Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής

Ξεκίνησε από za√‘ag, 13 Ιουν 2009, 01:17:35 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stratosg

Πολύ καλό ... αλλά μήπως μέσα στο καλοκαίρι θα πρέπει να δράσουμε όπως οι εκάστοτε κυβερνήσεις που περνούν διάφορα νομοσχέδια όταν ο λαός κάνει τα περιβόητα μπάνια του και να δούμε πως θα κινούμαστε απο Σεπτέμβρη; Έτσι για να δούν πως είναι να σε πιάνουν εξαπίνης.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

za√‘ag

Σωστά τα λές (και λέμε) αλλά μήπως τα ΟΡΓΑΝΑ ΜΑΣ που μπορούν να πράξουν κάτι ουσιαστικό ... κάνουν ήδη τα μπάνια τους; (λέω τώρα εγώ...)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

stratosg

Για να σε καταλάβω, εσύ ποιούς θεωρείς όργανά μας ή εκπροσώπους μας; Εγώ δεν έχω αποφασίσει ακόμα, αν και είμαι υπέρ της ΠΕΚΑΠ και κατά μα πολύ κατά της ΟΛΜΕ.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

za√‘ag

Δεν νομίζω ότι πιστεύουν πολλοί στην ΟΛΜΕ πια.... Όσο για την ΠΕΚΑΠ δεν νομίζω ότι μια τέτοια ανακοίνωση που στο τέλος χαϊδεύει τα αφτιά του υπουργείου μπορεί να μας καλύψει (τα έχω γράψει και παραπάνω και στο θέμα "e-school") .... Εξάλλου είναι δύσκολο να αντέξει κάποιος στα "ταξίμια" της εξουσίας και να μην υποκύπτει ...(το γράφεις κι εσυ στο μήνυμα σου κάτω από το όνομά σου "η εξουσία αποβλακώνει" .... και αν της κάνεις και παρέα .... φαντάσου)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

stratosg

Σύμφωνοι, αλλά δεν μου απάντησες και επαναλαμβάνω την ερώτηση μου. Ποιούς ή τι έχεις στο μυαλό σου ως όργανα;
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

A_XRHSTOS

Τα ...όργανα συνάδελφοι έχουν ήδη αρχίσει και εμείς χορεύουμε στο ρυθμό του e-school τη στιγμή που οι συνάδελφοι των άλλων ειδικοτήτων (και με το δίκιο τους οι άνθρωποι) θεωρούν ότι η χρονιά τελείωσε προ πολλού.
Τελικά με τούτο και με κείνο, ότι κι αν λέμε ο ρόλος μας στο σχολείο δεν φαίνεται να είναι αυτός του εκπαιδευτικού αλλά του τεχνικού / γραμματεά / παιδιού για όλες τις δουλειές. Μην παρεξηγήσετε τα λόγια μου δεν περιέχουν κανενός είδος μομφής, προς Θεού, απλά διατυπώνω το προφανές, με μεγάλη πίκρα ειναι αλήθεια αλλά χωρίς κανένα ίχνος κακής πρόθεσης. Πώς θα μπορούσα άλλωστε; Κι εγώ ένας από σας είμαι.

Ίσως να μην είναι και μακριά η μέρα που θα έρθει κάποια εγκύκλιος η οποία θα καθορίζει τον καθηγητή Πληροφορικής υπεύθυνο χειρισμού της μηχανογράφησης με μείωση ωραρίου 2-3 ώρες. Μπορεί μάλιστα να θεωρηθεί και μεγάλη νίκη του κλάδου.

Συγνώμη αν σας πίκρανα αλλά είμαι πολύ βαθιά απογοητευμένος από την όλη κατάσταση, όταν πρωτομπήκα στην εκπαίδευση θεωρούσα ότι θα γινόμουν σιγά σιγά ένας καλός δάσκαλος και θα έβρισκα τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά και μεθόδους να κάνω το μάθημά μου όσο το δυνατόν πιο χρήσιμο και ενδιαφέρον. Αντί γι' αυτό κατάντησα μετά από 15 χρόνια να ψάχνω τα μενού και τα tabs του e-school και να περιμένω απαντήσεις από ένα μακρινό κι αδιάφορο support, με το διευθυντή στα πρόθυρα νευρικής κρίσης και να νιώθω σαν τριτοκλασσάτος διοικητικός που έχασε τη σφραγίδα του και δεν ξέρει πως να επικυρώσει το επόμενο διαβιβαστικό.
Αυτό κι αν είναι (προσωπική) κατάντια....

