς ώστε να απελευθερώνεται χώρος για τη λειτουργία της.

Το πρόγραμμα να «ελέγχεται» από μενού με τις εξής επιλογές:
1.Εισαγωγή
2.Εξαγωγή
3.Εμφάνιση ουράς
4.Ώθηση
5.Απώθηση
6.Εμφάνιση στοίβας
7.Έξοδος

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η εμφάνιση των στοιχείων (ουράς ή στοίβας) να γίνεται με τη σειρά που πρόκειται να εξαχθούν / απωθηθούν
#8
Δομές δεδομένων / Απ: ουρες στοιβες ασκησεις
Τελευταίο μήνυμα από Sergio - 21 Μαρ 2025, 02:15:18 ΜΜ
Έχω καιρό να μπω οπότε έχω λίγο χαθεί με τη δομή και τα περιεχόμενα του forum..

Υπάρχει κάπου κάποια συλλογή ασκήσεων για ουρά και στοίβα ή για κάθε άσκηση (που θέλουμε να μοιραστούμε) ανοίγουμε νέο θέμα;

Θα ήθελα να "ανεβάσω" μια άσκηση και μόνο το συγκεκριμένο Thread μου έμοιασε κατάλληλο (από τον τίτλο του).

Την παραθέτω στη συνέχεια αλλά θα τη μεταφέρω όπου (και αν) μου υποδείξει κάποιος admin..
#9
Linux / Απ: Εγκατάσταση των sch script...
Τελευταίο μήνυμα από dimpanayio - 21 Μαρ 2025, 12:30:01 ΜΜ
Γεια χαρά σε όλους και ευχαριστώ για τις απαντήσεις

Έκανα νέα εγκατάσταση τα ubuntu 22.04, φόρτωσα ξανά τα sch scripts και ολοκληρώθηκε κανονικά η εγκατάστασή τους. Έκανα ενημέρωση λογισμικού και μετά απενεργοποίησα τις τις ενημερώσεις καθώς αντιμετώπισα κάποια προβλήματα με ενημερώσεις στη πορεία λειτουργίας των εργαστηρίων τις προηγούμενες φορές. Ακόμα το πακέτο δουλεύει μια χαρά. :)
#10
Γ΄ Λυκείου / Απ: 2024_2025_ΠΡΩΤΟ_ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙ...
Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης - 20 Μαρ 2025, 12:31:41 ΜΜ
Κανένα πρόβλημα,  για αυτό εξάλλου είναι σε επεξεργάσιμη μορφή το διαγώνισμα,  αν θέλει κάποιος μπορεί να το χρησιμοποιήσει, και μάλιστα αφαιρώντας τα τμήματα που δεν θεωρεί σωστά ή περίεργα  .. βάζουμε μέσα και κάποια τμήματα που είναι ίσως κάπως περίεργα, πολλές φορές ακολουθεί και συζήτηση όπως εδώ, απόλυτα καλοπροαιρετη ( από την πλευρά μας τουλάχιστον σίγουρα) και βλέπουμε διαφορά " γκρίζα σημεία " που δυστυχώς υπάρχουν πολλά...
 
Ελπίζω να μην τεθεί τέτοιο θέμα στις εξετάσεις  , καθώς ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ξαναγράφω, είναι μπέρδεμα ... 

Αντώνη  ένα τελευταίο γράφω, γιατί πολλές φορές μακραίνουν πολύ οι συζητήσεις και προσπαθεί ο καθένας να """ υπερασπιστεί """ την γνώμη του, από το ΣΧΟΛΙΚΟ και όχι από τον " κανονικό κόσμο της πληροφορικής  " τον οποίο οι μαθητές δεν γνωρίζουν,  συμφωνώ πως είναι αρκετά κακογραμμένο το κομμάτι που συζητάμε, αλλά αν το διαβάσει κάποιος,  θεωρώ πως πιο πολύ θα πάει προς το " ίδιου τύπου ", το οποίο έστω έμμεσα έστω αναφέρεται, παρά " "διαφορετικού τύπου" που δεν  υπάρχει έστω έμμεσα κάπου , αυτό καταλαβαίνω εγώ τουλάχιστον με βάση ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ξαναγράφω 

ΥΓ1: στο επόμενο διαγώνισμα που ετοιμάζουμε, πάλι προεκυψαν από εδώ και από εκεί κάποια τέτοια "" γκρίζα "" θέματα, όχι επίτηδες, αλλά μάλλον θα τα συζητήσουμε ξανά  :D >:D :laugh:

Φιλικά προς όλους, συζήτηση κάνουμε,  Μανώλης