Σχολιασμός Θεμάτων 2023

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:04:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Aaron V

#60
Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2023, 06:54:47 ΜΜΤο να χαρακτηρίζεις άσχετους τους μαθητές σου, δεν θα έλεγα ότι είναι και το καλύτερο για έναν εκπαιδευτικό!

Επίσης δεν χαρακτήρισα το θέμα ποιοτικό αλλά πρωτότυπο. Δεν είναι το ίδιο.
Το ερώτημα εδώ είναι γιατί υπήρξαν τόσες πολλές διαμαρτυρίες για αυτό το θέμα τότε αφού ήταν τόσο απλό?
Μα προφανώς γιατί δεν είχε διδαχθεί πουθενά. Οι μαθητές έχουν πλέον μάθει και έχουν την απαίτηση να πέφτουν θέματα που έχουν διδαχθεί/λύσει. Αν μπει κάτι που δεν έχουν ξαναδεί θα ζητήσουν εξηγήσεις από τον καθηγητή γιατί δεν τους το έκανε.
Δυστυχώς εδώ έχουμε φτάσει.
Όταν κάποιος δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με το μάθημα όλο το χρόνο προφανώς και είναι άσχετος με την ύλη και το μάθημα. Δεν είναι χαρακτηρισμός, είναι η σχέση του μαθητή με το μάθημα, α στερητικό και σχέση, δηλαδή ο μαθητής που δεν έχε επαφή, δεν έχει σχέση με το μάθημα.
Υπάρχουν και τέτοια παιδιά, ευτυχώς ελάχιστα.

Μα δεν καταλαβαίνεις ότι αυτό το θέμα δε χρειάζεται καν να διδαχθεί.
Δεν έχει καμία σχέση με την ύλη του μαθήματος. Γιατί να το διδάξει κάποιος;
Οι διαμαρτυρίες που υπήρξαν τότε είναι γιατί δεν εξετάζει τίποτα από την ύλη του μαθήματος.
Πρωτότυπο, ναι, ξέρεις πόσα πρωτότυπα μπορούμε να βρούμε που να μην έχουν σχέση με την ύλη;

Όχι, οι δικοί μου μαθητές δεν έχουν αυτήν την απαίτηση, και πάντα στα διαγωνίσματα τους
βάζω αρκετά ερωτήματα που δεν έχω κάνει ακριβώς τα ίδια, που μπορούν να λύσουν με αυτά που ξέρουν, αρκεί όμως να σκεφτούν.
Ακριβώς για να σπάσω τη νοοτροπία της παπαγαλίας και της συνταγής.
Στην αρχή πατώνουν, σιγά σιγά όμως το μυαλό αρχίζει και δουλεύει, αρχίζει και ξυπνάει, αρχίζει και σκέφτεται κι αντιμετωπίζει το μάθημα όπως πρέπει.

Σε αυτό δε φταίνε φυσικά τα παιδιά, φταίει ο τρόπος που έχουν μάθει να δουλεύουν τα προηγούμενα χρόνια, και ειδικά στα Μαθηματικά που έχουν φτάσει στη μεγαλύτερη κατάντια που έχει υπάρξει ποτέ.

akalest0s

Καταλαβαίνω τι λέει ο Ευριπίδης και έχει δίκιο. Το μάθημα εκτείνεται ουσιαστικά σε 2 χρόνια, χρόνος αρκετά πιεστικός για να μπορέσεις να διδάξεις και στάνταρ κομμάτια της ύλης, και να δίνεις παράλληλα ερεθίσματα για κριτική και αναλυτική σκέψη, αναζήτηση βέλτιστης λύσης, κλπ. Κλασικά, αφού γράψουν μπόλικες ασκήσεις με bubblesort, τους ρωτάω να μου πουν τι ακριβώς κάνει η εξωτερική και η εσωτερική επανάληψη, και ακόμη και οι καλοί μαθητές, δυσκολεύονται ή αδυνατούν να απαντήσουν.
Αν η θεωρία συρρικνωθεί (πρέπει επειγόντως!), ο χρόνος για να σπάσει ένας καθηγητής την τυποποίηση στο μυαλό των μαθητών, θα γίνει πιο επαρκής.

@Πέτρο
Θέματα πρωτότυπα, θέλουμε. Το ότι κάποια προσπαθούν να είναι πρωτότυπα και τελικά είναι πολύ δύσκολα ή με τραγικές εκφωνήσεις, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα τσουβαλιάσουμε όλα και να κάνουμε μόνο τυποποιημένα. Επειδή μάλιστα και οι μαθητές διδάσκονται πολύ πιο επισταμένα κάποια κομμάτια της ύλης, καταλήγουν στις εξετάσεις πολύ πιο καλά ετοιμασμένοι από παλιότερα. Πάρε για παράδειγμα την κλιμακωτή. Υπάρχει καθηγητής που δεν θα την διδάξει εκτεταμένα; Η αύξηση δυσκολίας που λες, μπορεί να περιοριστεί σε ερωτήματα συγκεκριμένων μονάδων. Ακριβώς για να ξεχωρίσει και ο πολύ καλός μαθητής, που δουλεύτηκε διαφορετικά.

@Αντώνη
Εύκολα θέματα θα πει ότι οι μαθητές μου φέτος γράψανε όλοι 2, 3 ή και 4 μονάδες πάνω από τις ικανότητές τους. Φυσικά, αυτοί που ήταν στο 19-20, αδικήθηκαν σφόδρα, γιατί δεν είχε μείνει κάτι να γράψουν να δείξουν την αξία τους, και γράψαν το ίδιο.. 19-20!
Ενώ έχω μαθητές του 14-15 που γράψανε 17-18. Αυτό είναι καθαρά πρόβλημα κλιμάκωσης των θεμάτων.
Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά φοβάμαι ότι θα έχουμε συνωστισμό... της Σμύρνης στο 16-18.
(όταν λέω πάνω από τις ικανότητές τους, μιλάω για την εκτίμηση που κάνω από τη συνολική εικόνα τους, μέσα στα 1 ή 2 χρόνια που τους έχω, κυρίως βάσει διαγωνισμάτων προσομοίωσης, που έχω προσαρμόσει σε δυσκολία πάνω στα υπαρκτά θέματα πανελληνίων)

@AaronV
Συμφωνώ απόλυτα στο θέμα της προσβολής. Δεν χρειάζονται τέτοιες κουβέντες δημόσια, ειδικά από την στιγμή που δεν γνωρίζουμε τι κάνει ο καθένας μας στην δουλειά του.

Το θέμα 2016 Β2, το διδάσκω πάντα ως ένα διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης ουράς, χωρίς δείκτες και πίνακα. Παραξενεύονται τα παιδιά. Ωστόσο τελικά έτσι που είναι το λύνει και ο πλέον άσχετος με το μάθημα. Κάτι άλλο χρειάζεται ακόμη. Είναι ένα παράδειγμα πρωτότυπου θέματος που.. έχασε το δρόμο του.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#62
Παράθεση από: akalest0s στις 13 Ιουν 2023, 10:51:09 ΜΜΤο μάθημα εκτείνεται ουσιαστικά σε 2 χρόνια, χρόνος αρκετά πιεστικός για να μπορέσεις να διδάξεις και στάνταρ κομμάτια της ύλης, και να δίνεις παράλληλα ερεθίσματα για κριτική και αναλυτική σκέψη, αναζήτηση βέλτιστης λύσης, κλπ. Κλασικά, αφού γράψουν μπόλικες ασκήσεις με bubblesort, τους ρωτάω να μου πουν τι ακριβώς κάνει η εξωτερική και η εσωτερική επανάληψη, και ακόμη και οι καλοί μαθητές, δυσκολεύονται ή αδυνατούν να απαντήσουν.
Αν η θεωρία συρρικνωθεί (πρέπει επειγόντως!), ο χρόνος για να σπάσει ένας καθηγητής την τυποποίηση στο μυαλό των μαθητών, θα γίνει πιο επαρκής.


. Επειδή μάλιστα και οι μαθητές διδάσκονται πολύ πιο επισταμένα κάποια κομμάτια της ύλης, καταλήγουν στις εξετάσεις πολύ πιο καλά ετοιμασμένοι από παλιότερα. Πάρε για παράδειγμα την κλιμακωτή. Υπάρχει καθηγητής που δεν θα την διδάξει εκτεταμένα; Η αύξηση δυσκολίας που λες, μπορεί να περιοριστεί σε ερωτήματα συγκεκριμένων μονάδων. Ακριβώς για να ξεχωρίσει και ο πολύ καλός μαθητής, που δουλεύτηκε διαφορετικά.

Δεν θα μπορούσαν να γραφτούν καλύτερα αυτά.
Πιστεύω είναι οι σκέψεις των περισσοτέρων από εμάς.

