Εφαρμογές Πληροφορικής Α ΓΕΛ - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Σεπ 2014, 07:08:30 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

fan

Συνοψίζοντας η διδακτέα – εξεταστέα ύλη  του μαθήματος είναι: 8)

amichail

Να βάλω εδώ και τις οδηγίες για τα ΕΠΑΛ (που βγήκαν επιτέλους) και όποιος θέλει συνεχίζει στο αντίστοιχο θέμα.
Συνοπτικά:
Νέο Βιβλίο, ίδιο πρόγραμμα σπουδών με το επιλογής ΓΕΛ.
-Ίδια ύλη με το ΓΕΛ για το 2ωρο μάθημα
-Όλο το βιβλίο για το 4ωρο μάθημα
δεύτερος εκπαιδευτικός πάνω από 15 μαθητές (διαβασα καλά; τώρα βέβαια που έχουν πάει όλοι πλεονάζοντες στην Πρωτοβάθμια)
εξετάσεις με 2 θέματα θεωρίας, 2 ασκήσεις
περισσότερα εδώ: http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/odhgies_mathimata_prosanatolismou_epal14_15.pdf

Και συνέχεια για το Εφαρμογές Πληροφορικής Α ΕΠΑΛ εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5907.0
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

fan

Τελικά βγαλατε ακρη με την ύλη του μαθηματος;;; 8)

P.Tsiotakis

webinarspe1920

Εφαρμογές Πληροφορικής Α ΓΕΛ: ΠΣ – Φιλοσοφία – Σκοπός - Εκπαιδευτικό Υλικό – Προτάσεις Διδασκαλίας

https://www.youtube.com/watch?v=i41380G761s

Gnirut

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 03 Νοε 2014, 09:27:52 ΠΜ
webinarspe1920

Εφαρμογές Πληροφορικής Α ΓΕΛ: ΠΣ – Φιλοσοφία – Σκοπός - Εκπαιδευτικό Υλικό – Προτάσεις Διδασκαλίας

https://www.youtube.com/watch?v=i41380G761s

Ενδιαφέρον, αλλά η απορία που έχει αρκετός κόσμος (απορία που ισχύει για όλα σχεδόν τα μαθήματά μας) παραμένει:

Αφού αυτό το μάθημα, τα μαθήματα του γυμνασίου και το καινούργιο της Β'λυκείου, θωρητικώς τουλάχιστον πρέπει να γίνονται στο εργαστήριο, γιατί δίνονται όλα αυτά τα βιβλία;

Από τη στιγμή που ζητείται το μάθημα να γίνεται μέσω "ενδεικτικών δραστηριοτήτων" στο εργαστήριο γιατί δεν δίνεται εξ'αρχής μια συλλογή τέτοιων δραστηριοτήτων και project, διαβαθμισμένης δυσκολίας για κάθε τύπου σχολείου και μαθητικού δυναμικού, έστω στο βιβλίο καθηγητή; (εαν πρέπει οπωσδήποτε να δοθεί κάποιο βιβλίο μαθητή)

Πρέπει να είμαστε ίσως ο μόνος κλάδος που κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να φτιάχνει όλο το υλικό της παράδοσής του εκ του μηδενός, με ό,τι επιπτώσεις αυτό έχει στην ομοιογενή παρουσία του μαθήματος σε πανελλαδικό επίπεδο και φυσικά στον απαιτούμενο εξωσχολικό χρόνο προετοιμασίας μας που πρέπει να είναι από τους μεγαλύτερους εαν όχι ο μεγαλύτερος από όλες τις ειδικότητες (τουλάχιστον για όσους από μας θέλουμε να κάνουμε ευσυνείδητα τη δουλεία μας).

Gnirut

Και ένα δεύτερο σχόλιο:
Και το μάθημα της φυσικής και της χημείας υπό το πρίσμα της λογικής των δικών μας μαθημάτων θα μπορούσαν να γίνονται και αυτά μόνον στο εργαστήριο, κάτι φυσικά που δεν γίνεται...

Πρέπει τα μαθήματά μας (όλα) σιγά-σιγά να "ξεκολλήσουν" από το εργαστήριο. Δεν γίνεται αναβάθμιση των μαθημάτων μας χωρίς ένα μέρος του μαθήματος τουλάχιστον να περιλαμβάνει το τρίπτυχο "θεωρία-πίνακας-ασκήσεις". Δεν γίνεται. Εαν δεν το αντιληφθούμε αυτό σύντομα θα είμαστε εσαεί κάτι μεταξύ γυμναστικής και τεχνικής υποστήριξης, μέχρι φυσικά να πάρουμε όλοι την άγουσα προς την μετάταξη ή τα σπίτια μας.

sstergou

Εγώ για χρόνια δίδασκα την ΑΕΠΠ αποκλειστικά στο εργαστήριο το οποίο βέβαια διαθέτει και πίνακα.

Το εργαστήριο το είχα στήσει από την αρχή ο ίδιος και όλοι οι μαθητές κοιτούσαν όχι προς τον τοίχο αλλά προς την μεριά μου και αυτή του πίνακα. Οι οθόνες κλειδωμένες στην αρχή και αργότερα αυστηρά προγραμματισμός.

