ΝΕΑ ΥΛΗ ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από ΣΤΑΛΕΞΟ, 12 Οκτ 2009, 10:50:32 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΣΤΑΛΕΞΟ

Άκουσα ότι άλλαξε  η ύλη του ΑΕΠΠ .
Που θα βρω αυτήν την  νέα  ύλη ;
Ευχαριστώ...


P.Tsiotakis


Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: difan στις 12 Οκτ 2009, 12:00:30 ΜΜ
http://edu.klimaka.gr/anakoinoseis-panellhnies/ejetastea-ylh-panellhnies/88-exetastea-ylh-anaptyxh-efarmogwn-programmatistiko-perivallon-2009-2010.html

Υπάρχει εδώ.

Ευτυχώς, αφαιρέθηκε το 4ο κεφ., το οποίο το θεωρούσα χαζό και ξεκομμένο και οι 2 παράγραφοι του 6ου, που εμείς καταλαβαίνουμε, αλλά ΟΧΙ οι μαθητές.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

mbathas

καλώς βγήκαν τα συγκεκριμένα κομμάτια.το 4.1 και 4.2 ήταν "σιωπηρά" εκτός ύλης και τα άλλα δύο αντικείμενα δεν μπορούν να εξηγηθούν σε 10 γραμμές το καθένα...
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

αν και σιωπηρά εκτός ύλης, έπεσαν ερωτήσεις από αυτά και έπρεπε να τα μαθαίνουν τα παιδιά.

Τώρα, ησυχάσαμε

Σπύρος Δουκάκης

Φαίνεται ότι όλοι συμφωνούμε τόσο στην αφαίρεση των παραγράφων από το κεφ. 6 όσο και για την αφαίρεση των παραγράφων του κεφαλαίου 4.

Με την αφαίρεση του κεφαλαίου, είναι επακόλουθη η αφαίρεση του κεφαλαίου 4 από το τετράδιο του μαθητή και της μαθήτριας (γιατί η μαθήτρια πάντα απουσιάζει δεν το έχω καταλάβει)!!

Τι γίνεται όμως με αλγορίθμους και ασκήσεις σημαντικές στο κεφάλαιο π.χ. ταξινόμηση με επιλογή ή μαγικό τετράγωνο; Θα μπορούσε η επιτροπή να "στήσει" σχετικά θέματα χωρίς να υπάρχει διαμαρτυρία και να εξετάσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες; Η εμπειρία δείχνει ότι έχει ακολουθηθεί αυτό το μοντέλο με το δίσεκτο έτος, όπου ενώ ως υλοποίηση βρίσκεται σε κεφάλαιο εκτός ύλης (κεφ. 14), δόθηκαν τα βήματα ανάπτυξής του και ζητήθηκε στις πανελλήνιες.

Καταλήγοντας, θα έλεγα ότι

Α) σημαντικό είναι πως προφυλάχθηκε το μάθημα από δύο κακά τμήματα θεωρίας, που το μεν πρώτο το περνάγαμε εξ απαλών ονύχων (αν και ο αλγόριθμος του ταχυδρομικού διανομέα είναι ενδιαφέρον θέμα), το δε δεύτερο (αντικειμενοστραφής) υπήρχε ολοκληρωμένο στο κεφάλαιο 11 (εκτός ύλης) και άρα κακώς ασχολούμαστε στο κεφάλαιο 6. Ως προς τον παράλληλο, ο τύπος που έβαλε το θέμα το 2002: "Τι γνωρίζετε για τον παράλληλο προγραμματισμό;", θα έπρεπε ακόμα να απολογείται για τα άστοχα ζητήματα της συγκεκριμένης χρονιάς. Ως προς την OCCAM όμως είχα στόχο φέτος να τη μάθω στα παιδιά!! Αστειεύομαι...

Β) τις ασκήσεις του κεφαλαίου 4, είναι καλό να συνεχίσουμε να τις δουλεύουμε, αφού είναι ποιοτικές και οι μαθητές/τριες έχουν παιδαγωγικά οφέλη

Γ) με απασχολεί το κεφάλαιο 13 και η επαναφορά του στην ύλη. Έχει πολλά παιδαγωγικά οφέλη και όλα τα τεχνολογικά εργαλεία για να δουλευτεί στο εργαστήριο. Νομίζω ότι δεν θα αυξηθεί η δουλειά μας με την εισαγωγή του, αντίθετα θα μπορέσουμε να τεκμηριώσουμε τα λάθη και να βελτιώσουμε το έργο μας.