Sergio

Πόσοι από τους μαθητές που έκαναν επιτυχώς τον υπολογισμό της κλιμακωτή χρέωσης πιστεύετε ότι θα είχαν την ίδια επιτυχία αν η εκφώνηση δεν ανέφερε τον όρο ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ αλλά μόνο την σαφή και αναλυτική περιγραφή του τρόπου χρέωσης;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

skidaim

Όλοι. Νομίζω δεν μπορεί να γίνει πιο ξεκάθαρο χωρίς την αναφορά της λέξης

"Σε κάθε κλήση τα τρία πρώτα λεπτά της ώρας χρεώνονται 0.06 ευρώ το λεπτό,
ενώ η διάρκεια επιπλέον των τριών λεπτών χρεώνεται 0.04 ευρώ το λεπτό"

akalest0s

Κάποιοι πιθανόν να μπερδεύονταν. Ποιο είναι το point της ερώτησης όμως;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

pgrontas

Συμφωνώ με το όλοι. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται καν το κλιμακωτά και ίσως μπερδεύει κιόλας. 
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Sergio

Παράθεση από: akalest0s στις 14 Ιουν 2023, 05:25:45 ΜΜΚάποιοι πιθανόν να μπερδεύονταν. Ποιο είναι το point της ερώτησης όμως;
Συμφωνώ. Αρκετοί δεν θα αντιλαμβανόντουσαν την όντως σαφή εκφώνηση και θα  το έκαναν λάθος.  Η μεγάλη πρόκληση είναι όντως να βρούμε τον τρόπο να κάνουμε τον "καλά προετοιμασμενο μέτριο μαθητή" να σκέφτεται, να αντιλαμβάνεται, να αναλύει και όχι απλά (σχεδόν Παυλόφεια) να αντιδρά σε συγκεκριμένες λέξεις. Δυσεπίλυτο πρόβλημα ..  :(
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

Εγώ θα έλεγα του χρόνου, όταν τελειώσετε τη δομή επιλογής, να δώσετε στους μαθητές σας αυτή την άσκηση χωρίς τη λέξη κλιμακωτή να δούμε πόσοι μαθητές δεν θα ρωτήσουν αν η χρέωση είναι κλιμακωτή και θα το θεωρήσουν αυτονόητο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: Sergio στις 14 Ιουν 2023, 02:22:40 ΜΜΠόσοι από τους μαθητές που έκαναν επιτυχώς τον υπολογισμό της κλιμακωτή χρέωσης πιστεύετε ότι θα είχαν την ίδια επιτυχία αν η εκφώνηση δεν ανέφερε τον όρο ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ αλλά μόνο την σαφή και αναλυτική περιγραφή του τρόπου χρέωσης;
Πάντως όσο το σκέφτομαι η παραπάνω παρατήρηση είναι πολύ εύστοχη και ίσως εξηγεί πολλές λύσεις μαθητών που μου έκαναν εντύπωση. Η λέξη κλιμακωτή λοιπόν και η εκτενής περιγραφή της χρέωσης για τα πρώτα λεπτά θεωρώ ότι 'παρέσυρε' πολλούς μαθητές να πάνε με
ΑΝ λ <= 60 ...
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ λ<=120 ...
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ λ<=180 ...
ΑΛΛΙΩΣ ...
και να μην επικεντρωθούν στο πότε συμπληρώνεται ακριβώς το λεπτό που ήταν ένα κύριο ζητούμενο της άσκησης. Εικάζω ότι αν δεν υπήρχε η λέξη κλιμακωτη να μην είχε συμβεί σε τόση έκταση.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

bagelis

Καλησπέρα σε όλους, λίγα σχόλια πάνω στην κουβέντα που έχει αναπτυχθεί:

α) και μένα μου λείπει το διαγώνισμα από το Στέκι, δεν το κλείνουμε από Σεπτέμβριο να ξέρουμε τι κάνουμε;

β) αγαπητέ και αξιοσέβαστε evri θα διαφωνήσω και εγώ μαζί σου, νομίζω επίμονα και σε διάρκεια χρόνου, κατηγορείς συναδέλφους ουσιαστικά και αμφισβητείς τα κίνητρα συμμετοχής τους στην ομάδα. Σίγουρα υπάρχουν και αυτά, αλλά δεν πρέπει να είναι αυτό το ουσιαστικό και το προβαλλόμενο. Σου απάντησαν κατάλληλα κάποιοι, θα συνυπογράψω και εγώ. Είμαστε επιστήμονες πληροφορικής αλλά είμαστε και εκπαιδευτικοί και έχουμε συναισθηματική σχέση με τους μαθητές μας. Λογικό είναι το παραπάνω ενδιαφέρον στις κανονικές πανελλήνιες, γιατί ο μαθητής μου ο Γιώργος έκανε αυτό και έχω περιέργεια/αγωνία να δω αν είναι σωστό ή πόσο θα πάρει.  Στις επαναληπτικές δίνουν κάποιοι άγνωστοι και γνωρίζω ότι είναι άλλο επίπεδο εξετάσεων, το ίδιο κίνητρο είναι για μένα αυτό; Ξαναλέω για να είμαι σαφής, σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που θα προσπαθήσουν να χρησιμοποιήσουν την ομάδα και την δύναμή της για να "αλλάξουν" το αποτέλεσμα και να κερδίσουν 1-2 μονάδες οι μαθητές τους, αλλά η ομάδα πρέπει να είναι πάνω από αυτό, δεν πρέπει να την αγγίζει. Όσο το προβάλλεις το κάνεις να φαίνεται πιο σημαντικό από ότι είναι.
Με μεγάλη εκτίμηση, που πιστεύω ότι γνωρίζεις ότι σου έχω.

