ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Ξεκίνησε από Nikosn, 18 Οκτ 2009, 10:42:05 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Loukritia

και περίπου πόσες ώρες αφιερώνουμε στις δομές επανάληψης όταν κάνουμε μόνο το κεφάλαιο 2 και όχι σπειροειδή προσέγγιση; Εγώ σκοπεύω να κάνω 2-3 παραδείγματα όταν παρουσιάσω κάθε δομή επανάληψης και μετά 1-2 ώρες συγκεντρωτικές ασκήσεις να επιλέξουμε την κατάλληλη δομή . Δεν επαρκούν οι ώρες για παραπάνω θεωρώ!
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

ntzios kostas

Προσωπικά αφιερώνω πάρα πολύ χρόνο στην δομή επανάληψης, θεωρώντας ότι είναι ένα από τα βασικότερα και πιο δύσκολα κομμάτια του μαθήματος. Αν ο μαθητής καταλάβει την δομή αυτή από εκεί και πέρα τα πράγματα είναι σχετικά απλά.

Στη δομή αυτή θα αφιερώσω λοιπόν όλο τον Νοέμβριο και πιθανών και λίγες ώρες του Δεκεμβρίου.

Ιανουάριος -Φεβρουάριος πίνακες-δομές δεδομένων

Μάρτιος - Υποπρογράμματα που παράλληλα κάνεις και επανάληψη σε κάποιες ασκήσεις από τα πρώτα κεφάλαια, δίνοντάς τες να της γράψουν με υποπρόγραμμα.

Απρίλης... Η επανάληψη περιλαμβάνει κάποια διαγράμματα, μετατροπές επαναληπτικών δομών, δομή επίλεξε και κάποια θεωρία, πράγματα δηλαδή που δεν τα συναντάμε συχνά όταν κάνουμε πίνακες και υποπρογράμματα.

Φιλικά Κώστας


 
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Nikosn

Θα συμφωνήσω με το Κώστα, η δομή επανάληψης ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του μαθήματος, αξίζει να μείνεις παραπάνω εκει διότι το κεφάλαιο 3 πατάει εξ'ολοκλήρου στην επανάληψη, αν προχωρήσεις γρήγορα και έχουν κενά στο κομμάτι αυτό, τότε στους πίνακες(αναζητήσεις-ταξινομήσεις) τους έχεις χάσει τους μαθητές, εκεί στην επανάληψη είναι το κλειδί, εγώ πάντα τελειώνω τη δομή επανάληψης Δεκέμβρη
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

tdrivas

 ;) Συμφώνω απόλυτα.Η δομή επανάληψης είναι το βασικότερο,ίσως, από τα κομμάτια του μαθήματος. Σχετικά με τη διδασκαλία της εγώ αρχίζω με τη ΄ΓΙΑ΄ σαν ευκολότερη στην αντίληψη για τα παιδιά και συνεχίζω στην ΟΣΟ τονίζοντας διαφορές (κυρίως για τον άγνωστο αριθμό επαναλήψεων) και μετατροπές από τη μία στην αλλή..
Δίνω όμως τη μεγαλύτερη έμφαση στην εκφώνηση των προβλημάτων,αν δηλαδή θέλουν ΟΣΟ ή ΓΙΑ ή σπανιότερα ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ..Ειδικά για το ΟΣΟ είναι καλό να προσπαθούν τα παιδιά να κτίσουν την άσκηση με 3 βήματα:

  • Δημιουργία Συνθήκης
  • Αρχικοποίηση μεταβλητών στην συνθήκη
  • Αλλαγή τιμών των μεταβλητών της συνθήκης μέσα στην επανάληψη

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

P.Tsiotakis

Παράθεση από: morfeus στις 09 Νοε 2009, 09:29:34 ΜΜ
Ειδικά για το ΟΣΟ είναι καλό να προσπαθούν τα παιδιά να κτίσουν την άσκηση με 3 βήματα:

  • Δημιουργία Συνθήκης
  • Αρχικοποίηση μεταβλητών στην συνθήκη
  • Αλλαγή τιμών των μεταβλητών της συνθήκης μέσα στην επανάληψη

συμφωνώ απολύτως  ;)

Apple

Προσπάθησα φέτος να ξεκινήσω τις επαναλήψεις με την ΟΣΟ σε αναλογία με τη δομή απλής επιλογής

αν                            τοτε
ΟΣΟ <συνθήκη>   ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

        ΕΝΤΟΛΕΣ

τελος_αν
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Επειδή εδώ έχω επανάληψη και όχι επιλογή, όταν φτάσω στο ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ξαναγυρίζω πίσω. Πιστεύω ότι επειδή τα παιδιά είναι εννοιολογικά εξοικειωμένα με την έννοια της συνθήκης από τη δομή επιλογής, ίσως να δένει καλύτερα η ΟΣΟ σαν πρώτη ανάγνωση.
Φυσικά στη συνέχεια συμπληρώνουμε την αρχικοποίηση της μεταβλητής της συνθήκης και την αλλαγή της εντός της δομής...  ;)

sstergou

Και εγώ τους εισάγω στην επανάληψη με παρόμοιο τρόπο.

Στην ουσία το Τέλος_επανάληψης είναι μια καμουφλαρισμένη GOTO, εντολή που ίσως τελικά να έχει και κάποια θετικά στην παιδαγωγική πράξη  >:D

psaromeni

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 24 Οκτ 2009, 10:04:43 ΜΜ
Πέρσι έβαλα το διάγραμμα ροής νωρίτερα στη διαδικασία, δοκιμάζοντας τις διαφάνειες που είχαμε φτιάξει με το Σπύρο Δουκάκη [ http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_pres.htm ]
Φέτος, θα δοκιμάσω κάτι αντίστοιχο, δεν το έχω σκεφτεί ακόμα.

Οι διαφάνειες είναι σούπερ ! Ευχαριστούμε πολύ  ;)

Vangelis

Συμφωνώ με τον Παναγιώτη. 
Προσωπικά δίδασκα (και φυσικά αυτό συστήνω) πρώτα τη ΓΙΑ με τη μορφή μαύρου κουτιού δηλάδή δομής του τύπου  "Επανάλαβε 10 φορές".  Αυτό για να καταλάβουν οι μαθητές την ανάγκη ύπαρξης μια δομής επανάληψης με συγκεκριμμένο αριθμό επαναλήψεων.   Στη συνέχεια για να καλύψουμε το μη καθροσιμένοα πο την αρχή αριθμό επαναλήψεων  έμπαινα στην ΟΣΟ και ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ και μετα γυρίζαμε και "ξεψαχνίζαμε" τις δομές αυτές,  τι ρόλο πάιζουν οι δέικτες στη ΓΙΑ , τι γίνεται να αλλάξει θέση η εντολή αύξησης του δείκτη στην ΟΣΟ , λογικά διαγράμματα κ.λπ. 

ntzios kostas

#39
Έτσι πάντως που παρουσιάζεται η Για στο βιβλίο, ως δηλαδή μία συντομογραφία της όσο, προσωπικά ξεκινάω με την όσο. Ο στόχος μου να δείξω ότι αυτή η δομή δεν διαφέρει και πολύ από αυτό που χρησιμοποιούμε και στην καθημερινή ζωή.
Πάντα ξεκινάω την επανάληψη με τον εξής αλγόριθμο.

Γεμισε ένα ποτήρι νερό.

Όσο διψάς,
πιες μία γουλία νερο

άδειασε το ποτήρι
βέβαια τους λέω ότι το ποτήρι έχει πάντα αρκετό νερό για να πιώ.

Αντίστοιχο παράδειγμα φέρνω και για τη μέχρις_ότου.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gpapargi

Εγώ ξεκινάω ως εξής:

Ας πούμε ότι ο δάσκαλος έβαλε τιμωρία στους μαθητές να πληκτρολογίσουν 100 φορές "Δε θα ξαναμιλήσω στην τάξη". Τη συνέχεια την φαντάζεστε...  ;)

Μετά από αυτό τροποποιώ τον αλγόριθμο ώστε να περιέχει και τον αύξοντα αριθμό γραμμής.

Χρησιμοποιώ πρώτα την Όσο γιατί δείχνει καθαρά τι συμβαίνει και στο μετρητή και στην συνθήκη. Η Για είναι μια εντολή που κρύβει και τη συνθήκη και το μετρητή. Ο μαθητής νομιζει ότι καταλαβαίνει γιατί έχει την έμφυτη τάση να ερμηνεύει τη λειτουργία της εντολής με βάση τα νέα ελληνικά. Νομίζει ότι η εντολή "Για" κάνει αυτό που καταλαβαίνει ότι θα έπρεπε να κάνει με βάση το όνομά της (τη λέξη "για"). Αλλά δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα.

Αυτός είναι και ο λόγος που αν ρωτηθεί ο μαθητής πόσες φορές εκτελείται ο βρόχος "Για ι απί 1 μέχρι 10 με_βήμα -1" θα απαντήσει αυθόρμητα "άπειρες". Υποσυνείδητα τη θεωρεί σαν ένα είδος Μέχρις_ότου. Ο μαθητής ενστικτωδώς (στηριζόμενος στην έννοια της λέξης "για" στα νέα ελληνικά ερμηνεύει την εντολή

Για ι από 1 μέχρι 10 με βήμα -1
  εντολές
Τέλος_επανάληψης

σαν

ι<- 1
Αρχή_επανάληψης
  εντολές
  ι<- ι-1
Μέχρις_ότου ι=10

Οπότε ξεκινάω με βάση το τι κάνει ακριβώς η Για, δηλαδή την ισοδύναμη Όσο με συνθήκη πάνω σε απλό μετρητή επαναλήψεων.