Περιττή χρήση πινάκων

Ξεκίνησε από gpapargi, 31 Μαΐου 2006, 09:00:00 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

SuperTz

Παράθεση από: ΠΤ στις 01 Ιουν 2006, 07:16:36 ΠΜ
Στο θέμα αυτό υπήρξε η εξής παρανόηση από πολύ καλούς μαθητές. Σκέφτηκαν ότι η τελευταία αίθουσα πιθανόν να έχει π.χ. έναν μοναδικό μαθητή. Ως εκ τούτου η συνάρτηση γι'αυτή την αίθουσα θα έπρεπε να κληθεί με το πλήθος των μαθητών και όχι με τον αριθμό των θέσεων της αίθουσας. Αυτή η άποψη είναι λάθος διότι το θέμα έλεγε ότι ο αριθμός των επιτηρητών καθορίζεται αποκλειστικά από το πλήθος των θέσεων στην αίθουσα. Η τροποποίηση που έκαναν στον αλγόριθμο όμως αναδεικνύει την προγραμματιστική τους δεινότητα, ως εκ τούτου θα ήθελα να προτείνω στις επιτροπές βαθμολόγησης να είναι πολύ επιεικείς στην 'παρανόηση' αυτή των μαθητών. Προσωπικά θα έκοβα 2 μόρια.
Δυστυχώς συνήθως οι πολύ καλοί μαθητές είναι αυτοί που "σκέφτονται περισσότερο" από οτι θα έπρεπε. Από παιδαγωγικής απόψεως καλά κάνουν. Από εξεταστικής συνήθως δεν τους βγαίνει σε καλό...

nekis

#16
Αγαπητοι συναδελφοι, σχετικα με την συζητηση θελω να ρωτησω σχετικα με την λογικη του κοψιματος μοναδων για τη χρηση πινακων. Αν υποθεσουμε αυτο πιστευω οτι δεν θα πρεπει να τεθει ποτε θεμα σε εξετασεις με χρηση συναρτησης για μια και μοναδικη εκτελεση, που θα έχει ως παραμετρο πινακα πχ Α[10,30] για να εκτελει την ευρεση πχ μεγιστου, σωστα ???

P.Tsiotakis


gpapargi

Supertz στο τετράδιο μαθητή, στη σελίδα 94, αναφέρεται το ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε πίνακες όταν δεν είναι ανάγκη. Θέλω να πω ότι υπάρχει η κάλυψη από το διδακτικό πακέτο. Συγνώμη που επιμένω αλλά πρόκειται για το κύρος του μαθήματος. ΠΡΕΠΕΙ να βρούμε τρόπο να το διασφαλίσουμε. Αν ένα μάθημα χάσει το κύρος του τότε και η δουλειά των διδασκόντων υποβαθμίζεται και το μάθημα μπορεί να αποτελέσει στόχο διαφόρων καλοθελητών.

Νεκτάριε δε ξέρω αν αυτό ρωτάς, αλλά μια άσκηση που ζητάει στην εκφώνησή της χρήση πίνακα θα πρέπει (για μένα) να δικαιολογεί τη χρήση του με αυτά που ζητάει να βρεθούν. Δε μπορεί να ζητάς αποθήκευση δεδομένων σε πίνακα και μετά να ζητάς απλά να βρεθεί το μέγιστο στοιχείο.
Ρίξε μια ματιά και στο παρακάτω θέμα
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=368.msg2365#msg2365

Προσωπικά μου αρέσει να διδάσκω τις έννοιες σε συνδυασμό με την ανάγκη που οδήγησε στη δημιουργία τους. Έτσι για να μπω στους πίνακες κάνω εξής:
Ζητάω να βρεθεί με αλγόριθμο ο μέσος όρος 100 αριθμών. Μετά ζητάω να βρεθεί πόσοι αριθμοί είναι μεγαλύτεροι από το μέσο όρο. Με αυτό τον τρόπο η ανάγκη της αποθήκευσης των αριθμών (και άρα η ανάγκη της εισαγωγής της έννοιας του πίνακα) γίνεται προφανής.

andreas_p

Μέγιστα ανά γραμμή ( 20 μέγιστα) ΔΕΝ απαντάει στο 4β. 

1. Διαβάζω  ΜΙΑ  πόλη.

2.  Σειριακή ( Αν επιστραφεί ΑΛΗΘΗΣ, κρατάω και τη θέση pos).

3.  Στον πίνακα  Θ[20,31]  ασχολούμαι ΜΟΝΟ με τη γραμμή Θ[pos, 31]
    και σ' αυτή τη γραμμή  βρίσκω ΕΝΑ  max  που αντιστοιχεί στην πόλη που διάβασα ( τιμή αναζήτησης).

Νομίζω η παραπάνω διαδικασία απέχει μακράν από το  "max ανά γραμμή".

Δηλαδή  για την  κατανόηση (Καθορισμός απαιτήσεων Κεφ. 1)  που τόσο "ματώσαμε"  ΟΛΗ τη χρονιά , θα τραβήξουμε μια μονοκοντυλιά !!!

Συνάδελφοι, ας προβληματιστούμε λίγο για την πορεία του μαθήματός μας.

ΔΕν θέλουμε παπαγάλους που απομνημονεύουν κάποιες τεχνικές σχεδίασης - υλοποίησης αλγορίθμων και τις εφαρμόζουν "ΟΠΟΥ ΚΑΤΣΕΙ" και αν τους βγει  έχει καλώς.

nekis

Γιώργο γεια χαρα
Εννοω ότι ενα θεμα που εχει κληση υποπρογραμματος με παραμετρο πινακα στα πλαισια του μαθηματος (καλειται μια η δυο φορες) κανει ασκοπη χρηση μνημης. Με την λογικη οτι κοβω για ασκοπη χρηση πινακα απο τους μαθητες κατ αναλογια δεν πρεπει να τιθενται τετοια θεματα

SuperTz

Παράθεση από: gpapargi στις 02 Ιουν 2006, 08:54:30 ΠΜ
Supertz στο τετράδιο μαθητή, στη σελίδα 94, αναφέρεται το ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε πίνακες όταν δεν είναι ανάγκη. Θέλω να πω ότι υπάρχει η κάλυψη από το διδακτικό πακέτο. Συγνώμη που επιμένω αλλά πρόκειται για το κύρος του μαθήματος. ΠΡΕΠΕΙ να βρούμε τρόπο να το διασφαλίσουμε. Αν ένα μάθημα χάσει το κύρος του τότε και η δουλειά των διδασκόντων υποβαθμίζεται και το μάθημα μπορεί να αποτελέσει στόχο διαφόρων καλοθελητών.
Μα προφανώς συμφωνώ για την άσκοπη χρήση πινάκων. Απλώς οι μεμονωμένες αναφορές του διδακτικού πακέτου σε τέτοια ζητήματα, δεν βοηθάει για το σκοπό αυτό. Π.χ. στη σελίδα που ανέφερες, λέει: " Εξέτασε αν πραγματικά χρειάζεται πίνακας για την επίλυση του προβλήματος. Αν δεν είναι απαραίτητος μην το χρησιμοποιείς".  Και ακριβώς παραπάνω: "Συνήθως οι νέοι προγραμματιστές χρησιμοποιούν πίνακες ακόμα και όταν δεν είναι απαραίτητοι". Αυτό δε σημαίνει κατά την προσωπική μου ερμηνεία, απαγόρευση στη χρήση, αλλά κακή προγραμματιστική τακτική.

Προφανώς είναι ένα σημείο στο οποίο πρέπει να δίνεται βάση κατά τη διαδασκαλία του μαθήματος, αλλά εκτιμώ πως δεν είναι αρκετή η αναφορά ώστε να εξετάζεται από τους μαθητές. Το πρόγραμμα με άσκοπη χρήση πίνακα τρέχει, εκτελεί τις λειτουργίες που ζητήθηκαν, εμφανίζει αποτελέσματα όπως ζητήθηκαν. Στην τελική ας προσπαθήσουμε να δούμε το θέμα αφαιρετικά, από την οπτική γωνιά του "αρχάριου προγραμματιστή" όπως είναι οι μαθητές και όχι με τη βοήθεια των εμπειριών μας.
Με εκτίμηση.

gpapargi

Το θέμα που θίγεις Νεκτάριε δεν είναι τόσο απλό. Οι 2 περιπτώσεις είναι διαφορετικές. Για παράδειγμα στην πράξη συνήθως δεν παιρνάει ο πίνακας στο υποπρόγραμμα αλλά μόνο η διεύθυνση του πρώτου στοιχείου. Έτσι δεν γίνεται η ζημιά που αναφέρεις. Πέρα από αυτό υπάρχουν και άλλοι λόγοι για να φτιάξει κανείς υποπρόγραμμα έστω και σπαταλώντας μνήμη. Πχ αν είναι αρκετά γενικής χρήσεως μπορεί να το φτιάξει για να το χρησιμοποιήσει σε άλλα προγράμματα, ή να το φτιαξει για να διαιρέσει το πρόβλημα σε απλόυστερα. Πολλές είναι οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη και η ανάλυσή τους σαφώς ξεφεύγει από το μάθημα.  Σίγουρα  δεν είναι πάντα σωστό το να φτιάχνεις υποπρογράμματα και ορθά θέτεις το θέμα.  Επειδή όμως οι κανόνες είναι πάνω από το επίπεδο του μαθήματος πιστεύω πως δεν μπορεί να γίνει τέτοια κουβέντα.

Από την άλλη μεριά στο θέμα της περιττής χρήσης πίνακα τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Είναι πάντα σπατάλη μνήμης. Είναι πολύ απλός κανόνας, αναφέρεται στο τετράδιο και πιστεύω ότι πρέπει να τον τονίζουμε και να επιβάλουμε την εφαρμογή του.