προβληματισμός για το θέμα Α4 α

Ξεκίνησε από Κανάκη, 29 Μαΐου 2013, 06:41:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Το ι απαγορεύεται να αλλάζει τιμή με εντολή
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias01

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ασκ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ι, ξ, π[100, 100]
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
       ΓΙΑ ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
           ΟΣΟ ι < ξ ΚΑΙ ξ <= 100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
                ΔΙΑΒΑΣΕ π[ι, ξ]
                ξ <- ξ + 1
           ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ilias01

Παράθεση από: ilias01 στις 30 Μαΐου 2013, 11:12:38 ΠΜ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ασκ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ι, ξ, π[100, 100]
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
       ΓΙΑ ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
           ΟΣΟ ι < ξ ΚΑΙ ξ <= 100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
Παράθεση από: ilias01 στις 30 Μαΐου 2013, 11:12:38 ΠΜ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ασκ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ι, ξ, π[100, 100]
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
       ΓΙΑ ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
           ΟΣΟ ι < ξ ΚΑΙ ξ <= 100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
                ΔΙΑΒΑΣΕ π[ι, ξ]
                ξ <- ξ + 1
           ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΕ ΟΣΟ ΑΦΟΥ ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΜΕΤΡΗΤΗ. ΑΦΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΗΤΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ Ο ΔΙΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΑΥΤΗ;
                ΔΙΑΒΑΣΕ π[ι, ξ]
                ξ <- ξ + 1
           ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Μαΐου 2013, 11:38:14 ΜΜ
Το ι απαγορεύεται να αλλάζει τιμή με εντολή

evry


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ασκ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ι, ξ, π[100, 100]
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
       ξ <-- 1
       Όσο ξ <= 100  Επανάλαβε
           ΟΣΟ ι < ξ ΚΑΙ ξ <= 100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
                ΔΙΑΒΑΣΕ π[ι, ξ]
                ξ <- ξ + 1
           ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
           ξ <-- ξ  + 1
        ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Το παραπάνω νομίζω ότι είναι σωστό.
Ερώτηση (που έχω κάνει πολλές φορές) : Τι λάθος είναι η αλλαγή του μετρητή της Για μέσα στην επανάληψη? λογικό ή συντακτικό?
και τι θα πει απαγορεύεται? ή είναι σωστό ή όχι, δεν υπάρχει μέση λύση

Αν το παραπάνω που έχω γράψει είναι σωστό τότε γιατί να μην είναι σωστό με Για
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

itt

ΠαράθεσηΣτην προγραμματιστική πραγματικότητα ποτέ δε θα αντικαταστήσω μια δομή επιλογής με μια δομή επανάληψης (μόνο αν το δω σαν σπαζοκεφαλιά για να διασκεδάσω το πώς θα κάνω τα αδύνατα δυνατά), ούτε και το αντίστροφο.

To αντίστροφο μπορεί να γίνει σε κάποιες περιπτώσεις.


ΠαράθεσηΤο να μπορεί κάποιο παιδί να μετατρέψει την αν σε οσο, δείχνει πλήρη καταννόηση, ευελιξία και άνεση στην χρήση των δύο δομών.

Χρειάζεται να έχει και ευλεξία κατανοήση και άνεση και σε άλλα πράγματα.Για παράδειγμα στο πόσο readable είναι αυτό που γράφει.Ενδιαφέρον το swap της Αν σε Όσο,αλλά ίσως υπερβολικό άμα υπάρχουν πιο ευανάγνωστες λύσεις.


ΠαράθεσηΕντέλει, δεν πρέπει να λύνουμε μια άσκηση με βάση τι νομίζουμε ότι θέλει να ¨πει ο ποιητής¨ή τι στόχους έχει, αλλά με βάση την ακριβή διατύπωση της εκφώνησης : τι εννοεί όταν λέει να ξαναγράψετε τον αλγόριθμο; Δεν πρέπει να αφήσουμε αναλλοίωτο τον κώδικα έκτός από την Αν;

Συμφωνώ ως ένα σημείο,οι ερωτήσεις πρέπει να είναι απόλυτα καθορισμένες.

ΠαράθεσηΕρώτηση (που έχω κάνει πολλές φορές) : Τι λάθος είναι η αλλαγή του μετρητή της Για μέσα στην επανάληψη? λογικό ή συντακτικό?
και τι θα πει απαγορεύεται? ή είναι σωστό ή όχι, δεν υπάρχει μέση λύση

Εμένα προσωπικά δεν μου φαίνεται λάθος,αλλά κάποιος θα μπορούσε εύλογα να υποστηρίξει πώς είναι κάπως μη-δομημένο.Δεδομένου και του ζηλωτισμού στο όλο θέμα της δόμησης,δεν μου φαίνεται και τόσο περίεργο.

evry

Δεν ξέρω αν το έχει πει κάποιος αλλά τι λέτε για τον παρακάτω τρόπο?

