Τι μας περιμένει...

Ξεκίνησε από gdimanis, 22 Δεκ 2006, 12:02:33 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gdimanis

Συνάδελφοι καλησπέρα καλές γιορτές,

(απαραίτητος πρόλογος πρώτου post ever...)
αν και δεν έχω postαρει ποτέ παρακολουθώ το forum εδώ και αρκετά χρόνια, έχω γνωρίσει και κάποιους συναδέλφους δια ζώσης και πιστεύω ότι όλοι εδώ αγαπάμε το μάθημα πραγματικά. Μου έχουν λυθεί πολλές απορίες, έχω πάρει πολλές ιδέες αλλά και διαγωνίσματα και ασκήσεις από δω και να πω ένα μεγάλο μπράβο στον Άλκη, τον Σέργιο, τον Παναγιώτη και τις υπόλοιπες "ψυχές" του forum
(τέλος απαραίτητου προλόγου πρώτου post ever...)

Παρακολούθησα την Τρίτη στη Λάρισα μια ομιλία από την προϊσταμένη του τμήματος ΤΕΕ του Υπουργείου Παιδείας κα Γεωργαντζέλη (όσοι δουλεύετε σε ΤΕΕ/ΕΠΑΛ πιθανώς έχετε δει το όνομά της στα έγγραφα του ΥΠΕΠΘ) σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ). Μεταξύ άλλων είπε το εξής: "Στα πλαίσια του Γενικού Λυκείου, σε δύο χρόνια θα καταργηθεί η τεχνολογική κατεύθυνση από τα γενικά λύκεια και θα υπάρχει μόνο θεωρητική-θετική. Απλά δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα για να μην υπάρχει αναστάτωση στις τοποθετήσεις και τις οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που επηρεάζονται (πληροφορική)."
Δεν ξέρω κατά πόσον το γνωρίζατε, εμένα πάντως μου ήρθε λίγο απότομο. Ένα μάθημα που άξιζε είχαμε στο Λύκειο, πάει κι αυτό.

ΥΓ: Συγγνώμη από τους admins για το postαρισμα εδώ και όχι στην ενότητα "Η πληροφορική στο Γενικό Λύκειο", αλλά πιστεύω ότι περισσότεροι θα το δούν εδώ. Αν ενοχλει μετακινήστε το.
Ευχαριστώ
Γιώργος

nikosx

Καλημέρα και καλές γιορτές σε όλους,

συνάδελφε έχω ακούσει και εγώ για την αλλαγή του συστήματος πάνω σε αυτό το θέμα αλλά είχα την εντύπωση ότι η νέα θετική κατεύθυνση θα προέλθει από μία 'μίξη' τεχνολογικής και θετικής και έτσι είχα μία ελπίδα (για το μάθημα της ΑΕΠΠ). Αν τώρα τα πράγματα δεν είναι έτσι πραγματικά λυπάμαι για τα πισωγυρίσματα σε σχέση με την εκπαίδευση των νέων τεχνολογιών. Θα δείξει.

Νίκος Ξ.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

gpapargi

Το μάθημα της ΑΕΠΠ δεν είναι εκμάθηση νέων τεχνολογιών. Πχ δεν μαθαίνεις πως δουλεύει ένας υπολογιστής ούτε παίρνεις ένα κατσαβίδι για να τον φτιάξεις.

Το μάθημα είναι η κατασκευή αλγορίθμων για την επίλυση προβλημάτων. Με άλλα λόγια είναι η αλγοριθμική προσέγγιση των προβλημάτων. Και εϊναι μια θεωρητική επιστήμη ανεξάρτητη από τεχνολογίες. Πχ η εύρεση του μέγιστου κοινού διαιρέτη μεταξύ 2 αριθμών λύνεται με τον αλγόριθμο του Ευκλείδη. Καμία τεχνολογία δεν είχε στη διαθέσιμη του ο Ευκλείδης για να κατασκευάσει τον αλγόριθμό του.

Αυτός ο χαρακτηρισμός της κατεύθυνσης σε "Τεχνολογική" εύθύνεται για πολλές παρανοήσεις, μου φαίνεται "φιλολογικός" και αδικεί την επιστήμη της πληροφορικής.