Circle

Παράθεση από: A_XRHSTOS στις 27 Ιουν 2009, 07:30:35 ΜΜ
....
Ίσως να μην είναι και μακριά η μέρα που θα έρθει κάποια εγκύκλιος η οποία θα καθορίζει τον καθηγητή Πληροφορικής υπεύθυνο χειρισμού της μηχανογράφησης με μείωση ωραρίου 2-3 ώρες. Μπορεί μάλιστα να θεωρηθεί και μεγάλη νίκη του κλάδου.
...

Πολύ θα λυπηθώ, αν στο ρόλο του εκπαιδευτικού, μου επισυνάψουν κ το ρόλο του χειριστή υπολογιστή και κάθε άλλου είδους μηχανήματος που συνδέεται στην πρίζα. Έστω κ αν αυτή η θέση (θα) έχει ευθύνη, δεν θα ήθελα καθόλου αλλαγή στον ρόλο μου που είναι εκπαιδευτικός - παιδαγωγικός. Το ξαναλέω η διεύθυνση πρέπει να είναι αρμόδια κ υπεύθυνη για όλη της διεκπεραίωση των λειτουργιών του σχολείου. Και να επιμορφωθεί για να τα βγάζει πέρα ή να επιλέγονται εκπαιδευτικοί με προσόντα σε όλους τους τομείς. Αλήθεια συνάδελφοι, έχει κάποιος στοιχεία για το πόσοι ειδικότητας πληροφορικής είναι σε θέσεις διευθυντών ή υποδιευθυντών; Στη δική μου περιοχή γνωρίζω μόνο δύο, με επιφύλαξη βεβαίως καθώς δεν το έχω ψάξει το θέμα.

Το να βρεθούμε όμως στην παραπάνω θέση, θα είναι κ δική μας ευθύνη. Ρώτησα κάμποσες μέρες πριν, τι με υποχρεώνει να αναλάβω το e-school κ όλα τα άλλα. Έλαβα την απάντηση την οποία βεβαίως γνώριζα, ότι τίποτα δεν με υποχρεώνει. Το ρώτησα για να καταγραφεί και εδώ κ ο καθένας να αποφασίσει τι θα κάνει.

Τι νομίζετε πως θα συνέβαινε αν αρνιόμασταν; Τίποτε απολύτως! Η διεύθυνση θα έβρισκε άλλους τρόπους να το διεκπεραιώσει! Ουδείς αναντικατάστατος! Θα μου πείτε τώρα ότι θα χαλούσατε τις σχέσεις σας με τη διεύθυνση κτλ... Εκεί γνωρίζω ότι είναι δύσκολα τα πράγματα, μα εκεί είναι που χρειάζεται η υποστήριξη των δικαιωμάτων μας! Αν ο καθένας δεν τα υποστηρίξει σε ατομικό επίπεδο, τότε αυτό γιγαντώνεται κ η κατάσταση που διαμορφώνεται (η οποία βολεύει πάρα πολύ όλους) δεν βλέπω πως ή γιατί να ανατραπεί.

Αν τώρα έχετε την απορία τι έκανα εγώ, θα σας πω ότι δεν ήταν κ τόσο εύκολο μα το είχα αποφασίσει. Όταν ο διευθυντής μου είπε, έχει έρθει ένα μέιλ για το e-school να το φτιάξουμε, απάντησα "Ξεκινείστε όσοι έχετε την διαχείριση του σχολείου, βαθμούς, μισθολογικά, γραμματεία και ότι χρειαστείτε μου λέτε. Θα είμαι στη διάθεσή σας." Τέλος πάντων συνεχίστηκε ακόμη λίγο ο διάλογος και δεν ανέλαβα τίποτα. Βρέθηκε μια χαρά λύση, δεν ασχολήθηκα άλλο  κ δεν πρόκειται να ασχοληθώ ούτε τώρα ούτε στο μέλλον. Ελπίζω να μην έρθει κάποια στιγμή έγγραφο που να με υποχρεώνει.