Για i από 1 μέχρι 99
   Για j από 1 μέχρι 100-i
          Διάβασε Π[i, j+i]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

το σκέφτηκε μαθητής

ΥΓ. Ακόμα δεν έχω τελειώσει τις ενδεικτικές λύσεις για την πειραματική. Πρώτη φορά μου τυχαίνει να έχω σε ένα θέμα 5 διαφορετικούς τρόπους !!  (Β2)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

accordionman

Γειά σας παιδιά, χθες δίναμε πανελλήνιες. και ήθελα να ρωτήσω κάτι για το Α4α. έπρεπε να 'εξαφανήσουμε την αν (Δομή έπιλογης)..Χρησιμοποίησα την όσο και εναν 'διακοπτη' flag δηλαδή ο οποιος αρχικά ειναι ψευδης και οταν το ι<j τοτε αλλαζει σε αληθής και σταματά να γίνεται η όσο οπότε πάει πάνω στο για..και πάλι απο την αρχή..Φανταζομαι είναι σωστό ετσι??

kkkerm

#22
Αρκετά παιδία έχουν και δυνατότητες και φαντασία... Οι σωστές λύσεις είναι σίγουρα πολλές...

!Μαθητής 1
j ← 1
Για ι από 1 μέχρι 100
  j ← j + 1
  α ← j
  Όσο (ι < j) και (j ≤ 100) επανάλαβε
    Διαβασε Π[ι, j]
    j ← j + 1
  Τέλος_επανάληψης
  j ← α
Τέλος_επανάληψης


!Μαθητής2
κ ← 2
Για ι από 1 μέχρι 100
  Για j από κ μέχρι 100
    Διαβασε Π[ι, j]
  Τέλος_επανάληψης
  κ ← κ + 1
Τέλος_επανάληψης

gthal

Παράθεση από: accordionman στις 30 Μαΐου 2013, 03:27:47 ΜΜ
Γειά σας παιδιά, χθες δίναμε πανελλήνιες. και ήθελα να ρωτήσω κάτι για το Α4α. έπρεπε να 'εξαφανήσουμε την αν (Δομή έπιλογης)..Χρησιμοποίησα την όσο και εναν 'διακοπτη' flag δηλαδή ο οποιος αρχικά ειναι ψευδης και οταν το ι<j τοτε αλλαζει σε αληθής και σταματά να γίνεται η όσο οπότε πάει πάνω στο για..και πάλι απο την αρχή..Φανταζομαι είναι σωστό ετσι??
έκανες κάτι σαν αυτό ;
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5236.msg54634#msg54634

αν ναι, ήδη είπαμε ότι είναι σωστό
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Κανάκη

Παράθεση από: accordionman στις 30 Μαΐου 2013, 03:27:47 ΜΜ
Γειά σας παιδιά, χθες δίναμε πανελλήνιες. και ήθελα να ρωτήσω κάτι για το Α4α. έπρεπε να 'εξαφανήσουμε την αν (Δομή έπιλογης)..Χρησιμοποίησα την όσο και εναν 'διακοπτη' flag δηλαδή ο οποιος αρχικά ειναι ψευδης και οταν το ι<j τοτε αλλαζει σε αληθής και σταματά να γίνεται η όσο οπότε πάει πάνω στο για..και πάλι απο την αρχή..Φανταζομαι είναι σωστό ετσι??

Καλό μου παιδι η λύση σου είναι μια χαρά...
Πραγματικά έχω εκπλαγεί με το πόσο ιδιαίτερες και πρωτότυπες είναι οι λύσεις των παιδιών (πριν λίγες ώρες γύρισα από το Βαθμολογικό).... σε αντίθεση με τις συμβατικές κόπιες που κυκλοφόρησαν στο ίντερνετ πολλά φροντιστήρια, οι οποίες σημειωτέον τις πρώτες ώρες μετά τις Πανελλαδικές ήταν γεμάτες λάθη!!!!

Φοβάμαι επίσης ότι κάποιοι βαθμολογητές ίσως να μην δώσουν την πρέπουσα σημασία σε κάποιες αξιόλογες λύσεις  και  τις θεωρήσουν λανθασμένες... ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΣΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ!