ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dski

Ας αφήσουμε το Nifalio και τα υπόλοιπα trolls και ας πάμε σε πιο ουσιαστικά πράγματα. Πριν λίγο ο Ανδρέας Λοβέρδος μίλησε στο Βήμα FM και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο θέμα της Πληροφορικής. Δυστυχώς δεν άκουσα εγώ τη συνέντευξη αλλά μου τα μετέφερε η σύζυγός μου που αν και δεν είναι πληροφορικός είναι ενήμερη για το θέμα και έτσι μπορούσε να καταλάβει σε τι αναφερόταν ο Λοβέρδος.

Πολύ χοντρικά η τοποθέτησή του ήταν αρκετά θετική, είπε περίπου ότι του φαίνεται ακατανόητο να καταργηθεί η εξέταση της Πληροφορικής για τους μαθητές που επιθυμούν εισαγωγή στα Τμήματα Πληροφορικής (έριξε το φταίξιμο στην προηγούμενη ηγεσία) ενώ -κατά τη γνώμη μου το πιο σημαντικό- είπε πως, ο λόγος της αφαίρεσης του μαθήματος ήταν γιατί η πληροφορική θεωρήθηκε απλά μέσο (εργαλείο) για όλους ενώ εκείνος πιστεύει ότι πίσω από το μέσο βρίσκεται η επιστήμη της Πληροφορικής και η τεχνολογία η οποία πρέπει να αναπτυχθεί (άρα φαίνεται πως καταλαβαίνει ότι δε μιλάμε για απλή δεξιότητα αλλά για επιστήμη σύγχρονη και σημαντική).

Είπε, τέλος, ότι όλες τις αλλαγές που προτίθεται να κάνει θέλει να τις δρομολογήσει πριν τον προλάβουν τυχόν πολιτικές εξελίξεις. Πιθανώς αργότερα ή αύριο να υπάρξει αναφορά στη σελίδα του σταθμού (δεν ξέρω αν διαθέτουν και τα ηχητικά αποσπάσματα των εκπομπών τους online).

Ας αφήσουμε λοιπόν τα trolls στη μιζέρια τους και οι ενώσεις μας ας "πιέσουν" να επισπευσθούν τα γεγονότα.  Προσωπικά με απασχολεί το ζήτημα να μπει η πληροφορική σαν "ειδικό" ή έξτρα μάθημα μόνο για τις σχολές πληροφορικής. Νομίζω πως θα είναι ημίμετρο αν συμβεί...

ggkrozos


tdrivas

Παράθεση από: ggrozos στις 11 Σεπ 2014, 02:46:34 ΜΜ
http://www.tovima.gr/vimafm/interviews/article/?aid=630418    ας ασχοληθούμε με κάτι πιο σοβαρό.
αναμενουμε ανακοινωσεις λοιπον¡¡¡
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

lxart

Η δήλωση του υπουργού:
"Η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε στο Λύκειο είναι η αναβάθμιση της Πληροφορικής, την οποία θα προσθέσουμε για αυτούς που δίνουν τις σχετικές εξετάσεις ως εξεταζόμενο μάθημα. ".
Νομίζω ότι η έκφραση αυτή αντιστοιχεί ΑΚΡΙΒΩΣ στο μάθημα ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), που εξετάζεται σήμερα για όσους επιλέγουν Οικονομικές Σχολές. Δηλαδή 4 μαθήματα και όποιος θέλει σπουδές Πληροφορικής ας πάρει και ΑΕΠΠ.
Επειδή καλό είναι να προλαβαίνεις, παρά να αντιμετωπίζεις, ας το εξετάσουν από τώρα οι υπεύθυνοι και ας πιέσουν στο να ΜΗΝ εξελιχθεί έτσι η υπόθεση. Δεν συμφέρει τον κλάδο και κυρίως είναι άδικο για τους μαθητές.

thana$i$

Ας αφήσουμε αυτά τα ζωντανά να κάνουν την δουλειά τους, θα συμφωνήσω με τον Νίκο ότι είναι αρκετά διασκεδαστικοί.
Όταν σταματήσουν να μας διασκεδάζουν ας τα ξεφορτωθούμε.
Ο Λοβέρδος φαίνεται να καταλαβαίνει αυτό που μερικά δίποδα είτε κάνουν λόγω συμφέροντος ότι δεν καταλαβαίνουν, είτε λόγω χαμηλού νοητικού επιπέδου και αντίληψης όντως αδυνατούν να καταλάβουν. Ας καταταχτούν μόνοι τους σε κάποια από τις δυο αυτές κατηγορίες, αυτό δεν είναι δική μας δουλειά.
Με ορατό το ενδεχόμενο πλέον το μάθημα να μπει στις Πανελλαδικές, οι προσπάθειές μας θα πρέπει να ενταθούν στις Σχολές που θα καλύπτει. Βάση οδηγών σπουδών και κοινής λογικής η πλειοψηφία των Πολυτεχνικών σχολών, σίγουρα τα τμήματα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, και πιστεύω και το Φυσικό θα πρέπει να ενταχθούν σε νέο πεδίο.
Σε περίπτωση γραφειοκρατικών δυσκολιών, εξίσου καλή, να μην πω ιδανική, θα ήταν και η δυνατότητα επιλογής 4ου μαθήματος για όλο το πεδίο, αν και θα άφηνε ακάλυπτους σε μεγάλο βαθμό συναδέρφους άλλης ειδικότητας και είναι κρίμα.  ::)
Πιστεύω ότι εκεί πρέπει να εστιάσουμε τώρα, ξεσκονίζοντας και ομαδοποιώντας οδηγούς σπουδών των τμημάτων του πεδίου, ώστε να είμαστε έτοιμοι, και να προσφέρουμε στο πιάτο στην αιτιολογική έκθεση της νομοθετικής πράξης, ένα κομμάτι της  οποίας είμαι σίγουρος ότι θα περιλαμβάνει την ομαδική ιστοεξερεύνηση που κάνουμε έναν χρόνο τώρα όλοι μας.
Ξεκινάω δουλειά.
Συνεχίζουμε.
Καλή Χρονιά

che

Παράθεση από: lxart στις 11 Σεπ 2014, 04:27:35 ΜΜ
Η δήλωση του υπουργού:
"Η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε στο Λύκειο είναι η αναβάθμιση της Πληροφορικής, την οποία θα προσθέσουμε για αυτούς που δίνουν τις σχετικές εξετάσεις ως εξεταζόμενο μάθημα. ".
Νομίζω ότι η έκφραση αυτή αντιστοιχεί ΑΚΡΙΒΩΣ στο μάθημα ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), που εξετάζεται σήμερα για όσους επιλέγουν Οικονομικές Σχολές. Δηλαδή 4 μαθήματα και όποιος θέλει σπουδές Πληροφορικής ας πάρει και ΑΕΠΠ.
Επειδή καλό είναι να προλαβαίνεις, παρά να αντιμετωπίζεις, ας το εξετάσουν από τώρα οι υπεύθυνοι και ας πιέσουν στο να ΜΗΝ εξελιχθεί έτσι η υπόθεση. Δεν συμφέρει τον κλάδο και κυρίως είναι άδικο για τους μαθητές.

Συναδελφε το "προσθέσουμε " ειναι ασαφές. Τουλάχιστον για μένα. Το πέμπτο μαθημα προσωπικα το θεωρω απίθανο. Μπορει να εννοεί να το προσθέσουμε στα εξεταζόμενα γενικότερα. Με μια διάζευξη ίσως σε ενα νέο πεδίο ;;;;

merlin

Συμφωνώ με τον Θανάση, πρέπει να τελειοποιήσουμε τη δουλειά που έχει αρχίσει με τη λίστα σχολών που θα πρέπει να απαρτίζουν το πεδίο με την Πληροφορική. Ευτυχώς οι συνάδελφοι βοήθησαν με την ανακοίνωσή τους για τις Μηχανολογικές, οπότε μπορούν άνετα να προστεθούν στις 65 άλλες 10 περίπου (ΑΕΙ και ΤΕΙ Μηχανολόγων). Παράθεση προγράμματος σπουδών με τα μαθήματα Πληροφορικής του κάθε τμήματος και επισύναψη η δήλωση της ΕΕΧ νομίζω αρκεί και για τον πιο δύσπιστο.

Πάμε για τις επόμενες...

Υ.Γ. Θανάση, το ξέρω ότι σε πνίγει το δίκιο και έχεις εκνευριστεί όλο αυτό τον καιρό, αλλά ας κρατήσουμε το επίπεδο της συζήτησης ψηλά και να μην τους χαρακτηρίζουμε...
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

dski

Μακάρι να έχεις δίκιο che αλλά φοβάμαι ότι η προσθήκη της πληροφορικής ως 5ο μάθημα είναι πιο "ισορροπιστική" λύση γιατί και ικανοποιεί τα δικά μας αιτήματα και το γενικό αίσθημα περί επιστροφής της πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και από την άλλη δεν χαλά ριζικά το status quo που δημιούργησε η προηγούμενη ηγεσία (και αναφέρομαι κυρίως ως προς τους χημικούς που "τρώνε τα σίδερα" στο ενδεχόμενο επαναφοράς της πληροφορικής (ειδικά αν πάμε σε λύση με ξεχωριστό πεδίο σχολών που νομίζω όλοι συμφωνούμε ότι είναι η πιο καθαρή και πιο ορθή και για τους ίδιους τους μαθητές) καθώς καταλαβαίνουν πολύ καλά ότι θα χάσουν πολύ κόσμο...). Μακάρι να κάνω λάθος αλλά ο Λοβέρδος μου φαίνεται καλός "ισορροπιστής"...

vistrian

http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ypoyrgos-poly-gymnastikh-sto-gymnasio-kai-epanafora-ths-plhroforikhs-stis-panelladikes

Το μάθημα της Πληροφορικής επανέρχεται ως εξεταστέο μάθημα για όσους ακολουθήσουν για τα τμήματα Πληροφορικής».
VR in Computing

Katsadouros_Dhm

Νομίζω ότι είναι απαραίτητο να κανονιστεί -τώρα!- μια συνάντηση της ΠΕΚΑΠ με το υπουργείο, ώστε να διατυπωθούν με επίσημο τρόπο οι προτάσεις μας για τη δημιουργία νέου πεδίου που θα έχει μάθημα πληροφορικής ως εξεταζόμενο (δε μας ενδιαφέρει ποιο μάθημα θα αντικαταστήσει) και θα αναφέρεται σε σχολές όχι μόνο καθαρά πληροφορικής, αλλά και σε αυτές που έχουν σχέση με την πληροφορική (πολυτεχνεία κ.λ.π.).
Αυτή η αναφορά θα πρέπει να γίνεται με βάση τα προγράμματα σπουδών και με τη συμμετοχή αν γίνεται πανεπιστημιακών ώστε να έχει επιστημονική βάση που δε θα μπορεί να αμφισβητηθεί.
Αν είναι να γίνει η δουλειά, να γίνει με το σωστό τρόπο, όχι μόνο για την Πληροφορική, αλλά για την παιδεία και τα παιδιά μας.

che

Παράθεση από: dski στις 11 Σεπ 2014, 05:55:20 ΜΜ
Μακάρι να έχεις δίκιο che αλλά φοβάμαι ότι η προσθήκη της πληροφορικής ως 5ο μάθημα είναι πιο "ισορροπιστική" λύση γιατί και ικανοποιεί τα δικά μας αιτήματα και το γενικό αίσθημα περί επιστροφής της πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και από την άλλη δεν χαλά ριζικά το status quo που δημιούργησε η προηγούμενη ηγεσία (και αναφέρομαι κυρίως ως προς τους χημικούς που "τρώνε τα σίδερα" στο ενδεχόμενο επαναφοράς της πληροφορικής (ειδικά αν πάμε σε λύση με ξεχωριστό πεδίο σχολών που νομίζω όλοι συμφωνούμε ότι είναι η πιο καθαρή και πιο ορθή και για τους ίδιους τους μαθητές) καθώς καταλαβαίνουν πολύ καλά ότι θα χάσουν πολύ κόσμο...). Μακάρι να κάνω λάθος αλλά ο Λοβέρδος μου φαίνεται καλός "ισορροπιστής"...

Αν ειναι να πάρουμε υποπεδιο μονο για 33 σχολές προτιμώ να μπούμε σαν το ΑΟΘ.
Πιο πολυ κόσμο θα έχουμε.