Πχ γιατί θεωρητική κατεύθυνση είναι τα φιλολογικά μαθήματα; Τα μαθηματικά τι είναι; Δεν είναι θεωρητική επιστήμη;

Αν απλά τα ονομάζουμε έτσι γιατί πρέπει να έχουν κάποιο όνομα δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά αν από το όνομα της κατεύθυνσης πάμε να βγάλουμε συμπεράσματα για το αντικείμενο διδασκαλίας θα καταλήξουμε σε παρεξηγήσεις.


ΥΓ
Στην τάξη μια μέρα (καθώς πρσαπαθούσα να εξηγήσω πως σκέφτηκα μια λύση) μου πέταξε ένας: "Και τι μας νοιάζει εμάς; Τεχνολόγοι είμαστε".
Κόντεψα να του φέρω την καρέκλα στο κεφάλι  :) :)

evry


   Και εγώ έχω ακούσει τη συγκεκριμένη φήμη από διαφορετικές πηγές. Πρόκεται για πρόταση που έχει κάνει το παιδαγωγικό ινστιτούτο ώστε να πάει η τεχνολογική κατεύθυνση στα Επαγγελματικά Λύκεια (προσωπικά το θεωρώ σωστό). Από εκεί και πέρα με τα μαθήματα κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει. Μια εικασία που μπορώ να κάνω είναι ότι το μάθημα της ΑΕΠΠ θα παραμείνει ως πανελλαδικό μάθημα επιλογής για συγκεκριμένες σχολές όπως είναι και οι Αρχές Οικονομίας. Δεν πιστεύω ότι θα φύγει εντελώς, αλλά πάλι ποτέ δεν ξέρεις.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Είναι ποτέ δυνατόν η εκμάθηση νέων τεχνολογιών, όπως ο προγραμματισμός, να εκλείπει από την βασική εκπαίδευση του λυκείου;
Αλλά γιατί αναρωτιέμαι;
Έτσι κι αλλιώς, στην Ελλάδα τα πάντα γίνονται προς ικανοποίηση εφήμερων συντεχνιακών συμφερόντων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Vangelis

Για την κατάργηση της  τεχνολογικής κατεύθυνσης πιέζουν και όλοι των ΤΕΕ στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν κόσμο.
Το κύριο που ενδιαφέρει εμάς είναι αν θα μείνει το μάθημα μας σα Πανελλαδικά εξεταζόμενο π.χ στη θετική κατεύθυνση και σε αυτό δεν υπάρχει απάντηση.  Η απάντηση θα προκύψει -όπως πάντα- την τελευταία στιγμή και ανάλογα με τις πιέσεις που θα έχει αυτός που θα αποφασίσει.
Η όλη κατάσταση είναι ασαφής  και με την είσοδο ιδιωτικών Πανεπιστημίων ίσως επιχειρηθεί μια αλλαγή του τρόπου εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια.  Είναι γνωστό ότι όλοι φωνάζουν για απεξάρτηση του Λυκείου απο τις Πανελλαδικές εξετάσεις και επίσης να έχουν λόγω τα Πανεπιστήμια στην επιλογή των φοιτητών.  Συνεπώς η κατάσταση είναι ρευστή και δεν ξέρουμε που θα σταθεροποιηθεί.   Μπορεί να υπάρχει μια ομάδα εξεταζόμενων μαθημάτων και το κάθε Πανεπιστήμιο να επιλέγει φοιτητές με βάση τα μαθήματα που αυτό θέλει.  Στην περίπτωση αυτή δεν έχουμε κανένα  πρόβλημα.   Το καλό είναι ότι η πληροφορική είναι ένας κλάδος που δεν μπορεί να αγνοηθεί πλέον, έχουμε και ένα σεβαστό αριθμό καθηγητών στην ειδικότητα αυτή και μέχρι τότε ίσως έχουμε και συμβούλους.
Έτσι δεν ανησυχώ ιδιαίτερα.

