Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

manolis10

Η εκφώνηση έπρεπε να λέει ρητά να μη γίνει χρήση πινάκων αν έτσι ήθελε η επιτροπή (και παλαιότερα στα θέματα εσπερινών 2006 είχε ζητηθεί να γίνει χρήση πίνακα), εφόσον ήταν αλγόριθμος και όχι πρόγραμμα.
Το ατόπημα της επιτροπής να μη γίνει η αιτία για να αφαιρεθούν μονάδες από τους μαθητές.


potato

Στη τελική προφανώς δεν ήταν στόχος να εξετάσουν κάτι τέτοιο, διότι θα το εξανάγκαζαν με το να ζητούσαν πρόγραμμα. Άρα για τι πράγμα μιλάμε?

Όντως ξεφεύγει πολύ να μιλάμε για αυτό. Το θεωρώ αδικία να χαθούν μόρια.
Be open source. Knowledge belongs to the world.

EvrisTK

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 06:37:58 ΜΜ
Σε ευχαριστώ, θα πάει άμεσα στο πρώτο τεύχος (χωρίς το ερώτημα ε), είναι προφανώς λάθος
μιας και δεν είμαι ο πάπας

Ούτε τα παιδιά είναι :)
Φιλικά.

amilikas

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 28 Μαΐου 2010, 06:29:16 ΜΜ
Θα ήθελα όσοι έχουν εκφραστεί κατά της χρήσης πίνακα στο θέμα Γ να εκφέρουν την άποψή τους για το παρακάτω:
Θα ήταν λάθος να γίνει χρήση πινάκων; Χωρίς αιτιολόγηση. Τα επιχειρήματα έχουν ήδη καταγραφεί...

Παραλλαγή 2.

Σε κάποια σχολική τάξη, για το άθλημα «Άλμα εις μήκος» καταγράφεται για κάθε μαθητή η καλύτερη έγκυρη επίδοσή του. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
α) Να ζητάει τον συνολικό αριθμό των μαθητών, ελέγχοντας ώστε να είναι από 5 έως και 30, και για κάθε μαθητή το όνομα και την επίδοσή του σε μέτρα
κλπ κλπ

Φυσικά νικο και θα μπορουσαν να χρησιμοποιήσουν πινακες. 30ρηδες πινακες θα ηταν αρκετοι.
Με τη χρηση πινακων απλοποιείται η λύση καποιων υποερωτημάτων (αρχικη τιμη στο min, θεση του προηγουμενου πρωταθλητη). Ειναι καπως "ζαβολια". Το θεμα ειναι οτι το πληρωνουν τελικά τα παιδια γιατι μαλλον δεν τους το διδαξαμε σωστα ποτε μπορουν να χρησιμοποιήσουν πινακες και αυτο το καναμε οχι γιατι δεν ξερουμε αλλα γιατι στους 5 πραγματικους μηνες διδασκαλιας που εχουμε στην διαθεση μας γιαυτο το πρωτογνωρο γιαυτους μαθημα δεν προλαβαινουμε να εμβαθηνουμε στις εννοιες οπως πρεπει...

petrosp13

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 06:31:06 ΜΜ
Πέτρο, η διαφωνία που εκφράζεται στο στέκι είναι βαθιά και στον πυρήνα των πνάκων

απλά τόσα χρόνια στο στέκι δεν είχα διαβάσει πως μπορώ να χρησιμοποιήσω πίνακες αρκεί να μπορώ να σκεφτώ κάποιο αριθμό μεγαλύτερο απο τα στοιχεία ποπυ επεξεργάζομαι.