γ) με δικούς μου υπολογισμούς, αυθαίρετους αλλά επαληθεύσιμους διαχρονικά, εκτιμώ ότι το ποσοστό των αριστούχων θα είναι γύρω στο 25% - 28%, για να δούμε.

δ) είναι αξιόλογο ότι καλοί μαθητές έχασαν κάποια μόρια στο Α και στο Β και πιθανότατα όχι Γ, Δ που σημαίνει ότι εμείς κυνηγάμε κρίση, αλγοριθμική σκέψη κτλ ενώ θα έπρεπε να κυνηγάμε κατανόηση θεωρίας και ασκήσεις Α και Β, σύμφωνα με τα θέματα των τελευταίων ετών. Αυτό είναι το μεγαλύτερο κρίμα στη φιλοσοφία των θεμάτων από την εποχή COVID και έπειτα.

Καλό Καλοκαίρι σε όλους!

evry

Βγήκαν τα στατιστικά των βαθμών των εξετάσεων.
Στη θετική κατεύθυνση το 27% των μαθητών έχει στα μαθηματικά κάτω από τη βάση ενώ στην οικονομίας-πληροφορικής το 70% !!
Η διαφορά είναι χαώδης. Και όμως σε αυτή την κατεύθυνση που το 70% γράφει μαθηματικά κάτω από τη βάση εμείς είμαστε το μάθημα με τους περισσότερους αριστούχους (περάσαμε την Οικονομία) με 21% να έχουν πάνω από 18.
Αυτά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

Παράθεση από: evry στις 29 Ιουν 2023, 02:33:00 ΜΜΒγήκαν τα στατιστικά των βαθμών των εξετάσεων.
Στη θετική κατεύθυνση το 27% των μαθητών έχει στα μαθηματικά κάτω από τη βάση ενώ στην οικονομίας-πληροφορικής το 70% !!
Η διαφορά είναι χαώδης. Και όμως σε αυτή την κατεύθυνση που το 70% γράφει μαθηματικά κάτω από τη βάση εμείς είμαστε το μάθημα με τους περισσότερους αριστούχους (περάσαμε την Οικονομία) με 21% να έχουν πάνω από 18.
Αυτά.
Με τα ευκολότερα θέματα της 15 εστίας λογικό να ανέβουν τα άριστα γραπτά. Έριξαν και φέτος το επίπεδο.

ApoAntonis

Παράθεση από: evry στις 29 Ιουν 2023, 02:33:00 ΜΜΒγήκαν τα στατιστικά των βαθμών των εξετάσεων.
Στη θετική κατεύθυνση το 27% των μαθητών έχει στα μαθηματικά κάτω από τη βάση ενώ στην οικονομίας-πληροφορικής το 70% !!
Η διαφορά είναι χαώδης. Και όμως σε αυτή την κατεύθυνση που το 70% γράφει μαθηματικά κάτω από τη βάση εμείς είμαστε το μάθημα με τους περισσότερους αριστούχους (περάσαμε την Οικονομία) με 21% να έχουν πάνω από 18.
Αυτά.
Αφού τα ποσοστά 0-5 και 5-10 είναι παραπλήσια με πέρσι, υπάρχει ξεκάθαρη -και πολύ στατιστικά σωστή- εξήγηση: ήρθαν καλύτεροι μαθητές στον προσανατολισμό!

Ακόμα μια επιτυχία των θεμάτων είναι ότι μόλις περάσουμε το 15, τα ποσοστά ανεβαίνουν. Και η Οικονομία το κάνει, αλλά στο who did it better δεν θεωρώ ότι υπάρχει ανταγωνισμός.

 8)


Παρεμπιπτόντως... το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων είναι ίδιο με πέρσι.

vistrian

Έχουμε μια μείωση σε όλες τις κλίμακες (πλην την πρώτη 0-4.9 )η οποία οδήγησε σε αύξηση των βαθμών στην κλίμακα 18-18.9 και 19-20. pliroforikh 23-22.jpg
VR in Computing