.

A_XRHSTOS

Παράθεση από: Circle στις 27 Ιουν 2009, 09:08:16 ΜΜ

Το να βρεθούμε όμως στην παραπάνω θέση, θα είναι κ δική μας ευθύνη. Ρώτησα κάμποσες μέρες πριν, τι με υποχρεώνει να αναλάβω το e-school κ όλα τα άλλα. Έλαβα την απάντηση την οποία βεβαίως γνώριζα, ότι τίποτα δεν με υποχρεώνει. Το ρώτησα για να καταγραφεί και εδώ κ ο καθένας να αποφασίσει τι θα κάνει.

Τι νομίζετε πως θα συνέβαινε αν αρνιόμασταν; Τίποτε απολύτως! Η διεύθυνση θα έβρισκε άλλους τρόπους να το διεκπεραιώσει! Ουδείς αναντικατάστατος! Θα μου πείτε τώρα ότι θα χαλούσατε τις σχέσεις σας με τη διεύθυνση κτλ... Εκεί γνωρίζω ότι είναι δύσκολα τα πράγματα, μα εκεί είναι που χρειάζεται η υποστήριξη των δικαιωμάτων μας! Αν ο καθένας δεν τα υποστηρίξει σε ατομικό επίπεδο, τότε αυτό γιγαντώνεται κ η κατάσταση που διαμορφώνεται (η οποία βολεύει πάρα πολύ όλους) δεν βλέπω πως ή γιατί να ανατραπεί.

Συμφωνώ μαζί σου γιατί και αν και (αφελώς) ανέλαβα να διεκπεραιώσω την εγκατάσταση του e-school σε μια στιγμή αδυναμίας ή βλακείας (διαλέγετε και παίρνετε), ουδέποτε δέχτηκα ή θα δεχτώ να αναλάβω και τη χρήση του. Όπως έχω ξαναπεί απομακρύνθηκα όσο μπορούσα από τα "διοικητικά" θέματα του σχολείου εδώ και τέσσερα - πέντε χρόνια και δεν το μετάνοιωσα ούτε στιγμή.
Το θέμα είναι ότι τελικά αυτό, για τον α ή β λόγο, δεν φαίνεται να είναι εύκολο για την πλειοψηφία των συναδέλφων, οι οποίοι για μια ακόμα φορά θα ζευτούν στο "άρμα του εκσυγχρονισμού της παιδείας" και άλλα τέτοια κουραφέξαλα.  :P
Για να γίνουμε και ρεαλιστές, κατανοώ ότι είναι τρομερά δύσκολο να αντιδράσει κανείς ειδικά όταν πέφτει πάνω του όλος ο σύλλογος.
Προσωπικά με τη χοντροπετσίαση του "πάλιουρα" μπορώ και τον γράφω το σύλλογο όταν με καλύπτει ο νόμος, δεν είναι όμως για όλους τόσο απλό το θέμα....
Εκεί θα χρειαζόταν μια συλλογική κίνηση που λέγαμε.

stratosg

Το μέτρο πίεσης δεν είναι η χοντροπετσιά του πάλιουρα, αλλά το καλοστημένο παιχνίδι το οποίο δεν βλέπαμε μέχρι τώρα και για να μη βγάζω τον εαυτό μου απ' έξω, έχει λίγες μέρες που το 'πιασα το υπονοούμενο. Υπάρχει πληθώρα υπεράριθμων πληροφορικών σε πάρα πολλούς νομούς, άρα μια μεγάλη πισίνα για να επιλεγούν εκείνοι οι οποίοι θα στηρίξουν την όποια γραμματειακή, εκπαιδευτική, τεχνολογική, συντεχνειακή μεταρρύθμιση χρειαστεί. Το μέτρο πίεσης είναι απλό. Για πόσο καιρό αγαπητέ μου είσαστε χωρίς οργανική; Γιατί να εξακολουθώ να σας απασχολώ εφόσον δεν σας χρειάζομαι; (Όχι οργανική = Όχι ανάγκη). Τώρα βάλτε και το γεγονός ότι πολλοί απο εμάς έχουμε αποκτήσει και οικογένεια με ένα ή δυο παιδιά και άρα αυξημένες ανάγκες τόσο σε χρήματα αλλά κυρίως σε χρόνο το οποίο εύκολα μπορείς να εξοικονομίσεις αν δεν μετακινείσαι σε δυο ή περισσότερα σχολεία και πείτε μου ποιός θα είναι αυτός που δεν θα υποκύψει;