Αυτό απλά καταργεί το κεφάλαιο της δομή επανάληψης, όλα θα λύνονται με πίνακες

Στο μάθημα μας και όχι στην θεωρητική πληροφορική, πίνακα θα πρέπει να χρησιμοποιούμε όταν αυτός μας διευκολύνει σε μεγάλο μέρος της λύσης
Αν η εκφώνηση ζητάει 100 τιμές, μέσο όρο, μέγιστο, πλήθη κτλ η χρήση πίνακα είναι μάλλον περιττή, έως και απαγορευμένη. Εγώ εστίασα στο τελευταίο ερώτημα και πόσο μας διευκολύνει η χρήση πίνακα

Όλοι ξέρουμε πώς όταν μαθαίνουμε στους μαθητές μας το πλεονέκτημα των πινάκων να αποθηκεύουν μόνιμα τις τιμές ανοίγουμε το κουτί της Πανδώρας και ότι μετά είναι σχετικά δύσκολο να τους θυμίσουμε πώς ήταν ο προγραμματισμός πριν τους πίνακες
Και εκεί υπάρχει έντονος προβληματισμός καθώς οι πίνακες είναι η εύκολη λύση και κάνω πολλή κουβέντα στα μαθήματα μου

Ωστόσο, αν δεν θέλεις να εξετάσεις Πίνακα κύριε εξεταστή, δομείς την εκφώνηση σου έτσι ώστε να μην παραπέμπει καθόλου σε χρήση πίνακα
Το σημερινό είναι μια αλχημεία, ένα ευφυολόγημα που μένει στο γράμμα του νόμου, ενώ υπάρχουν πολλά παραδείγματα αγορίθμων που (ορθά) το καταστρατηγούν

Πιστεύω ότι η κατεύθυνση και πρόταση μας θα πρέπει να είναι να εκληφθούν όλες οι λύσεις ως αποδεκτές και να αποδεχθεί η επιτροπή το φάουλ που έκανε
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

elf

Παράθεση από: xara_pap στις 28 Μαΐου 2010, 06:33:56 ΜΜ
Τότε όταν θα έρθει η ώρα να φτάξετε ένα πρόγραμμα  το οποίο θα απαιτεί αναγκαστικά πίνακα ( για πχ εμφανίσε τα ονόματα άνω του μέσου όρου) τότε να απαντήσετε ότι δεν μπορώ να φτιάξω τέτοιο πρόγραμμα γιατί ξέρεις πελάτη μου δεν μου λές πόσοι συμμετέχουν κάθε φορά.

ή πώς αλλιώς θα το λύνατε?

Έχω μείνει άναυδη σήμερα με αυτά που διαβάζω.
Καλό απόγευμα κι ελπίζω να μην κοπεί τίποτα στη βαθμολόγηση γιατί θα είναι τεράστια αδικια και φυσικά λάθος γιατί είναι κάτι που λύνεται.


Θα χρησιμοποιούσαμε κάποια δυναμική δομή δεδομένων, κάτι που είναι εκτός ύλης αεππ. Ο πίνακας, όπως τον έχουν μάθει τα παιδιά, είναι στατική. Εντάξει, το σχολικό βιβλιο είναι κακογραμμένο, έχει λάθη, έβαλαν παλούκια, δεν έπιασε κανείς τα θέματα φέτος, είναι και ο ερμής ανάδρομος... τι θα γίνει τώρα; θα λέμε ότι επιτρέπεται στο run-time να ορίζω το μέγεθος μιας στατικής δομής δεδομένων ή ότι ο πίνακας στην ψευδογλώσσα είναι ... φλου;;; Θα πέσει ο μέσος όρος βαθμολογίας του μαθήματος και αυτό είναι όλο. Οι καλοί μαθητές θα έχουν γράψει αντί 100, κάπου 100-λίγα μόρια και δεν θα έχουμε πολλά 100αρια.

Ανδρέας Φαρμακόρης

Δεν αντέχω άλλο!  Είμαι από τις 5:00 ξύπνιος.  Εύχομαι όλοι μας να σκεφτούμε όσα γράφτηκαν εδώ, και να είμαστε όσο μπορούμε πιο δίκαιοι με τους μαθητές μας, όσο μπορούμε καλύτεροι καθηγητές του χρόνου.  Και ελπίζω κάποιοι από αυτούς που βάζουν τα θέματα και δίνουν οδηγίες για την βαθμολόγηση να παρακολούθησαν την συζήτηση.  Ίσως να τους βοήθησε.

Να είστε όλοι καλά.
Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

pfan

ΠΡΟΣΟΧΗ

Προς όλους και κυρίως τους διαχειριστές:
ΤΟ FORUM ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ CHAT ROOM
Προσπαθήστε να μην επαναλαμβάνονται απόψεις που έχουν ειπωθεί και οι διαχειριστές ας φτιάξουν θέματα ώστε οι χρήστες να μπορούν να εκφραστούν πιο δομημένα.
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Και για να σχολιάσουμε και τίποτα άλλο...

Θεωρώ ως άσχημα διατυπωμένη την πρόταση:

"Αν η βαθμολογία (ΒΑΘΜΟΣ) είναι μεγαλύτερη από τον Μέσο Ορο (ΜΟ), τότε να τυπώνει «Πολύ Καλά», αν είναι ίση ή μικρότερη του Μέσου Όρου μέχρι και δύο μονάδες να τυπώνει «Καλά», σε κάθε άλλη περίπτωση να τυπώνει «Μέτρια».

....
αλλιώς_αν ΒΑΘΜΟΣ<=ΜΟ και ΒΑΘΜΟΣ>=2 τότε    :D
....

xara_pap

@elf

Πριν μάθετε δυναμική δομή δεδομένων δεν σας είχε ζητηθεί αυτό το πρόβλημα? Προσωπικά εμένα στο πανεπιστήμιο το πρώτο εξάμηνο πολλάκις.
Η λύση είναι ότι έβαζα ένα μέγιστο μέγεθος ανάλογα με τις απαιτήσεις του προβλήματος. Γι αυτό λέω οτι δεν είναι λάθος. Δεν είπα να οριστεί κάτι run time. Μάλλον κάτι δεν κατάλαβες.
Φιλικά

HARIS

Εκανα ενα τραγικο λαθος στο θεμα β στην πρωτη αφαιρεση(3-1=1). Στη συνεχεια με βαση τον αριθμο 1, ετρεξα "σωστα" τον αλγοριθμο. Ετσι βγαινουν σωστα τα μισα κελια. Θα μου αφαιρεσουν 10 μοναδες...? Ή θα δουν και την συνεχεια της σκεψης...? Δεν ειναι αδικια να κανεις Γ και Δ και να χανεις απο εκει?

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: amilikas στις 28 Μαΐου 2010, 06:43:06 ΜΜ
Φυσικά νικο και θα μπορουσαν να χρησιμοποιήσουν πινακες. 30ρηδες πινακες θα ηταν αρκετοι.
Με τη χρηση πινακων απλοποιείται η λύση καποιων υποερωτημάτων (αρχικη τιμη στο min, θεση του προηγουμενου πρωταθλητη). Ειναι καπως "ζαβολια". Το θεμα ειναι οτι το πληρωνουν τελικά τα παιδια γιατι μαλλον δεν τους το διδαξαμε σωστα ποτε μπορουν να χρησιμοποιήσουν πινακες και αυτο το καναμε οχι γιατι δεν ξερουμε αλλα γιατι στους 5 πραγματικους μηνες διδασκαλιας που εχουμε στην διαθεση μας γιαυτο το πρωτογνωρο γιαυτους μαθημα δεν προλαβαινουμε να εμβαθηνουμε στις εννοιες οπως πρεπει...

Στη σελ. 186 για τους πίνακες, ακόμα και για τη ΓΛΩΣΣΑ που τα πράγματα είναι πιο αυστηρά:

"Εκτός από τον τύπο του πίνακα πρέπει να δηλώνεται και ο αριθμός των στοιχείων που περιέχει ή καλύτερα ο μεγαλύτερος αριθμός στοιχείων που μπορεί να έχει ο συγκεκριμένος πίνακας και αυτό για να δεσμευτούν οι αντίστοιχες συνεχόμενες θέσεις μνήμης".

Σε μία σχολική τάξη ξέρεις κατά τη φάση του προγραμματισμού ποιο είναι το μέγιστο πλήθος μαθητών ή κάνεις μια εκτίμηση για το πόσο μπορεί να φτάσει, π.χ. 100 άτομα. Δηλαδή θεωρώ πως ακόμα κι αν η άσκηση δεν βάζει σαφές όριο, αν αυτό μπορεί να εκτιμηθεί εύκολα τότε η χρήση πινάκων είναι επιτρεπτή...

