Αναβαθμολογήσεις

Ξεκίνησε από gpapargi, 25 Ιουν 2008, 12:27:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Τι είναι αυτοί οι φιλόλογοι ρε παιδί μου. Δε μιλάμε για 1-2 μαθήματα αλλά για όλα εκτός από τα λατινικά.

http://www.alfavita.gr/ejetaseis05/statistikapanelladikwn08b.php

Κοιτάξτε νούμερα αναβαθμολογήσεων σε Γλώσσα, λογοτεχνία, αρχαία, ιστορία.
Οι τύποι στην έκθεση είναι εντελώς απαράδεκτοι.

Αν πάρεις ένα κορυφαίο εκθεσά, τον βάλεις να γράψεις έκθεση στο σπίτι του (χωρίς άγχος) και βάλεις έναν άλλο κορυφαίο εκθεσά να βαθμολογήσει... δεν θα του βάλει 20. Όποιος κι να διορθώσει την κόλλα δεν πρόκειται να του βάλει 20. Ακόμα και ο ίδιος να βαθμολογήσει τη δική του έκθεση μετά απο 2 χρόνια (χωρίς να ξέρει ότι είναι δική του)  πάλι δε θα βάλει 20. Θα βρει ελλείψεις. Ακόμα και να τις συμπληρώσει τις ελλείψεις... και  επαναλάβουμε το πείραμα... πάλι δε θα του βάλει κανένας 20.

Αναρωτιέμαι αν ξέρουν τι ακριβώς θέλουν από το μαθητή για να βάλουν το 20 ή απλά δεν το βάζουν από κομπλεξισμό.

pgrontas

Στην έκθεση δεν έχετε ακούσει για περιπτώσεις όπου ο ένας βάζει 30 και ο άλλος 90. Ευτυχώς φέτος τουλάχιστον μετράνε οι δύο καλύτερες βαθμολογίες.
Αυτό που με προβληματίζει περισσότερο στην έκθεση είναι ότι πάντα οι μαθητές καθοδηγούνται στο να γράψουν αυτό που λέμε politically correct.
Για παράδειγμα με την παράδοση: Τι βαθμό θα έπαιρνε κάποιος που με σωστά και πλήρη επιχειρήματα έγραφε εναντίον της παράδοσης;
Ευτυχώς και οι ίδιοι οι φιλόλογοι το επεσήμαναν αυτό (με ανακοίνωση στο alfavita δεν θυμάμαι το link).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Στην Έκθεση  στο σχολείο μου
1ος βαθμολογητής:   66
2ος βαθμολογητής:   44
3ος βαθμολογητής:   34

Επίσης πάλι στο σχολείο μου:
Μαθητής που από ότι λένε οι φιλόλογοι όλη τη χρονιά δεν έγραψε Έκθεση κάτω από 18 είχε τους παρακάτω βαθμούς
Μαθηματικά Γενικής 100, Μαθηματικά Κατ 99, Φυσική 100, Χημεία 99, Βιολογία 100, και Έκθεση 74 !!!!

Το χειρότερο όμως είναι ότι ξέρω πολλές μαθήτριες και μαθητές οι οποίοι μαθαίνουν απέξω ολόκληρα κομμάτια τα οποία προσπαθούν να τα ταιριάξουν σε κάθε θέμα έκθεσης που γράφουν. Πολλοί από αυτούς έγραψαν 17-18 !!! Φυσικά τα παιδιά αυτά έγραψαν ΑΕΠΠ και ΑΟΔΕ γύρω στο 18-19 και Μαθηματικά κατεύθυνσης κάτω από τη βάση.

Το κορυφαίο όμως είναι ότι κάποια παιδιά επειδή έγραψαν πολύ καλά στη φετινή Φυσική θεωρούν ότι έχουν ταλέντο στη Φυσική και θέλουν να δηλώσουν Φυσικό πρώτη επιλογή....

Πάντως Γιώργο μην ανησυχείς για τη φυσική, μια μαθήτρια στο σχολείο μου που έπιασε 19200 μόρια θα δηλώσει πρώτη επιλογή Φυσικό Αθήνας!!! Έχουν πέσει όλοι πάνω της να της αλλάξουν γνώμη για Ιατρική ή ΣΣΑΣ αλλά αυτή δε μασάει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

Γιατί μια χαρά είναι το φυσικό  ::). Τώρα για Αθήνα δεν ξέρω  ;D  ;D
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Michael

Η (ανα)βαθμολόγηση της έκθεσης είναι μια πονεμένη ιστορία που διαρκεί δεκαετίες. Κάθε χρονιά από το 1987 που έδωσα για πρώτη φορά επιβεβαιώνεται το συμπέρασμά μου ότι οι τύποι είναι απλώς για τα πανηγύρια. Δυστυχώς όμως η είσοδος στις υψηλόβαθμες σχολές κρίνεται από το πόσο καλή θα είναι η ζαριά του D-20 που θα σου κάτσει στην έκθεση. Λες και παίζεις Dungeons & Dragons.

Εγώ φέτος σαν υποψήφιος αν και από το 87 δεν είχα γράψει ούτε μία έκθεση, αποφάσισα να μην ασχοληθώ καθόλου με το μάθημα και να κάνω το εξής πείραμα:
Την παραμονή της εξέτασης πήρα κάποια φυλλάδια φροντιστηρίων (που είχα από μαθητές μου) τα οποία ανέλυαν διάφορα θέματα και βρήκα την τομή τους. Π.χ. διαπίστωσα ότι στα αίτια των περισσότερων προβλημάτων αναφέρονται αυτά κι αυτά, οι συνέπειες είναι συνήθως αυτές κι αυτές, οι τρόποι αντιμετώπισης είναι αυτοί κι αυτοί. Έφτιαξα έτσι το προσχέδιο μιας έκθεσης πασπαρτού, γεμάτη αοριστολογίες, αερολογίες και πομπώδεις εκφράσεις περί "κινητοποίησης των πνευματικών ανθρώπων" και άλλες τέτοιες μπούρδες "παντός καιρού". Το τελικό μου "πόνημα" εκτεινόταν σε δύο ολόκληρες σελίδες (τις οποίες παπαγάλισα φτιάχνοντας κατάλληλες ακροστιχίδες). Έφτιαξα επίσης (και παπαγάλισα) έναν όσο γίνεται πιο αόριστο πρόλογο κι έναν αόριστο επίλογο. Το τελευταίο βήμα ήταν να πάρω ένα τετράδιο από αυτά που δίνονται στους υποψηφίους και να γράψω εκεί ένα κείμενο ώστε να δω πόσες σελίδες πιάνουν με το γραφικό μου χαρακτήρα οι 600 λέξεις που ζητάνε, για να μην χάνω χρόνο να μετράω λέξεις την ώρα της εξέτασης.
Την επόμενη μέρα που εξετάστηκα απλώς φρόντισα το γραπτό μου να είναι όμορφο, καθαρογραμμένο, χωρίς μουτζούρες (επειδή θεωρώ ότι κάποιοι φιλόλογοι έχουν την τάση να κοιτάνε το δάχτυλο ενώ εσύ τους δείχνεις το φεγγάρι).

Ε, λοιπόν, ο αλγόριθμος που περιέγραψα πιο πάνω με ελεύθερο κείμενο (ας τον πούμε: έκθεση: The rough guide), δεν παραβίασε την αποτελεσματικότητα. 84/100 ο πρώτος βαθμολογητής, 90/100 ο δεύτερος. Αυτό είναι που μου έδωσε και το απαραίτητο boost για να φτάσω τα 19281 μόρια. Αν όμως αυτό δεν είναι η απόλυτη ξεφτίλα του μαθήματος, τότε τι είναι?

Αν δεν ζούσαμε στην Ελλάδα των συντεχνιών, η ΑΕΠΠ θα είχε αντικαταστήσει προ πολλού το αίσχος των αναβαθμολογήσεων που λέγεται έκθεση. Η σωστή κατανόηση και χρήση της γλώσσας μπορεί να εξεταστεί μια χαρά μέσω της ΑΕΠΠ, αυτή είναι η γνώμη μου.

PS. Όσο για το φετινό θέμα της έκθεσης και άσχετα με το 17.4 που έγραψα, η πραγματική μου γνώμη είναι ότι οι σημερινοί νέοι είναι πολύ προσκολλημένοι στην παράδοση, δηλαδή διαφωνώ με τα δεδομένα του θέματος. Εκείνη όμως τη στιγμή, κρατάς τη γνώμη σου για τον εαυτό σου.
PS2. Δείτε κι αυτό: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank8529e.php . Αν η επιτροπή κάνει παιχνιδάκια, γιατί όχι και οι υποψήφιοι?

tpant

Μιχάλη, μες στο μυαλό μου έισαι. Κάθε μέρα έριχνα το D-12 για να δω πόσες μονάδες θα πάρω πάνω από το 8 στην έκθεση, στο τέλος έβγαλα το μέσο όρο.

Δεν έπεσα και πολύ έξω :police:!

Michael

tpant, παρά λίγο και θα είχα κάνει critical hit. :D

Πάντως πέρα από το γελοίο του πράγματος, περιπτώσεις όπως αυτές που ανέφερε ο evry πιο πάνω είναι πολύ σοβαρές. Έχω κι εγώ να διηγηθώ περιστατικά μαθητών μου κατά καιρούς που έχασαν την πρώτη τους επιλογή λόγω έντονης… εχμμ… "ασυμφωνίας" φελολόγων. Το υπουργείο ίσως να μη δίνει δεκάρα, αλλά όταν βρίσκεσαι πρόσωπο με πρόσωπο με έναν τέτοιο μαθητή είναι πολύ δύσκολο να βρεις λόγια παρηγοριάς. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να προϊδεάσεις την επόμενη γενιά υποψηφίων γι’ αυτό που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στο συγκεκριμένο μάθημα. Δεν μου αρέσει να δίνω συμβουλές όταν όμως με ρωτάνε μαθητές μου τους λέω ξεκάθαρα τη γνώμη μου, ότι δηλαδή αν ήμουν στη θέση τους θα το ρίσκαρα και θα κράταγα τη φαντασία μου για τα υπόλοιπα μαθήματα. Φέτος την ιδέα μου τη δοκίμασα και στην πράξη και νομίζω ότι πέτυχε. Από την 24ωρη εμπειρία μου με το μάθημα μου έχουν μείνει δύο σελίδες. Ίσως ξαναδώσω του χρόνου δίνοντας λευκές κόλλες σε όλα τα άλλα μαθήματα πλην της έκθεσης όπου έχω σκοπό να γράψω την ίδια σχεδόν έκθεση, συμπληρώνοντας τα κουτάκια που έχω αφήσει κενά με τον τίτλο του θέματος που θα πέσει του χρόνου (εκτός αν πέσει το ίδιο με φέτος :D). Μόνο και μόνο σαν πείραμα νομίζω ότι θα είχε ενδιαφέρον. Απ’ ό,τι φαίνεται η συνταγή άρεσε στους δύο "ανθρώπους του πνεύματος" που διόρθωσαν το γραπτό μου αλλά επειδή το δείγμα είναι πολύ μικρό σκέφτομαι να το διευρύνω πριν καταλήξω σε έστω στατιστικά συμπεράσματα. ;D

(Αν κάποιος φιλόλογος διαβάσει τα παραπάνω, ζητώ συγνώμη για το ύφος μου. Μου αρκεί που τα ακούω από τη γυναίκα μου :D.)

gpapargi

Οι φιλόλογοι γενικά έχουν πολύ σοβαρό πρόβλημα σα χώρος. Έχουν επιλέξει συνειδητά να επιβραβεύουν την παπαγαλία στις εξετάσεις τους.

Την ιστορία αντί να τη διδάσκουν με κριτικό πνεύμα την έχουν καταντήσει τυφλή αποστήθιση. Η βαθμολόγηση από ότι λένε γίνεται με λέξη προς λέξη σύγκριση του γραπτού με το σχολικό βιβλίο. Καμία βαθύτερη ανάλυση και κατανόηση. Καμία επιστημονική μέθοδος. Αν ξεφύγεις από την παπαγαλία χάνεις βαθμούς. Ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να μάθεις απέξω το βιβλίο. Οι φιλόλογοι έχουν καταντήσει συνώνυμο της παπαγαλίας. Και αυτή είναι η συνειδητή τους επιλογή. Δεν έχουν ισχυρό ρεύμα αντίδρασης προς την παπαγαλία/τυποποίηση όπως έχουμε εμείς στους αλγορίθμους.

Στην έκθεση τα θυμάμαι αυτά που λέει ο Ευριπίδης. Όσοι έγραφαν τα 18ρια παπαγάλιζαν παραγράφους και τις κούμπωναν την ώρα των εξετάσεων ανάλογα με το θέμα. Εγώ όταν πήγα να πρωτογράψω έκθεση έκανα το «λάθος» κατά την άποψη των φιλολόγων να αριθμήσω τα επιχειρήματά μου… ξέρεις…
1ον
2ον
3ον

Ε… μαύρο φίδι που με έφαγε. Για τους φιλόλογους όποιος αριθμεί με σαφήνεια τα επιχειρήματά του «Δεν ξέρει να εκφράζεται και να χειρίζεται το λόγο».

Αυτοί θέλουν να τελειώνει η μια παράγραφος όπως αρχίζει η επόμενη και κάτι τέτοια. Επιβραβεύουν τα φτηνά και ανούσια λογοπαίγνια και τις βαρύγδουπες εκφράσεις. Επιβραβεύουν το λόγο που χρησιμοποιούν οι πολιτικοί στα κανάλια. Αυτόν που όταν τον ακούς λες «κοίτα τι ωραία που τα λέει» αλλά όταν σου πουν να πεις με δικά σου λόγια τι κατάλαβες, δεν ξέρεις τι να πεις αφού δεν έχει μέσα του καθόλου ουσία.

Αν πιάσεις το λόγο των πολιτικών και τον «στύψεις» να βγει το ζουμί, είναι ζήτημα αν θα βγουν 2 γραμμές ουσίας. Αυτό το λόγο θέλουν στην έκθεση οι φιλόλογοι. Όχι τον λιτό και σαφή τρόπο των μαθηματικών. Άσε που συνήθως δεν καταλαβαίνουν τι συνιστά λογικό επιχείρημα και τι όχι (αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία). Ίσως λίγη γεωμετρία να τους έκανε καλό.

Οι συνέπειες αυτής της επιλογής των φιλολόγων είναι ολέθριες και για τα παιδιά και για τον ίδιο τους το χώρο. Όταν μπαίνουν στις πανεπιστημιακές σχολές τους  παπαγαλάκια τι περιμένεις να διδάξουν τα παιδιά όταν θα γίνουν και αυτοί καθηγητές; Δεν ξέρουν να δουλεύουν με άλλο τρόπο πέρα από την παπαγαλία. Και αυτοί με τη σειρά τους τα παπαγαλάκια θα επιλέξουν να βάλουν στα πανεπιστήμια και πάει λέγοντας.
Και το χειρότερο είναι ότι δε θα αντιδράει και το ένστικτό τους. Θα έχουν αλλοτριωθεί πλήρως.

Αναρωτιέμαι αν ο φιλολογικός χώρος έχει ελπίδες σωτηρίας.

tpant

Καμία επιστημονική μέθοδος. Αν ξεφύγεις από την παπαγαλία χάνεις βαθμούς. Ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να μάθεις απέξω το βιβλίο.

Αν αντικαταστήσεις τη λέξη βιβλίο με ασκήσεις έχεις την κριτική των Μαθηματικών Κατεύθυνσης. Τα φιλολογικά είναι το λιγότερο...

evry

Σίγουρα σε πρώτη φάση με το παρόν εξεταστικό σύστημα αυτή η στρατηγική πολύ πιθανό να σε οδηγήσει στην είσοδο στο πανεπιστήμιο. Μετά όμως? Αλήθεια τι θα κάνει αυτός ο μαθητής στο πανεπιστήμιο όταν πρέπει να βγάλει πολλαπλάσια ύλη από αυτή των πανελληνίων σε ένα εξάμηνο? Θα ψάξει πάλι για φροντιστήριο ή για ιδιαίτερο? ή μήπως θα πάει σε κάποια από αυτές τις εταιρίες που "διεκπεραιώνουν" εργασίες με το αζημίωτο φυσικά. Τι θα μάθει αυτό το παιδί στο πανεπιστήμιο εκτός από το να εξετάζεται και να βαθμολογείται με την παγκόσμια φοιτητική σταθερά (5) ώστε να πάρει γρήγορα το πτυχίο του και να προλάβει να χωθεί στο δημόσιο? Αλήθεια αυτοί θα είναι οι αυριανοί επιστήμονες και καθηγητές των παιδιών μας? Άνθρωποι που δεν έχουν μάθει να διαβάζουν μόνοι τους ένα βιβλίο και συγκρατούν τα βασικά στοιχεία του? ή τέλος πάντων να κάνουν γρήγορα κτήμα τους τη νέα γνώση μόνοι τους?
Διαβάστε και τα παρακάτω επίκαιρα άρθρα από την Κυριακάτικη Καθημερινή.

Φοιτητές που δε γνωρίζουν τι θα πει μελέτη
Η αποστήθιση βασιλεύει και στα ΑΕΙ
Αδυνατούν να περιγράψουν γεγονότα

Επίσης 2 άρθρα από 2 μεγάλους έλληνες διεθνούς φήμης, θεωρητικούς των μαθηματικών και της πληροφορικής. Ενδιαφέρον έχει να δει κανείς πως βλέπουν αυτοί οι επιστήμονες την κατάσταση που επικρατεί στα ΑΕΙ.

Δάσκαλοι πιο αποδοτικοί
Ολοι έχουμε ευθύνες

Ειδικά ο Μοσχοβάκης είναι πραγματικά ένα παράδειγμα προς μίμηση, είναι 71 ετών και
1) παράγει ακόμα έρευνα !!!
2) αν αφαιρεθείς 2-3 δεύτερα στην παράδοσή του τον έχασες, ο καταιγισμός γνώσης είναι τρομερός
Διδάσκει το μάθημα της υπολογισιμότητας στο ΜΠΛΑ και στο Μαθηματικό

Παράθεση από: tpant στις 20 Ιουλ 2008, 11:56:30 ΜΜ
Καμία επιστημονική μέθοδος. Αν ξεφύγεις από την παπαγαλία χάνεις βαθμούς. Ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να μάθεις απέξω το βιβλίο.

Αν αντικαταστήσεις τη λέξη βιβλίο με ασκήσεις έχεις την κριτική των Μαθηματικών Κατεύθυνσης. Τα φιλολογικά είναι το λιγότερο...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Ξέρεις τι με τρελαίνει ρε Ευριπίδη;
Ότι αν ρωτήσεις όλους τους πολιτικούς θα συμφωνήσουν απόλυτα στο ότι δεν πρέπει να προάγεται η παπαγαλία αλλά η κριτική σκέψη. Και όταν θα έρθει η ώρα των εξετάσεων θα είναι ακριβώς οι ίδιοι που θα δώσουν γραμμή για θέματα που προάγουν την παπαγαλία («βατά» τα λένε γιατί ακούγεται καλύτερα)

Ο βασικός λόγος που το κάνουν αυτό είναι το πολιτικό κόστος. Αν πέσουν θέματα που απαιτούν κριτικό πνεύμα και κατανόηση θα ξεβρακωθούν οι περισσότεροι. Αυτοί λοιπόν θα γκρινιάξουν και θα κάνουν σαματά (άδικα βέβαια). Οι πολιτικοί όμως και οι έχοντες θέσεις δε ενδιαφέρονται για το αν θα γκρινιάξουν κάποιοι δίκαια ή άδικα. Ενδιαφέρονται μόνο για το αν θα γκρινιάξουν. Και το μόνο που τους νοιάζει είναι να μη χαθούν ψήφοι από δυσαρεστημένους.

Άσε που αν πέσουν σοβαρά θέματα και υπάρξει μαζική αποτυχία υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ξεβρακωθεί όλο το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Και ποιος θα έχει την ευθύνη για αυτό πέρα από αυτούς που το οδήγησαν εκεί;

Έτσι λοιπόν βλέπεις το κλασσικό φαινόμενο να ρωτάς πολιτικούς, παρατρεχάμενους στο υπουργείο και στο παιδαγωγικό ινστιτούτο και γενικά ανθρώπους με κάποια θέση και όλοι να συμφωνούν στο θέμα της κριτικής σκέψης.
Και είναι ακριβώς οι ίδιοι που όταν θα έρθει η ώρα να ληφθούν αποφάσεις και να γίνουν σκληρές αλλά σωστές επιλογές, θα επιλέξουν «να μην εκτεθούμε» και «να μην ακουστούν παράπονα». Και όλα καταλήγουν στην όμορφη εικόνα μετά τα ΣΟΣ θέματα… που οι κόρακες  αλληλοσυγχαίρονται  γιατί «όλα κύλισαν ομαλά και χωρίς απρόοπτα».

Κάποια στιγμή στο μέλλον θα γράψουν και κανένα άρθρο κατά της παπαγαλίας και θα φανούν και άνθρωποι με όραμα. Θα παρατήρησες ότι όλοι αυτοί που δίνουν γραμμή για παπαγαλία στις εξετάσεις δεν έχουν ποτέ όνομα. Κανείς δεν τους ξέρει. Όλοι απλά μιλάνε για γενικές και αόριστες «πολιτικές πιέσεις».