Διαφωνω οτι για τον μαθητή ειναι καλύτερο αν περιορίζεται στο πληροφορικη η τίποτα.

dski

Συγνώμη, μάλλον δεν ήμουν σαφής. Όταν μιλώ για ξεχωριστό πεδίο δεν εννοώ φυσικά πεδίο αμιγώς με τμήματα πληροφορικής (αυτό σαφώς είναι χειρότερο από το σενάριο σε στυλ ΑΟΘ). Αναφέρομαι σε πεδίο με τις 65+ σχολές όπου φαίνεται πως η πληροφορική σαν εξεταζόμενο μάθημα έχει σαφώς περισσότερη συνάφεια σε σχέση με τη χημεία. Νομίζω ότι αυτό είναι λογικό και καλύτερο και για τους μαθητές καθώς για να εισαχθούν σε τμήματα που έχουν (περισσότερη) συνάφεια με την πληροφορική παρά με τη χημεία εξετάζονται σε 4 και όχι 5 μαθήματα, δηλ. αυτό το περίφημο "ή" που ζητάμε από πέρυσι το καλοκαίρι.

thana$i$

Δεν έχει νόημα για τμήματα όπως οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχ Η/Υ, αλλά και για άλλες Πολυτεχνικές σχολές πχ Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, να δίνεις 5 μαθήματα. Τα 5 μαθήματα πιστεύω θίγουν τον πυρήνα του συστήματος, τον οποίον ο Λοβέρδος ισχυρίζεται ότι θα κρατήσει. Νομίζω ότι και η αιτιολογική έκθεση μίλαγε περί μείωσης των εξεταζόμενων μαθημάτων σε 4  με σκοπό την ελάφρυνση των μαθητών, αλλά και την οικονομική ελάφρυνση των οικογενειών. Βέβαια επειδή στην χώρα αυτή τα έχουμε δει όλα κρατάω μια επιφύλαξη. Το πιο εύκολο είναι να κρατηθεί το πεδίο ως έχει και για συγκεκριμένες σχολές να οριστεί ως προαπαιτούμενο μάθημα είτε η Επιστήμη Η/Υ είτε η Χημεία, διατηρώντας έτσι σταθερή την οικονομία κλίμακος μέσω της κοινής διδασκαλίας Μαθηματικών και Φυσικής,  ή να σπάσει εντελώς σε δεύτερο πεδίο. Επίσης ένα άλλο ερώτημα είναι τα τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών. Σε αυτά μια πιθανότητα είναι η δυνατότητα επιλογής μαθήματος, που όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει.
Πιστεύω ότι έχουμε διανύσει ένα μεγάλο κομμάτι του δρόμου. Μένει μια προσπάθεια ξεσκονίσματος των οδηγών σπουδών, προώθηση της μέσω των κατάλληλων καναλιών, και κυρίως επαφή με τους Πανεπιστημιακούς των «ουδέτερων» τμημάτων. 

Ελπίζω να προλάβουμε, πριν πέσουν.

ΥΓ. Με συγχωρείτε αν παρεκτράπηκα. Θεωρώ ότι ήμουν όσο ευγενής μου επιτρέπει η προσβολή της νοημοσύνης μου, την οποία υφίσταμαι εδώ και έναν χρόνο. Σε κάθε περίπτωση αν κάποιος Διαχειριστής θεωρήσει κάποιο μήνυμά μου προσβλητικό ας το αφαιρέσει όλο ή τμήμα του, δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα.

che

Παράθεση από: dski στις 11 Σεπ 2014, 06:43:03 ΜΜ
Συγνώμη, μάλλον δεν ήμουν σαφής. Όταν μιλώ για ξεχωριστό πεδίο δεν εννοώ φυσικά πεδίο αμιγώς με τμήματα πληροφορικής (αυτό σαφώς είναι χειρότερο από το σενάριο σε στυλ ΑΟΘ). Αναφέρομαι σε πεδίο με τις 65+ σχολές όπου φαίνεται πως η πληροφορική σαν εξεταζόμενο μάθημα έχει σαφώς περισσότερη συνάφεια σε σχέση με τη χημεία. Νομίζω ότι αυτό είναι λογικό και καλύτερο και για τους μαθητές καθώς για να εισαχθούν σε τμήματα που έχουν (περισσότερη) συνάφεια με την πληροφορική παρά με τη χημεία εξετάζονται σε 4 και όχι 5 μαθήματα, δηλ. αυτό το περίφημο "ή" που ζητάμε από πέρυσι το καλοκαίρι.


Συμφωνούμε απόλυτα σε αυτο συναδελφε. Αν μιλαμε για 65+ είμαι μαζι σου 100%. Αν επικρατήσει ο Κωστής παλαμας ομως και κάνουν το ανεκδιήγητο με τις 33 σχολές έχουμε σοβαρο πρόβλημα.

Το Η σε μορφή οτι γουστάρει μαθητής ξεχνα το ! Γιατι πολυ απλά η μοιρασιά θα ειναι 95-5 υπερ μας. Διάζευξη σημαίνει δημιουργία υποπεδιου.