ΣΔ

Gnirut

Μήπως ήρθε επιτέλους ώρα να μας αφήσει χρόνους το τωρινό βιβλίο;

Μήπως επιτέλους ήρθε η ώρα να γραφεί ένα σύγχρονο βιβλίο ΑΕΠΠ, με μιά σωστά σχεδιασμένη ΓΛΩΣΣΑ (από πραγματικούς "γλωσσάδες");

Μήπως επιτέλους ήρθε η ώρα να εμπλουτιστεί και λιγάκι η ΑΕΠΠ και να φύγει η ανοησία της Τεχνολογίας Επικοινωνιών (που ντρέπομαι να παιδεύω και τα παιδιά πλέον);

Μήπως ήρθε η ώρα για ΑΕΠΠ Ι και ΙΙ σε Β και Γ λυκείου;

Υπεύθυνοι της ειδικότητας, γρηγορείτε...
ο καιρός του support και του data entry για τους ΠΕ19-20 γαρ εγγύς...

sstergou

To 13 περιγράφει βασικά ζητήματα αποσφαλμάτωσης. Αυτό έχει πρακτική αξία μεγάλη και αν είχαμε εργαστηριακό χρόνο πιστεύω οι περισσότεροι θα δείχναμε αυτές τις τεχνικές.

Η εξέταση του συγκεκριμένου κεφαλαίου όμως στις πανελλήνιες πιστεύω ότι απλά θα το μετέτρεπε σε ακόμη ένα κεφάλαιο όπου πρέπει να το αποστηθίσουν οι μαθητές.

Το βασικό είναι να τοποθετηθεί το μάθημα στο εργαστήριο πληροφορικής. Αν γίνει αυτό τότε αναπόφευκτα κάποια στιγμή όλα αυτά θα διδαχτούν.

evry


  Δεν κατάλαβα γιατί υπάρχει πρόβλημα με τις ασκήσεις του κεφαλαίου 4? Δηλαδή πρέπει και οι ασκήσεις που μπαίνουν να υπάρχουν κάπου? Για παράδειγμα το Πέτρα Ψαλίδι Χαρτί ή η Τρίλιζα που έπεσε πέρυσι ήταν εκτός ύλης? ή αν για παράδειγμα αντί για μαγικό τετράγωνο πέσει το λατινικό τετράγωνο ή μια άσκηση με υλοποίηση sudoku θα διαμαρτυρηθεί κανείς ότι είναι εκτός ύλης?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

αφού Σπύρο, ακόμα και όταν παέφτει κάτι σε κομμάτι που είναι μέσα (μετατροπή Επίλεξε), πάλι υπάρχει διαμαρτυρία  >:D

Σπύρος Δουκάκης

Έτσι είναι όπως τα λέτε (απαντώ και στους δύο σας Ευριπίδη και Παναγιώτη). Για αυτό και το ανέφερα.
Σκεφτείτε το θέμα:
Δίνεται ένας πίνακας Ν αλφαριθμητικών στοιχείων. Νααοο να ταξινομεί τον πίνακα με την ακόλουθη τεχνική: Από τα στοιχεία που δεν έχουν ταξινομηθεί στη σωστή σειρά, να βρίσκει το μικρότερο και να το τοποθετεί στη σειρά των στοιχείων που έχουν ήδη ταξινομηθεί.
Είναι το παράδειγμα 1 στο κεφάλαιο 4. Είναι η ταξινόμηση με επιλογή. Εντός ύλης βεβαίως βεβαίως... από άποψη ανάπτυξης αλγορίθμου... Από την άλλη το  θέμα είναι στο κεφάλαιο 4.
Δεν μπορεί να εξεταστεί ως θέμα με την ακόλουθη εκφώνηση:
Δίνεται μονοδιάστατος πίνακας Π, Ν στοιχείων, που είναι ακέραιοι αριθμοί. Νααοο να ταξινομεί με την ταξινόμηση επιλογής τα στοιχεία του πίνακα Π. (Ευτυχώς που δεν μπορεί να πέσει, γιατί θα ήταν αποστήθιση).

Σκεφτείτε τώρα τη δυαδική αναζήτηση.

Επίσης με μία λανθασμένη υλοποίηση (έτσι θυμάμαι) είναι στο κεφ. 4, χωρίς αναδρομή. Δεν μπορεί να εξεταστεί ως θέμα... Αλλά αν η εκφώνηση έλεγε

Δίνεται ταξινομημένος πίνακας Π που περιέχει Ν ακέραια στοιχεία. Νααοο θα αναζητά αν υπάρχει ένας ζητούμενος αριθμός στον πίνακα. Η αναζήτηση να υλοποιηθεί με την ακόλουθη τεχνική: Αρχικά ο αλγόριθμος θα αναζητά τον αριθμό στη μεσαία θέση του πίνακα αν το πλήθος των στοιχείων του είναι περιττό ή στη θέση που αναφέρεται στον αμέσως μικρότερο ακέραιο που προκύπτει ως αποτέλεσμα της διαίρεσης του αθροίσματος των δύο ακραίων θέσεων του πίνακα με το 2 αν το πλήθος των στοιχείων του είναι άρτιο. Για παράδειγμα αν ο πίνακας έχει 10 στοιχεία, αρχικά θα ψάχνει στην θέση (1+10)/2 (μόνο το ακέραιο μέρος), ενώ αν έχει 9 στοιχεία αρχικά θα ψάχνει στην θέση (1+9)/2.
Αν στη θέση αυτή βρίσκεται ο ζητούμενος αριθμός τότε η αναζήτηση θα τερματίζει και θα επιστρέφει τη θέση που εντοπίστηκε και στη μεταβλητή βρέθηκε την τιμή αληθής.
Αν δεν εντοπίστηκε σε αυτή τη θέση τότε:
* αν το στοιχείο στη θέση αυτή είναι μικρότερο από τον ζητούμενο αριθμό θα ελέγχονται με την παραπάνω τεχνική τα στοιχεία του πίνακα που βρίσκονται μετά τη μεσαία θέση ενώ
* αν το στοιχείο στη θέση αυτή είναι μεγαλύτερο από τον ζητούμενο αριθμό θα ελέγχονται με την παραπάνω τεχνική τα στοιχεία του πίνακα που βρίσκονται πριν τη μεσαία θέση
Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται για το νέο διάστημα που προκύπτει και θα τερματίζει η αναζήτηση είτε όταν η μεταβλητή βρέθηκε γίνει αληθής (επιτυχημένη αναζήτηση) είτε όταν στο διάστημα που ελέγχεται, το δεξί άκρο γίνει μικρότερο ή ίσο του αριστερού. Σε αυτή την περίπτωση ο αλγόριθμος θα επιστρέφει ως θέση την τιμή μηδέν και στη μεταβλητή βρέθηκε την τιμή ψευδής (ανεπιτυχής αναζήτηση).