Δεν είναι το εργαστήριο το πρόβλημά μας, ίσως ο εξοπλισμός του αλλά όχι το ίδιο σαν ιδέα. Το πρόβλημά μας είναι τα προγράμματα σπουδών τα οποία παραμένουν σε κακά επίπεδα (κατ' επέκταση και τα βιβλία). Επίσης κάποιοι συνάδελφοι (εξαιρέσεις) δυσφημούν τον κλάδο με τρόπους που όλοι ξέρουμε.

Ντρέπομαι που το λέω αλλά είναι πεποιήθησή μου ότι αυτοί που ασχολούνται με την συγγραφή των αναλυτικών προγραμμάτων είναι δεινόσαυροι που  έχουν κατά πλειοψηφία μαύρα μεσάνυχτα και αναμασούν τα ίδια και τα ίδια ανούσια πράγματα για να καλύψουν την άγνοιά τους.

Περαστικά μας. Αν δεν αλλάξουν αυτοί η κατάσταση θα είναι η ίδια. Θα μπαίνουμε μέσα στην τάξη και θα διδάσκουμε κάτι σαν το ΑΟΔΕ μαζί με προγραμματιστικές ασκήσεις με πινακάκια, έλεγχο εισόδου, ποσοστά και κλιμακωτές χρεώσεις.

Thanasis Daskaloudis

Συνάδελφοι δεδομένου ότι δύο από τα  τέσσερα θέματα πρέπει να είναι κατηγορίας ασκήσεων και εφόσον η τελική εξέταση γίνεται στο χαρτί σε αντίθεση με την διδασκαλία που γίνεται με χρήση υπολογιστών, τι σκέφτεστε να βάλετε ως θέματα ασκήσεων στο τέλος της χρονιάς; Διότι appinventor, scratch κλπ δεν προσφέρονται αφού το γραφικό τους περιβάλλον δύσκολα μεταφέρεται στο χαρτί. 

Laertis

Εγώ έβαλα 2 θέματα Scratch στις εξετάσεις πέρυσι τον Ιούνιο. Μια χαρά βολεύει. Τους δίνεις τις εντολές σκόρπιες να τις βάλουν σε σειρά ή έτοιμο κώδικα προς συμπλήρωση ή συμπλήρωση κενών κλπ.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Γιάννης Σ.

Να ρωτήσω και γω αν θα γράψετε διαγώνισμα; ::)

yb

Παράθεση από: Γιάννης Σ. στις 16 Νοε 2014, 11:58:22 ΠΜ
Να ρωτήσω και γω αν θα γράψετε διαγώνισμα; ::)


επίσης τι διαγώνισμα σκέφτεστε να βάλετε στο πρώτο τετράμηνο; έχει γράψει κάποιος συνάδελφος διαγώνισμα; να μοιραστούμε ιδέες.....

Γιάννης Σ.

Σήμερα ήρθαν στα σχολεία οδηγίες του ινστιτούτου για Εφαρμογές και Αρχές της Β΄. Καλούτσικες τις βρήκα, αναλυτικές.

http://1drv.ms/1yNe3by

fan

Επαναφέρω το θέμα για το γραπτό διαγώνισμα πρώτου τετραμήνου. Έχει κάποιος συναδελφος πληροφόριση για το τι τύπου θεματα θα περιέχει;
Αν είναι όπως περσι,(λογικά) σε τι ασκήσεις φέτος θα βαθμολογηθούν οι μαθητές; Λογω τον φετινών δυσκολιών, κυριως λόγω μη υπαρξης σχολικού βιβλίου, στην ύλη που εχετε διδαξει στην τάξη εχετε προλαβει να κανετε εργαστηριακές ασκήσεις;
Ευχαριστώ.

dkonetas

Παράθεση από: amisail στις 11 Οκτ 2014, 02:05:51 ΜΜ
Ένα μικρό επαναληπτικό online τεστάκι - επανάληψη στο
Εφαρμογές Πληροφορικής - Α΄ Λυκείου || Θεματική Ενότητα 1: Υλικό-Λογισμικό και Εφαρμογές
http://amisail.a-m.gr/EFPL_kef1/
υπάρχει συνέχεια και σε επόμενα κεφάλαια της εξαιρετικής σας προσπάθειας;;;

nikospits

Παράθεση από: fan στις 07 Δεκ 2014, 02:03:30 ΜΜ
Επαναφέρω το θέμα για το γραπτό διαγώνισμα πρώτου τετραμήνου. Έχει κάποιος συναδελφος πληροφόριση για το τι τύπου θεματα θα περιέχει;
Αν είναι όπως περσι,(λογικά) σε τι ασκήσεις φέτος θα βαθμολογηθούν οι μαθητές; Λογω τον φετινών δυσκολιών, κυριως λόγω μη υπαρξης σχολικού βιβλίου, στην ύλη που εχετε διδαξει στην τάξη εχετε προλαβει να κανετε εργαστηριακές ασκήσεις;
Ευχαριστώ.

κι εγώ έχω την ίδια απορία. Θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος αν μπορούμε να γράψουμε ωριαίο εν μέρει σε χαρτί και εν μέρει σε υπολογιστή;