Θα μου πείτε πως τώρα είναι πολύ μακρία όλα αυτά, είναι ανεφάρμοστα, ότι είμαι μηδενιστής, κακεντρεχής, απαισιόδοξος ή οτιδήποτε άλλο μπορείτε να σκεφτείτε. Το μόνο που είμαι είναι στενοχωρημένος, γιατί πραγματικά αισθάνομαι την ειδικότητά μου να παραγκωνίζεται. Ίσως ίσως και με δικό μας φταίξιμο, μιας και τρέχαμε να "δείξουμε" ότι μπορούμε να στείσουμε το εργαστήριο, να συνδέσουμε τον εκτυπωτή, να πληκτρολογήσουμε γρήγορα μια "αιτησούλα". Αυτό στην αρχή μας έκανε να μοιάζουμε οι από μηχανής θεοί του συλλόγου και λίγα μόλις χρόνια μετά μας έκανε να φαινόμαστε οι αλλαζόνες, οι ξερόλες, οι κολλητοί των διευθυντών μας και πολλά άλλα που κατά καιρούς έχω ακούσει ή ακόμα χειρότερα έχω αντιληφθεί.

Δεν νομίζω πως είμαστε άμοιροι ευθυνών, απλά πρέπει να βάλουμε τα πράγματα, το κεφάλι, και την υπερηφάνια μας κάτω και να βρούμε ένα τρόπο να διασφαλίσουμε το μέλλον μας, αποτάσσοντας απο πάνω μας κάθε είδους υποχρέωση γραμματειακής, τεχνικής ή όποιας άλλης υποχρέωσης.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

A_XRHSTOS

 Τελικά αυτό που μένει είναι πως ο καθένας από μας θα δώσει την προσωπική του μάχη, ή μπορεί και ούτε καν αυτό.
Δεν είναι βέβαια αυτό το θέμα, ακόμα κι αν κάποιοι κερδίσουν μερικές μάχες, όπως το βλέπω το πράγμα, τον "πόλεμο" θα τον χάσουμε στα σίγουρα (αν δεν τον χάσαμε ήδη δηλαδή).

Όπου να'ναι θα αρχίσει και η επιχειρηματολογία της άλλης πλευράς, ότι "είμαστε αντιδραστικοί και κακοπροαίρετοι", ότι "ο ρόλος του καθηγητή στο σχολείο του μέλλοντος είναι πολυδιάστατος", ότι "πρέπει όλοι μαζί να βοηθήσουμε αυτόν τον τόπο να πάει μπροστα", ότι "οχυρωνόμαστε πίσω από συντεχνειακές και παρωχημένες απόψεις για το ρόλο του εκπαιδευτικού οι οποίες δε συνάδουν με τις απαίτησεις ενός συνεχώς εξελισσόμενου μοντέλου μόρφωσης" , ότι, ότι ότι.....(ότι παπαρολογία έχετε ακούσει γενικότερα)

Το μόνο παρήγορο (έστω και σαν παρηγοριά στον άρρωστο που λένε) είναι ότι εδώ μέσα βρήκα κάποια άτομα που ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ και αν μη τι άλλο έπαψα να έχω την αίσθηση της απομόνωσης που είχε αρχίσει να με κυριεύει τελευταία.

Απ' το ολότελα.....

fgmarg

 8) γεια και χαρά σας συνάδελφοι!!!
Μέσα στην καλοκαιριάτικη ραστώνη, ένα άρθρο του συνάδελφου Σαλονικίδη (δεν τον γνωρίζω προσωπικά αλλά τον παρακολουθώ και τον θαυμάζω χρόνια τώρα) για την e-τάξη  ;). Ένα νέο λαμπρό πεδίο δράσης...
http://salnk.eduportal.gr/

Καλή συνέχεια στις διακοπές μας