Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Ο κύριος Κανίδης δήλωσε ευθαρσώς ότι αυτές είναι οι προσωπικές του προτάσεις και δεν είναι δεσμευτικές, αν δεν υιοθετηθούν από το ΙΕΠ
Και οι μέρες περνάνε..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Diotima

Παράθεση από: bugman στις 21 Νοε 2015, 09:35:51 ΜΜ
Δηλαδή μόνο ένα 10% σε πρόγραμμα, τη μισή άσκηση και όλη τη θεωρία για να πιάσει κάνεις την Βάση.  Με το σκεπτικό ότι αυτοί που θα έχουν επιλέξει το μάθημα θα στηρίζονται πρώτα στη παπαγαλία, νομίζω ότι τα ποσοστά είναι ικανοποιητικά. Ασφαλώς βέβαια ένας βαθμός 60% με 100% επιτυχία στα προγράμματα επισκιάζει το 100% θεωρία και 1 στις 3 ασκήσεις. Θα ήθελε κανείς έναν οδηγό που αποδεδειγμένα έχει τριπλό βαθμό ικανότητας στην άσκηση ..οδήγησης...από εκείνον που μπορεί να γράψει για την οδήγηση και έχει πρόβλημα στις ασκήσεις; Είναι φανερό ότι δεν είναι ίδιας βαρύτητας η θεωρία με την πράξη. Και γίνεται σε όλους φανερό το πώς θέλουν τον επιστήμονα του αύριο...πολύ μπλα μπλα και καμιά δουλειά...

Όταν λέμε ότι το Α θέμα με τη θεωρία πιάνει 40 μονάδες δε σημαίνει ότι είναι όλο το θέμα θεωρία που μπορεί ο μαθητής να το μάθει παπαγαλία. Για παράδειγμα, η καθαρή θεωρία από τις 40 μονάδες του Α θέματος τα τελευταία 5 χρόνια ήταν:
22 μονάδες το 2011, 21 μονάδες το 2012, 23 μονάδες το 2013, 27 μονάδες το 2014 και 22 μονάδες το 2015. Οι υπόλοιπες από τις 40 μονάδες του Α θέματος είναι ασκήσεις που απαιτούν αναλυτική σκέψη, κατανόηση και κριτική ικανότητα από το μαθητή. Αυτά μπορεί να τα διαπιστώσει κανείς αν κοιτάξει τα θέματα εξετάσεων.

Η ΑΕΠΠ ποτέ δεν υπήρξε μάθημα παπαγαλίας, το αντίθετο μάλιστα, είναι το κατ' εξοχήν μάθημα αναλυτικής, ορθολογικής και συνθετικής σκέψης και προάγει στο μέγιστο τις δυνατότητες και ικανότητες κάποιου μαθητή σε αυτά.
Γι αυτό και όποιος μαθητής στηρίζεται ή στηρίχθηκε ποτέ στο να μάθει παπαγαλία την ΑΕΠΠ, με μαθηματική ακρίβεια, θα αποτύχει οικτρά.

petrosp13

#182
Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Ιουν 2015, 10:51:08 ΜΜ
Υποτίθεται ότι περιμένουμε εντός Ιουνίου τις οδηγίες της ομάδας εργασίας;

Έχω χιούμορ πάντως
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

marvic

Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει με τον αλγόριθμο δυαδικής αναζήτησης; Τον διδάσκουμε;
Ποιόν αλγόριθμο; θεωρούμε ότι το στοιχείο πρέπει να υπάρχει; μπορεί κάποιος να μ πει πού μπορώ να βρω έναν καλό και ευκολοκατανόητο για τους μαθητές αλγόριθμο;
Σας ευχαριστώ

gthal

Εγώ σκοπεύω να τον δώσω (αν το δώσω) έτσι:

Αλγόριθμος  δυαδική
  Δεδομένα // N , A, key //
  αρχ <- 1
  τελ <- N
  θεση <- 0
  Όσο αρχ<=τελ και θεση=0 επανάλαβε
    μεση <- (αρχ+τελ) div 2
    Αν key=A[μεση] τότε
      θεση <- μεση
    αλλιώς_αν key<A[μεση] τότε
      τελ <- μεση-1
    αλλιώς
      αρχ <- μεση+1
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης
  Αποτελέσματα // θεση //
Τέλος

Τον παραθέτω εδώ και για έλεγχο
Προφανώς, αν το στοιχείο δεν βρεθεί, θα μας επιστρέψει ως θέση το μηδέν
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Άκουσα ότι στα σχολεία ήρθαν διευκρινήσεις/αλλαγές γύρω από την ύλη σε πολλά μαθήματα.
Ισχύει αυτό και για την ΑΕΠΠ?
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

alkisg

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Δεκ 2015, 02:32:49 ΜΜ
Για μια ακόμα φορά δημιουργούμε "θόρυβο" σε θέμα που αφορά στο μάθημα. Να θυμίσω ότι δεν υποστηρίζεται η Break στο μάθημα οπότε δεν καταλαβαίνω γιατί το συζητάμε. Μας διαβάζουν και μαθητές που προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και δεν νομίζω ότι τους προσφέρουμε τίποτα, αντίθετα τους αποπροσανατολίζουμε και τους αγχώνουμε...

Νομίζω ότι όταν κάποιος βλέπει την ένδειξη:
"Το Στέκι των Πληροφορικών » Γενικό Λύκειο » Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον » Θέμα:  Ύλη 2015 2016"
καταλαβαίνει ( ; ) ότι μιλάμε για το μάθημα ΑΕΠΠ που έχει συγκεκριμένη ύλη και συγκεκριμένο στόχο.

Επομένως όποιος δεν έχει άμεση σχέση με τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος ας μην κάνει άνω κάτω τις σχετικές συζητήσεις!

Νίκο και υπόλοιποι συνάδελφοι, όπως είχαμε πει θα σβήνουμε όλα τα μηνύματα του bugman που είναι εκτός του θέματος που άνοιξε για την Μ2000, επομένως μην μπαίνετε στον κόπο να του απαντάτε, αφού για να μην χαλάει ο ειρμός θα σβήνονται και οι απαντήσεις σας, οπότε θα παιδεύεστε χωρίς λόγο.

ggkrozos


Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

θέλω να μοιραστώ κάποια συμπεράσματα/ σκέψεις από τις οδηγίες να μου πείτε την γνώμη σας

1) η νέα μέθοδος αναζήτησης είναι η δυαδική, την οποία πρέπει να μπορούν οι μαθητές να την υλοποιήσουν σε κώδικα .. το θέμα είναι αν σε μία άσκηση ζητάει να γίνει αναζήτηση θα πρέπει άραγε οι μαθητές να επιλέξουν την "καταλληλότερη" (πχ αν είναι ταξινομημένος ο πίνακας δυαδική) ή όποια θέλουν ?? εγώ θεωρώ μπορεί να ζητηθεί και σαν β θέμα με συμπλήρωσης κενών

2) η νέα μέθοδος ταξινόμησης είναι  ταξινόμηση με επιλογή ... η ταξινόμηση ευθείας επιλογής που είναι αν δεν κάνω λάθος στο βιβλίο του καθηγητή δεν πρέπει να διδαχθεί ?? επίσης ισχύουν τα ίδιο ερώτημα με παραπάνω, αν είναι στην ευχέρια του μαθητή να επιλέξει ... πάλι σε στυλ συμπλήρωσης κενών το βλέπω πιθανό

3) ασκήσεις σε κώδικά μόνο σε στοίβα αλλά όχι (?????) σε ουρά για να μην μπλέξουμε τον τρόπο υλοποίησής της (γραμμική ή κυκλική όπου δεν ξεκαθερίζεται η λειτουργία) ?? λειτουργίες ώθηση/απώθηση σε κώδικα αλλά όχι εισαγωγή/εξαγωγή ξανά για τον ίδιο λόγο

4) σχετικά με την πολυπλοκότητα η γνώμη μου είναι πως θα μπει κάτι σχετικά έυκολο από το βιβλίο, το θέμα είναι από μόνο του σχετικά δυσνόητο και "πολύπλοκο"  >:D

5) και οι δύο ασκήσεις σε ΓΛΩΣΣΑ, τα διαγράμματα ροής και τον αλγόριθμο τα είχαν διδαχθεί στην β (υποτείθεται όμως, εδώ είναι το πρόβλημα )

ποιο είναι το δικό σας συμπέρασμα σχετικά με τα παραπάνω ??

tsak

ΠαράθεσηΚαλημέρα σε όλους

θέλω να μοιραστώ κάποια συμπεράσματα/ σκέψεις από τις οδηγίες να μου πείτε την γνώμη σας

1) η νέα μέθοδος αναζήτησης είναι η δυαδική, την οποία πρέπει να μπορούν οι μαθητές να την υλοποιήσουν σε κώδικα .. το θέμα είναι αν σε μία άσκηση ζητάει να γίνει αναζήτηση θα πρέπει άραγε οι μαθητές να επιλέξουν την "καταλληλότερη" (πχ αν είναι ταξινομημένος ο πίνακας δυαδική) ή όποια θέλουν ?? εγώ θεωρώ μπορεί να ζητηθεί και σαν β θέμα με συμπλήρωσης κενών

2) η νέα μέθοδος ταξινόμησης είναι  ταξινόμηση με επιλογή ... η ταξινόμηση ευθείας επιλογής που είναι αν δεν κάνω λάθος στο βιβλίο του καθηγητή δεν πρέπει να διδαχθεί ?? επίσης ισχύουν τα ίδιο ερώτημα με παραπάνω, αν είναι στην ευχέρια του μαθητή να επιλέξει ... πάλι σε στυλ συμπλήρωσης κενών το βλέπω πιθανό

3) ασκήσεις σε κώδικά μόνο σε στοίβα αλλά όχι (?????) σε ουρά για να μην μπλέξουμε τον τρόπο υλοποίησής της (γραμμική ή κυκλική όπου δεν ξεκαθερίζεται η λειτουργία) ?? λειτουργίες ώθηση/απώθηση σε κώδικα αλλά όχι εισαγωγή/εξαγωγή ξανά για τον ίδιο λόγο

4) σχετικά με την πολυπλοκότητα η γνώμη μου είναι πως θα μπει κάτι σχετικά έυκολο από το βιβλίο, το θέμα είναι από μόνο του σχετικά δυσνόητο και "πολύπλοκο"  >:D

5) και οι δύο ασκήσεις σε ΓΛΩΣΣΑ, τα διαγράμματα ροής και τον αλγόριθμο τα είχαν διδαχθεί στην β (υποτείθεται όμως, εδώ είναι το πρόβλημα )

ποιο είναι το δικό σας συμπέρασμα σχετικά με τα παραπάνω ??

Στο μυαλό μου είσαι άραγε? Τις ίδιες απορίες πάνω κάτω έχω... :)

Σχετικά με την 1η και 2η απορία σου κάπου στη δεύτερη σελίδα των οδηγιών λεει: "Η εισαγωγή νέων αλγορίθμων αναζήτησης και ταξινόμησης σε πίνακες, αφορά στη διδασκαλία ασκήσεων στις οποίες να περιγράφεται ο αλγόριθμος αναζήτησης ή ταξινόμησης και να ζητείται από τους μαθητές η υλοποίηση του σε πρόγραμμα". Να υποθέσουμε ότι θα λέει η εκφώνηση π.χ. κάντε δυαδική αναζήτηση? Από τα ελληνικά που ξέρω κάτι τέτοιο σαν να λέει...

Σχετικά με την τρίτη απορία σου, αφού δίνει και τον κώδικά για ώθηση/απώθηση στο παράρτημα, να υποθέσουμε ότι κώδικα θα ζητήσουν μόνο σε στοίβα...Μα στη σελίδα 2 των οδηγιών λέει "Να προστεθούν ασκήσεις στη στοίβα και ουρά, που επίσης θα υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ και με την πρόσθεση της θεωρίας της ενότητας 3.9". Πάλι στην υπόθεση το ρίξαμε?  :(

Για την πολυπλοκότητα λίγο θολούρα βλέπω και νομίζω και ευελπιστώ να μην κάνουν την πατάτα και ζητήσουν για πρώτη χρονιά κάτι περίεργο (να μην πω καλύτερα ας το αφήσουν)

Διαγράμματα και ψευδοκώδικα νομίζω άνετα μπορούν να ζητήσουν πάλι στα θέματα 1 και δύο.

Όλα αυτά με πολλά "νομίζω" βέβαια και δεν μ' αρέσει, αλλά τουλάχιστον κάτι δόθηκε ...

Και κάτι που σηκώνει κουβέντα πάλι είναι αυτό που λέει στη σελίδα 12 για τα υποπρογράμματα: "Να επισημανθεί ιδιαίτερα ότι οι συναρτήσεις δεν μπορούν να έχουν εντολές εισόδου – εξόδου. Κατ' επέκταση αυτού του γεγονότος, θεωρείται, ότι δεν μπορεί να γίνει κλήση μιας διαδικασίας μέσα από μια συνάρτηση".  Εδώ πέσαμε σε φάουλ νομίζω... :-\

Κατερίνα Μ

Να πω την αλήθεια ούτε κι εμένα με κάλυψαν απόλυτα αυτές οι οδηγίες.

1)   Μέχρι και το 2014-2015 όπου οι ουρές και οι στοίβες ήταν στην ύλη ως θεωρία, είχαμε δει ως θέματα στις εξετάσεις θεωρητικές ασκήσεις υλοποίησης των λειτουργιών κάθε δομής. Τώρα για την παράγραφο 3.9 (λίστες, δένδρα, γράφοι) λέει «Οι μαθητές να μπορούν να διακρίνουν το είδος της δομής, χωρίς να εμβαθύνουν στον τρόπο υλοποίησης ή λειτουργίας της» που σημαίνει δεν τίθεται θέμα θεωρητικών ασκήσεων;

2)   Όσον αφορά τα διαγράμματα ροής απ' τη στιγμή που αναφέρει μεν πως έχουν διδαχθεί στην Β' Λυκείου αλλά καλύπτονται πιθανά κενά δε, εγώ καταλαβαίνω πως μπορούν να αποτελέσουν πιθανά θέματα, είτε από κωδικοποίηση σε ΔΡ, είτε από ΔΡ σε κωδικοποίηση.  Βέβαια το ίδιο αναφέρει και για την ψευδογλώσσα, οπότε παρόλο που λέει πως οι ασκήσει θα γίνονται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον θα πρέπει να διδάξουμε στους μαθητές εντολές που υπάρχουν μόνο στην ψευδογλώσσα όπως Δεδομένα//...//, αντιμετάθεσε, κλπ.;;;;

3)   Στους πίνακες με την ταξινόμηση πάλι έμειναν αναπάντητες απορίες. Λέει «Να δοθούν, ως παραδείγματα, κάποιοι από αυτούς (ταξινόμηση  με επιλογή) με μορφή ασκήσεων, όπου περιγράφεται ο αλγόριθμος και ζητείται η υλοποίηση του σε πρόγραμμα .» . Οι 'κάποιοι' από αυτούς' εξαντλείται στην ταξινόμηση με επιλογή; Ή πάλι έμεινε στο φλου ποιους αλγορίθμους ταξινόμησης; Τέλος έτσι όπως τονίζει σε πολλά σημεία να διδαχθούν οι άλλοι αλγόριθμοι ως ασκήσεις εγώ καταλαβαίνω πως δε θα τεθεί ζήτημα να διαλέξουν ποιον αλγόριθμο να χρησιμοποιήσουν σε ένα 3ο ή 4ο θέμα, αλλά είναι έτσι;

4)   Το κεφάλαιο 5 απ' την αρχή ήταν μια σπαζοκεφαλιά και νομίζω και με τις οδηγίες παρέμεινε. Αν ζητηθεί κάτι θεωρώ θα είναι αυτούσιο από το σχολικό. Συμφωνώ με τον Μανώλη, το θέμα είναι ήδη πολύπλοκο.

5)   Δε μπορώ να μη σχολιάσω πως μετά από τόσα χρόνια πήραμε διευκρίνιση για τις συναρτήσεις και δη για την Α_Μ. :p

tsabatman

Στο παραρτημα στην ασκηση με τη στοιβα γιατι δημιουργεί πίνακα 5 θέσεων?δεν θα έπρεπε να έχει 250 θέσεις όσες και το πλοίο?

Diotima

Παράθεση από: tsak στις 09 Δεκ 2015, 12:31:00 ΜΜ
Στο μυαλό μου είσαι άραγε? Τις ίδιες απορίες πάνω κάτω έχω... :)

Σχετικά με την 1η και 2η απορία σου κάπου στη δεύτερη σελίδα των οδηγιών λεει: "Η εισαγωγή νέων αλγορίθμων αναζήτησης και ταξινόμησης σε πίνακες, αφορά στη διδασκαλία ασκήσεων στις οποίες να περιγράφεται ο αλγόριθμος αναζήτησης ή ταξινόμησης και να ζητείται από τους μαθητές η υλοποίηση του σε πρόγραμμα". Να υποθέσουμε ότι θα λέει η εκφώνηση π.χ. κάντε δυαδική αναζήτηση? Από τα ελληνικά που ξέρω κάτι τέτοιο σαν να λέει...

Σχετικά με την τρίτη απορία σου, αφού δίνει και τον κώδικά για ώθηση/απώθηση στο παράρτημα, να υποθέσουμε ότι κώδικα θα ζητήσουν μόνο σε στοίβα...Μα στη σελίδα 2 των οδηγιών λέει "Να προστεθούν ασκήσεις στη στοίβα και ουρά, που επίσης θα υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ και με την πρόσθεση της θεωρίας της ενότητας 3.9". Πάλι στην υπόθεση το ρίξαμε?  :(

Για την πολυπλοκότητα λίγο θολούρα βλέπω και νομίζω και ευελπιστώ να μην κάνουν την πατάτα και ζητήσουν για πρώτη χρονιά κάτι περίεργο (να μην πω καλύτερα ας το αφήσουν)

Διαγράμματα και ψευδοκώδικα νομίζω άνετα μπορούν να ζητήσουν πάλι στα θέματα 1 και δύο.

Όλα αυτά με πολλά "νομίζω" βέβαια και δεν μ' αρέσει, αλλά τουλάχιστον κάτι δόθηκε ...

Και κάτι που σηκώνει κουβέντα πάλι είναι αυτό που λέει στη σελίδα 12 για τα υποπρογράμματα: "Να επισημανθεί ιδιαίτερα ότι οι συναρτήσεις δεν μπορούν να έχουν εντολές εισόδου – εξόδου. Κατ' επέκταση αυτού του γεγονότος, θεωρείται, ότι δεν μπορεί να γίνει κλήση μιας διαδικασίας μέσα από μια συνάρτηση".  Εδώ πέσαμε σε φάουλ νομίζω... :-\

1. Το να περιγράφεται ο αλγόριθμος αναζήτησης ή ταξινόμησης και να ζητείται η υλοποίηση του σε πρόγραμμα σημαίνει κατά τη γνώμη μου ότι η εκφώνηση θα κάνει αναλυτική περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του αλγορίθμου και όχι απλή αναφορά του ονόματος του. Όπως π.χ. ήταν το θέμα Β1 του 2014 όπου γινόταν περιγραφή της ταξινόμησης με επιλογή και ζητούσε συμπλήρωση κενών.
Άρα, όπως το καταλαβαίνω εγώ, δε θα ζητηθεί σε ασκήσεις να κάνουν ταξινόμηση ή αναζήτηση χρησιμοποιώντας κάποιον συγκεκριμένο αλγόριθμο, αλλά θα μπορεί να πέσει θέμα που θα περιγράφεται αναλυτικά ένας αλγόριθμος αναζήτησης ή ταξινόμησης και θα πρέπει τα παιδιά να τον γράψουν σε πρόγραμμα. Τώρα αν αυτό ισχύει και για τους άλλους αλγορίθμους ταξινόμησης που δεν υπάρχουν στις οδηγίες, αυτό είναι ανοικτό θέμα και έχω και εγώ απορία.

2. Όσον αφορά τη στοίβα και την ουρά αυτό ξεκαθαρίστηκε εντελώς, διότι στη σελίδα 9 των οδηγιών γράφει: Σε θεωρητικές ασκήσεις μπορεί να χρησιμοποιηθούν και οι δύο δομές (ουρά και στοίβα).  Ασκήσεις σε Γλώσσα (με χρήση πίνακα) μπορούν να υλοποιηθούν μόνο για τη δομή της στοίβας.
Γι αυτό και στο παράρτημα δεν έχει αλγορίθμους για εισαγωγή και εξαγωγή.

3. Ξεκάθαρα πλέον μία συνάρτηση δε μπορεί να καλεί μία διαδικασία, ενώ μέχρι τώρα οποιοδήποτε υποπρόγραμμα μπορούσε να καλεί άλλο υποπρόγραμμα ίδιου ή διαφορετικού τύπου. Άρα η πρόταση "Κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή από άλλη διαδικασία ή συνάρτηση." στη σελίδα 179 του βιβλίου του μαθητή δεν ισχύει πλέον.
Αυτό δημιουργεί ζήτημα γιατί κάποιοι απόφοιτοι μπορεί να μην το μάθουν, ακόμα κι αν έχουν την τελευταία έκδοση του σχολικού βιβλίου, και θα πρέπει να προσαρμοστούν και τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα που τρέχουμε τα προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ.

Diotima

Παράθεση από: tsabatman στις 10 Δεκ 2015, 09:11:30 ΜΜ
Στο παραρτημα στην ασκηση με τη στοιβα γιατι δημιουργεί πίνακα 5 θέσεων?δεν θα έπρεπε να έχει 250 θέσεις όσες και το πλοίο?
Έχεις δίκιο, θα έπρεπε ο πίνακας να είναι π[250] και θα πρέπει να διορθωθούν και οι ανάλογες συνθήκες στο πρόγραμμα.
(Μπορεί να έτρεξαν το πρόγραμμα σε κάποιο περιβάλλον για να κάνουν δοκιμές ότι λειτουργεί σωστά, οπότε έβαλαν ένα μικρό βολικό μέγεθος και ξέχασαν μετά να αλλάξουν το μέγεθος του πίνακα).
Επίσης η εκφώνηση της άσκησης γράφει να ονομαστεί η στοίβα ΟΧΗΜΑΤΑ και όχι π.

tsak

Αγαπητέ Diotima:

ΠαράθεσηΤο να περιγράφεται ο αλγόριθμος αναζήτησης ή ταξινόμησης και να ζητείται η υλοποίηση του σε πρόγραμμα σημαίνει κατά τη γνώμη μου ότι η εκφώνηση θα κάνει αναλυτική περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του αλγορίθμου και όχι απλή αναφορά του ονόματος του. Όπως π.χ. ήταν το θέμα Β1 του 2014 όπου γινόταν περιγραφή της ταξινόμησης με επιλογή και ζητούσε συμπλήρωση κενών.
Άρα, όπως το καταλαβαίνω εγώ, δε θα ζητηθεί σε ασκήσεις να κάνουν ταξινόμηση ή αναζήτηση χρησιμοποιώντας κάποιον συγκεκριμένο αλγόριθμο, αλλά θα μπορεί να πέσει θέμα που θα περιγράφεται αναλυτικά ένας αλγόριθμος αναζήτησης ή ταξινόμησης και θα πρέπει τα παιδιά να τον γράψουν σε πρόγραμμα. Τώρα αν αυτό ισχύει και για τους άλλους αλγορίθμους ταξινόμησης που δεν υπάρχουν στις οδηγίες, αυτό είναι ανοικτό θέμα και έχω και εγώ απορία.

Εδώ υπάρχει θέμα σίγουρα και το βλέπεις κι εσύ και συμφωνούμε νομίζω. Σκέψου ένα θέμα τύπου 4 που να έχει ταξινόμηση. Δεν μιλάω για αυτά που θα έχουν συμπλήρωση κενών. Στα τέταρτα θέματα όμως θα αφήνει στην ευχέρεια του μαθητή να διαλέξει τον τρόπο ή θα του επιβάλλει τον τρόπο ταξινόμησης? Δες τι λέει προσεκτικά στη σελίδα 2 των οδηγιών και βγάλε συμπερασμα  :(

ΠαράθεσηΌσον αφορά τη στοίβα και την ουρά αυτό ξεκαθαρίστηκε εντελώς, διότι στη σελίδα 9 των οδηγιών γράφει: Σε θεωρητικές ασκήσεις μπορεί να χρησιμοποιηθούν και οι δύο δομές (ουρά και στοίβα).  Ασκήσεις σε Γλώσσα (με χρήση πίνακα) μπορούν να υλοποιηθούν μόνο για τη δομή της στοίβας.
Γι αυτό και στο παράρτημα δεν έχει αλγορίθμους για εισαγωγή και εξαγωγή.

Συμφωνώ. Τονίζεται άλλωστε στη σελίδα 9 και με bold. Απλά δεν το ρισκάρω να μην κάνω και καμιά άσκηση με ουρά...Δεν υπάρχει πολύ εμπιστοσύνη πλέον..

ΠαράθεσηΞεκάθαρα πλέον μία συνάρτηση δε μπορεί να καλεί μία διαδικασία, ενώ μέχρι τώρα οποιοδήποτε υποπρόγραμμα μπορούσε να καλεί άλλο υποπρόγραμμα ίδιου ή διαφορετικού τύπου. Άρα η πρόταση "Κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή από άλλη διαδικασία ή συνάρτηση." στη σελίδα 179 του βιβλίου του μαθητή δεν ισχύει πλέον.
Αυτό δημιουργεί ζήτημα γιατί κάποιοι απόφοιτοι μπορεί να μην το μάθουν, ακόμα κι αν έχουν την τελευταία έκδοση του σχολικού βιβλίου, και θα πρέπει να προσαρμοστούν και τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα που τρέχουμε τα προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ.

Αν το δίνουν οι κύριοι αυτοί ως κανόνα για τη νέα ύλη και το μάθημα αυτό, θα το μεταφέρω κι εγώ στα παιδιά (ότι το λένε αυτοί). Δεν θα ξεχάσω όμως και ότι έμαθα και εφάρμοσα κι εγώ προσωπικά στα δικά μου προγράμματα...Το "Ξεκάθαρα" που αναφέρεις δεν το δέχομαι ως προγραμματιστής και μην με παρεξηγήσεις. Για τις ανάγκες του μαθήματος όπως το κατευθύνουν μπορεί να το δεχτώ. Όχι όμως ότι είναι και ορθό..