Τετράδιο μαθητή

Ξεκίνησε από G.S., 23 Οκτ 2016, 12:04:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

G.S.

Στο τετράδιο μαθητή που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο υπάρχει μεγάλη αναφορά στους εννοιολογικούς χάρτες. Μου φάνηκαν πολύ σύνθετοι και φανταζόμουν ότι τα παιδιά θα μπερδευτούν και δε  θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Έτσι προσπάθησα στο χθεσινό μάθημα να τους παρουσιάσω έναν από αυτούς. Προσπάθησα στην αρχή να  να φτιάξουμε έναν μικρό χάρτη και στη συνέχεια να μελετήσουμε αυτόν που δίνεται στη σελίδα 17 του τετραδίου το μαθητή. Τα παιδιά απλά μπέρδεψαν ακόμη και αυτά που είχαν καταλάβει μέχρι τώρα.
Θέλω να ρωτήσω. Πρέπει να  τους εντάξουμε οπωσδήποτε στο μάθημα μας; Θα εξεταστούν στο τέλος σε κάτι σχετικό με τους εννοιολογικούς χάρτες; Ή απλά προτείνονται ως μια μέθοδος διδασκαλίας-κατανόησης της  ύλης;
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

margk

Οι εννοιολογικοί χάρτες δεν είναι προς κατανόηση, είναι εργαλείο για κατανόηση εννοιών και οι τρόποι αξιοποίησής τους είναι πάρα πολλοί. Μπορείς να εφαρμόσεις διάφορες ασκήσεις, αλλά αν η ομάδα των μαθητών που έχεις δεν σε βοηθά, μην πολυασχοληθείς.
Ωστόσο δοκίμασε αυτό:
Χώρισε σε ομάδες τους μαθητές και ανέθεσε τους από μια "φούσκα"-οβάλ σχήμα με έννοιες. Κάθε ομάδα θα πρέπει (α) να εντοπίσει στο βιβλίο τους ορισμούς των εννοιών ή τις κυριότερες αναφορές σε αυτές (ανάλογα με το τι βολεύει κάθε φορά) και (β) να συμπληρώσει τις γραμμές με λέξεις-κλειδιά που εξηγούν τη σύνδεση των εννοιών μεταξύ τους. Είναι ένα είδος κυνηγιού χαμένου θησαυρού με χάρτη σχέδιο και το βιβλίο ως λύτη του γρίφου.