Θεμα 1ο Ημερησίων

Ξεκίνησε από EleniK, 30 Μαΐου 2008, 11:53:59 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mostel

Βασικά το πρόβλημα ίσως ήταν ότι το τμήμα αυτό ήταν γραμμένο σε ΓΛΩΣΣΑ (γιατί ήταν με κεφαλαία, ΓΡΑΨΕ κλπ), επομένως θα πρέπει να συμπλεύσουμε με τη δομή και λειτουργία της ΓΛΩΣΣΑΣ.


Σε άλλη περίπτωση, ο αλγόριθμος γενικά είναι περίσσοτερο φλου και free "κώδικας". Δηλαδή, δεν έχει standard στήσιμο ως προς τη γλωσσική επιμέλεια. Δεν είναι στην τελική η υλοποίηση του προγράμματος, αλλά το θεμέλιο για να χτίσει κάποιος ένα σωστά δομημένο πρόβλημα.



Αυτά και με κάθε επιφύλαξη. Άλλωστε δεν είμαι καθηγητής, είμαι μαθητής.



Στέλιος
When you see a good move ; Look for a better one .

gpapargi

#46
Είμαι από αυτούς που δε μου αρέσει να λέω «έτσι είναι γιατί το λέει το βιβλίο». Ωστόσο πρέπει ξέρουμε που και ποιο τρόπο γίνεται ή δε γίνεται κάτι τέτοιο.

Όταν έχουμε στο βιβλίο κάτι που έρχεται σε αντίθεση με αυτό που είναι σωστό επιστημονικά και υπάρχει βιβλιογραφία που στηρίζει το αντίθετο τότε είναι λάθος να λέμε «αυτό είναι έτσι γιατί το λέει το βιβλίο».

Αλλά η ΓΛΩΣΣΑ είναι κάτι που δεν υπάρχει εκτός σχολικού βιβλίου. Οι συγγραφείς όρισαν τη ΓΛΩΣΣΑ με όποιο τρόπο ήθελαν. Σε θέματα ορισμού εντολών της ΓΛΩΣΣΑΣ λοιπόν είναι αναγκαίο να καταφεύγουμε στο βιβλίο. Ένας αυθαίρετος ορισμός είναι και το έκαναν οι συγγραφείς όπως ήθελαν.

Έτσι το
περίπτωση 1, 3, 5
είναι το πλέον σωστό αφού έτσι ακριβώς ορίζεται στη ΓΛΩΣΣΑ. Δεν έχει νόημα να αμφισβητούμε ορισμούς τους βιβλίου. Πρόκειται για αυθαίρετο ορισμό της ΓΛΩΣΣΑΣ από τους δημιουργούς της. Μπορούσαν να το κάνουν όπως ήθελαν. Δεν πρόκειται για κάτι που οδηγεί σε αντίθεση με την υπάρχουσα βιβλιογραφία στο χώρο της πληροφορικής.

Κατά καιρούς έχουν τεθεί ζητήματα για συζήτηση όπως το αν επιτρέπεται εύρος τιμών στη επίλεξε (1..10), λογικοί τελεστές, μεταβλητές κλπ.

Σε διάφορα τέτοια σημεία δυστυχώς το βιβλίο δεν είναι απόλυτα σαφές. Οπότε για να είμαστε σίγουροι εγώ τουλάχιστο λέω στους μαθητές να χρησιμοποιούν την επίλεξε όπως τη βλέπουν μέσα στο βιβλίο.

Στην ενότητα Α4 της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πληροφορικής (δείτε το παρακάτω link)
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=912.msg8467#msg8467

γράφει:
«Η εντολή πολλαπλής επιλογής ΕΠΙΛΕΞΕ ορίζεται διαφορετικά στη Ψευδογλώσσα και διαφορετικά στη ΓΛΩΣΣΑ. Στη ΓΛΩΣΣΑ δεν επιτρέπεται η λίστα τιμών να είναι συνθήκη.... Επίσης η λίστα τιμών επιτρέπεται να έχει μόνο σταθερές και όχι μεταβλητές όπως συμβαίνει σε πολλές κανονικές γλώσσες προγραμματισμού»

Βέβαια για μένα το πιο σημαντικό σημείο από όλα είναι η παρακάτω φράση:

«Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει κάποια επίσημη διευκρίνηση από το ΥΠΕΠΘ σχετικά με τα παρακάτω θέματα και γι αυτό το λόγο αναμένεται είτε να μην εξεταστούν ποτέ, είτε σε περίπτωση που εξεταστούν να γίνουν αποδεκτές όλες οι απόψεις

Όπως καταλαβαίνουμε όλοι είναι φάουλ της επιτροπής γιατί έβαλε θέμα πάνω σε μια γκρίζα ζώνη.

Μια μαθήτριά μου έβαλε λογικές συνθήκες και εγώ της είπα ότι έπρεπε να πάει με κόμματα (όπως είχαμε κάνει τόσες πολλές φορές στις ασκήσεις). Προσωπικά δεν τη δικαιολογώ. Ποτέ δεν είχε δει από εμένα ή το βιβλίο ή άλλο καθηγητή τους λογικούς τελεστές και η ίδια δεν έδωσε καμία δικαιολογία (είπε ότι απλά ξεχάστηκε).  Επίσης ο Διερμηνευτής που είναι πιστοποιημένος πλέον από το ΠΙ δεν υποστηρίζει λογικές συνθήκες.  Αν και δε με συμφέρει θεωρώ ότι έκανε λάθος και η ίδια το αναγνώρισε.

ΥΓ
Στο συγκεκριμένο ερώτημα η εκφώνηση λέει ξεκάθαρα ότι πρόκειται για τμήμα προγράμματος, άρα μιλάμε για ΓΛΩΣΣΑ.