Τι λέτε (μην μπείτε στην ουσία της διατύπωσης γιατί προσπάθησα να τη γράψω σύντομα) αυτή η άσκηση μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι εκτός ύλης;

Θα πέσουν κορμιά με ένα τέτοιο θέμα, αλλά γιατί όχι αφού ο μαθητής και η μαθήτρια έχουν όλες τις απαιτούμενες γνώσεις να το αντιμετωπίσουν...

ΥΓ: Στο δικτυακό σου τόπο πάντως Ευριπίδη λες: Προβλήματα που ξεφεύγουν από τους σκοπούς τους μαθήματος :-) για το sudoku, το λατινικό και το μαγικό τετράγωνο...

Στάθη συμφωνώ μαζί σου με την αποστήθιση. Είναι όμως δεδομένο ότι το μάθημα εξετάζεται και από άποψη θεωρίας... και άρα γίνεται ένας μικρός εμπλουτισμός της θεωρίας με το κεφάλαιο, εμπλουτίζεται το πρώτο θέμα με ωραία ανανεωμένα θεματάκια - ασκήσεις με είδη λαθών κ.τ.λ.

Δείτε και τα ακόλουθα:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=322.0
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=261.0

ΣΔ

P.Tsiotakis

Κατά τη γνώμη μου αν περιγράφονται επακριβώς τα βήματα και ζητά κωδικοποίηση δεν μπορεί να είναι εκτός ύλης.
Ωστόσο είναι παραπάνω από βέβαιο, πως οποιαδήποτε επιτροπή θα το αποφύγει αυτό !!

Για το 13, θεωρώ οτι μέχρι να αλλάξει το βιβλίο δε θα έχουμε αλλαγή στην ύλη...

ntzios kostas

Καλησπέρα και από εμένα.

Η μόνη αλλαγή που θα έπρεπε να επιτρέπεται με τις παρούσες συνθήκες είναι η μείωση της ύλης και όχι η αύξησή της.  Οι λίγες ώρες του μαθήματος, τα πολλά παιδιά στην τάξη(υπάρχουν σχολεία με 30 μαθητές), οι πολλές χαμένες ώρες, και ορισμένες φορές οι διδάσκοντες που είναι άλλης ειδικότητας (και όχι μόνο), παρέχουν μία κακή ποιότητα δουλείας η οποία δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση στην ποιότητα των μαθητών που απαιτείται από τις εξετάσεις.  Αν όλα αυτά διορθωθούν τότε ας μιλήσουμε και για αύξηση της ύλης του μαθήματος, τώρα όμως ....
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry

Που το ξέθαψες αυτό? πρέπει να το είχα στο παλιό σάιτ. Η ιδέα είναι πως ναι μεν μπορείς να ζητήσεις από έναν μαθητή να ελέγξει αν ένας πίνακας αποτελεί μαγικό ή λατινικό τετράγωνο ή sudoku, αυτό είναι στα πλαίσια του μαθήματος.
   Δεν μπορείς όμως να τους ζητήσεις να σου κατασκευάσουν ένα ή να σου λύσουν ένα τέτοιο πρόβλημα. Αυτό εννοούσα ότι ξεφεύγει από τους σκοπούς του μαθήματος.

Παράθεση από: sdoukakis στις 13 Οκτ 2009, 11:51:52 ΜΜ
ΥΓ: Στο δικτυακό σου τόπο πάντως Ευριπίδη λες: Προβλήματα που ξεφεύγουν από τους σκοπούς τους μαθήματος :-) για το sudoku, το λατινικό και το μαγικό τετράγωνο...

Και φυσικά συμφωνώ απόλυτα με την μείωση της ύλης που λέει ο Κώστας. Αν θέλουμε να δούμε πιο δύσκολα προβλήματα θα πρέπει να μειωθεί η ύλη ή να μην ζητείται καθόλου θεωρία.  Οι 2 ώρες την εβδομάδα είναι σίγουρα πολύ λίγες
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr