Χρειάζεστε τους κοινόχρηστους φακέλους;

Ξεκίνησε από alkisg, 20 Σεπ 2019, 09:39:36 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Χρειάζεστε τους κοινόχρηστους φακέλους;

Χρειάζομαι τα (1) και (2) [ανεπιθύμητη απάντηση :P]
Μου φτάνουν τα (1) και (3)
Μου φτάνει το (1)
Δεν τους χρειάζομαι

alkisg

Ως γνωστόν τα sch-scripts προσφέρουν δύο τύπους κοινόχρηστων:

1) Κάθε καθηγητής έχει έναν φάκελο π.χ. /home/administrator/Δημόσια/a1,
για τον οποίο δημιουργείται συντόμευση σε όλους τους μαθητές του a1,
στην θέση /home/a1-01/Δημόσια/a1 - Διαχειριστής.
Αυτός ο φάκελος είναι read-only για τους μαθητές.
Ο καθηγητής εκεί βάζει ασκήσεις, οι μαθητές τις ανοίγουν και κάνουν "αποθήκευση ως" στο φάκελό τους για να τις επεξεργαστούν.
Δεν είναι προσβάσιμος από μαθητές εκτός του τμήματος.

2) Κάθε τμήμα έχει έναν φάκελο π.χ. /home/Shared/a1,
για τον οποίο δημιουργείται συντόμευση σε όλους τους μαθητές του a1,
στην θέση /home/a1-01/Δημόσια/a1 - Κοινόχρηστα.
Αυτός ο φάκελος είναι read-write για τους μαθητές.
Τον χρησιμοποιούν οι μαθητές για να ανταλλάσσουν υλικό σε εργασίες.
Δεν είναι προσβάσιμος από μαθητές εκτός του τμήματος.

Και η ερώτηση. Στο νέο LTSP που χρησιμοποιούμε NFS και δεν έχουμε thin clients, θα βόλευε πολύ καλύτερα αν η επόμενη επιλογή (3) αντικαθιστούσε την παραπάνω επιλογή (2). Τεχνικά, αντί για "bindfs+sshfs" θα χρησιμοποιούσαμε σκέτο "nfs", και θα είχαμε λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα, σταθερότητα, λιγότερη CPU κλπ.

3) Για όλο το σχολείο να υπάρχει μόνο ένας κοινόχρηστος φάκελος π.χ. /home/Shared,
για τον οποίο να δημιουργείται συντόμευση σε όλους τους χρήστες,
στη θέση /home/user/Δημόσια/Shared.
Να είναι read-write για όλους.
Έτσι για παράδειγμα οι μαθητές που θέλουν να ανταλλάξουν αρχεία μπορούν να τα τοποθετούν εκεί προσωρινά και μετά να τα παίρνουν στους φακέλους τους και να τα σβήνουν,
ή αν υπάρχει εμπιστοσύνη στο σχολείο, μπορούν να τα οργανώνουν και σε υποφακέλους και να τα αφήνουν εκεί όλη τη χρονιά.
Δηλαδή η διαφορά από το (2) είναι ότι είναι ένας read-write για όλους, δεν έχει ξεχωριστούς ανά τμήμα και με δικαιώματα μόνο στο τμήμα.

Άρα, ρωτάω αν βολεύεστε με το (3), ώστε να απαλλαχθούμε από το bindfs+sshfs και να χρησιμοποιήσουμε μόνο nfs. Αλλά φυσικά αν χρειάζεστε το (2), εννοείται το ψηφίζετε.

thanos

Εφόσον έχουμε το 3, αν θέλουμε υλοποιούμε μόνοι μας κάτι σαν το 2 ούτως ή άλλως.

Προσωπικά με το 3 έχω καλυφθεί, ως τώρα.

happiness

Εγώ θέλω το 1 και 2 (σόρρυ  :) ). Το 3 έχει τον κίνδυνο να σβηστούν/αλλάξουν φάκελοι κατά λάθος και φοβάμαι ότι ειδικά σε δημοτικά αυτό θα είναι θέμα.

Δημήτρης Γκίνης

Αν και η λύση 3 θα μπορούσε να δουλέψει και σε δημοτικά μια χαρά (δημιουργώντας υποφακέλους πχ για κάθε τμήμα) θεωρώ πολύ πιθανό κάποιος/κάποιοι μαθητές - ειδικά στις τάξεις<4ης - με drag & drop πχ να "εξαφανίσουν" κάποιο φάκελο.