Πέτρο p_13 αν θεωρείς ότι διδάσκουμε προγραμματισμό τότε πράγματι δεν έχουμε θέση στη Γενική Εκπαίδευση!!!
Το κακό είναι ότι αυτο πιστεύουν πολλοί στις άλλες ειδικότητες και αν δεν μπορούμε να πείσουμε τους συναδέλφους μας ότι  δεν διδάσκουμε προγραμματισμό τότε πως θα πείσουμε τους άλλους.
Για το τι διδάσκουμε μπορείς να διαβάσεις το βιβλίο καθηγητή και το αναλυτικό πρόγραμμα.

Φιλικά   Βαγγέλης

MIMIS

Γιατί ρε Βαγγέλη...καλά τα περί αλγοριθμικής σκέψης και τα περί στόχων του μαθήματος, αλλά όλα στον προγραμματισμό δεν καταλήγουν? Το μάθημα λέγεται ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον και ο νταλκάς μας είναι και θα είναι τα τζιμάνια μας να καταφέρουν να λύσουν τα προβλήματα των πανελλαδικών. Το "διδάσκουμε προγραμματισμό" σε πείραξε?

gpapargi

Η λέξη προγραμματισμός προσφέρεται για παρεξηγήσεις γιατί ο καθένας την εννοεί διαφορετικά.
Στα πανεπιστήμια όταν λένε προγραμματισμό εννοούν διδασκαλία κατασκευής αλγορίθμου. Απλά δίνουν και κάποια γλώσσα για υλοποίηση των αλγορίθμων.  Δεν είναι οι λεπτομέρειες της γλώσσας το ζητούμενο.
Στα ιδιωτικά ΙΕΚ για  μετά το λύκειο εννοούν την εκμάθηση κάποιας γλώσσας γιατι ασφαλώς δεν μπορούν να διδάξουν κάτι άλλο. Αυτό τους βολεύει να πουν (μην ξεχνάμε ότι είναι επιχειρήσεις).

Εγώ θεωρώ ότι το μάθημα είναι η εκμάθηση τεχνικών προγραμματισμού όπως ακριβώς τον εννοούν στο πανεπιστήμιο. Δηλαδή κατασκευή αλγορίθμου και όχι λεπτομέρειες γλώσσας.

Το καλύτερο είναι να κάνουμε διαχωρισμό. Άλλο πράγμα η κατασκευή αλγορίθμου και άλλο η εκμάθηση κάποιας συγκεκριμένης γλώσσας. Το αντικείμενο του μαθήματος είναι το πρώτο. Αυτό πρέπει να το καταλαβαίνουμε ανεξάρτητα από τι λέξεις χρησιμοποιούμε.

Αυτό δεν το λέω εγώ ή ο Βαγγέλης. Το λέει το διδακτικό πακέτο. Μια ματιά στον πρόλογο του σχολικού βιβλίου είναι αρκετή.

Για το μέλλον του μαθήματος ούτε εγώ ανησυχώ ιδιαίτερα. Πέρα από το ότι κανείς δεν γνωρίζει πως θα καταλήξουν τα πράγματα με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η πληροφορική δεν είναι δυνατό να αγνοηθεί πλέον.

Αν ας πούμε καταργηθεί η τεχνολογική κατεύθυνση και πάει στα ΤΕΕ τότε οι υποψήφιοι για ιατρική, οικονομικά και πληροφορική θα βρεθούν κάτω από την ομπρέλα της θετικής κατεύθυνσης. Είναι δυνατόν ένας που πάει για γιατρός να εξεταστεί στα οικονομικά; Είναι δυνατόν κάποιος που πάει για οικονομικά να εξεταστεί στη βιολογία; Όχι βέβαια.
Σίγουρα θα υπάρχουν μαθήματα επιλογής ανάλογα με το ποια σχολή θέλει ο καθένας. Σε αυτά τα πλαίσια όσοι πάνε για σχολές πληροφορικής θα εξετάζονται σε κάτι σαν την ΑΕΠΠ.

Οτιδήποτε και να πούμε αυτή τη στιγμή είναι παρακινδυνευμένο. Ας μείνουμε με την αίσθηση ότι η πληροφορική σαν επιστήμη (και όχι σαν τεχνολογία) έχει θέση στο γενικό λύκειο και δεν μπορεί να αγνοηθεί.