Σαφήνεια εκφώνησης άσκησης

Ξεκίνησε από olga_ath, 07 Δεκ 2009, 07:55:36 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

za√‘ag

Τελικά η λύση που βρήκε η Όλγα εδώ (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2472.msg20247#msg20247) είναι σωστή αρκεί να διορθώσει τη γραμμή 7 στην παρακάτω

ΟΣΟ αριθμός MOD 2 = 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

Δηλ. η λύση:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ παραδειγμα
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: αριθμός, ι
ΑΡΧΗ
   ΔΙΑΒΑΣΕ αριθμός
   ι<--0
   ΟΣΟ αριθμός MOD 2 = 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      αριθμός <-- αριθμός DIV 2
      ι<-- ι+1
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΓΡΑΨΕ ι
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Γιαννης Κ.

Εχω καποιες ενστασεις!   ??? Ο καθηγητης που με κανει ιδιαιτερο  :police:  απο την αρχη του μαθηματος μου εμαθε να χρησιμοποιω αλγοριθμο οπως το χρησιμοποιησα στην 1η λυση που εδωσα, δεν μου εχει αναφερει καθολου ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ,ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  θεωρει οτι με τον αλγοριθμο καλυπτω ολες τις περιπτωσεις  :-\

gthal

Γιάννη,
ο αλγόριθμός όντως είναι σωστός και σε καλύπτει στις περισσότερες τον περιπτώσεων (οι πιο έμπειροι συνάδελφοι ας με συμπληρώσουν/διορθώσουν εδώ)
Εντούτοις, αν η άσκηση λέει ρητά "να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ" τότε είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε τους συντακτικούς κανόνες της συγκεκριμένης γλώσσας προγραμματισμού (όπως συμβαίνει με κάθε γλώσσα προγραμματισμού στην οποία επιλέγουμε να γράψουμε το πρόγραμμά μας)

Ένας από αυτούς του κανόνες για τη ΓΛΩΣΣΑ είναι η δήλωση των μεταβλητών που σωστά έκανες και με το συγκεκριμένο τρόπο που το έκανες,
ένας άλλος είναι ότι το εκτελέσιμο κομμάτι του κώδικα ξεκινάει με την εντολή ΑΡΧΗ (που επίσης έγραψες σωστά)
και ένας ακόμα είναι το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ - ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

(αναρωτιέμαι, αν δεν έχεις διδαχθεί καθόλου ΓΛΩΣΣΑ πώς ήξερες τους δύο πρώτους κανόνες που αναφέρω?  ???)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Γιαννης Κ.

Χμμ  εγω σε ολες τις ασκησεις ανεξαρτητως τη ζητουν χρησιμοποιω τα εξης:
Αλγοριθμος παραδειγμα
Μεταβλητες
(Πραγματικες,Χαρακτηρες,Ακεραιες κτλπ ανολογα τη ζηταει η ασκηση)
Αρχη
(Εντολες)
Τελος παραδειγμα

Τωρα αμα αυτο ειναι γλωσσα ή ψευδογλωσσα δεν ξερω ακριβως!!Συμφωνα με τον καθηγητη μου ειναι σωστο και καπου αναφερετε στο βιβλιο στα τελευταια κεφαλαια  :-\

Νίκος Αδαμόπουλος

... είναι ένας συνδυασμός ΓΛΩΣΣΑΣ και Ψευδογλώσσας...

gthal

ακριβώς !
.. ή να το θέσω και αλλιώς: τίποτα από τα δύο  >:D

Σε παραπέμπω λοιπόν κι εγώ στις τελευταίες σελίδες : Κεφ7, Παράγρ 7.10 (αν θες διάβασε λίγο και την εισαγωγή του κεφαλαίου)

Πάντως βρε Γιάννη μου, χωρίς να θέλω να θίξω κανέναν, και με πραγματική διάθεση να βοηθήσω,   :angel:
δύο τινά συμβαίνουν: 
ή ο καθηγητής σου σού τα έχει μπερδέψει
ή εσύ τα έχεις μπερδέψει μεταξύ τους  ::)

σε κάθε περίπτωση, ρώτησέ τον να ξεκαθαρίσετε ποια η διαφορά ΓΛΩΣΣΑΣ και ψευδογλώσσας
σίγουρα δεν είναι ένα πράγμα, είναι δύο πράγματα  με κάποιες διαφορές μεταξύ τους  :)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Γιαννης Κ.

Sorry εχουμε ξεφυγει τελειως απο το κυριο θεμα  :(

Ωστοσο ολα τα παιδια στο σχολειο μου και γενικα (Νομος Φθιωτιδας : Λαμια ) χρησιμοποιουμε αυτη την μεθοδο,,,,,,,
Και ο καθηγητης μου κανει μαθημα πανω απο 10 χρονια  :o θα περιμενω και τις απαντησεις αλλων καθηγητων κατα ποσο ειναι σωστη αυτη η μεθοδος....ειναι κριμα να χανουμε μορια απο ασαφειες του βιβλιου ή των καθηγητων μας ... Θα επικοινωνησω με τον καθηγητη μου και θα απαντησω εχοντας περισσοτερες   :)

gthal

Όντως έχουμε ξεφύγει λίγο, γιαυτό εγώ θα σταματήσω κάπου εδώ, γατί θα επαναλαμβάνομαι.
Αν πράγματι όλοι στο σχολείο σου και στο νομό Φθιώτιδας χρησιμοποιείτε αυτή την υβριδική (2 σε 1) γλώσσα, εγώ ανησυχώ   :o

Και πάλι όσα γράφω είναι σύμφωνα με το πώς αντιλαμβάνομαι εγώ τα πράγματα και μπορεί να είναι λάθος. Ελπίζω κι εγώ  να έχεις απαντήσεις και από άλλους συναδέλφους για να σχηματίσεις μια πιο σφαιρική εικόνα (και να αναθεωρήσω κι εγώ αν χρειάζεται).

Θέλω οπωσδήποτε να τονίσω ότι, λέγοντας ότι σου τα είπε μπερδεμένα, δεν αμφισβητώ την εμπειρία και την ικανότητα του καθηγητή σου. Εγώ ο ίδιος συλλαμβάνω τον εαυτό μου να παρουσιάζω κάποια πράγματα συγκεχυμένα είτε γιατί είμαι σε κακή μέρα (άνθρωποι είμαστε) είτε γιατί επιφυλάσσω εκτενέστερη αναφορά στο μέλλον και αυτό δε με κάνει ανίκανο καθηγητή (ελπίζω  ;))
Μου έχει συμβεί όμως και το ανάποδο: να έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να τονίζω επανειλημμένα διαφορές και επικίνδυνα σημεία και να παίρνει μήνες να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τι εννοώ. Θεωρώ και στη δική σας περίπτωση πιθανή αυτή την εκδοχή.  :)  - μη με παρεξηγείς please :)

Χαίρομαι που μπήκες στο Στέκι και το ψάχνεις γενικά πράγμα και ελπίζω να σε βλέπουμε συχνά.
Ελπίζω επίσης τελικά να έχω βοηθήσει (θα λυπηθώ αν σε έχω μπερδέψει περισσότερο)
Καλή σου συνέχεια και θα τα λέμε  :)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

zwoula

νομιζω δεν υπαρχει κατι τετοιο στο βιβλιο.....  ! πιστευω ομως οτι δεν εχει σημασια πως τα παρουσιαζουμε αλλα τι παρουσιαζουμε....
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

toufeki

..συμφωνώ. Για να πεις ένα πράγμα(αλγόριθμο) μπορείς να χρησιμοποιήσεις έναν από τους πολλούς κώδικες που υπάρχουν και θα είσαι σωστή, αρκεί να εφαρμόζεις τους κανόνες του κώδικα που επέλεξες να χρησιμοποιήσεις.
Τώρα αν κληθείς  να απαντήσεις ένα θέμα στις πανελλαδικές για παράδειγμα, εκεί τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα. Εκεί σου δίνουν το όνομα του κώδικα που πρέπει να χρησιμοποιήσεις(και έχεις διδαχθεί βέβαια) και πρέπει να το κάνεις διότι αλλιώς σου κόβουν μονάδες.
Βέβαια θα μπορούσες να περιγράψεις με λεπτομέρειες τα χαρακτηριστικά κάποιου άλλου κώδικα και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσεις αυτόν για την λύση του θέματος.
Έτσι δεν μπορεί κανείς να σου κόψει μονάδες.
Έχεις όμως τον χρόνο να το κάνεις; :-\

zwoula

δεν εχουν ολοι οι διορθωτες την υπομονη και τον χρονο να κοιταν με λεπτομερεια καθε γραπτο οποτε ειναι καλο οταν κανεισ κατι διαφορετικο αλλα παρ'ολα αυτα σωστο να το εξηγεις απο κατω η στα πλαγια!!! (γιατι ετσι κανουν οι σωστοι προγραμματιστες)
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

Laertis

Αγαπητέ Γιάννη το 1ο παράδειγμα που έγραψες αποτελεί μια υβριδική μορφή αλγορίθμου και προγράμματος που δεν αναφέρεται πουθενά στο βιβλίο. Η δεύτερη λύση που έδωσες είναι διατυπωμένη αλγοριθμικά  σε κωδικοποίηση (ψευδογλώσσα) ενώ η δεύτερη θα έπρεπε να ακολουθήσει του κανόνες σύνταξης προγράμματος σε ΓΛΩΣΣΑ (Κεφ. 7). Για να πάμε στην ουσία αν έδινες την 1η λύση σε θέμα των εξετάσεων δε θα έπρεπε να ληφθεί ως λάθος (υπάρχουν πολλά περισσότερα λάθη που μας ενδιαφέρουν να μην γίνονται και κόβουν μονάδες και αφορούν τη λειτουργία του αλγορίθμου).
Παρόλα αυτά με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ο καθηγητής που σου κάνει ιδιαίτερο χρησιμοποιεί - και δικαιολογεί μάλιστα - έναν τρόπο που δεν αναφέρεται στο βιβλίο διδάσκοντας 10 χρόνια το αντικείμενο. Είναι καθηγητής της Μέσης Εκαπίδευσης ; Διδάσκει σε σχολείο ; Δεν θέλω μειώσω τις ικανότητές του αλλά αν δίδασκε 10 χρόνια το μάθημα δε θα έπρεπε να υποστηρίζει αυτή τη μέθοδο. Εγώ το 1ο πράγμα που θα ρωτούσα θα ήταν να μου υποδείξει που αναφέρει το βιβλίο αυτη την μείξη αλγορίθμου με πρόγραμμα .
Επειδή η εξέταση στο μάθημα γίνεται με βάση το βιβλίο και όχι με τι μπορεί να υποστηρίζει ο καθένας απο εμάς, καλό είναι να ακολουθούνται οι κανόνες που θέτει το βιβλίο είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε με αυτά.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Όπως ο σοφός Laertis αναφέρει δεν είναι λάθος. Απλά, στο κεφάλαιο 10 (Υποπρογράμματα) θα γράφετε μόνο σε ΓΛΩΣΣΑ, άρα θα τη μάθεις και αυτή αναγκαστικά. Ο καθηγητής σου μάλλον θεωρεί πως με τον τρόπο που δουλεύει έρχεται πιο εύκολο σε σας τους μαθητές.

Εγώ στη θέση σου θα έλεγα στον καθηγητή μου, να διαβάσει αυτή τη συζήτηση αν έχει χρόνο, να συμμετάσχει ενδεχομένως. Επίσης, θα ζητούσα μια αποτύπωση λύσεων όπως το σχολικό βιβλίο στηρίζει

gthal

Γιώργο και Παναγιώτη έχω μπερδευτεί:

η 2η λύση του Γιάννη, αν μου δινόταν ως αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα θα έπαιρνε άριστα
η 1η λύση του, αν μου δινόταν ως αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα θα ήταν δεκτή, θα του υποδείκνυα όμως διορθώσεις : "στον αλγόριθμο δε χρειάζεται να δηλώσουμε τις μεταβλητές" και θα υποψιαζόμουν ότι ο Γιάννης συγχέει στοιχεία από ΓΛΩΣΣΑ και ψευδογλώσσα
η 1η λύση του, αν μου δινόταν ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, θα είχε σαφή συντακτικά λάθη και άρα αφαίρεση βαθμών

Δεν συμφωνούμε ?
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

ntzios kostas


Η παρουσίαση ενός αλγόριθμου δεν είναι κακό να περιέχει και τμήμα δηλώσεων. Μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις είναι και υποχρεωτική η δήλωσή τους, αφού πρέπει με κάποιο τρόπο να ξέρει ο πρόγραμματιστής που θα τον κάνει πρόγραμμα τι τύπου είναι οι μεταβλητές του. Για παράδειγμα στον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά το βιβλίο πριν τον αλγόριθμο δηλώνει ότι οι μεταβλητές Μ1 και Μ2 είναι ακέραιες. Αν, λοιπόν, κάποιος τις δηλώσει (το αναφέρει δηλαδή)πριν τον αλγόριθμο όπως κάνει και το σχολικό ή τις δηλώσει όπως γίνεται και στη ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει πρόβλημα. Άραγε τι μας χαλάει στη λογική του αλγόριθμου.


Παράθεσηη 1η λύση του, αν μου δινόταν ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, θα είχε σαφή συντακτικά λάθη και άρα αφαίρεση βαθμών

Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι κατα πόσο αξιολογούνται από όλους μας και κατά πόσο πρέπει να αξιολογούνται τα συντακτικά λάθη σε πρόγραμμα. Για παράδειγμα αν ένας μαθητής γράψει εμφάνισε αντί για γράψε θα του κόψω; Αν αντί το επανάλαβε το γράψει επανέλαβε θα του κόψω ;Αν στο τμήμα δηλώσεων γράψει αντί για ακέραιες:χ γράψει χ: ακέραιες θα του κόψω; Αν αντί για τέλος_προγράμματος γράψει απλά τέλος θα του κόψω;

Προσωπικά αν με ρωτήσετε πως βαθμολογώ, απλά να σας πω ότι για τα παραπάνω λάθη αδιαφορώ. Κάτι βέβαια που δεν ισχύει από όλους.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...