Πέτρος Κ.

Αν η λύση (3) συνδυαστεί με κάποιου είδους real time backup, νομίζω θα δουλέψει μια χαρά.

happiness

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 20 Σεπ 2019, 06:07:16 ΜΜ
Αν η λύση (3) συνδυαστεί με κάποιου είδους real time backup, νομίζω θα δουλέψει μια χαρά.
Πέτρος και πάλι... θα πρέπει να παίρνεις χαμπάρι τα προβλήματα επι τόπου για να κάνεις ανάκτηση από το backup. Αλλιώς θα χάνονται οι ασκήσεις των μαθητών από την ώρα του backup μέχρι την ώρα της ανάκτησης. Εμένα μπελάς μου ακούγεται :/

denispyr

Παράθεση από: thanos στις 20 Σεπ 2019, 11:29:02 ΠΜ
Εφόσον έχουμε το 3, αν θέλουμε υλοποιούμε μόνοι μας κάτι σαν το 2 ούτως ή άλλως.
Εγώ βάζω ερωτηματικό, γιατ'ιδεν το ξέρω: "αν θέλουμε υλοποιούμε μόνοι μας κάτι σαν το 2;".
Στο δημοτικό χρειάζεται συνεργασία μεταξύ ομάδων. Αν θέλω να εργαστούν συνεργατικά στο Δ1 οι υπολογιστές 1+2+3, 4+5+6, 7+8+9 τότε μέσα στο φάκελο του Δ1 φτιάχνω υοφακέλους και προσπαθώ να μην καταστρέψουν κάποιες ομάδες τη δουλειά κάποιων άλλων. Αυτό σε επίπεδο σχολείου (προσωπικά) θα με τσάκιζε. Από την άλλη, αν έχουμε τρόπο να φτιάχουμε εμείς τις επιθυμητές ομάδες θα ήταν σούπερ.
Διονύσης

alkisg

Αν έχουμε κοινόχρηστα ανά τμήμα, έχουμε φακέλους a1, a2, b1, b2 κλπ.

Αν έχουμε κοινόχρηστα ανά σχολείο, πάλι μπορούμε να φτιάξουμε τους ίδιους φακέλους.
Αλλά τότε ένας μαθητής από το a1 μπορεί απλά να σβήσει όλο το φάκελο a2 ή να τον κάνει κατά λάθος drag 'n' drop στο b1 κλπ.
Δηλαδή το πρόβλημα δεν είναι οι φάκελοι και η οργάνωση, είναι το ότι όλοι έχουν πρόσβαση παντού.

Και στις δύο περιπτώσεις οι ομάδες γίνονται από τα sch-scripts κατά τη μαζική δημιουργία χρηστών.

denispyr

Ο κώδικας για να φτιαχτεί ένας κοινόχρηστος φάκελος είναι απλός; Μπορεί να υιοθετηθεί εύκολα? Δηλαδή, αν ήθελα να φτιάξω το φάκελο d1_1_2_3 με πλήρη δικαιώματα για τους χρήστες d1_1, d1_2 και d1_3 πως θα το έκανα;
(Σόρι αν ρωτάω κάτι προφανές - οι γνώσεις μου στο inux είναι βασικές και δεν ξερω και τι περιορισμούς βάζει το ltsp)
Διονύσης

alkisg

Θα έφτιαχνες μια ομάδα d1_1_2_3 μέσα από τα sch-scripts, θα επέλεγες [v] να ενεργοποιηθούν οι κοινόχρηστοι φάκελοι γι' αυτή την ομάδα, και θα πρόσθετες τους χρήστες σε αυτήν την ομάδα.

Δεν χρειάζεται να γράψεις κώδικα, γι' αυτό έχουμε τα sch-scripts! ;)

Ο κώδικας των sch-scripts για την υλοποίηση των κοινόχρηστων είναι δύσκολος και χρησιμοποιεί ένα overlayed σύστημα αρχείων/δικαιωμάτων που ονομάζεται bindfs· και δυστυχώς απ' ότι φαίνεται δεν θα τον γλυτώσουμε αφού ο κόσμος χρειάζεται και το (2)!

ilias_s

Νομίζω πως οι λύσεις 1+3 μπορούν να καλύψουν τουλάχιστον τους περισσότερους.

Προσωπικά, προτρέπω τους μαθητές μου (αλλά μιλάμε για γυμνάσιο και λύκειο) να κρατάνε αντίγραφα των ασκήσεων/εργασιών τους και σε κάποιο φάκελο στο δικό τους home folder για λόγους ασφαλείας και όχι μόνο! Οπότε και στπ σενάριο που κάποιος τις έσβηνε, πάλι θα μπορούσαμε να τις ξαναβρούμε! Είναι αρκετά απλό και αναπτύσουν κιόλας το "αίσθημα ευθύνης" που λέει πως "η φύλαξη των εργασιών ΣΟΥ είναι θέμα, κατά κύριο λόγο, ΔΙΚΟ ΣΟΥ"  8)

denispyr

Παράθεση από: alkisg στις 22 Σεπ 2019, 02:13:12 ΜΜ
Θα έφτιαχνες μια ομάδα d1_1_2_3 μέσα από τα sch-scripts, θα επέλεγες [v] να ενεργοποιηθούν οι κοινόχρηστοι φάκελοι γι' αυτή την ομάδα, και θα πρόσθετες τους χρήστες σε αυτήν την ομάδα.

Δεν χρειάζεται να γράψεις κώδικα, γι' αυτό έχουμε τα sch-scripts! ;)

RTFM :-[

Διονύσης

happiness

Παράθεση από: ilias_s στις 22 Σεπ 2019, 04:56:11 ΜΜ
Νομίζω πως οι λύσεις 1+3 μπορούν να καλύψουν τουλάχιστον τους περισσότερους.

Προσωπικά, προτρέπω τους μαθητές μου (αλλά μιλάμε για γυμνάσιο και λύκειο) να κρατάνε αντίγραφα των ασκήσεων/εργασιών τους και σε κάποιο φάκελο στο δικό τους home folder για λόγους ασφαλείας και όχι μόνο! Οπότε και στπ σενάριο που κάποιος τις έσβηνε, πάλι θα μπορούσαμε να τις ξαναβρούμε! Είναι αρκετά απλό και αναπτύσουν κιόλας το "αίσθημα ευθύνης" που λέει πως "η φύλαξη των εργασιών ΣΟΥ είναι θέμα, κατά κύριο λόγο, ΔΙΚΟ ΣΟΥ"  8)
Και το κάνουν;; που τους έχεις αυτούς τους υπεύθυνους μαθητές να ρθω να ψωνίσω και γω;  :D
Εγώ όποτε έχω βάλει την ευθύνη της φύλαξης των εργασιών στους μαθητές, έχω πάντα μα πάντα περιπτώσεις που ξεχνάνε/χάνουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πρέπει να ξεκινήσουν την άσκηση από την αρχή, το οποίο΄καταλήγει να είναι πρόβλημα για εμένα γιατί αυτό σημαίνει ότι η ομάδα/μαθητής που πρέπει να το κάνει αυτό δεν θα προλάβει να τελειώσει την άσκηση στον προκαθορισμένο χρόνο και θα μείνει πίσω. Γι αυτό εγώ ψηφίζω να είναι χωρισμένα τα τσανάκια.

lycourgus

Προσωπικά μου φτάνουν τα 1&3 καθώς ότι τα shared οι μαθητές μου τα χρησιμοποιούν για να ανταλλάξουν αρχεία εκείνη τη στιγμή ή για να τα πάρω εγώ (που τα παίρνω άμεσα).
Τώρα σε δημοτικά κλπ δεν ξέρω - οπότε ψήφισα το 1&3 με εντελώς προσωπικά κριτήρια

ioakyriazis

Εγώ στο Δημοτικό χρησιμοποιούσα ανέκαθεν το (3).

Απλά έχω το νου μου σε κάποιους 'δραστήριους' μαθητές που έχουν τη συνήθεια να σκαλίζουν τους φακέλους των συμμαθητών τους, κρατώντας ένα copy των φακέλων σε δικό μου φάκελο. Συνήθως το έκανα στο διάλειμμα πριν έρθει το συγκεκριμένο τμήμα.
Αν κάτι πήγαινε στραβά στο μάθημα, είχα τους φακέλους διαθέσιμους και τους επανέφερα.

Δεν ενδείκνυται αν όλα τα τμήματα έχουν 'δραστήριους' μαθητές.