Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

za√‘ag

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

dski

Η συζήτηση για δίωρο μάθημα πληροφορικής στο γυμνάσιο είχε ξεκινήσει με τον ερχομό του ΓΑΠ στην πρωθυπουργία (λόγω της αδυναμίας του στις νέες τεχνολογίες...). Δεν ξέρω όμως αν συζητήθηκε ποτέ σοβαρά. Το πιο πρόσφατο που θυμάμαι είναι μια ασαφής δήλωση της Χριστοφιλοπούλου που αφορούσε την περίφημη πιστοποίηση των μαθητών στη χρήση Η/Υ στο γυμνάσιο όπου η υφυπουργός είπε, ότι στη διαδικασία θα εμπλέκονται ενεργά οι καθηγητές πληροφορικής αλλά ότι αυτό δε θα είναι κομμάτι του σχολικού προγράμματος (???!!!).
Για να είμαι ειλικρινής, αν και πιστεύω ότι θα ήταν πολύ καλή ιδέα η αύξηση των ωρών σε δύο στο γυμνάσιο (με τα τωρινά δεδομένα σε μια πολύ καλή περίπτωση οι μαθητές κάνουν 25 40λεπτα πληροφορικής τη χρονιά, συχνά οι ώρες είναι ακόμη λιγότερες) θεωρώ, ότι με τη λογική των περικοπών και της περιστολής δαπανών, αυτό το σενάριο μοιάζει ανεφάρμοστο. Όταν πέρυσι το υπουργείο αναγκάστηκε να πάρει ωρομίσθιους για τα δημοτικά και φέτος μείωσε τις ώρες, πως θα διπλασιάσει τις ώρες στα γυμνάσια?Με τη λογική που βλέπω να επικρατεί στο υπουργείο, ο φόβος μου είναι μήπως, για λόγους επικοινωνιακούς ή άλλους, οι ώρες αυξηθούν πράγματι σε δύο αλλά αντί τα τμήματα να χωρίζονται στα δύο, όπως συμβαίνει τώρα, να αναγκαζόμαστε να κάνουμε μάθημα σε ολόκληρο το τμήμα, όπως συμβαίνει στα δημοτικά, ώστε οι διδακτικές μας ώρες να παραμείνουν οι ίδιες... (αυτό το τελευταίο ούτε το διάβασα κάπου, ούτε μου το είπε κανένας, είναι δική μου σκέψη καθώς προσωπικά δεν περιμένω κάτι πραγματικά θετικό από το υπουργείο)

Keep Growing

Οι έννοιες αξιοπιστία, ειλικρίνεια, ανθρωπισμός, είναι άγνωστες για το καθεστός. 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

iliasthes

Συνάδελφε, μην ξεχνάς πως είμαστε (μαζί με τους γυμναστές) ο κλάδος με τους περισσότερους υπεράριθμους, οπότε μπορούν κάλλιστα να γίνουν 2 οι ώρες στο γυμνάσιο και το υπουργείο να μην χρειαστεί να κάνει, ούτε μία πρόσληψη. Αν προσθέσεις και την πολύ πιθανή αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, τότε μπορεί και να περισσεύουμε πάλι.

Το μόνο πρόβλημα σε αυτό το σενάριο, είναι οτι το υπουργείο μας χρειάζεται κατά εκατοντάδες σε διάφορες διοικητικές θέσεις. Φέτος που είμαι σε ΙΕΚ, διαπιστώνω οτι δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα ΙΕΚ, χωρίς τουλάχιστον δύο αποσπασμένους του κλάδου ΠΕ 19-20 και υπενθυμίζω οτι λειτουργούν περίπου 100 ΙΕΚ σε όλη τη χώρα. Εγώ είμαι σε ένα μικρό ΙΕΚ, ο μοναδικός Πληροφορικός, και έχει χρειαστεί να δουλέψω 3-4 φορές Σάββατο και κάποιες φορές να χτυπήσω 10ωρο, 12ωρο για να βγει η δουλειά. Αυτός δεν είναι ο ρόλος μας φυσικά και κατά τη γνώμη μου πρέπει σε αυτές τις υπηρεσίες να δημιουργηθούν επιτέλους οργανικές θέσεις, οι οποίες θα καλυφθούν είτε με νέους διορισμούς (ανέκδοτο), είτε με μετατάξεις, κάτι το οποίο φυσικά είναι όνειρο καλοκαιρινής νυκτός.

Νομίζω πως κάποια στιγμή και όχι στο πολύ μακρινό μέλλον το μάθημα μας θα γίνει δίωρο στο γυμνάσιο μέσα στη λογική του "ολοήμερου γυμνασίου".

P.Tsiotakis

Στο συνέδριο της ΠΕΚΑΠ στα Ιωάννινα ο συντονιστής της ομάδας εκπόνησης του νέου ΠΣ του γυμνασίου είπε μεταξύ άλλων πως η πρόταση της επιτροπής προς το υπουργείο αλλά και όλος ο σχεδιασμός έχουν να κάνουν με δίωρο μάθημα.

iliasthes

Αν παραμείνει και η "διάσπαση" της τάξης και για τις δύο ώρες ή τουλάχιστον για τη μία (μπορεί η μία να είναι θεωρία πχ), τότε στην πράξη μιλάμε οτι κάθε τμήμα θα θέλει 3 ή 4 ώρες και σε ένα μέσο γυμνάσιο αστικού κέντρου (με 300 μαθητές περίπου) με 12 τμήματα, αυτό σημαίνει 2 γεμάτες οργανικές από μία που υπάρχει σήμερα.  Μακάρι, μέσα στον ορυμαγδό των αρνητικών εξελίξεων για τον κλάδο, αλλά και για όλη την ελληνική κοινωνία, ας έχουμε και καμιά ευχάριστη εξέλιξη.

Empire

#1461
Άλλες ειδικότητες έχουν 5 ώρες την εβδομάδα μόνο σε ένα απο τα μαθήματα που διδάσκουν(βλέπε φιλόλογοι όπως σωστά αναφέρθηκε για 5 ώρες Αρχαία μόνο στην Α Λυκείου),άλλες πάλι υπάρχουν ακόμα και σε όλες τις τάξεις του <<νέου>> λυκείου(βλέπε θρησκευτικά) και εμείς καθόμαστε και παρακαλάμε για 1(αυτονόητη) επιπλέον ώρα στο Γυμνάσιο και σκεφτόμαστε πάλι μήπως και δεν την δώσει το υπουργείο λόγω και καλά της κατάστασης που μας πασάρουν ειδικά πάλι για την ειδικότητα μας,ενώ για άλλες ειδικότητες δεν υπάρχουν <<έκτακτες καταστάσεις>> και συνεχίζουν κανονικά είτε με τις ίδιες(πολλές) ώρες που έχουν είτε με αυξημένες....ωραίο δούλεμα απο πλευράς υπουργείου(και όχι μόνο)αλλά τουλάχιστον μην ψαρώνετε και ορισμένες/οι!!!

P.Tsiotakis

το αν είναι αναγκαία ή όχι η διδασκαλία ιστορίας, γλώσσας και αρχαίων είναι μια άλλη συζήτηση

Το μάθημα στο γυμνάσιο προτείνεται να είναι εργαστηριακό, 2ωρο, βασισμένο στη διδασκαλία με projects και με ολόκληρο το τμήμα (δε σπάει). Συνεπώς, ως εργαστηριακό στον 23ο μαθητή απαιτείται η παρουσία και 2ου διδάσκοντα όπως ακριβώς γινόταν μια 10ετία στο γενικό λύκειο.
Αν ισχύσει η πρόταση για το ΠΣ πάντα, πιθανώς αν βρισκόταν κάποιος άλλος στο συνέδριο να ειναι σε θέση να συμπληρώσει και με άλλα στοιχεία.

Το αν το 23 (ΓΕΛ) ή το 17 (ΕΠΑΛ πληροφορική) ή το 12 (ΕΠΑΛ άλλοι τομείς) ή κάποιο άλλο είναι το ενδεδειγμένο νούμερο για συνδιδασκαλία στο εργαστήριο χρήζει διερεύνησης και πρέπει ως κλάδος (ΠΕΚΑΠ) και όχι μόνο ως μηνύματα στο στέκι να καταθέσουμε συγκεκριμένη τεκμηριωμένη πρόταση στο υπουργείο.

iliasthes

Ακόμα και έτσι Παναγιώτη θα υπάρξει μια "δημιουργία" εκατοντάδων οργανικών θέσεων και η "ομηρία" πολλών συναδέλφων που είναι στη διάθεση εδώ και χρόνια πιθανά θα λάβει τέλος.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: iliasthes στις 26 Ιουν 2011, 09:23:29 ΜΜ
Ακόμα και έτσι Παναγιώτη θα υπάρξει μια "δημιουργία" εκατοντάδων οργανικών θέσεων και η "ομηρία" πολλών συναδέλφων που είναι στη διάθεση εδώ και χρόνια πιθανά θα λάβει τέλος.

έτσι είναι...

P.Tsiotakis

Ένωση Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών


                                      Παρουσίαση- Συζήτηση
«Το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα μαθηματικά στην Α΄ Λυκείου»
   Ομιλητές:
Θεοδόσης Ζαχαριάδης καθηγητής Μαθηματικού τμήματος ΕΚΠΑ
Αμαλία Μπαμπίλη καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Γεωργία Πετροπούλου καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η Παρουσίαση- Συζήτηση θα γίνει την Πέμπτη, στις  30 / 6 / 2011, ώρα 7,30 μ.μ.
Στην Αίθουσα Γ32 του Μαθηματικού Τμήματος στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.
Η συζήτηση είναι εξαιρετικά επίκαιρη γιατί το νέο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί από τη νέα σχολική χρονιά.
Παρακαλούνται οι συνάδελφοι να συμβάλλουν στη συζήτηση με τις προτάσεις και τους προβληματισμούς τους.

petrosp13

Υπάρχει από κάποια πηγή κανένα νέο ως προς την μορφή της Γ' Λυκείου, τις πανελλαδικές, τον τρόπο πρόσβασης στις σχολές και τα μαθήματα βαρύτητας;
Όλα θα κριθούν φέτος ως προς το μέλλον μας σαν καθηγητές σε Λύκεια
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

poursali

σε ένα ιδανικό σύστημα θα έπρεπε τα παιδιά της Α Δημοτικού να ξέρουν πως θα αποφοιτήσουν από τη Γ Λυκείου...
εμείς εδώ αυτό δεν μπορούμε να το "υποσχεθούμε" ούτε στην Α Λυκείου...
πραγματικά τραγική εικόνα... όσο σωστό και να είναι το πρόγραμμα αυτή η ανασφάλεια στα παιδιά-γονείς-καθηγητές είναι απλά απαράδεκτη.. αυτό δεν χρειάζεται να στο διδάξουν για να το καταλάβεις ούτε πρέπει να είσαι κανένας ειδικός για να το δεις
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

gimnasio

άκουσα σήμερα 2 πράγματα: πρώτον ότι θα υπάρχει το μάθημά μας στην Α Λυκείου και δεύτερον ότι δε θα μετράνε πλέον οι ώρες του εργαστηρίου.

Έχετε ακούσει και σεις κάτι αντίστοιχο; Γραπτώς δε το είδα πουθενά οπότε δε το πολυπιστεύω.

P.Tsiotakis

δεν έχω ακούσει τίποτα παντελώς. Υποθέτω:

1. αν υπάρχει θα είναι βασικό. Δεν υπάρχει επιλογής στην Α
2. Αν υπάρχει τεχνικός υπεύθυνος ανά συγκρότημα σχολείων όπως είχε ακουστεί επίσης, τότε λογικά δεν υπάρχει υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