εχω απορια

Ξεκίνησε από zwoula, 24 Νοε 2009, 05:13:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

zwoula

ενα ημιδομημενο προβλημα μπορει να λυθει απο αλγοριθμο? δυσκολευομαι να απαντησω σ'αυτο το ερωτημα ισως γιατι δεν εχω καταλαβει ακριβως την εννοια του ημιδομημενου προβληματος. :-\  .η τριλιζα ειναι ημιδομημενο προβλημα?
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

pgrontas

Η τρίλιζα είναι δομημένο πρόβλημα, επειδή έχει αντικειμενική και σαφή συνθήκη νίκης. Μην μπερδεύεσαι από το γεγονός ότι ο κάθε παίκτης έχει δυνατότητα επιλογής κελιού. Σεκάθε επιλογή μπορεί να αντιστοιχιστεί μία απόσταση από την νίκη και διαλέγουμε κάθε φορά αυτή που μας φέρνει πιο κοντά στην νίκη, γιατί παίζουμε για να νικήσουμε.
Αντίθετα στα ημιδομημένα προβλήματα επισέρχονται και αντικειμενικοί και υποκειμενικοί παράγοντες. Πχ. στο παράδειγμα του μεταφορικού μέσου που έχει το βιβλίο μπορεί να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια (κόστος, διάρκεια) αλλά και υποκειμενικά (άνεση, φοβίες).
Μπορεί με έναν αλγόριθμο να απαριθμήσεις τις λύσεις και να πεις και ένα κόστος γι αυτές  αλλά τελικά η απόφαση να γίνει με κάποιο άλλο ανθρώπινο κριτήριο.
Άρα το ημιδομημένο πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί αποκλειστικά με αλγόριθμο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

zwoula

σε καμια περιπτωση δηλαδη δε γινετε ενας αλγοριθμος να λαβει υποψιν του ολους τους παραγοντες?
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

P.Tsiotakis

παράγοντες που σχετίζονται με την ανθρώπινη επιλογή (που μπορεί να περιλαμβάνει υποκειμενικά κριτήρια, ένστικτο, διαίσθηση κ.α.)?

sstergou

zwoula αυτό που ρωτάς είναι δύσκολο να απαντηθεί, είναι περισσότερο φιλοσοφικό ερώτημα και ίσως να θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Αν προσγειωθούμε στην πραγματικότητα πιστεύω η απάντηση του pgrontas καλύπτει την ερώτησή σου.

gpapargi

Είχα γράψει παλαιότερα 2 μηνύματα. Ρίξε μια ματιά:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1523.msg10694#msg10694
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2195.msg17622#msg17622

Για την τρίλιζα, δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς. Ποιο είναι το πρόβλημα; Το πώς θα κερδίσω;
Στην τρίλιζα αυτός που παίζει δεύτερος έχει πάντα στρατηγική να πάρει ισοπαλία. Αυτός που παίζει πρώτος μπορεί να κάνει κάποια κόλπα για να αυξήσει την πιθανότητα νίκης αλλά αν ο δεύτερος ξέρει καλά θα πάρει ισοπαλία. Κανείς δεν έχει στρατηγική νίκης.
Αν κάποιος δεν ξέρει να κάνει κάτι καλύτερο μπορεί να μελετήσει όλες τις πιθανές περιπτώσεις της τρίλιζας και να διαλέξει διαδρομή του δέντρου που δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Συνοψίζοντας θα έλεγα πως οι ορισμοί του βιβλίου δεν είναι σαφείς και δεν μπορείς τελεσίδικα να ξέρεις που τελειώνει η μια κατηγορία και που αρχίζει η άλλη. Εγώ έχω φτάσει μόνο σε υποθέσεις ως προς το τι νομίζω ότι θα ήθελε να πει το βιβλίο. 

zwoula

παντως νομιζω οτι το βιβλιο δε δινει ιδιατερη σημασια στο θεμα αυτο, θα μπορουσε να ηταν ερωτηση πανελληνιων?
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

zwoula

αυτος που παιζει δευτερος γιατι εχει στρατηγικη να παρει ισοπαλια? εκανα αλγοριθμο τριλιζας και δεν εβαλα περιπτωση ισοπαλιας. ενας απο τους δυο θα κερδισει! χρησιμοποιησα δυσδιαστατο πινακα.
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

gpapargi

Συνήθως βάζουν να γράψεις ότι λέει το βιβλίο και να δώσεις και ένα παράδειγμα. Παπαγαλία δηλαδή που τη γράφει κάποιος που έχει αποστηθίσει το βιβλίο και δεν έχει καταλάβει τίποτα, όπως στην ΑΟΔΕ.
Ποτέ δεν έκαναν οι συγγραφείς ή το παιδαγωγικό ινστιτούτο μια σοβαρή προσπάθεια να αποσαφηνίσει τα σκοτεινά σημεία του βιβλίου. Κάποτε μαζέψαμε τέτοια σημεία και τα στείλαμε, αλλά οι παρατηρήσεις στα σοβαρά θέματα εννοιών μάλλον πήγαν στα σκουπίδια. Οι διορθώσεις ήταν κυρίως τυπογραφικά λάθη.  Κάτι διευκρινήσεις που δοθηκαν εμένα τουλάχιστο με εκνεύρισαν περισσότερο γιατί δεν υπήρχε η νοοτροπία "πως θα διορθώσουμε τα πράγματα" αλλά η νοοτροπία "πως θα βγάλουμε το βιβλίο φάουλ σε όσο το δυνατό λιγότερα σημεία".

gpapargi

Παράθεση από: zwoula στις 25 Νοε 2009, 11:43:25 ΠΜ
αυτος που παιζει δευτερος γιατι εχει στρατηγικη να παρει ισοπαλια? εκανα αλγοριθμο τριλιζας και δεν εβαλα περιπτωση ισοπαλιας. ενας απο τους δυο θα κερδισει! χρησιμοποιησα δυσδιαστατο πινακα.

Θέλω να καταλάβω... σε ενδιαφέρει να κάνεις προσομοίωση του παιχνιδιού, δηλαδή να διαβάζει θέσεις που παίζει ο καθένας και να λέει ποιος κέρδισε (αν κέρδισε) ή θέλεις να δεις τον αλγόριθμο που πρέπει να χρησιμοποιήσει ο υπολογιστής για να πάρει ισοπαλία παίζοντας με άνθρωπο (δηλαδή πως σκέφτεται αυτός που παίζει δεύτερος και θέλει την ισοπαλία; 

zwoula

η προσομοιωση με ενδιαφερει....
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

zwoula

ενα απο τα σημαντικοτερα λαθη του βιβλιου πιστευω αφορα την 'για' !σε καποιο κεφαλαιο λεει:'αν η νεα τιμη ειναι μικροτερη τησ αρχικης τοτε ο βρογχος εκτελειται ξανα' και σε καποιο αλλο λεει αν η νεα τιμη ειναι μικροτερη η ιση...
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

gpapargi

Η προσομοίωση δεν κρύβει κάποιο μυστήριο. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να ακολουθήσεις τους κανόνες που παίζεται η τρίλιζα. Κάθε φορά που παίζει κάποιος ελέγχεις για τη θέση που διάλεξε ο παίκτης στήλη γραμμή και διαγώνιο (αν είναι από αυτά τα στοιχεία) και κοιτάς να έχουν το ίδιο περιεχόμενο.

ΥΓ
Για την εντολή "Για" ανοιξε άλλο θέμα μην τα μπλέκουμε όλα μαζί. 

zwoula

θα παιξει 3φορες ο πρωτος παιχτης και 2 ο δευτερος και εκει θα κανει τον πρωτο ελεγχο αν εχει κερδισει καποιος.μετα για καθε φορα που παιζει ενας παιχτης θα κανει τον ιδιο ελεγχο.ετσι δε θα λειτουργει?
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

gpapargi

Με την τρίτη φορά του πρώτου παίκτη είναι δυνατόν να γίνει τρίλιζα οπότε ο έλεγχος πρέπει να γίνεται το αργότερο από τότε. Ωστόσο για λόγους απλότητας μπορείς να κάνεις έλεγχο από την αρχή. Αρχικά τα στοιχεία του πίνακα έχουν μια τιμή (πχ το κενό ή κάποιο χαρακτήρα) και μπαίνουν μετά τα "Χ" και τα "Ο". Αν το πρώτο στοιχείο είναι "Ο" η συγκεκριμένη γραμμήκαι στήλη θα έχει ένα "Ο" και 2 κενά, οπότε δε γίνεται τρίλιζα.