Το να λέμε ότι ο προγραμματιστής δεν μπορεί να το κάνει αυτό γιατί είναι αυθαίρετο, ότι μπορεί με το ΔΝΤ να μπαίνουν 200 μαθητές σε μια τάξη, κλπ, κλπ, ε νομίζω ότι...  ;)

dipa57

Παράθεση από: Ανδρέας Φαρμακόρης στις 28 Μαΐου 2010, 06:46:01 ΜΜ
Δεν αντέχω άλλο!  Είμαι από τις 5:00 ξύπνιος.  Εύχομαι όλοι μας να σκεφτούμε όσα γράφτηκαν εδώ, και να είμαστε όσο μπορούμε πιο δίκαιοι με τους μαθητές μας, όσο μπορούμε καλύτεροι καθηγητές του χρόνου.  Και ελπίζω κάποιοι από αυτούς που βάζουν τα θέματα και δίνουν οδηγίες για την βαθμολόγηση να παρακολούθησαν την συζήτηση.  Ίσως να τους βοήθησε.

Να είστε όλοι καλά.


Συμφωνώ, αλλά οι βαθμολογίες στους Φ.Α. έχουν κατατεθεί.
Κάποιοι αφαίρεσαν μονάδες (λιγότερες ή περισσότερες) και κάποιοι όχι.

Ανεξάρτητα από την οποιαδήποτε οδηγία, η αδικία έχει ήδη συμβεί.
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

ΓΑΖΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Οι πανελλαδικές δεν είναι  ''καφενείο'' (έβαλα διπλά αυτάκια γιατί δεν γράφω στη ΓΛΩΣΣΑ) για  να βαθμολογεί ο καθένας όπως θέλει.  Δεν μπορούμε να δεχόμαστε μια οδηγία που γράφει να κόψουμε όσα μόρια θέλουμε από 1 έως 20. Δηλαδή μας λένε ότι μία άσκηση στην Κοζάνη μπορεί να βαθμολογηθεί π.χ με 18 μόρια  και η ίδια άσκηση στο Βόλο να βαθμολογηθεί π.χ. με 2!!! (είμαστε μέσα στα παράλογα πλαίσια του όσο θέλουμε!!). Οι καρεκλοκένταυροι της ΚΕΕ είναι προφανές ότι δεν διόρθωσαν ποτέ τους σε βαθμολογικό.  Αν η αμοιβή τους στις επιτροπές ήταν: όσο θέλει το ΔΝΤ (δηλαδή τίποτα),  θα πήγαιναν;
Η οδηγία τους είναι τουλάχιστον απαράδεκτη και πρέπει να επιστραφεί. Δεν πρέπει να χρεώσουμε στα παιδιά την ανικανότητά τους ή την δικιά μας (αφού δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε) ή το κακογραμμένο σχολικό βιβλίο.
   Μπράβο σε όλα τα παιδιά που έλυσαν την άσκηση (με πίνακες ή χωρίς).
Προτείνω και τις δύο λύσεις σωστές

petrosp13

Παράθεση από: HARIS στις 28 Μαΐου 2010, 06:50:53 ΜΜ
Εκανα ενα τραγικο λαθος στο θεμα β στην πρωτη αφαιρεση(3-1=1). Στη συνεχεια με βαση τον αριθμο 1, ετρεξα "σωστα" τον αλγοριθμο. Ετσι βγαινουν σωστα τα μισα κελια. Θα μου αφαιρεσουν 10 μοναδες...? Ή θα δουν και την συνεχεια της σκεψης...? Δεν ειναι αδικια να κανεις Γ και Δ και να χανεις απο εκει?

Αν τα υπόλοιπα κελιά από κει και κάτω είναι σωστά σύμφωνα με το λάθος που έκανες, δεν θα χάσεις 10 μονάδες, αλλά πολύ λιγότερες. Το πιθανότερο είναι να χάσεις τις μονάδες της λάθος εντολής
Αδικία είναι για σένα φίλε μου, αδίκησες τον εαυτό σου με το λαθάκι σου!!
Δεν το είδες όταν τα έβλεπες πάλι;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής